קישורי שכבה שנייה: מה זה אומר ולמה הם יעילים?

איכות פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר אינטרנט כלשהו היא אחד הפקטורים החשובים בכל הקשור לקידום האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש.

איכות פרופיל הקישורים הזאת נמדדת באמצעות אוסף של מדדים: רלוונטיות הקישורים, הכמות שלהם, סמכות האתרים המקשרים ועוד.

קישורי שכבה שנייה

בלא מעט מקרים, פרופיל הקישורים של אתר מקודם יהיה מספיק עשיר מבחינת כמות הקישורים, אך יהיו חסרים בו קישורים ברמה גבוהה. לא תמיד תעמוד לנו ההזדמנות להרוויח קישור ברמה גבוהה מאתר בר סמכות בנישה שבה אנחנו פועלים. כאן נכנסים לסיפור קישורי שכבה שניה.

מהם קישורי שכבה שניה (2nd tier Backlinks)

קישורי שכבה שניה הם קישורים המקשרים לאתרים המקשרים לאתר שלכם.

התמונה החיננית הבאה ממחישה איך זה נראה בפועל:

קישורי שכבה שנייה

ככל שהאתרים המקשרים אליכם יהנו מפרופיל קישורים עשיר וחזר יותר, כך גם יותר ממיץ הקישורים הזה יעבור לאתר שאותו אתם מקדמים.

זאת הסיבה, שמקדמי אתרים רבים בוחרים, לצד חיזוק האתר המקודם באמצעות קישורים חדשים, לחזק גם את האתרים באמצעותם מתקבלים קישורים לאתר המקודם.

בסרטון הבא אני מסביר עוד:

למה כדאי לקשר לאתרים המקשרים אליכם?

נשאלת השאלה: למה לי לחזק את האתרים המקשרים לאתר שלי, אם אני יכול פשוט להוציא את אותם קישורים לאתר שלי באופן ישיר, ולחזק אותו אפילו יותר? ובכן, יש כמה סיבות לכך:

חיזוק האתר המקשר

הרבה פעמים, להוספה של עוד קישור חלש עד בינוני לפרופיל הקישורים של האתר שלכם תהיה משמעות לא גדולה מידי.

לעומת זאת, באמצעות קישור לאתר המקשר אליכם תוכלו לחזק את האתר המקשר אליכם וכן הקישור היוצא מן האתר הזה לאתר שלכם – פעולה שיכולה במקרים מסוימים להיות אפקטיבית הרבה יותר.

לפעמים זו תהיה הברירה היחידה

אם האתר שלכם קטן יחסית, ולא מוביל מאוד בתחומו, הרבה פעמים בעלי אתרים שונים ברשת פשוט יסרבו לקשר אליו.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עם זאת, הם יהיו מוכנים לקשר לאתר שנראה על פניו עשיר יותר בתוכן, סמכותי יותר וותיק יותר – האתר ממנו יוצא קישור לאתר שלכם. במקרה כזה, חיזוק האתר המקשר אליכם היא פעולה שעדיפה מחוסר פעולה, ויכולה לתרום לכם בטווח הארוך.

פחות חשוד בעיני גוגל

קישורי שכבה שניה מאפשרים גם למסך חלק מן הפעילות שלכם לקידום האתר.

הסבירות שאתר חדש שקם יצבור כל כך הרבה קישורים ממקורות שונים מיד עם העלאת תכנים חדשים הוא לא סיכוי גדול, בטח לא כיום, כאשר הקשב של הגולשים מתחלק בין אינספור מקורות מידע.

באמצעות קישורי שכבה שניה תוכלו לחזק את פרופיל הקישורים לאתר שלכם מבלי לעשות זאת באופן שקוף וישיר מידי.

האם כדאי לבנות קישורי שכבה שניה מאתרים חזקים במיוחד?

באופן עקרוני, אם יש לכם האפשרות לקבל קישור חזק במיוחד, עדיף יהיה לכם לנתב אותו באופן ישיר לאתר המקודם, כדי לא לבזבז מן הכוח שקישור כזה יכול להעביר אליכם.

השימוש בקישורי שכבה שניה מומלץ בדרך כלל, כאשר עומדת בפניכם האפשרות לקבל מספר קישורים חלשים עד בינוניים, שבאופן מצטבר, יכולים לסייע בחיזוק האתר המקשר אליכם.

ההמלצה הגורפת, אם כך, היא שקישורים חזקים צריכים להפנות בצורה הישירה ביותר לאתר המקודם.

בהקשר זה ממליץ לקרוא עד על קניית קישורים וגם על השירות שלי של בניית קישורים.

באיזה טקסט עוגן כדאי להשתמש בבניה של קישורי שכבה שניה?

הכלל במקרה הזה זהה לכלל המתייחס לבניית פרופיל קישורים ישיר לאתר המקודם: גיוון וטבעיות.

הקפידו לעשות שימוש בטקסט עוגן המכיל ביטויים מדויקים וגם בטקסט עוגן המכיל ביטויים כלליים, בטקסט עוגן המכיל ביטויי זנב ארוך, ובטקסט עוגן המכיל את שם המותג, בכתובת url נקיה וגם בביטויים כללים כמו לחץ כאן או קרא עוד.

אני מרחיב עוד על חלוקת אנקורים בסרטון הבא:

לנו, בני האדם, לא פשוט כל כך לנתח רשת קשרים כמו רשת האינטרנט, אולם למנועי החיפוש הפעולה הזאת פשוטה למדי.

למרות שמדובר בקישורי שכבה שניה, מנועי החיפוש יכולים לזהות בקלות ניסיונות לבצע מניפולציה באלגוריתם של מנוע החיפוש במטרה לשפר דירוגים. לכן, כדאי יהיה מאוד לעשות שימוש מושכל בטקסט העוגן המקשר לאתרים המקשרים לאתר המקודם.

למה כדאי לשים לב בעת בניה של קישורי שכבה שניה?

אם אתם מתכוונים להתחיל ולחזק אתרים המקשרים לאתר שאתם מקדמים, כדאי יהיה שתקחו בחשבון את הנקודות הבאות:

האם העמוד שאתם מחזקים מקשר גם למתחרים?

כדאי יהיה להבין, שכאשר אנחנו מחזקים עמוד (מדגיש – עמוד, ולא אתר) המקשר גם למתחרים של האתר שאתם מקדמים, אנחנו מחזקים גם אותם.

אז…כשאתם בונים קישורי שכבה שנייה, צרו אותם רק לעמודים המקשרים אליכם בלבד (או בנוסף לאתרים נוספים שאין לכם איתם ניגוד עניינים).

לא “לבזבז” קישורי שכבה שנייה באתרים חזקים מדיי

נקודה נוספת שכדאי יהיה לבדוק היא האם לא בזבזתם קישור שהוא חזק מידי לצורך חיזוק אתר המקשר אליכם. כלל האצבע, כאמור, הוא שקישור חזק וסמכותי שקשה יהיה לכם להשיג בהמשך, צריך להיות מיועד ישירות לאתר המקודם.

התפלגות טקסט העוגן

כפי שציינתי קודם, אם החלטתם לפעול ליצירת קישורי שכבה שניה, הקפידו שטקסט העוגן שמהווה חלק מן הקישורים האלו לא יראה חשוד. גוונו את טקסט העוגן ודאגו לכך שיראה טבעי.

כמות הקישורים

חשוב אמנם לחזק אתרים המקשרים אליכם, אך בראיית עלות תועלת, אם תשתמשו ברוב כוח הקישורים שלכם כדי לחזק את האתרים המפנים אליכם, תבזבזו משאבים יקרים שלא לצורך. לכן, חשוב יהיה שבכל תהליך של חיזוק השכבה המקשרת אליכם, תוודאו שאתם לא חורגים מבחינת כמות הקישורים שאתם בונים.

תדירות בניית הקישורים

בדיוק כפי שאתם מבינים שצריך להקפיד על תדירות סבירה של בניית קישורים המיועדים לאתרי הקצה שלכם, כך חשוב יהיה שתשקלו היטב את אסטרטגיית הקישורים שאתם מייעדים לשכבה השניה. אני לא מדבר, כמובן, על קישורים בודדים – זו לא הרזולוציה שגוגל מתעסק איתה, אלא על נפחים משמעותיים הרבה יותר של קישורים נכנסים.

עוד על תדירות בניית קישורים:

קישורים שכבה שלישית וכו’

עוד דבר שראוי להגיד: זה לא נגמר בשכבה שנייה וזהו.

ניתן ליצור קישורים בשכבה שלישית, רביעית וכן הלאה..ויש גם תוכנות שעושות את זה אוטומטית, אבל ככל שמתרחקים יותר כך התועלת של הפעולות האלה פוחתת וזה פחות יהיה שווה את הזמן שלכם.

מנסיוני, קישורי שכבה שנייה עובדים היטב ובדרך כלל גם מספיקים.

מדריכים נוספים של קישורים שלא תרצו לפספס:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו