קישורי פוטר – האם הם יעילים לקידום אתרים?

אי אפשר לדבר על קידום אתרים בלי להזכיר את המונח קישורים.

קישורים היו ועדיין מהווים מרכיב חשוב בכל פרויקט קידום אורגני של אתר אינטרנט, ובצדק.

למרות המניפולציות הרבות שעושים מקדמי אתרים בעזרת קישורים, הם עדיין מהווים מדד אובייקטיבי באופן יחסי המצביע על איכותו של אתר אחר.

אבל מה לגבי קישורי פוטר…? על כך בדיוק נדבר במדריך הבא.

קישורי פוטר

קצת רקע על קישורים חיצוניים

כאשר כותב תוכן באתר אינטרנט מסוים בוחר להפנות את קהל הקוראים שלו לעמוד אינטרנט הממוקם באתר אחר, יש בכך משום המלצה לקורא, ולפיכך גם למנוע החיפוש, על עמוד האינטרנט המקושר, בהקשר המסוים שבו נעשה שימוש.

אולם, בשל הניצול לרעה שעשו לא מעט מקדמי אתרים ברחבי העולם, ואולי גם כחלק מן ההתפתחות הטבעית של אלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש ובראשם גוגל, לא כל הקישורים מייצרים לאתר המקושר ערך שווה ולא כולם עוזרים לקדם את האתר בגוגל.

אני לא ארחיב כאן יותר מדי מה הופך קישור לקישור טוב (יש לי מדריך שלם בנושא וגם וידאו שאותו אני מצרף מיד).

במאמר הבא אדבר ספציפית על קישורי פוטר בכדי להסביר האם הם טובים ל-SEO ובאילו מקרים.

אני מזמין אתכם גם לצפות בסרטון שצילמתי על קישורי פוטר:

מלבד קישורי פוטר – עוד מקורות קישורים אפשריים?

לקישור, כידוע, ישנם מספר קבוע של מאפיינים:

  • היעד אליו מפנה הקישור (כתובת ה – URL אליה מופנה הגולש עם הלחיצה על הקישור)
  • טקסט העוגן של הקישור (אותו טקסט שמעבר בעכבר עליו מסמן לגולש שכאן מדובר בקישור שיוביל אותו לעמוד אחר – מכונה גם אנקור טקסט)
  • מקור הקישור (הרכיב באתר ממנו יוצא הקישור).
  • ועוד…

אם נתמקד לרגע ברכיב המתייחס למקור הקישור, הרי שישנם לא מעט מקורות קישור אפשריים כאשר מדובר על קישור אתר אחד לאחר:

  • קישור יכול לצאת מתפריט ראשי או צדדי
  • קישור יכול לצאת מתמונה
  • מטקסט מסוים המוטמע בפוסט בבלוג
  • וגם בנוסף לכל, קישור יכול לצאת גם מאזור הפוטר המוגדר באתר (תחתית האתר).

מקורות הקישור השונים הינם בעלי מאפיינים שונים.

מאחר שקישור אמור, בסופו של דבר, לשרת היטב את חווית המשתמש, לתכנון של מקור הקישור ישנה חשיבות רבה הן ליצירת גלישה חלקה ולוגית נכונה מבחינת המשתמש, והן להבנה טובה של מנוע החיפוש באשר לאתר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כך לדוגמה, קישור שיוצא מתוך פוסט ספציפי בבלוג, מאנקור מאוד מסוים, אל עמוד ספציפי שמכיל מאמר בנושא נקודתי הוא משהו אחד.

לעומת זאת, קישור שיוצר מתפריט צידי באתר לקטגוריה כללית באתר אחר, הוא כבר משהו שצריך להתייחס אליו בצורה שונה לחלוטין.

מה זה קישורי פוטר ומה מאפיין אותם?

קישורי פוטר הם קישורים הממוקמים בחלק התחתון הקבוע של האתר, אשר חוזר על עצמו בכל עמודי האתר.

ככאלה, גם קישורי הפוטר הם קישורים בעלי מאפיינים רוחביים.

יוצאים מן הכלל הם קישורים שיוצאים מהפוטר מעמוד אחד בלבד – בדרך כלל זה יהיה דף הבית.

לרוב, מקובל לעשות שימוש בפוטר בקישורים פנימיים, אשר מפנים לעמודים חשובים באתר, שמפאת מקום, לא ניתן היה להכיל אותם בתפריט הראשי של האתר.

בדרך כלל, קישורי פוטר יהיו לצורך חיזוק עמודים פנימיים באתר שלא קיימים בתפריט העליון / הראשי. אין ממש טעם לקשר לאותם עמודים כמו בתפריט הראשי.

השימוש הכי נפוץ של קישורי פוטר

השימוש המקובל והנפוץ ביותר לקישורי פוטר חיצוניים  – זה לצורך מתן קרדיט.

לדוגמא:

  • “האתר נבנה על ידי…”
  • “האתר עוצב על ידי…”
  • “האתר מקודם על ידי…”
  • “עיצוב חווית המשתמש על ידי…”

בקיצור, הבנתם.

זאת אופציה מאד מקובלת ולא ספאמית לקבל קישור לגיטימי מאתרים שרוב המקרים, אין בינהם קשר נושאי.

למעשה, יצא לי לבדוק לא מעט חברות של בניית אתרים בארץ – והקידום של הרבה מהן מבוסס בעיקר על קישורי פוטר מהסוג הזה.

חברות רבות לא מבצעות שום SEO באופן יזום, אבל האתר שלהן קיבל הרבה מאד כח כי הן פשוט בנו אתרים לחברות מאד חזקות, וככל שהאתר שממנו יוצא הקישור חזק יותר – כך גם הוא תורם יותר לקידום, וכך האתרים של אותן חברות טיפסו יפה בגוגל.

בהקשר של גוגל – אני מסיק מכך שגוגל רואים זאת כמעשה לגיטימי.

לדוגמא, אם אני מקדם אתרים ואני מוציא קישור פוטר מאתר של לקוח, שעוסק בתחום של ייעוץ משכנתאות – אין שום קשר בין האתרים מבחינת הנושא, אבל עדיין הקישור הזה יראה כלגיטימי ולא ספאמי – כי זאת פרקטיקה כל כך נפוצה מקובלת בארץ ובעולם, שגוגל לא יכול פשוט להתעלם ממנה ולסמן חצי מהאתרים בעולם כספאמרים.

איך משיגים קישורי פוטר?

אז אם התברכתם לעסוק באחד התחומים הבאים, יהיה לכם די קל ולגיטימי להשיג קישורי פוטר: עיצוב אתרים, קידום אתרים, בניית אתרים, עיצוב חווית משתמש, פיתוח אפליקציות, תכנות ועוד.

זאת, כל עוד יש לכם לקוחות עם אתרים והם סבבה עם זה (מנסיוני בתור מקדם אתרים, רוב הלקוחות סבבה עם קישורי פוטר וחלקם בכלל לא יודעים במה מדובר).

האם קישורי פוטר יעילים גם כשאני לא עוסק באחד התחומים הנ”ל?

בעבר הלא רחוק, המון מקדמי אתרים היו מספימים אתרים ומוציאים קישורי פוטר כמו זבל, לכל אתר בלי קשר לרלוונטיות.

גוגל שמו לב לזה ומתישהו נגמרה החגיגה וזה הפסיק לעבוד, או פשוט עובד הרבה פחות טוב.

יחד עם זאת – כמו בכל דבר בקידום אתרים, אין בדיוק שחור ולבן, ועד היום אני עושה טסטים קטנים עם קישורי פוטר (בעיקר קישורי פוטר מדף הבית בלבד), לתחומים שהם קרובים מבחינת נושא – וזה בהחלט עובד, ועובד יפה ברוב המקרים.

הקטע הוא לשמור על רלוונטיות גבוהה, לא להספים, ולגרום לקישור להשתלב באופן טבעי ויראה לגיטימי.

לדוגמא אפשר להוסיף קישור במסגרת המלצה – “החברים שלנו ברשת: אתר X, אתר Y וכו'” או משהו בסגנון, שישתלב עם התוכן באתר ולא יראה תלוש ומאולץ. תהיו יצירתיים.

רגע, אל תלכו! יש מדריכים נוספים ולא פחות טובים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו