קידום חנות וירטואלית בוורדפרס – קידום אתרי ווקומרס בגוגל

מבין כל האפשרויות להקמת חנות וירטואלית, בניית חנות וירטואלית בוורדפרס באמצעות תוסף WooCommerce היא אחת מהיותר משתלמות.

מדובר בתוסף שהוא בעיקרו חינמי, אך גם אם מוסיפים עליו עוד מספר תוספים ייעודים, המחיר עדיין יכול להיות משתלם בטווח הארוך.

מעבר לכך, מכיוון שמדובר בקידום אתרי ווקומרס בגוגל, אין בעיה לייבא את המוצרים לחנות שבנויה על פלטפורמה אחרת בעתיד.

עד כאן החדשות הטובות 😐 החדשות הקצת פחות משמחות הן שלא מדובר במערכת הכי ידידותית שיש: ההתקנה אמנם מתבצעת בקליק אחד (כמו עם כל תוסף), אבל רשימת ההגדרות היא ארוכה מאוד וגם הניהול היום יומי מגיע עם עקומת לימוד מסוימת.

באופן דומה, אם אנחנו מדברים על קידום אתרי ווקומרס בגוגל, לא מספיק לדעת רק את היסודות של קידום אתרי וורדפרס, אלא יש גם דגשים נוספים.

לפני שנתחיל הנה כמה טיפים איך עושים קידום לחנות וירטואלית כמו שצריך

אז איך עושים קידום חנות וירטואלית בוורדפרס?

הגדרות מוצרים

עמודי המוצרים הם ללא ספק הקריטיים ביותר לקידום. לכל עמוד מוצר ניתן להגדיר את ההגדרות הבסיסיות של Yoast או כל תוסף SEO אחר שאתם משתמשים בו, אבל יש מספר דברים נוספים שחשוב לשים לב אליהם.

תיאור המוצר

WooCommerce תומך בתיאור מלא שהוא למעשה העורך הרגיל של וורדפרס, יכול להיות העורך הקלאסי הישן, גוטנברג או אפילו אלמנטור.

שדה נוסף הוא שדה התיאור הקצר (Short Description) שאינו זהה ל-Meta Description של דף המוצר. רצוי שהתיאור הזה לא יעבור את ה-15 מילים.

התיאור הזה יכול להופיע כתצוגה מקדימה לתיאור המלא, תלוי בתבנית בה אתם עושים שימוש (לווקומרס יש תבנית ברירת מחדל).

במידה ושני התיאורים מופיעים ביחד בדף, חשוב שהם לא יהיו שכפולים אחד של השני ושהתיאור הארוך לא יכלול את כל התיאור הקצר בתוכו.

יש אתרים שעושים שימוש רק בתיאור הקצר ועדיין מצליחים להתברג על מילות מפתח רלוונטיות באמצעות בניית קישורים נכונה (חיצונים ופנימיים), אבל ההמלצה האישית שלי היא בכל זאת לכתוב תיאור ארוך וייחודי שלא נלקח סתם מהקטלוג של היצרן.

תמונות מוצר

הוספת תמונת מוצר נעשית די בקלות ואפשר להוסיף כמה תמונות אל תוך הגלריה הפרטית של כל מוצר.

ממליץ להוסיף תגי ALT ואם אפשר, להוסיף למוצרים הכי אטרקטיביים תמונות מקוריות שיוכלו להתברג בגוגל יותר בקלות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

וארציות למוצרים

עוד דבר חשוב מאוד שצריך לדעת הוא שיש אפשרות ליצור וארציות למוצרים.

בהנחה שאתם לא רוצים לקדם סוודר חורף בעשרים צבעים שונים וליצור עמוד שונה לכל צבע, אתם יכולים פשוט לקבוע וארציות שונות לצבע שיהיו מרוכזות באותו העמוד.

כברירת מחדל ובלי להשתמש בתוספים ספציפיים, על מנת להגדיר ואריצה אתם צריכים קודם כל להגדיר תכונות שונות ואז להוסיף אותן לתפריט הווריאציות.

למרבה המזל, אפשר להוסיף תכונות לכל המוצרים ממסך אחד מרוכז. האפשרויות לכל תכונה נקראות “מונחים” ואפשר גם לקבוע מה יהיה הסדר שלהם בתיבות הבחירה.

אם תרצו תוכלו גם ליצור עמודי ארכיון לתכונות. למשל, אם יש לכם חנות בגדים, תוכלו להציג את כל הבגדים בצבע אדום.

אישית הייתי נזהר עם האפשרות הזו, אלא אם כן אתם רוצים לקדם מונחים כמו “בגדים במידת גדולות” או משהו כזה.

וארציות למוצרים בווקומרס

לאחר מכן אתם חייבים לסמן עבור כל מוצר רלוונטי שמדובר במוצר עם וארציות ולקבוע מלאי לכל תכונה. לדוגמה, יכול להיות שממוצר מסוים יש לכם רק מדיום ולארג’.

מוצר עם וואריאציות

מוצרים מקושרים

הגדרת מוצרים מקושרים (מעל “תכונות” בתמונה) יכולה להיות הזדמנות טובה ליצירת קישורים פנימיים.

אם אתם לא עושים שימוש בתוספים מיוחדים, תצטרכו להגדיר עבור כל מוצר מוצרים משלימים או משודרגים באופן ידני.

הגדרת תגיות וקטגוריות

תגיות וקטגוריות מוגדרות גם הן בתפריט המוצרים והן מתנהגות פחות או יותר כמו אלו של וורדפרס (כולל תת קטגוריות).
וכמו בוורדפרס, ניתן להגדיר תיאור לקטגוריה או התגית אם לוחצים עליהן במסך ההגדרות שלהן.

השאלה אם הטקסט הזה יוצג תלויה בתבנית ובהגדרות שלה. לפעמיים ניתן לעשות זאת רק בגרסאות הפרימיום של התבנית.

מבחינת SEO זה עניין די קריטי ועמודי קטגוריות או תגיות עם טקסט בחנות שלכם יכולים לתרום מאוד לדירוגים.

נתונים אנליטיים

WooCommerce מציע מסכי Analytics פנימיים מפורטים למדי שבהם אפשר לראות נתונים כמו סך הכול מכירות, רווחים (מכירות פחות קופונים, דמי משלוח על חשבון החנות ומיסים) והחזרים.

אפשר גם לסנן את הנתונים על סמך מאפיינים ספציפיים כמו מכירות עם קופונים או תאריכים ולבצע השוואות.

את הנתונים האלו אפשר גם לייצא לקבצי CSV

🔗פירוט מלא על המערכת

על מנת לחבר בין החנות לבין נתוני האי-קומרס של Google Analytics יש להשתמש בתוסף.

הוספת בלוג או שמירה על הבלוג הקיים

לאחר שהתקנתם חנות ווקומרס, המסך הראשי של האתר או הבלוג הקיים יהפכו לחנות עצמה.

כדי להמשיך ולהשתמש בבלוג יש לגשת למסך ההגדרות (Settings), בתוכו למסך “קריאה” (Reading) ולבחור איזה עמוד יארח את הבלוג (תחת האפשרות לעמוד הבית יש לבחור במסך סטטי).

הגדרות הבלוג

מכיוון שעכשיו הבלוג מוגדר כעמוד, כל מה שצריך לעשות זה לקבוע את המיקום שלו בתפריט החנות.

הקאצ’ היחיד הוא התבנית: רוב התבניות שמיועדות עבור WooCommerce נוצרות מתוך מחשבה שהחנות תכלול גם בלוג, אבל לא כולן, ואז עשוי להיווצר בלוג שלא נראה כמו חלק אינטגרלי מהאתר.

במקרים אחרים הבלוג מוגדר בהתאם לתבנית הישנה ויש לשנות את הגדרות הבלוג בתבנית החדשה.

לכן רצוי לבחור מראש בתבנית שמתאימה גם לחנות וגם לבלוג.

תוספים ייעודים לקידום אתרי ווקומרס בגוגל

Yoast for WooCommerce

כאשר אתם מתקינים את Yoast בגרסה הפשוטה שלו, אתם יכולים כאמור לשלוט בכל עמוד בחנות שלכם, אבל ישנה גם גרסה ספציפית של יוסט עבור ווקומרס! היא עולה 79$ לשנה.

חשוב לשים לב שהיא לא זהה לגרסת הפרו, אבל יש אפשרות לקנות את שתיהן בבאנדל.

אז מה היא מציעה?

  1. הוספה אוטומטית של מידע מובנה למוצרים על סמך התכונות שהגדרתם ותצוגה מקדימה מלאה של האופן בו המוצר עשוי להיראות בתור תוצאה עשירה (לא ניתן להבטיח שזה ייקרה).
  2. פירורי לחם משופרים לעומת ברירת המחדל של WooCommerce.
  3. הגדרת מזהי מוצר אוניברסליים מלבד המזהה הפנימית של החנות שיכולים לעזור לגוגל להפריד בין המוצר למוצרים אחרים.
  4. בדיקת האורך של התיאור הקצר ותגי ALT לתמונות דרך “הרמזור של יוסט”.

כמו שאפשר לראות, לא מדובר כאן בהמון תוספות יחסית לתוסף הרגיל. מצד שני, התוסף הכי מקצועי לסכמה, Schema Pro עולה 79$ לחודש, כך שהכול יחסי 😊.

ככה התוסף עובד:

All in One SEO

מדובר במתחרה הגדול ביותר של Yoast (למרות שיש ביניהם הבדל של כמה מיליוני התקנות…) ובאופן לא מפתיע גם הוא מציע יתרונות ספציפיים למי שרוצה ליהנות מקידום חנות ווירטואלית בוורדפרס ביתר קלות.

המחיר הוא 100$ לשנה לאתר אחד (טיפ קטן: לפעמיים יש מבצעים, אז אם אתם לא ממהרים, כדאי להירשם לרשימת תפוצה ולחכות).

מבחינת תכונות, התוסף מציע בניית תבניות פשוטות לדפי המוצרים שלכם ואפשרות דומה עבור תגי ה-ALT של תמונות המוצרים.

אתם יכולים להוסיף גם מידע סכמה עבור מוצרים של WooCommerce, למרות שלא מדובר באינטגרציה מלאה כמו במקרה של Yoast.

WooCommerce Google Analytics

מדובר בתוסף בסיסי שמחבר את האתר ל-Google Analytics (גם בגרסה 4) ומאפשר הגדרה קלה של נתוני אי-קומרס.

קייימת גם גרסת פרו עם כמה שיפורים כמו למשל היכולת לראות מדדי התנהגות בזמן הצ’קאאוט ולעקוב אחרי אירועים נוספים כמו שימוש בקופון, שינוי מספר המוצרים בעגלה, ביטול רכישה, קבלת החזר כספי ועוד.

גרסת הפרו עולה כ-79$ לשנה.

לטבלת השוואה בין שתי הגרסאות

Product Catalog

מדובר אמנם בתוסף שהמטרה המרכזית שלו היא ניהול קל יותר של קטלוג המוצרים, אבל הוא מציע גם כמה יכולות SEO משופרות בהקשר של מוצרים כמו ניהול נוח יותר של כתובות עמודים, התממשקות עם Yoast (בגרסה הרגילה), יצרית עמודי FAQ שעשויים להופיע בגוגל ואפשרות להוספת ביקורות למוצרים (עוד תכונה שיכולה להופיע בגוגל).

עוד תוספים שלא קשורים ישירות ל-SEO, אבל יכולים להשפיע לטובה על חווית המשתמש

  • Custom Product Tabs for WooCommerce – מאפשר ליצור טאבים נוספים בעמודי המוצרים. מצוין אם אתם רוצים להוסיף עוד תוכן בלי להעמיס על העמוד.
  • WooCommerce Multilingual – תוסף שהוא בגדר חובה אם אתם רוצים ליצור חנות במספר שפות. התוסף מתלבש על WPML, כך שאם אתם מכירים אותו כבר, יהיה לכם אפילו קל יותר.
  • Booster for WooCommerce – מאפשר שליטה מדויקת יותר בתמחור, הוספת כפתורים לחלקים שונים בחנות, הוספת מחשבונים ויצירת קבלות אלגנטיות יותר (אף על פי שלהרבה מערכות לניהול חשבונות בארץ יש כבר אינטגרציה עם וורדפרס / ווקומרס)
  • Order Delivery Date for WooCommerce – אחד הדברים הכי מעצבנים הוא להזמין מוצר באינטרנט ולא לדעת מתי הוא יגיע. התוסף הזה מציג את אפשרויות המשלוח ביחד עם צפי להגעת המשלוח ויכול להקטין באופן ניכר את שיעורי האנשים שנוטשים את העגלה.
  • Recommendation Engine – הוספה אוטומטית של רשימת מוצרים קשורים או מומלצים לא רק בהתאם למוצר הנוכחי שהגולש צופה בו, אלא גם בהסתמך על היסטורית הצפייה והרכישות של הגולש עצמו. דומה מאוד לתצוגה של אמזון.
  • WooCommerce Social Login – מאפשר ליצור משתמש בחנות דרך מגוון של חשבונות קיימים: פייסבק, טוויטר, גוגל ואפילו PayPal וחלונות. ככל שיותר משתמשים נרשמים אליכם, כך אתם יכולים ליצור רשימות תפוצה בקלות יתרה ולהגדיל את מספר המשתמשים שיבצעו רכישה חוזרת.

לסיכום – קידום חנות וירטואלית בוורדפרס

לבניית חנות וירטואלית דרך וורדפרס יש יתרונות וחסרונות, במיוחד בכל מה שקשור לתפעול ונוחות השימוש אל מול המחיר.

אבל כשזה מגיע לקידום אתרים, וורדפרס הייתה ונשארה המערכת שתעשה לכם הכי פחות כאבי ראש.

התוסף הטוב ביותר ליצירה וקידום של חנות וירטואלית עם וורדפרס היה ונשאר WooCommerce (למתחרה הכי גדול ואיכותי BigCommerce, יש חנות תוספים הרבה יותר מצומצמת).

אבל גם ללא שימוש בתוספים ייעודים, WooCommerce ביחד עם Yoast הבסיסי נותנים לכם המון אפשרויות ל-SEO מתקדם יחסית עבור החנות שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו