052-9095200

קידום אתרים לרופאי שיניים – 6 טיפים שיעזרו לכם

כמו בתחומים אחרים, גם רופאי שיניים שרוצים לשפר את הנראות של עמודי האתר שלהם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, צריכים לפעול על פי עקרונות של יצירת תוכן ערכי ואיכותי, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר, בניית קישורים, שיפור חווית המשתמש, שליחת סיגנליים חברתיים למנועי החיפוש ועוד.

קידום אתרים לרופאי שיניים

במאמר הזה ננסה לסקור 6 מתוך אותן פעולות חשובות, שתסייענה לכם למקד את מאמצי הקידום שלכם, בכל הנוגע לאתרים בתחום רפואת השיניים.

לפני שנתחיל – קבלו רקע כללי על קידום אתרים רפואיים:

1. השקיעו (אבל ממש) בתוכן שלכם – זה ישתלם

חלק לא קטן מהגולשים שיגיעו בעקבות חיפושים במנוע החיפוש, ינסו לאתר מרפאה שתספק להם שירות מוגדר ראש: עקירת שן בינה, הלבנת שיניים, טיפול שורש, יישור שיניים ועוד.

כדי להצליח ולקדם את האתר על ביטויי המפתח האלו, חשוב יהיה שאתר האינטרנט של המרפאה יכלול את כל אותם שירותים ברשימת השירותים שהוא מספק, כדי לאותת למנוע החיפוש שהאתר הזה רלוונטי לשאילתא שביצע הלקוח.

כמובן, שלא מספיק התנאי הבסיסי הרבה – מרפאות שיניים יש לא מעט, וחלק לא מבוטל מאלו שיש להן אתר אינטרנט, גם מייצרות תוכן והסברים על סוגי הטיפולים השונים.

נוסיף לזה גם תכנים מאתרים סמכותיים מאד כמו קופות חולים, משרד הבריאות, ויקיפדיה, אתרי חדשות ועוד – קיבלתם תחרות לא קטנה ומאתגרת בזירה של התוכן.

לכן – יש להשקיע הרבה בתכנים מהסוג הזה, לפרט כמה שיותר על הטיפולים, להוסיף תמונות וסרטונים במידת האפשר, ועוד.

לפני יצירת התכנים כדאי לעשות מחקר מילות מפתח כדי לראות אילו ביטויים לקוחות פוטנציאליים מחפשים בתחום הזה. למידע נוסף על מחקר מילות מפתח.

2. זהירות – YMYL!

דיברתי בהרחבה על YMYL בכמה הזדמנויות.

אז מה זאת הקללה הזאת? YMYL זה Your Money Your Life – סוג של גישה של גוגל שמטרתה לסווג אתרים העוסקים בתחומים רגישים עם פוטנציאל השפעה גדול עבור מי שצורך אותם – אתרים בתחומי הבריאות, כסף, ביטוח או במילים אחרות כל מה שקשור ל"כסף שלך או החיים שלך".

כמובן שרופאי שיניים, כמו רופאים בתחומים אחרים (עוד על קידום אתרי רופאים), נכנסים תחת הקטגוריה הזאת – וצריכים להתנהג בהתאם 🙂

אז בגלל שחפרתי על YMYL במאמר נפרד, אני לא אחזור על עצמי כאן אבל אסכם לכם את עיקרי הדברים:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

  • יש להקפיד במיוחד על איכות ואמינות התוכן (דיוק בפרטים וכו') שאתם מפרסמים באתר – ורצוי מאד לתת רפרנסים (קישורים) למחקרים רלוונטיים באתרים סמכותיים וכו'.
  • מאד חשוב שיהיה ברור מי עומד מאחורי התוכן – מהי השכלתו, הידע שלו, הנסיון שלו, מאמרים שפרסם וכו'. דברים כאלה יכולים לבוא לידי ביטוי בדף אודות מורחב (אדבר על זה בהמשך), חתימת מחבר בסוף כל מאמר ובאמצעים נוספים.
  • להקפיד על אמצעי יצירת קשר נגישים וברורים – כולל טלפון, כתובת המרפאה, ועוד. יתרה מכך – חשוב שאמצעים אלה יופיע גם באזכורים שונים באתרים אחרים באינטרנט – אינדקסים, פורטלים רפואיים, רשומות בכל מיני אתרים רלוונטיים ועוד. למידע נוסף על אזכורים.
  • באופן כללי – לתת כמה שיותר תחושה של אמינות ומקצועיות באתר – שזה אומר גם להקפיד על עיצוב יפה ונקי, תמונות איכותיות וכיוצא באלו.

מה זה חתימת מחבר? כאן אני מרחיב:

3. גוגל מיי ביזנס – Google My Business

כמו בכל עסק מקומי, כדאי מאד שתהיה נוכחות ב-GMB. מדריך מפורט על גוגל מיי ביזנס תמצאו כאן.

למי שלא מכיר, מדובר על התוצאות האלה:

העסק שלי ב- גוגל מיי ביזנס
דוגמא לרשומה ב-Google My Business

למה צריך גוגל מיי ביזנס?

  • זה בחינם
  • זה נותן חשיפה אדירה לכל מי שמחפש בגוגל את השירותים הרלוונטיים
  • זה עובד מצוין בחיפוש לוקאלי
  • ניתן לשלב חוות דעת ועוד פרטים רבים על העסק – תמונות, שעות פתיחה, פרטי יצירת קשר, שירותים שונים ועוד
  • מומלץ לא לחכות שלקוחות ירשמו חוות דעת מיוזמתם אלא ממש לבקש מהם וליזום זאת בעצמכם. קבלו כמה טריקים להגביר את הביקורות ב-GMB.

עוד על גוגל מיי ביזנס וההשפעה על תוצאות מקומיות – במדריך הזה.

מדריך מלא ומצולם שלי על GMB תמצאו כאן:

4. יצירת סרטונים וקידומם

אני יודע, הרבה רופאים לא אוהבים להצטלם.

אבל זה בדיוק היתרון – אתם לא תמצאו הרבה סרטונים של רופאים (בעברית) מסבירים על כל מיני טיפולי שיניים – מהבחינה הזאת זה סוג של אוקיינוס כחול שווה להיכנס אליו.

גם לא צריך להיות מקצוען בזה – היום אפשר להפיק אחלה סרטונים בעזרת סמארטפון ומיקרופון דש שעולה בערך 20$. זה כל מה שצריך. ככה בדיוק אני מצלם את הסרטונים שלי שעולים ליוטיוב. אז נכון – זה לא נראה הכי מקצועי בעולם אבל התוכן הוא העיקר, שלא לדבר על היתרון האדיר של סרטונים מבחינת SEO והנוכחות שלהם בגוגל ויוטיוב.

בקיצור – שווה וישתלם לכם בגדול לאורך זמן.

איך עושים אופטימיזציה וקידום לסרטונים? צפו:

5. קישורים חזקים

בכל הקשור לאתרי YMYL – גוגל גם חשדן יותר עם הקישורים שמפנים לאתרים אלו. יש אמנם הרבה דרכים להשיג קישורים, אבל לא כולן משרתות את המטרה.

כשמדברים על קידום רופאי שיניים / מרפאות שיניים ורופאים בכלל – עדיף ללכת על פחות קישורים אבל איכותיים יותר.

מהם קישורים איכותיים שיכולים לקדם מרפאות שיניים?

  • קישורים מאתרי רפואה חזקים ומוכרים
  • קישורים ממגזינים נחשבים בתחום
  • קישורים מאתרים עם סמכות גבוהה (שיכולים גם להתעסק בנישה כללית יותר) – אתרים כמו Ynet, דה מרקר, גלובס, כלכליסט וכו'. למידע נוסף על קניית קישורים ופרסום מאמרים בתשלום.
  • קישורים מאתרים של רופאים אחרים – גם בתחומים קצת שונים, יכולים לעזור לכם (זה הזמן לבקש טובה מחברים וקולגות לתחום).

אני מדבר עוד על פרסום באתרים גדולים בסרטון הבא:

6. פעילות בסושיאל (רשתות חברתיות)

אז על יוטיוב כבר דיברנו – זוהי סוג של רשת חברתית אבל כזאת שגם מאד עוזרת לחשיפה וגם ל-SEO.

בוא נדבר גם על שיווק בפייסבוק – לפחות ברמה הבסיסית שלו.

ייתכן שתירצו לפתוח דף עסקי בפייסבוק שילווה את פעילות המרפאה.

ישנן מספר סיבות לכך שדף פייסבוק עסקי יוכל לסייע לקידום האורגני של המרפאה (לפחות בעקיפין):

  1. ראשית, פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא רשת שבה מתאפרת הפצת תכנים באמצעות אינטרקציות של הגולשים עצמם ולא של בית העסק. אם גולשים רבים יבחרו להגיב, לעשות לייק, לשתף, לתייג, להצטרף לדף האוהדים או לכתוב ביקורת על העסק בדף העסקי – תוכלו לקבל חשיפה יפה של הדף לגולשים רבים חדשים.
  2. שנית, דף פייסבוק יכול להוות מדד אובייקטיבי מבחינת גוגל לדירוג האתר, בדיוק כמו פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר, הביקורות בשירות גוגל מפות ואזכורים ברחבי הרשת. לפרמטרים אובייקטיבים יש תפקיד חשוב בקידום אתרים בכלל, ובפרט בקידום אתרים בתחום רפואת השיניים.

בלי קשר לזה – עמוד עסקי בפייסבוק, כאשר מתוחזק היטב – הוא מקור נהדר של טראפיק ולרוב טראפיק איכותי שגם ממיר לא רע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו