דף הבית / קישורים / 7 דרכים לחזק את פרופיל הקישורים הקיים שלכם

7 דרכים לחזק את פרופיל הקישורים הקיים שלכם

הזכרתי פעמים רבות בבלוג את חשיבותים של הקישורים, גם קישורים פנימיים וגם קישורים חיצוניים. הפעם אני רוצה לדבר איתכם על חיזוק פרופיל קישורים קיים של אתר, מבלי לבנות ולו קישור אחד נוסף ישיר לאתר עצמו.

הרעיון הוא שניתן למקסם ולחזק את כוחם של קישורים שכבר קיימים לאתר שלנו, מבלי להתאמץ ולנסות לאתר מקורות חדשים. אז איך עושים את זה? לפניכם כמה דרכים:

1. קישורי שכבה 2

קישורי שכבה שנייה הם בסה"כ קישורים אל עמודים בהם יש קישורים לאתר היעד – בין אם זה אתר שלכם או אתר לקוח. אפשר לקרוא לזה גם "אתר הכסף" (Money Site). ככה זה נראה לצורך המחשה:

קישורי שכבה שנייה

אני לא מדבר על גלגלי קישורים וקומבינות שונות שהיו פופולאריות לפני כמה שנים בעזרת תוכנות כמו SENuke ושות', אלא על משהו הרבה יותר ידני, נקודתי ואיכותי. רמז – אל תחפשו גיגים בפייבר בסגנון "I will add 10000+ backlinks to your site".

קישורי שכבה שנייה יכולים להיות כל סוג של קישור בתכלס, ואני מזכיר שציינתי מעל 40 סוגי קישורים בפוסט הזה. המטרה היא לכוון את הקישורים האלה אל קישור באתר שווה יחסית, ולא לכל קישור. אתרים קלאסיים להוציא מהם קישורי שכבה שנייה הם אתרי תמיכה.

כמה טיפים בנוגע לקישורים שכבה שנייה:

  • מומלץ לקשר אל עמודים שיש בהם קישורים רק לאתר שלכם ולא לאתר שלכם עם אתרי מתחרים אחרים.
  • מומלץ לקשר אל עמודים ספציפיים שיש בהם קישור לאתר שלכם, ולא לאתר שבו יש קישור אליכם מדף הבית שלו.
  • רצוי לתת להם מראה כמה שיותר טבעי. לדוגמא – "להעשרה בנושא X היכנסו למאמר שפורסם באתר ככה וככה…"
  • כל הכללים הרגילים החלים על קישורים תקפים גם כאן. גיוון באנקורים, יותר איכות מאשר כמות וכו'. להרחבה בנושא הזה.
  • יחד עם זאת, גם קישורי שכבה שנייה באיכות "בינונית" יכולים להיות יעילים. ההגיון הוא שיש באמצע "אתר מתווך" כך שגם אם האתרים מהם יוצאים קישורים אלו מקבלים עונש או חווים ירידה בדירוגים, ערך הקישור ככל הנראה יירד אבל הפגיעה פחות תבוא לידי ביטוי בפרופיל הקישורים לאתר שלכם.

2. קישורי סושיאל

קישורים מרשתות חברתיות הם קישורי שכבה שנייה קלאסיים. קישורים אלה, עליהם כתבתי בהרחבה כאן, הם אמנם nofollow ברובם, אבל יש להם כמה מטרות עיקריות:

  • לגוון את פרופיל הקישורים ולהפוך אותו לטבעי יותר (גם קישורי nofollow זה טוב לנו).
  • להביא טראפיק.
  • לעזור לאנדקס את העמודים עם הקישור מהר יותר (במידה וזה עמוד חדש).

לא נראה לי שיש כאן יותר מדי מה להרחיב. בגדול, לכל אתר/לקוח כדאי שיהיו פרופילים חברתיים לפחות ברשתות האלו:

  • פייסבוק
  • גוגל+
  • טוויטר

ובתחומים מסוימים גם פינטרסט, יוטיוב, ולינקדאין לא יזיקו בכלל. קישורי סושיאל יכולים להיות ישירות מהפרופילים האלו, או במסגרת שיתוף של לינק בפרופיל האישי או בקבוצה רלוונטית. זיכרו – לא להספים! תנו ערך, זה ישתלם בטווח הארוך.

3. לבקש קישורים מאלה שהזכירו את האתר/השם/החברה שלכם

רעיון טוב בכל התחלה של פרוייקט, זה להגדיר מעקב בעזרת גוגל אלרטס אחר שם הדומיין, האתר, החברה ואיש / אנשי קשר רלוונטיים לאתר אותו מקדמים. ככה נקבל עדכונים במידה ומישהו אזכר את אחד מהנ"ל באינטרנט. לא כדאי להסתמך רק על גוגל אלרטס וניתן להשתמש בכלים דומים כמו Mention ואחרים לצורך זה.

במידה ומקבלים נוטיפיקציה על כך ששם הדומיין שלנו הופיע (בשאיפה בהקשר חיובי) בכתבה מסוימת, אפשר יהיה לפנות לעורך / לכתב, ולבקש מהם להוסיף גם קישור. אנשים לא חושבים על לקשר באופן אוטומטי, ורבים מהם מסתפקים רק באזכור "יבש" של שם הדומיין. לדוגמא: danielzrihen.co.il. למרות שלאזכורים יש חשיבות מסוימת בגוגל, אין מה להשוות בין זה לבין קישור, במיוחד שמדובר באתר מוכר וסמכותי שכדאי מאד לקבל ממנו קישור. בצורה הזו, למעשה ניתן לקבל קישור בקלות יחסית – את האזכור כבר קיבלתם, אז פעולה טכנית קטנה, זה מה שימנע מאיתנו להרוויח מזה? 🙂

4. בדיקת הקישורים הקיימים ושיפורם

רעיון טוב תמיד זה לעשות Audit מפעם לפעם על פרופיל הקישורים שלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות כלים לבדיקת קישורים. בפוסט בו הרחבתי על הנושא, וגם בכמה הזדמנויות שונות בבלוג, ציינתי שכלים צד ג' שלא קשורים לגוגל (MajesticSEO, Ahrefs, Moz ואחרים), לעולם לא מציגים את פרופיל הקישורים המלא ואפילו לא קרוב לכך. יחד עם זאת, המידע מה- Search Console של גוגל בדרך כלל מקיף ורחב יותר, בשילוב עם הכלים הנ"ל ואחרים, יכול לספק תמונה די מלאה של המצב. בנוסף, מומלץ מאד לתעד כל קישור שנעשה באופן יזום על מנת להשוות ולהציב מידע מהכלים השונים.

על מה כדאי להסתכל?

  • גיוון האנקורים
  • איכות האתרים והעמודים המקשרים
  • יחס בין קישורים Follow ו – Nofollow
  • האם יש קישורי ספאם כתוצאה ממתקפת SEO שלילית או בכלל?
  • יחס בין קישורים איכותיים לקישורי זבל

את הבדיקות הנ"ל יש לבצע פעם בכמה זמן, במיוחד בתקופה כזו לקראת עדכון פינגווין שהולך ומתקרב (גוגל הודיעו שככל הנראה יהיה עדכון עד סוף שנת 2015).

מה עושים עם הממצאים?

כדאי לקבל מבט רחב על פרופיל הקישורים של האתר ולראות האם הוא משקף פעילות שנראית איכותית וטבעית בעיני גוגל. רצוי לשמור על יחס נמוך של קישורים עם אנקור מדויק, כמה שפחות קישורים באיכות נמוכה (פורומים מוספמים, אינדקסים זולים, קישורי פוטר שיווקיים מדיי, אתרי מאמרים ועוד).

במידה ונראה כי צריך שיפור באחד מהפרמטרים שצוינו לעיל, כדאי לפעול ולשנות זאת, ובכך להקדים תרופה למכה. באתרים ותיקים שמקודמים זמן רב, סביר להניח שתמצאו הרבה ג'אנק – קישורים שעבדו לפני כמה שנים היום כבר לא עובדים ואף יכולים לגרום נזק. בכל אתר שיש לנו את הגישה אליו יש לשפר מה שאפשר ובאילו שלא – לבקש ממנהל האתר. במידה והמצב חמור ויש המון קישורי זבל כדאי לשקול לבצע Disavow לקישורים בעזרת ה Search Console של גוגל.

5. להוסיף תגיות ALT לקישורי תמונה

יש לכם קישורים מתוך תמונות / באנרים, אך ללא תגית ALT? כדאי להוסיף את התגית לתמונות על מנת לחזק את הרלוונטיות של הקישור. ALT בעצם משמש כמעין אנקור טקסט בקישורים היוצאים מתוך תמונות. בהקשר הזה, גם להוסיף תגית Title המתארת את התמונה, לא תזיק.

6. קישורים פנימיים

קישורים פנימיים, כפי שכתבתי במדריך הזה, הם אחת מטכניקות ה-SEO היעילות ביותר, לפחות בכל מה שקשור ל Onsite. דרך אחת לחזק קישור בעמוד מסוים היא פשוט לקשר אליו מעמודים אחרים באתר, במידה ויש לכם אפשרות לעשות זאת. דרך אחרת, שרלוונטית לאתרים מסוג ספציפי, היא פשוט להיות פעילים באתר, ופעילות הקישורים הפנימיים תתרחש מעצמה.

למה הכוונה?

באתרים קהילתיים למיניהם, המכילים מנגנון של תגובות, פרופיל משתמש וכו', כל פעילות שתעשו באתר היא פוטנציאל לקישור פנימי. נניח שהוצאתם קישור מעמוד הפרופיל הראשי שלכם באתר, אז כל פעילות שתבצעו באתר (השתתפות בדיון, תגובה על פוסט, הוספת תיק עבודות וכו') בעצם תזכה אתכם בקישור פנימי לפרופיל שלכם. זה גם עוזר לחזק את העמוד וגם מנגיש אותו יותר לרובוטים של גוגל.

לדוגמא

ניקח לדוגמא את אתר Behance.net. למי שלא מכיר, אתר מבית חברת Adobe המאפשר להוסיף תיק עבודות, בעיקר בתחומי הדיגיטל. לכל משתמש באתר יש עמוד פרופיל, שמאונדקס בגוגל, ובעמוד הזה אפשר להוסיף בין היתר קישור (Dofollow כמובן).

ניקח לדוגמא את הפרופיל שלי באתר. ניתן לראות שהקישור מופיע שם:

הפרופיל שלי באתר behance

נכנסתי לפני כמה זמן לאיזה תיק עבודות שאהבתי, והשארתי שם תגובה:

דוגמא לתגובה באתר behance

והנה, השם שלי בתגובה זה בעצם קישור פנימי לדף הפרופיל שלי באתר, בו נמצא הקישור.

וגם, כמעט כל פעילות שאבצע באתר תוסיף לי קישור פנימי לפרופיל באופן דומה.

זאת רק דוגמא אחת אבל המנגנון הזה קיים בסוגים רבים של אתרים. אבל לפני שאתם הולכים להיות "פעילים" מאד באתר כזה או אחר, כמה דברים שצריך לבדוק:

  • הקישור מהפרופיל הוא Dofollow
  • דף הפרופיל מאונדקס בגוגל (לבדוק שאין חסימה גורפת על עמודים מסוג זה)
  • העמודים שאתם פעילים בהם גם כן מתאנדקסים (עמוד גלריה,פוסט עם תגובה וכו')

העקרון הזה נכון גם לסוגים שונים של אתרים.

7. להחליף קישורי 301 לקישורים מעודכנים

במידה והאתר שלכם עבר כמה גלגולים והחליף כתובות, או שהURLים של העמודים הפנימיים השתנו מתישהו, יהיה זה רעיון טוב להחליף את כל הקישורים הישנים (שמפנים לאתר באמצעות 301) לקישורים ישירים ומעודכנים.

גוגל הצהירו בהזדמנויות שונות שהפניות מסוג 301 מעבירות "כמעט את כל הג'וס" אבל לא 100%. לכן, תמיד קישור לכתובת המעודכנת יהיה עדיף על פני קישור בעזרת הפניית 301. אגב, בהקשר הזה – קורה גם לא מעט שיש קישורים פנימיים באתר שמופנים בעזרת 301, וזאת הזדמנות לבצע סריקה בעזרת Screaming Frog אחר קישורים כאלה ולתקן אותם.

יש לכם רעיונות נוספים לחיזוק קישורים קיימים? כיתבו לי בתגובות 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום בגוגל איטליה

איך נכנסנו לעמוד ראשון בגוגל תוך 4 וחצי חודשים ב-3 ביטויי מפתח בשוק תחרותי בגוגל איטליה

פוסט אורח מעניין מאת מעוז זוגרבו, על קידום אתרים בחו"ל (ספציפית גוגל איטליה), נושא שאני ...

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

כאשר אנשים שהם לא מתחום הדיגיטל מסתכלים על אתרי אינטרנט, לעיתים קרובות הם לוחצים על ...

5 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    אחלה עצות, במיוחד קישורי שכבות.

    ניל פאטל, שהוא מבחינתי אחד הגורואים החזקים בתחום השיווק הדיגיטלי, טוען חד משמעית שקישורי שכבות עוזרים לחזק את האתר העיקרי, אפילו יותר מקישורים ישירים לאתר.

  2. ofer@alpinist301.com'

    קראתי בעיון רב וממש אהבתי שאתה לוקח כל פעם את הנושא של חיזוק פרופיל הקישורים ומציג אותו מפריזמה אחרת – עמוקה יותר, עשירה יותר.

    תודה דניאל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה