איך לא להגיע לספאם

אם אתם עושים שיווק בדוא”ל – סביר להניח שאתם נמצאים תחת לחץ מתמיד של חשיבה על מלכודות מסנני הספאם, על מילים שמקטלגות אותכם אוטומטית כספאם ועל כל החוקים שאסור לכם לעבור עליהם בזמן כתיבת המייל…

אולי תופתעו לגלות, אבל גם חברות השיווק המצליחות ביותר מתמודדות מול האתגר הזה ואפשר לומר שהיכולת להימנע מלהגיע לתיקיית הספאם הפכה להיות סוג של אמנות בפני עצמה.

יחד עם זאת, יש לי חדשות טובות לספר לכם – יש המון דרכים להתמודד עם זה ולוודא שהאימיילים היקרים שלכם לא יעברו דרך הספאם.

רוצים לגלות איך עושים את זה? תמשיכו לקרוא… 🧐

איך לא להגיע לספאם

בעבר, מסנני דואר זבל היו מנתחים את התוכן של הקמפיינים שלכם ומחפשים סימנים שקבעו אם עליהם לשלוח את הדוא”ל שלך לתיבת דואר נכנס – או לא.

ביטויים כמו “לרדת מהר במשקל” או “בוא ללמוד איך להכפיל את ההכנסות שלך” היו כולם סימנים ברורים שהגדילו את ציון הספאם של השולח וגרמו לקמפיינים שלמים לצלול לתוך תיקיית הספאם.

אבל לצערכם הרב – בימים אלה ספקי דוא”ל כמו Gmail, Yahoo ו- Outlook התקדמו הרבה יותר בשיטות שלהם והמסננים שלהם קצת יותר מתוחכמים מבעבר.

עכשיו, בכל פעם שאתם שולחים קמפיין חדש, ספקי דואר במיוחד כמו Gmail ו- Outlook בוחנים את מעורבות של המשתמשים שלכם ואת האינטראקציות הקודמות עם קמפיינים קודמים, כך הם למעשה משתמשים במידע הזה כדי לקבוע אם הקמפיין הנוכחי שלכם יגיע לתיבת הדואר הנכנס או לא.

אם נדבר באופן ספציפי, הם בוחנים את הגורמים הבאים:

סימנים חיוביים

✔️ פתיחה – אם המשתמש שלכם פותח את הדוא”ל שלכם לעיתים קרובות, זה נתפס כאות חיובי לכך שהקמפיינים שלכם לא מספימים.
✔️ תגובות – אם אנשים מגיבים לקמפיינים שלכם בדוא”ל שלך (כמובן באמצעות “השב” ) זה נתפס כסימן טוב ומסייע לשפר את המוניטין שלכם בעיני ספקי הדוא”ל.
✔️ סימון “לא זבל” – אם אנשים מעבירים את הדוא”ל שלכם מתיקיית הזבל לדואר נכנס – זה סימן חזק וחיובי מאוד לכך שהקמפיינים שלכם רלוונטיים וראויים להיכנס גם להבא לדואר הנכנס.
✔️ העברה לתיקייה אחרת – אם הנמנעים שלכם מעבירים את המיילים שלכם לתיקיות שונות בתיבת הדואר שלהם, גם כאן זה מתפרש כסימן לכך שהם מעוניינים במודעות שלכם וסביר להניח שספקי הדוא”ל ימשיכו למסור את המיילים הבאים שלכם לתיבת דואר נכנס.
✔️ הוספה לפנקס כתובות – אם הנמענים מוסיפים את כתובת הדוא”ל שלכם לפנקס הכתובות שלהם, ספקי הדוא”ל לוקחים זאת כסימן לכך שהם רוצים לקבל ממכם דוא”ל וסביר יותר שהם ימשיכו למסור אותם לתיבת דואר נכנס.

סימנים שליליים

העברה לזבל – אם אנשים מעבירים את הדוא”ל שלכם לתיקיית הזבל, זה כמובן נחשב לסימן שלילי חזק לכך שהקמפיינים שלכם לא ראויים להיות בתיבת דואר נכנס.
מחיקה ללא פתיחה – אם הנמנעים שלכם אפילו לא טורחים לפתוח את המייל ומוחקים את הדוא”ל שלכם, זה לא נתפס טוב בעיני ספקי הדוא”ל.

ככה תוודאו שהקמפיין שלכם לא מגיע לספאם

אז איך לוודא שהקמפיין הבא שלכם לא מגיע לספאם?

#1 תוודאו שהזהות שלכם גלויה

בראש ובראשונה, אם אתם רוצים להפסיק להגיע לספאם, רצוי שכותבת הדוא”ל שלכם תכלול את שמכם האישי (או את שם המותג). תמנעו להשתמש בכתובות לא אישיות או גנריות, כמו לדוגמה: 1234abc @ domain או no-reply @ domain וכו’.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בנוסף, במקום שיהיה לכם הסיומת של ספק הדוא”ל שלכם, כמו @ yahoo.com או @ gmail.com, בחרו להוסיף את שם המותג או החברה שלכם.

למה? כי מחקרים רבים קבעו ש43% ממקבלי הדוא”ל – קובעים אם הדואר שהם מקבלים הולך לספאם לפי שם וכתובת השולח.

לפיכך, אם הנמנעים שלכם לא יוכלו להבין שהשולח זה בעצם המותג שלכם, הם עשויים לסמן את המיילים כספאם, גם אם הם הכי מעוניינים לקבל את התוכן שלכם.

#2 שלחו דוא”ל רק לאנשים שנתנו לכם אישור לכך

במקום לבזבז את הכסף שלכם ברכישת או השכרת רשימות דוא”ל, התמקדו במאמצים לבנות רשימת דוא”ל משלכם. הסיבה לכך פשוטה, לרשימות שבנויות באופן אורגני – יש שיעור פתיחות גבוה פי 5 בהשוואה לרשימות שנרכשו.

יותר פתיחות ופחות תלונות על ספאם מהוות סימן חיובי בעיני ספקי הדוא”ל ויעזרו להבטיח שהקמפיינים שלכם לא יגיעו לדואר זבל.

איך עושים את זה? זה בהחלט קצת יותר מורכב וראוי לקבל פוסט נפרד, אבל הנוסחה הקצרה עובדת ככה: תמריץ שווה (תוכן מדהים, הנחות בלעדיות) + הליך הרשמה מהיר = רשימת דוא”ל ענקית (ואיכותית).

#3 גם כאן, התוכן הוא המלך הבלתי מעורער 👑

אולי הגורם החשוב ביותר שיחסוך לכם את אימת הספאם – זה איכות התוכן של המיילים שלכם. אתם צריכים להתמקד בתוכן מרתק ולספק למנויים שלכם מידע שימושי, רענן ומעניין.

בנוסף, במקום לשלוח מיילים המוניים עם לשון פניה כללית – אני ממליץ לכם להגדיר את קהל היעד שלכם וללמוד איך לפנות אליהם בצורה כזו שתרגיש להם שהמותג שלכם – הוא ממש כמו אדם קרוב.

מצאו את הנושאים שהכי מעניינים את קהל יעד שלכם והכינו דוא”ל רלוונטי – ככל שהתוכן שלכם יותר איכותי ומותאם אישית לקהל שלכם – כך המעורבות תהיה גבוהה יותר.

בנוסף, אם תקפידו בנושא של המייל לבחור במשפט שמותאם אישית, זה יגביר את אחוז הפתיחות.

אם הגעתם עד לכאן קבלו 11 טיפים איך לייצר תוכן לאתר

#4 אל תפרו הבטחות

לפני שאתם מבקשים מהלקוחות שלכם להירשם, ספקו להם תמונה ברורה לגבי התוכן והתדירות של המיילים שאתם הולכים לשלוח להם. אחר כך, רק תהיו עקביים עם זה.

אל תספקו להם מידע שונה ממה שהם ציפו, אל תחפרו להם עם מיילים אם הבטחתם לא להציף להם את הדוא”ל.

הפרת הבטחות תפגע במוניטין שלכם, זה עשוי לגרום ללקוחות לבטל את המנוי או לסמן את הדוא”ל שלכם כזבל.

תמיד תבנו מערכת יחסית אמיתית עם המנויים ותגשימו את הצפיות שלהם, כך תמנעו מלהיות מקוטלגים כספאמרים.

כרטיס חד כיווני לתיבת הספאם

דברים שיתנו לכם כרטיס חד כיווני לגיהינום תיבת הספאם

להשתמש בביטויי פישניג או מילות טריגר לספאם

יש ביטויי פישניג שאם משתמשים בהם – זה אוטומטית מפעיל את מסנן הספאם.

כמו לדוגמה:

מתנה חינמית
100% חינם
תתחילו להרוויח ____ ₪
יש דרכים להיות שיווקיים, מבלי להישמע כמו ספאמרים סדרתיים. הקדישו מחשבה לניסוח המיילים שלכם.

לקנות רשימות דוא”ל

רכישת רשימות דוא”ל שגויה בכל כך הרבה מובנים שאני לא יודע מאיפה להתחיל.

מבחינה משפטית, זו הפרה בוטה של חוק הספאם…במילים אחרות זה יכול להיות מתכון להרבה צרות בגלל שרוב הסיכויים שאנשים שנמצאים ברשימה שרכשתם, מעולם לא יצרו קשר עם המותג שלכם אישית ולא נתנו לכם את ההרשאה להירשם כמנויים.

בנוסף, הסיכוי שברשימה הזו יש באמת מישהו שמתעניין במה שיש לכם להציע/למכור הוא מאוד נמוך.

אתם לא יודעים מי המנויים, מה תחומי העניין שלהם ואם הם בכלל מוגדרים כקהל היעד שלכם ויותר מכך – הם ככל הנראה מעולם לא ביקרו באתר שלכם.

המשמעות היא – שאחוזי הפתיחה יהיו מאוד נמוכים.

דבר אחרון, הרבה פעמים הרשימות האלה מכילות מידע שלא מעודכן, כולל כתובות לא פעילות או רדומות.

בקיצור, פשוט אל תקנו רשימות דוא”ל, שום דבר טוב לא יוצא מזה.

להיות דרמטיים

אל תצעקו על המנויים שלכם!!!!!!

אל תשמשו במלא סימני קריאה…מעבר לכך שזה מציק, זה ממש נורות ניאון לכך שהמייל שלכם מכיל ספאם.

אם אתם רוצים לתפוס את תשומת לב של המנויים שלכם, תתחילו ליצור כותרות שנונות ומסקרנות – כך שהדוא”ל שלכם יהיה רלוונטי יותר.

אגב, מחקר מראה שמיילים שנשלחים עם נושא שמסתיים בסימן שאלה (גם כאן, לא מלא סימני שאלה) הם בעלי שיעורי פתיחה גבוהים ב44% מאלה שמכילים סימני קריאה.

סך הכול פשוט, לא?

עכשיו אתם יודעים בדיוק איך להתמודד עם מסנני דואר זבל – הטיפים האלה יעזרו לכם להשיג תוצאות טובות לשיווק הדוא”ל שלכם. אז קדימה, המנויים שלכם רק מחכים להודעות מכם 😊

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו