קידום אתרים אפקטיבי – איך עושים את זה הלכה למעשה

קידום אתרים הפך לשם נרדף להגדלת נתח המכירות והחשיפה של מותג ובית עסק באשר הוא, ככה זה כשחיים בעולם בו לא רחוק היום שבו גם למכולת השכונתית שלכם יהיה אתר, כשחלקים גדולים ומשמעותיים יותר ויותר מהצריכה שלנו כחברה קורית במרחב הדיגיטלי, ושארוחת ערב מוזמנת דרך הנייד.

אבל בתוך העולם החדש הזה חשוב לדעת איך להתנהג ומה לעשות, וחשוב יותר ממה להימנע ולהתרחק כמו אש, כי לא כל הנוצץ זהב, ולא כל השווה זהב נוצץ.

לכן, במאמר הקרוב נרחיב בעיקר על איך מקדמים אתרים בצורה אפקטיבית ונכונה, ואילו מאיזה פעולות כדאי להתרחק כמו אש.

מה זה קידום אתרים?

מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים הוא שם של שיטת שיווק דיגיטלי שמרכז עשייתה הוא לעורר תשומת לב וחשיפה לאתר שלכם ובהתאם למה שיש לעסק שלכם להציע לציבור הרחב שיחפש מונחים שקשורים אליו באינטרנט.

תחשבו על האתר שלכם כמו על שגריר לעסק עצמו, דמות שתפקידה לגרום לכל מי שאתם רוצים שייחשף אליכם להגיע ולהתרשם מכל מה שיש לכם להציע, כשליצירת רושם חיובי יש משקל משמעותי וחסר תקדים על המכירות ונתח הפרסום של העסק.

אבל על מנת להגיע לקהל ההוא מלכתחילה, בטח במציאות היום יומית בה יש יותר אתרים משאפשר לספור, קידום אתרים נועד לקדם את האתרים עצמם במעלה דירוג הרלוונטיות שלהם בעיני התנ”ך הצרכני החדש – גוגל.

מה המטרה של קידום אתרים

מטרתו של קידום אתרים בגוגל

כלומר, תפקידו של קידום אתרים אפקטיבי הוא להביא אתכם ואת האתר האתר שלכם לראש לוח המודעות העדכני, מנוע החיפוש גוגל בו מוצאים היום הכל, מאינפורמציה בסיסית ועד לאנשי מקצוע ובתי עסק שנותנים שירותים.

מנגד, למרות שהדרך למקום הראשון בגוגל אמנם רצופה כוונות טובות, פעמים רבות מקדמי אתרים נוקטים בפעולות שלא עולות בקנה אחד עם מה שמצופה מאתרים על ידי ענקית הטכנולוגיה, כשפרט להישגים מועטים אפשר לייצר נזק לאתר ובהתאם לעסק מאחוריו, בין אם באמצעות בזבוז משאבים על קידום לא אפקטיבי ובין אם בעבירה על ”חוקי התקנון” שגוגל קבעה כדי לייצר תחרות הוגנות בין כל האתרים השונים.

איזה סוגי קידום אתרים קיימים? איך עושים קידום אתרים אפקטיבי?

בהמשך לכך, כדי לקדם אתר ולהביא אותו לראש העמוד הראשון בגוגל עומדים בפני האתר מספר אמצעים ואפיקים, חלקם חוקיים יותר, חלקם חוקיים פחות, חלקם פשוטים וחלקם מורכבים.

רוצה לומר, קידום אתרים מתחלק בראש ובראשונה לאופן בו האתר מקודם כשהאפשרויות הן קידום ממומן, כזה שמסגרתו בעל האתר משלם למנוע החיפוש כדי שזה יציג אותו בראש ובאופן שמסגיר גם לגולש שהוא קודם לשם באמצעות כסף, וקידום אתרים אורגני, כזה ששכנע את גוגל לבד שהאתר שלכם ראוי להיות בפרונט בגלל האיכות והפתרונות שהוא מציע לגולשים השונים.

קידום אתרים ממומן לא שונה משמעותית מרכישת כל משבצת פרסומית בכל אפיק אחר, כשגם פה אפשר פשוט לפתוח את הארנק וישר לדלג על צליחת המבחן שגוגל מציעה לאתרים שמעוניינים להתקדם בהתאם לקריטריונים שלה – קידום אורגני.

הכל על קידום ממומןקידום ממומן – יתרונות חסרונות והשלכות

יתרונותיו של קידום ממומן הם בעיקר היכולת שלו לייצר מודעות ובאז בטווח זמן קצר, כאמצעי לפריצת תקרת זכוכית ויצירת נוכחות דיגיטלית בעיקר לאתרים שמעוניינים לשבור את הקיפאון שהאתר שלהם נמצא בו ולטעון לכתר – ראש תוצאות החיפוש של אותו מונח שבעבור דירוג גבוה שלו שילם בעל האתר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

קידום ממומן – פשוט ומהיר

קידום ממומן הוא גם פשוט בהרבה, ולא מצריך ידע רב או התעסקות באתר עצמו, מספיק לשלם ולהבין איפה אתם מעוניינים למקם את המודעות השונות עבור האתר שלכם כדי להבטיח שגוגל תמקם אותו במקומות שייצרו לכם תנועה וביקורים מצד לקוחות מפולחים או כאלה שמחפשים מונחים שקשורים לעסק שלכם ושמעניין אתכם שיראו מה יש לכם להציע.

האם לקידום ממומן יש תקרת זכוכית?

לעומת זאת, קידום ממומן כשלעצמו יוצר משוואה שלאו דווקא בריאה לעסק, כאשר נמתח יחס ישר בין כמות החשיפה שזוכה לה האתר, לבין המשאבים שבעל האתר הקצה כדי להגיע לשם.

כלומר, אם שילמתם כדי לחשוף את עצמם ל- X גולשים, כשתתמלא המכסה וגוגל מילא את חובתו כלפיכם, האתר שלכם יחזור למיקומו הטבעי והנחות ובהתאם תיעלם כל הנוכחות המסיבית והחיובית שהביאה תוצאות.

מה ההשלכות של קידום ממומן על מוניטין המותג?

בנוסף לכך, גולשים נוטים להסתכל בעין קצת עקומה על אתרים שמקודמים באופן ממומן, כשהסיבה לכך היא שאתרים ממומנים מסגירים עוד בגוגל את העובדה שהם הגיעו לשם בחסד ולא בזכות, ולכן לכל מה שמופיע באתר עצמו עולה נימת ספק מסוימת בגלל התחושה שלאו דווקא חכמת ההמונים של אלפי גולשים אחרים הביאה אותם לשם, אלא פשוט העובדה שבעל האתר היה מוכן לשלם עבור זה.

לכן, מדובר בפגיעה מסוימת במוניטין המותג והעסק שמאחוריו, מכיוון שאם לאתר עלה הצורך לשלם כדי לקדם את עצמו למעלה, אפשר להסיק מזה שבעצם מה שהיה בו מלכתחילה לא היה מספיק כדי להתקדם ולקבל תשומת לב מגוגל, כשמרבית הגולשים לא יורדים לסוף דעתם של בוני ומקדמי אתרים, אלא פשוט מניחים שהסיבה היא שהתוכן בו לא מספיק טוב או איכותי.

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני – האפשרות האידיאלית לטווח הארוך

לעומת זאת, קידום אורגני מצליח בדיוק איפה שקידום ממומן לוקה בחסר, כשהוא מאפשר לבעל אתר להתקדם לאט ובזהירות, באמצעות נקיטת צעדים שנוגעים לפן הטכני ולפן התוכן בעת ובעונה אחת, עד כדי כך שגוגל פשוט מעריך את האתר יותר ויותר בגלל קפיצת המדרגה שהוא עשה, ומעלה אותו באופן טבעי.

קידום אורגני מעלה את רמת התוכן ומייצר אמינות

כמו כן, קידום אתרים אורגני שנעשה כהלכה משפר את רמת התוכן באתר ובהתאם מייצר אמינות מצד הגולשים שרואים שיש סיבה טובה לכך שגוגל בחר לשים את האתר בראש תוצאות החיפוש, כשניתן לתרגם את אותה אמינות גם לרווח כלכלי, כשגדל מספר הלידים שנכנסים לעסק, לידים שיותר קל לתרגם לעסקאות בגלל שהרושם הראשוני שהאתר הותיר אצלם הוא כזה שמדובר בעסק שיודע על מה הוא מדבר, הרי גוגל בחר להביא אותו לידיעתי.

קידום אורגני מוזיל עלויות פרסום ובונה מותג לעסק שמאחורי האתר

בנוסף, קידום אתרים אורגני מאפשר גם להוזיל עלויות ולייצר מותג לאורך זמן.

כשנכנסים לידים ואיתם הכנסות כתוצאה מקידום אורגני, כשאפיק הפרסום מוכיח את עצמו כיעיל וככזה שמניב תוצאות בפועל, יכול אותו בעל אתר לחסוך ולבטל ערוצי פרסום אחרים שלא מניבים כמוהו, ולהשקיע עוד באפיק יעיל שכזה.

היבט המותג מתחזק גם לאורך זמן כי בניגוד לקידום ממומן, לקידום אורגני לא קיימת תקרת זכוכית שבהגעה אליה האתר משונמך או חוזר למחוזותיו הקודמים, כאשר מעתה וכל עוד האתר ישלוט וישמור על הכתר שזכה לו כדת וכדין, כל מי שיחפש מונח או עניין שקשור לאתר ייחשף אליו כבר סמכא ומשקל בהקשר לו.

קידום אתרים שחור

קידום אורגני – שחור לבן ומה שביניהם

בהתאם, בשל היתרון הגדול שנלווה למיקום בראש גוגל, מקדמי אתרים נוקטים בפעולות כאלה ואחרות שנועדו לשפר ולטייב את מיקום האתר, ובעוד שיש פעולות נקיות ונכונות שגוגל מקבל ומברך אותן, יש גם כאלה שעלולות להותיר את האתר בנזק רב ואפילו בחרם בלתי הפיך מגוגל עצמו ⚠️

כלומר, אם כדי להגיע רחוק בגוגל עצמו על האתר לבצע מספר תהליכים שנוגעים לתוכן ולאופן בו האתר עצמו בנוי, כשהאתר מקודם בצורה שאינה טבעית – כשנשזרים אין סוף קישורים באופן מכוון ולא טבעי, כשמנסים לעבור את המבחן של גוגל על המבחן בלבד, גוגל נוטה להעניש ובחוזקה.

ההשלכות של קידום אורגני בכובעים השונים

החור שמאפשר את ”הרמאות” הזו דומה מאוד לאופן בו מתומחר נדל”ן באירופה, בו כדי ליצור פיקוח על מחירי הדירות, דירות מתומחרות בהתאם לשירותים שקיימים בהם כשכל אמצעי שקיים בדירה מעלה את מכירה, וככה אפשר לראות דירות באמסטרדם עם יותר ברזים ממנורות.

לכן, קידום שכזה, שנועד למראית העין בלבד ובלי להשקיע באמת בתוכן או בתשתית הטכנית של האתר, קידום שמכונה גם – קידום כובע שחור 🎩, גורם לגוגל במקרה הטוב לדרוש מבעל האתר לתקן את הליקויים ולהחזיר אותו למקומו הטבעי טרם ההתערבות הבוטה, ובמקרה הרע להוציא צו הריסה לאתר שמתבטא בהרחקה לצמיתות מגוגל, ובהצלחה לאתר שיצטרך להתבסס אך ורק על אקספלורר ופיירפוקס.

לעומת זאת, קידום אתרים כובע לבן, כזה שנעשה באמצעות הקפדה על החוקים, או לכל הפחות קידום אתרים כובע אפור, כזה שבוחר את המלחמות שלו בקפידה ואיפה הוא מוכן להסתכן קצת, מאפשרים לאתר להתקדם ולייצר את כל התוצאות הרצויות מבלי להסתכן בעבירה על החוקים והענישה שנלווית להם.

קידום אתרים אפקטיבי

אז איך עושים קידום אתרים אפקטיבי?

עכשיו אחרי שהסברנו קצת על האפשרויות השונות שקיימות לאותו אתר, נרחיב טיפה על קידום אתרים שנעשה באופן אפקטיבי ואמיתי, באמצעות ייצור תוצאות והשפעה בפועל ומבלי לשלם הון תועפות – בין אם בקניית המקום הראשון או בין אם בקנסות והנזקים שנלווים לעבירה על חוקי הרגולטור, גוגל.

קידום אתרים אפקטיבי הוא קידום שנעשה בהתאם לאופן בו נבנה האתר

כדי לקדם את האתר באופן אפקטיבי, על האתר להיות בנוי מלכתחילה באמצעי שהולם את השימוש העתידי שלו, כלומר באמצעות מערכת ניהול תוכן רלוונטית וכזו שמותאמת לייעוד של האתר העתידי.

היום מרבית האתרים באינטרנט בנויים באמצעות מערכת וורדפרס הסטדנרטית והקלילה, למרות שישנם אתרים רבים שבגלל ריבוי התוכן שקיים בהם – פורומים, אתרים עמוסים באינפורמציה, אתרי שירותים וכן הלאה, שדווקא יימצאו את מערכת ג’ומלה כעדיפה על הראשונה.

החשיבות במערכת התוכן היא שכשהאתר בנוי על מערכת שמתאימה לצרכים שלו, יותר קל למקדם לעבוד ולהתאים את הכלים הרלוונטים לאתר, מבלי להתאים את עצמו לאילוצים שהשאיר לו בונה האתרים שהקים אתר בצורה המהירה או הנוחה ביותר עבורו, מבלי לתת את הדעת על איך יקדם אותו יום מן הימים גורם אחר.

לכן, כדי לבצע קידום אתרים אפקטיבי בראש ובראשונה חייבים לוודא שהאתר בנוי באמצעות כלים שמתאימים לקידום המתוכנן לו – ממומן, אורגני, שחור, לבן, בורדו, זה לא משנה, יהיה הרבה יותר קל לקדם אתר כשלמקדם הונחו כל הכלים שהוא צריך כדי לעבוד.

איך קובעים אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני – קבלו כמה טיפים

התאמת השיטה לצורך עצמו

בנוסף לכך, כדי להבטיח שהאתר שלכם יתקדם ויעלה בדירוג בגוגל בכלל ובכמות התנועה והחשיפה שלו בפרט, על בעל האתר לאפיין בצורה טובה (באמצעות מקדם אתרים, אל תדאגו, לכם יש משימות אחרות) את הצורך העכשווי של האתר ולהתאים לו את שיטת הקידום הנכונה.

האתר שלכם בראשית הדרך ורוצה להיכנס לתוך הליגה של הגדולים? אולי קידום ממומן יעזור לכם בטווח הקצר לקנות מקום בשולחן, אתם כבר המון זמן זנב לאריות? קידום אורגני ואיכותי יאפשר לכם צעד צעד לתבוע את מקומכם בראש גוגל.

קידום אתרים אפקטיבי בפועל

כמו כן, בעוד שעל קידום אתרים ממומן אין מה להרחיב יותר מדי, פרט לאפיון מדויק של איזה מונחים מומלץ לרכוש את השפעתכם בהם ואיזו אין צורך, על קידום אתרים אפקטיבי בהיבט האורגני דווקא קצרה היריעה מלהכיל את כל מה שיש לומר.

אבל במקרו, כדי לקדם את האתר שלכם אורגנית ובצורה שבאמת מאפשרת לכם כבעלי אתר להנות מכל מה שיש לגוגל להציע, מתבצעים מספר תהליכים באתר עצמו שהם כדלקמן:

✔️ תשתית טכנית
✔️ מחקר מילות חיפוש
✔️ העמקת תוכן
✔️ קישורים
✔️ אופטימיזציה

תשתית טכנית

תשתית טכנית נוגעת באופן טבעי לרמת האבטחה שיש לאתר שלכם, האם הוא מחזיק בתקן SSL או שהוא פרוץ ונתון לרחמי האינטרנט וכל הרעות שיש לו להציע, כמה מהר האתר שלכם מריץ את התוכן שעולה בו, כמה גולשים יכולים להיכנס אליו בעת ובעונה אחת? יש לו חיבורים לרשתות חברתיות שונות ונוכחות בהן שמפנה את הגולשים לאתר שלכם?

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות חיפוש והעמקת תוכן לאחר מכן

אחרי שווידאתם שיש לכם את כל הכלים הטכניים כדי להיות בליגה של הגדולים, חשוב לאפיין ולבחון אילו מונחים קהל היעד שלכם מחפש, או יותר נכון – עבור אילו מונחים אתם רוצים להתברג גבוה ולקבל פניות מהציבור הרחב.

המלאכה הזו מצריכה ממקדם האתרים לחשוב בנעליים של הגולשים עצמם ולהבין את הצורך שלכם לעומק, כאשר יותר ממומלץ לקבל השראה גם מאתרים אחרים שכבר עשו את התהליך הזה כראוי ופה יותר מתמיד מבחן התוצאה הוא שקובע – מי שמוביל ולא שילם עבור כך, כנראה עושה משהו נכון.

משהגעתם למסקנה הסופית של מילות החיפוש הרלוונטיות שהתמקדות בהן תאפשר לכם להגיע למקום בו אתם רוצים להיות, האתר מוכרח לעבור תהליך של עיבוי תוכן והגדלת הערך המוסף שיש בו, ההעמקה הזו תאפשר אחר כך לגולשים שיכנסו להתרשם מהאתר ולהישאר בו למשך פרק זמן ארוך.

הפידבק של הגולשים לא חומק מעיניכם (כפי שמיד נרחיב על אופטימיזציה), וגם לא מעינו של גוגל, שכאשר גולשים בוחרים להישאר יותר מהממוצע, רואה את זה בעין יפה ובוחר לתגמל אתכם בדירוג שלכם בהתאם.

קישורים

קישורים

קישורים הם חלק בלתי נפרד מקידום אורגני, וגם התחום בו מתרחשות מרבית ההפרות במסגרת כובע לבן שחור או אפור. תפקיד הקישורים הוא גם להקל על הגולשים על התמצאות באתר שלכם, להקל עליהם להגיע מערך אחד לערך אחר, וגם להפנות אותם לאתרים חיצוניים רלוונטיים.

גוגל מעלה ומעריך אתרים בהתאם לכמות האתרים שמפנים אליהם גולשים, כמעין אסמכתה שמעידה שמדובר באתר איכותי שמקבל תשומת לב מאתרים אחרים ולא לשווא.

אך כשהכלי הזה מופעל בצורה גסה ומלאכותית (מעל גבול טעם הטוב, כיפוף קל של החוקים סביר להניח שלא יזיק), גוגל רואה את פעולת ההונאה בעין חמורה, וכמו שאמרנו מדובר בצעד שיכול לגרום לאתר להיעלם כליל מגוגל, או במילים אחרות לרצוח אותו ווירטואלית.

אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה

כנראה שההיבט החשוב ביותר עבור קידום אורגני הוא אופטימיזציה של האתר ללא הפסקה, אופטימיזציה מאפשרת לבעל האתר ללמוד ולהתקדם בהתאם לכל האינפורמציה שהוא מקבל מהגולשים ומגוגל עצמו, ובאמצעות טיוב והכנסת מאפיינים כמו למטא תגים, תגי alt, לבצע התאמת תוכן בצורה מודגשת ושמתיישבת עם כל העקרונות למעלה.

אופטימיזציה היא מעין מצפן שמאפשר לאתר, בעליו ומקדמיו, להבין בדיוק מה התוצאות של מה שהם עשו עד כה וחשוב יותר – לאן הם צריכים להתקדם מכאן.

לסיכום – איך בוחרים מקדם שידע לעשות קידום אתרים אפקטיבי?

לבסוף, כמו שאפשר להבחין עולם קידום האתרים התפתח דרמטית בשנים האחרונות וצפוי להמשיך ולהשתכלל ככל שהזמן יחלוף, וגוגל תלמד גם את המשתמשים שלה (לא שהיא לא יודעת הרבה כבר עכשיו) וגם את המקדמים שפועלים בה.

לכן, לגדילה הזו צפויים להתווסף עוד חוקים ועוד התניות, שלמילויים בצורה תקינה חשיבות חסרת תקדים להבטחת קידום יעיל אפקטיבי ונכון.

אל מול כל ההתניות הללו, מתחדד הצורך מצד בעלי אתרים לבחור בעלי מקצוע בעלי ניסיון ושמודעים לחלל בו הוא הם פועלים, כאלו שידעו להתאים לכם את הפתרון שאתם מחפשים, כלומר את האופן שנכון ביותר לאתר שלכם כרגע להתקדם דרכו, ממומן או אורגני, לבן או אפרפר.

כמו כן, אם אתם מחפשים פתרון לאתר שלכם וכזה שיאפשר לכם להנות מכל מה שעולם התוכן העצום הזה יודע להציע לבעלי עסקים ולאתרים שלהם, בואו צרו קשר 📱 ונוכל להבטיח שתתקדמו בדיוק לאן שבא לכם להגיע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו