באיזו תדירות כדאי לפרסם תוכן באתר?

כתיבת תוכן איכותי היא משימה לא קלה.

צריך לחשוב כל הזמן על נושאים מעניינים וגם למצוא דרכים חדשניות ומושכות לגשת אליהם. זה דורש לא מעט תכנון, עבודה יצירתית וגם אסטרטגית. 

באיזו תדירות כדאי לפרסם תוכן באתר

כמובן, חיוני שהתוכן שלכם יהיה מעניין ורלוונטי, ימשוך את הקוראים שלכם להמשיך לקרוא ולהתעמק באתר שלכם, יעודד אותם לשאול אתכם שאלות וכמובן גם לרכוש מכם את המוצר או השירות שאתם מציעים.

אבל…כמה תוכן צריך כדי לקדם אתר בגוגל?

מעבר לכל זה, שאלת התדירות היא שאלה קריטית. אז כמה תוכן צריך?

אולי תופתעו לגלות שלמרות שיש עודף של מידע ונתונים אודות החשיבות של מאמרי תוכן לקידום ושיווק, אין ממש נוסחה קבועה שתקבע את התדירות הכי אפקטיבית.

העניין הוא שזה בעצם תלוי…

התדירות האופטימלית לפרסום מאמרים עבורכם תלוי בצרכים של העסק שלכם. באופן כללי, יותר מאמרים זה יותר טוב, אבל זה בעיקר תלוי בגודל העסק, התחום ואסטרטגית השיווק שלכם.

אני מתייחס לסוגיית תדירות פרסום התוכן גם בוידאו הבא:

עסקים קטנים יכולים לראות תוצאות יפות גם מפרסום של 1 עד 4 מאמרים בשבוע. עסקים גדולים, יכולים לפרסם כל יום ואפילו מספר פעמים ביום, לפי היעדים שלהם והמשאבים שמקדישים לכך.

אם אתם צוות קידום של אדם אחד, אל תרגישו שאתם חייבים לייצר כל יום תוכן חדש. אם תעשו כך, סביר להניח שתגלו במהרה שאתם שחוקים, נגמר לכם על מה לכתוב וספק אם התוכן שפרסמתם בכלל מועיל ללקוחות שלכם.

צריכים השראה ורעיונות איך לכתוב תוכן ועל מה? צפו בוידאו הבא:

וגם כדאי לעבור על המדריכים הבאים:

פרסום תוכן איכותי באופן עקבי יועיל לכם בשני מישורים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אחד, זה פשוט יביא אליכם יותר תנועה אורגנית, ושניים, זה יגביר את הסמכות שלכם גם בעיני הגולשים וגם בעיני גוגל. אסביר כעת איך ולמה.

תדירות פרסום תוכן וקידום אורגני

אם אתם רוצים להגביר את התנועה לאתר שלכם פרסום תוכן הוא גורם חיוני בקידום אורגני (SEO). ככל שתפרסמו יותר תוכן, ככה תכלו לקדם יותר מילות מפתח (מידע נוסף על מחקר מילות מפתח), ובמיוחד מילות זנב ארוך. 

בנוסף, אם כבר פרסמתם בעבר תוכן איכותי, כדאי לכם לחזור אחורה ולעדכן את התוכן שכבר פורסם. זה ייראה גם למנוע החיפוש וגם לקוראים שהתוכן שאתם מספקים עדכני ורלוונטי.

התנועה האורגנית שנוצרת על ידי פרסום תוכן היא מצטברת, כלומר שהיא גדלה לאורך זמן.

זהו אחד היתרונות הכי משמעותיים של קידום אורגני מול קידום ממומן.

לכן עדכון פוסטים מהעבר זה עניין כל כך חשוב ואפקטיבי.

מכיוון שגוגל יכול "לזחול" כל דף באתר שלכם, כל מאמר שתפרסמו יכול לתרום לקידום האורגני שלכם. כל מאמר ייתן לכם אפשרויות נוספות להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. 

איכות התוכן

אני רוצה לסייג את הנושא של כמות התוכן עם נקודה חשובה מאד לגבי איכות. 

בעבר האלגוריתם של גוגל היה פחות מתוחכם ולכן נוסחת ההצלחה הייתה יותר פשוטה. ככל שהייתם מפרסמים יותר תוכן, כך הייתם מגדילים את הסיכוי שלכם למשוך תנועה לאתר. 

גוגל קצת השתכללה בשנים האחרונות והיא כבר יודעת לזהות עד כמה התוכן שאתם כותבים אכן נותן מענה לחיפושים של הגולשים. הם משתמשים במגוון רחב של מדדים כמו זמן שהייה דף, שיעור נטישה, שיתופים, תגובות ועד מספר מדדים. 

כיום כבר לא מספיק לכתוב "משהו" שמכיל את מילות המפתח שאתם מעוניינים לקדם. התוכן שלכם צריך להיות רלוונטי, עדכני, מושך והכי חשוב – מעורר אינטראקציה מצד הגולשים.

מומחיות מול חובבניות

גוגל נותנת עדיפות ל"מומחיות" על פני "חובבניות". כלומר, עדיף לכם לפרסם בתדירות נמוכה יותר, אבל לדאוג לייצר כל פעם תוכן מקיף, מעמיק ומפורט, שנותן לקוראים שלכם מענה עשיר ומדויק לשאלות החיפוש שלהם.

מאמרים בסגנון של "המדריך המלא ל-____" או "כל מה צריך לדעת על ____ כדי להצליח" יביאו לכם יותר תנועה מאשר מאמרים עם כותרות ותוכן בסגנון "____ למתחילים" או "5 צעדים בסיסיים ב-___". 

זה פשוט איך שהאלגוריתם של גוגל עובד כיום. אם תחשבו על זה, תוכן מקיף ומעמיק פונה לגולשים "רציניים" יותר, כאלה שיש להם עניין ממשי בנושא שעליו אתם כותבים או אולי גם איזו בעיה לפתור, שבשבילה הם עשויים להזדקק למוצר או לשירות שלכם. 

בנוסף, מבחינת המדדים של גוגל, תכני "מומחיות" משאירים את הקורא באינטראקציה ממושכת יותר עם התוכן שלכם – יותר זמן שהייה באתר, כלומר יותר זמן קריאה וירידה לפרטים. 

בנוסף, אם אתם מרגישים שיצרתם תוכן בעל מספיק ערך ועניין עבור הגולשים, אתם יכולים לבקש מהם את המייל שלהם "בתמורה" לתוכן, לשלוח להם אותו באופן ישיר, וכך גם לצבור רשימת תפוצה.     

לכן, כשאתם בונים תכנית ליצירה ופרסום של תוכן עבור האתר שלכם, התמקדו בתחום שבו אתם מתמחים, פרסמו באופן עקבי ובהתמדה והעדיפו איכות על כמות

לסיכום,

זכרו שלא משנה כמעט מה אתם עושים באינטרנט, רוב הסיכויים שאתם לא היחידים.

יש הרבה תחרות ואת הידע הבסיסי בכל תחום קל מאד למצוא. הראו לגולשים שלכם (וגם למנוע החיפוש) שאתם בעניינים ושיש לכם ערך להציע. 

פרסמו באופן עקבי, הפגינו נוכחות. אבל יותר חשוב מזה, השקיעו באיכות, היקף ועומק התוכן שאתם מפרסמים. תנו מענה לצרכים של הלקוחות שלכם. גם אם אתם לא היחידים בשוק, תנו להם להבין שעליכם הם יכולים לסמוך כשהם מחפשים פתרון. 

בהצלחה 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו