קישורים איכותיים – איך נדע מהו קישור איכותי, ומה לא?

לצד התוכן, קישורים איכותיים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר של SEO.

שילוב בין תוכן איכותי להם, הוא דרך מובטחת להצלחה. איך מייצרים תוכן איכותי לאתר? על זה תוכלו לקראו כאן.

קישורים איכותיים – איך נדע מהו קישור איכותי, ומה לא?

ולפני הכל, שאלה אחת נותרת על כנה: "איך נדע מהו קישור איכותי?".

על מנת לענות עליה, הבה “נפרק” את הנושא, ונבין מהו בדיוק קישור איכותי. 

למעשה, יש לי מדריך שמדבר בדיוק על זה – 22 פרמטרים המשפיעים על איכות הקישורים – אתם יותר ממוזמנים לבקר בו וללמוד. אבל כאן אתמקד יותר בקישורי איכות.

אחת הדרכים להשגת קישורים חודשיים היא החלפת הקישורים המוכרת.

יש בשיטה הזו לא מעט בעיות.

אחת הבעיות הגדולות עם החלפת קישורים היא כמות הזמן שזה דורש. בעיקר עבור סוכנויות ומי שמקדם כמות גדולה של אתרים.

אני מדבר עוד על כך בסרטון הבא:

חסרון נוסף – היא הכמות העצומה של האתרים ברמה נמוכה ומטה.

כן, אתרים מבוססי תוכן לא איכותי, אתרים לא סמכותיים. נלמד להימנע גם מהם.

יש כמה דרכים להשיג קישורים איכותיים – מיד ארחיב על פרמטרים שחשוב להסתכל עליהם.

הערה: על מנת לבדוק אתר בצורה מקצועית אתם תצטרכו גם כלי קידום אתרים מקצועיים שחוסכים זמן יקר – וספציפית כלים למחקר קישורים.

המוכרים והמומלצים הם Ahrefs ו-Majestic, אבל גם אחרים, אפילו בחינם. אני מרחיב על כך בפוסט שלי על כלים לבדיקת קישורים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

1. העדיפו איכות על פני כמות

אם בחרנו להשקיע בקידום אתר, הוא כנראה “שווה” את זה. לכן, ברור שנרצה קישורים איכותיים שמפנים אליו ושיעזרו לו להגיע לעמוד הראשון בגוגל.

יכולים להשיג קישור איכותי בודד, על פני 10  בינוניים? לכו על זה.

קישורים מאתרים סמכותיים במיוחד, משתווים ל־10+ מקישורים “נחותים” יותר.

בסרטון הזה אני מסביר איך אני בודק חוזק של אתרים ולמה רוב המקדמים טועים בדרך שהם בודקים (רמז: מסתכלים רק על ציוני DR למיניהם? תחשבו שוב)

2. כוונו אל ה־”קשים להשגה”

מהם קישורים קלים להשגה?

בגדול, קישורים שלא דורשים אישור של צד ג'.

לדוגמא:

  • אתרי מאמרים
  • בלוגים חינמיים (blogger, wordpress.com, medium ואחרים)
  • פורומים
  • אתרי שאלות ותשובות
  • אינדקסים חינמיים
  • ועוד אתרים בסגנון

לעומת זאת, קישורים מתוך אתרים סמכותיים וחזקים, במיוחד אם רלוונטיים לתחום שלנו – הם קישורים שיכולים לתרום רבות לקידום. אלו הם הקישורים ששים להשגה בדרך כלל (אלא אן כן במקרה יש לכם פרוטקציה).

אותם, ללא ספק נרצה לצרף לפרופיל הקישורים שלנו.

ככל שקל יותר להשיג קישור, כך בדרך כלל הוא יהיה פחות איכותי.

מנגד, אם נרצה להוציא קישור איכותי, מאתר חדשות מוכר, נצטרך “להזיע” לא מעט.

קיצור דרך אפשרי להשגת קישורים חזקים הוא לקנות קישורים, אבל כמו שיש לנו גישה למישהו שמוכר קישורים מאתרים כאלו ואחרים – כנראה שגם להרבה מקדמי אתרים יש גישה כזו.

ככל שאתר מסוים הופך להיות יותר "שרמוטה של קישורים" (סליחה, לא מצאתי תיאור יותק קולע), כך – ערך הקישורים ממנו יורד.

אצלי למשל, יש המון קישורים יוצאים לאתרים אחרים.

אבל אני לא חושב שמישהו יחשוד שאלו יוצאים מתוכן קנוי / לא טבעי / שיווקי בהגזמה וכו.

למעשה לא מעט פעמים קיבלתי הצעות לפרסם אצלי כתבה בתשלום – אני מסרב לכולן. מה שאני מציע במקום זה פשוט לכתוב לי תוכן איכותי באמת – ובחינם.

אני מעדיף שהצד השני יתאמץ ויפרסם אצלי משהו בעל ערך מאשר לשלם ולפטור את עצמו מסטנדרט של איכות.

בקיצור – לשלב כמה קישורים קשים להשגה, או כאלו שדורשים קצת יותר מאמץ – זאת פרקטיקה מצוינת עבור SEO לטווח הארוך ובכלל.

3. חשוב לבדוק תנועה אורגנית

אחד הפרמטרים המעידים על כך שמדובר באתר איכותי ושלא מדובר בעוד אתר תמיכה ברמה נמוכה, הוא התעבורה.

לא שאני מאמין גדול בין טראפיק לבין איכות הקישור המתקבל, אבל לרוב ישנה קורלציה חזקה בין כמות (ואיכות) התנועה של אתר לבין רמת הרצינות של מאמצי הקידום שלו והלגיטימיות שלו באופן כללי.

למידע נוסף על מקורות תנועה נוספים.

בוידאו הבא אני מסביר איך אני בודק מתחרים (כל אתר לצורך העניין) ועל מה חשוב להסתכל – גם בין היתר כשרוצים לבדוק "מועמד ראוי" לקבל ממנו קישורים:

4. כמות מילות המפתח המקודמות

זה קשור בקשר הדוק לסעיף הקודם.

ככל שיש יותר ביטויים מקודמים במיקומים ריאליים (עמוד ראשון בגוגל), כך תגדל גם התנועה האורגנית לאתר.

אני מסתכל על הפרמטר הזה הרבה יותר מציוני חרטא למיניהם כמו DR או מה שזה לא יהיה (הציונים של מג'סטיק, MOZ ושות').

5. כמות הקישורים והדומיינים המקשרים

מספר הקישורים הכולל הוא חשוב, אך יותר חשובה איכות הקישורים ומספר הדומיינים המפנים.

זאת, מפני שמספר הקישורים הכולל יכול להיות מאד גבוה, אך אם מספר הדומיינים המפנים הוא נמוך – זה אומר שיש אתרים מהם יוצאים הרבה קישורים (יכול להגיע למאות וגם עשרות אלפים, תלוי בגודל האתר).

קישורים כאלה לדוגמא הם קישורי פוטר או כל קישור Sitewide (כאלו המשתכפלים לאורך דפי האתר) – לדוגמא קישורי קרדיט למיניהם ("האתר נבנה על ידי…").

בגלל שכנראה אין לנו זמן מיותר, לא נוכל לנתח כל קישור וקישור, אז ברוב המקרים יהיה מספיק להעיף מבט במספר הקשורים הראשונים (שלרוב הם החזקים יותר), להתרשם קצת מחלוקת האנקורים וגם – בלת ברירה, להסתכל קצת על ציוני DR – שאני ממש לא מחזיק מהם יותר מדי אבל הם כן אינדיקציה כלשהו וחוסכים זמן יקר כאשר מדובר בפעולה שיש לבצע די הרבה.

ככה נראה למשל ניתוח פורפיל הקישורים של אתר MOZ באמצעות Ahrefs (הכלי האהוב עלי):

צילום מסך מתוך Ahrefs
צילום מסך מתוך Ahrefs. ה"קורבן" – אתר Moz

6. כמה דפים יש לאתר, ומהי איכותם?

פרמטר חשוב שגם אותו לא כדאי להזניח.

אז כיצד בודקים אותו?

הפעם ניגש למנוע גוגל, נחפש בצורה הבאה: site:domain.com.

בדיקה זו עוזרת לנו להבין עד כמה זה אתר גדול, וממה האינדקס שלו מורכב – האם רוב העמודים הם לגיטימייים, או שיש ריבוי עמודי זבל?

כדאי גם להיכנס רנדומלית לכמה עמודים כדי לעשות בדיקה זריזה על איכותם – האם זהו תוכן פח זבל של מקדמי אתרים? או תוכן איכותי שמיועד לאנשים בשר ודם?

כאן ההמלצה שלי היא להסתמך בעיקר על שיקול דעת ולא על כלים כאלו ואחרים.

התשובות הסופית – מהו קישור איכותי, ומה לא?

במידה והאתר שבדקתם עמד יפה בכל (או לפחות, רוב) הבדיקות הנ"ל, כנראה שהוא מועמד ראוי לאתר שתרצו לקבל ממנו קישור.

ככל שתבצעו את הבדיקות האלה יותר, כך תשתפשפו בזה ומשך זמן הבדיקה – יתקצר.

בקישורי זבל נראה בדיוק את ההפך

תעבורה נמוכה, מדדי SEO עלובים, בירידה מתמשכת, קישורים לא איכותיים מאתרי תמיכה, פורומים, בלוגים ואינדקסים.

ומזה? צריך להתרחק כמו מאש.

מידע נוסף על קישורי זבל:

בונוס: אני מקדם לקוחות בלבד, שווה לי בכלל להתאמץ ולהשיג עבורם קישורים איכותיים?

מרגיש צורך להתייחס לסוגיה החשובה הזאת.

בוא נדבר תכלס – מי שמשלם לנו 2000-2500 ש"ח בחודש (נניח שזה ממוצע של מחירי שירות קידום אורגני בארץ), האם זה משתלם לנו להזיע ולעשות עשרות פניות ולשרוף שעות על גבי שעות על מנת להשיג, במקרה טוב, קישור איכותי עבורו?

וזאת בלי בכלל לדבר על דברים נוספים כמו אופטימיזציה, כתיבת תוכן, מתן שירות וכו'.

התשובה היא בדרך כלל לא. זה פשוט לא שווה את המאמץ.

הרבה יותר קל פשוט לקנות קישורים – בין אם הלקוח משלם על כך בנפרד ובין אם אתם סופגים את זה כחלק מהריטיינר (שאם כך, צריך להיות בהתאם).

אני הבנתי את הדבר הזה ממש בהתחלה כשנכנסתי לתחום, ולכן עבדתי במרץ על הקמת תשתית של אתרים משלי (אתרי תמיכה או 23, תקראו לזה איך שתרצו) – בשביל לא להיות תלוי באף אחד.

עם זאת, ברור לי שבמקרים מסוימים – בהחלט שווה להתאמץ ולעשות קצת מו"מ על מנת להשיג קישור סופר שווה, גם אם זה אומר שחודש אחד נהיה לא רווחיים או שנצטרך להזיע במיוחד.

ואם במקרה אם צריכים קישורים ורוצים שירות שיכול לחסוך לכם את כל הכאב הראש שנלווה לזה – נעים להכיר, שירות בניית קישורים שלי 🙂

בהצלחה. 😊

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו