מה זה גוגל טרנדס ואיך אפשר לנצל אותו לקידום אתרים?

קידום אתרים אורגני הוא ענף מורכב וסבוך, כזה שמושפע מקיומם של מאות פרמטרים שונים, כמו גם נתון לחשאיות ולפירורי האינפורמציה שגוגל כענקית טכנולוגיה מפזרת לציבור לעתים רחוקות בעודה מבקשת לשמור את הקלפים קרוב לחזה, כאשר העמימות נשברת אחת לתקופה כשגוגל מחליטה לזרוק לנו עצם 🦴

אך דווקא לאור היעדר הנגשת הנתונים בין גוגל לבין צרכני האינטרנט השונים בכלל ומקדמי האתרים בפרט, מפתיע לראות שדווקא כלי כדוגמת Google trends, כזה שדווקא כן מערב תקשורת ישירה וללא צד ג’ אל מול גוגל ונותן גישה לנתונים שיש לה, לא הפך לפופולארי כפי שהיה אפשר לצפות.

בין אם היעדר השימוש הנרחב הזה נובע מחוסר היכרות או בין אם מחשש שמא מדובר בכלי מורכב ומסובך, במאמר הקרוב נרחיב ונעסוק בגוגל טרנדס ובעיקר – איך אפשר לנצל אותו לקידום האתר שלכם.

google trends

מה זה גוגל טרנדס?

גוגל טרנדס הוא שירות אינטרנטי שניתן על ידי גוגל עצמה, לחיפוש ומעקב אחר טרנדים באינטרנט, כלומר – גרפים שמציגים את שכיחות מונחי החיפוש השונים שגולשים רבים ביקשו מגוגל למצוא.

אם ההגדרה של חיפוש בגוגל כשווה לחיפוש באינטרנט נראית לכם מוגזמת מעט, חשוב לציין שלא פחות מ- 92.6% מהמשתמשים באינטרנט משתמשים בגוגל כדפדפן ברירת המחדל שלהם, כמו גם בממוצע של 4 חיפושים ליום.

בנוסף, גוגל טרנדס מאפשר בעיקר להתחקות אחר מגמות מסוימות או למדוד את רמת העניין של הציבור בהתאם למונחים מסוימים שזינקו וקפצו בעת מסוימת או אל מול אירוע מסוים, כמו גם לערוך השוואות בין מילות חיפוש מסוימות ועל רקע מאפיינים שמפלחים עוד יותר את מידת השימוש ואופיו של המשתמש.

הסבר מצולם על Google Trends:

השוואה בין הפופולאריות של מספר מונחים והאפיק בו השתמש המחפש

כלומר, ניתן להשוות מספר מונחים שונים, לראות את העלייה ו/או הירידה של הפופולאריות שלהם לאורך זמן, כמות החיפושים הממוצעת ליום, וחשוב לא פחות – לראות קורלציה בין העלייה במונח אחד לבין ירידה במונח אחר.

בנוסף לכך, גוגל טרנדס מאפשרת לנו לבדוק באיזה אופן חיפשו הגולשים את אותו מונח – כתמונה, בגוגל שופינג, ביוטיוב, או כמונח עצמאי בגוגל, ואפילו לחלק את החיפוש למקום גיאוגרפי ותאריך, כלומר – מה מחפשים בכל מדינה שונה, כאשר אפילו בתוך ישראל יש חלוקה למספר מחוזות ואזורים גאוגרפיים.

החשיבות של גוגל טרנדס לקידום האתר

למה זה חשוב לקידום אתרים?

”אז גוגל מספרת לנו מה מחפשים הרבה ואיפה, למה זה באמת יכול לעזור לאתר שלי להגיע למקום ראשון בגוגל?” היא שאלה שעולה הרבה כשמזכירים את גוגל טרנדס, אבל כשחושבים על זה לעומק, קשה להבין איך קידום אתרים וגוגל טרנדס לא הפכו ממזמן למונחים משלימים.

הסיבה לכך טמונה באופן בו מקדמים אתרים באופן אורגני, כאשר כחלק בלתי נפרד מהתהליך משקיעים מקדמי האתרים שעות וימים כדי למצוא את המונח הספציפי, זה שבאמצעותו יוכלו לשכנע את גוגל להביא אותם גבוה יותר וכתוצאה מכך לחשוף את האתר יותר.

אפיון מילות מפתח והקשר שלו לגוגל טרנדס

בהמשך לכך, כחלק מקידום אתר אורגני, נעשית סקירה רוחבית של אתרים מתחרים ומונחים רלוונטיים לשדה הסמנטי שבו עוסק האתר, כאשר המטרה היא להרחיב את כמות התוכן שקיימת באתר, כמו גם לסמן לגוגל במה האתר מתעסק כדי שיוכל להתחיל להפנות אליו גולשים שמחפשים את אותם המונחים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כלומר, כחלק מאותה סקירה, בוחן מקדם האתר את צפיפות המונח כשלעצמה, לפני שיחליט להסתער עליה ולהקצות לכך משאבים ואנרגיה.

חלק מהבחינה הזו נוגעת לעד כמה נפוץ המונח הזה באתרים מקבילים? כמה תוכן יש עבור אותו מונח? וכמובן – עד כמה מחפשים אותו.

עוד קצת מידע על מחקר מילות מפתח עדכני ל- 2021 👇

גוגל טרנדס יכול לחסוך לאתר זמן וכסף

לכן ראשית כל ולפני הכל, גוגל טרנדס יכול לעזור לאתר למנוע מלהשליך את יהבו ולשרוף כסף לשווא בהתמודדות על מונח שגולשים לא מעוניינים בו או לא באמת מחפשים אותו.

הדבר נכון במיוחד בעבור מונחים שהם טרנדיים, כלומר עלו מאוד מהר לכותרות, אבל הגיוני מאוד שיעלמו מהתודעה כמעט כמו שבאו.

ההשוואה רלוונטית גם בעיקר כשאנחנו רוצים לקדם את אותו הביטוי אבל מתלבטים באיזה מונח ספציפי לנקוב, כלומר – האם לקדם את ”רישיון לקנאביס רפואי” או – ”איך מוציאים רישיון לקנאביס”, כך למעשה אפשר מבעוד מועד לחסוך זמן וכסף – ולזקק את ההשקעה למקומות בהם היא תשפיע.

בנוסף לכך, כלי החיפוש האחרים לרוב מציגים נתוני חיפוש שמתבססים על ממוצע שנתי או על ממוצע של מספר שנים, זאת בניגוד לגוגל שמאפשר לכם להסתכל על סטטיסטיקה מהשעה האחרונה, ולכן – באמצעות שימוש אך ורק באותם כלים יכול האתר להתבסס על חדשות של אתמול או להשקיע במונחים שזכו לפופולאריות גבוהה במיוחד אבל לפרק זמן קצר, ואין טעם להשקיע בהם.

גוגל טרנדס בשירות הגולש

גוגל טרנדס עוזר להיכנס לנעליים של הגולשים

בנוסף לכך, עוד יתרון שניתן להפיק מגוגל טרנדס, הוא היכולת להבין טוב יותר את הגולשים והאופן בו הם מחפשים את המונחים השונים שלהם.

כלומר, אם אתם מתלבטים איזה מונח או ביטוי לקדם, האם כזה שממש נוקב בשם המונח או כזה שמתאר תהליך, גוגל טרנדס יכול לענות לכם על השאלה הזאת ומיידית.

זאת באמצעות ההשוואה שציינו טרם לכן, כאשר כל שיש לעשות הוא להשוות בין 2 הגרפים (אפשר להשוות עד 5 מונחים בו זמנית), ולגזור מסקנות רלוונטיות בהתאם לתנודות והשינויים שהגרף מראה.

כלומר, באמצעות גוגל טרנדס ניתן להבין מתי הציבור (ושוב – לקבוע מה בעיניכם מוגדר כקהל היעד) מחפש מונחים בצורה יותר אינפורמטיבית, מתי דווקא מחפש אותם בהיבט מעניין או מרחיב אופקים וכן הלאה, כאשר ממונח החיפוש ניתן לגזור גם את הדרך הנכונה ביותר שבה ראוי לייצר את התוכן כשלעצמו, כדי שימצא חן בעיני הגולשים – וכל זה מכמה דקות של חיפוש בגוגל.

קידום ברשתות חברתיות

מקדמים ברשתות החברתיות? גוגל טרנדס יעזור לכם לעלות על הגל

כמו כן, יתרון חסר תקדים של גוגל טרנדס מתבטא דווקא בעבור רשתות חברתיות, ככלי שמתקיים בזכות או בעיקר לנוכח טרנדים ומגמות ויראליות, כאלה שעוברות כאש בשדה קוצים ומגיעות לכמה שיותר גולשים.

היתרון טמון בזיהוי מוקדם או חי של מגמה או טרנד שמתפתח, כאשר מאותה נקודה ואילך, במידה ומדובר בטרנד שצפוי להישאר כאן תקופה ו/או כזה שבאופן קבוע מזנק בתקופה הזו של השנה, יכול המקדם לקדם את התוכן שלו באמצעות קשירתו למונחים הטרנדים או אלה שהפכו לנפוצים, בעיקר באמצעות כתבות או קידום ממומן ברשתות החברתיות.

לדוגמה, במידה וזיהיתם מגמה מסוימת בגוגל עצמו, כזאת שעוד לא מסוקרת בתקשורת הרחבה ואתם מאמינים שעתידה לפרוץ או לגדול, אתם יכולים לייצר תוכן חדש ו/או להתאים את התוכן הקיים לכם בעבור אותו סוד פרטי שלכם, כשלאחר מכן כשאותו מונח באמת יפרוץ ויהפוך למנת הכלל – יהיה לכם יתרון חסר תקדים שיתבטא בהתברגות במקומות הראשונים.

ההתברגות הראשונית הזאת משמעותית בעיקר כשהטרנד מתפוצץ ומביא איתו את כל הטראפיק והכניסות מצד גולשים שלעתים רבות בגלל שמדובר בנושא חדש או שלא סוקר טרם לכן, לא לגמרי בקיאים בו או יודעים למה לצפות – ולכן נכנסים לחיפוש עומק בגוגל, כזה שכל בעל אתר ישמח שיתרחש אצלו.

עדכון של גוגל טרנדס

עד כמה מהר המידע בגוגל טרנדס מתעדכן?

בנוסף לכך, האינפורמציה בגוגל טרנדס טרייה, מאוד טרייה, עד כדי כך שבמסגרת סינון החיפוש אפשר לדרוש את האינפורמציה החדשה ביותר – כלומר זאת שהתקבלה בשעה האחרונה.

כך למעשה מתאפשר למקדם מתוחכם, כזה שעד עכשיו היה צריך בעיקר לשער או להסתמך על נתונים ישנים וגסים מה בדיוק הולך הציבור הרחב לחפש או להתעניין בו בקרוב, להשתמש בכלי יד ראשונה מגוגל, שלמעשה מגלה לו בזמן אמת מה כל העולם מחפש, מאיפה, מתי, ואיך.

אך לא רק מהווה הטרנדס אפשרות ללמידה, אלא גם ובעיקר מבחינה של תנודות קבועות שקורות אחת לפרק זמן קבוע.

חיפוש של מונחים כמו בחירות, מונדיאל, חנוכה, חורף, ודברים שקבועים בזמן ובתאריך, ניתנים לחיזוי יחסית בקלות והתנודות הקבועות של הגרפים שלהם מאפשרים למקדם ”להתלבש” על הטרנד שלהם ולעלות עימם מעלה בעת הנכונה. כלומר, ליצור תוכן רלוונטי בהתאם לתקופה בה הוא נכתב.

הצגת המידע ב Google trends

איך המידע מוצג בגוגל טרנדס?

עכשיו אחרי שנגענו קצת בקידום אתרים אורגני וכיצד גוגל טרנדס מסייעת לו בצורה חסרת תקדים, נעסוק באופן בו המידע מוצג ומונגש למשתמש הפשוט, כלומר – איך קוראים את כל הגרפים האלה?

ראשית כל, בניגוד למרבית כלי החיפוש האחרים, גוגל טרנדס לא מציג תוצאה כמותית, אלא תוצאה יחסית, כלומר – עד כמה המונח הזה נפוץ ביחס לכמות החיפושים שנעשתה באותו פרק זמן.

לדוגמה, יכול להיות שמונח שעלה בכמות החיפושים שלו בפרק זמן מסוים, ירד בכמות הרלוונטיות שלו שכן המדד בוחן את כלל החיפושים בגוגל עצמו.

כלומר, גוגל לא מפרסמת את הכמות המספרית שכל מונח חופש בה, כאשר המספרים על הגרף מייצגים את הפופולאריות היחסית של אותו מונח לעומת השיאים הקודמים שלו.

רוצה לומר, מונח שהגיע ל- 100% בגוגל טרנדס, למעשה שבר את השיא הקודם שלו, והגיע כעת לשיא הפופולאריות שלו אי פעם, ומונח ששמר על אותה כמות בדיוק של חיפושים מהחודש הקודם, יכול לרדת מטה פשוט בגלל שביחס לכלל החיפושים בגוגל הוא לא צמח בהתאם, או לעלות מעלה אם פחות אנשים השתמשו בגוגל באותו פרק זמן.

לסיכום – גוגל טרנדס ככלי ייעודי למקדמי אתרים

כפי שניתן להבחין מן הכתוב, באמצעות גוגל טרנדס יכול כל אדם שעוסק בשיווק או פרסום וכמובן בקידום אתרים, להבין יותר טוב את קהל היעד שלו והמגמות הכלליות שעוברות בגוגל.

כחלק מהשימושים שניתן לעשות בכלי ייחודי שכזה, החשובים ביותר הם איתור מילות מפתח רלוונטיות, בהתאם להשוואות ופסילות על רקע היקפי החיפוש בעבור כל אחד מהמונחים הנ”ל, כמו גם הבנה של טרנדים ויראליים ברחבי הפלטפורמות השונות ויצירת תוכן ייחודי – שתכליתו היא או לתפוס מקום לקראת עליית הגל, או לייצר תוכן מיוחד שנועד למשוך את הקהל אל האתר מלכתחילה.

כמו כן, גוגל טרנדס הוא ממשק פשוט ונוח לשימוש, וכזה שכל אדם יכול להשכיל משיטוט קצרצר בו, בעיקר בעולם שכל כך מתבסס על חכמת ההמונים כדוגמת קידום אתרים.

ולכן, במידה והנכם פועלים בעולם קידום האתרים, בין אם כמקדם או כבעל אתר, גוגל טרנדס הוא ללא ספק אחד הכלים הלא מוערכים מספיק שקיימים כיום, וכזה ששימוש בו יכול להקל על חייכם המקצועיים במידה רבה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו