052-9095200

כיצד Ahrefs יכול לעזור לכם להשיג קישורים?

הדרך שבה מנועי החיפוש השונים מדרגים אתרים עודכנה לאורך השנים לא מעט פעמים.

עם זאת, ישנה הסכמה גורפת על כך שעל חלק מן הפרמטרים בהם עושים מנועי החיפוש שימוש יש לבעלי האתרים שליטה, ואילו על חלקם האחר הרבה פחות.

כך, למשל, רמת המעורבות של משתמשים באתר היא פרמטר שנקבע בעיקר על סמך התנהגות המשתמשים עצמם, והתגובה שלהם לתכנים אליהם הם נחשפים באתר – מדובר פרמטר שלבעל האתר יש השפעה די מוגבלת עליו.

מציאת הזדמנויות קישורים בעזרת Ahrefs

אז במאמר הזה אני הולך לדבר על פרמטר נוסף שהוא לכאורה קצת יותר אובייקטיבי מרשימת הממליצים שמשלב בעל האתר בתוך עמודי האתר שלו: קישורים חיצוניים.

קישורים חיצוניים (או: לינקים) הם, למעשה, הפניות של אתרים אחרים לאתר שלנו תחת קונטקסט מסוים. לכאורה, ככל שאתרים רבים יותר ורלוונטיים יותר מקשרים לעמודי האתר שלנו, כך הסיכוי שלנו להיות מדורגים גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש עולה.

הצורך בכלים לבחינת פרופיל הקישורים

איך נדע אילו אתרים מקשרים אלינו?

יש כל מיני כלים לבדיקת קישורים – חלקם טובים וחלקם פחות, אבל רובם (הטובים לפחות) הם בתשלום.

אחת השיטות לעשות זאת בחינם באמצעות Google Search Console.

אם רשמתם את הנכס הדיגיטלי שלכם בשירות הזה מטעם גוגל, תוכלו לקבל באמצעותו הודעות וחיווים שונים על מצב האתר: כמות ההקלקות של גולשים על תוצאות החיפוש שהובילו לאתר שלכם, מידע בדבר פעולות ידניות שננקטו כנגד האתר, מידע על היבטי אבטחה שיש לטפל בהם וגם מידע על קישורים נכנסים לאתר.

אם יש לכם זמן פנוי, בסרטון זה אני מסביר בהרחבה על ה-Search Console של גוגל:

נשאלת אם כך השאלה, מדוע צריך בכלל לעשות שימוש בכלים חיצוניים שיציגו לנו את מצב הקישורים של האתר?

התשובה לכך היא כפולה:

1. ראשית, הקונסול של גוגל אינו מראה לנו את כלל הנתונים אודות הקישורים הנכנסים לאתר, ולגבי אלו שהוא כן מזהה: הוא לא נותן לנו מידע נוסף, כמו תאריך זיהוי הקישור או חוזק הקישור ודברים נוספים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

2. שנית, וזו אולי הסיבה החשובה ביותר לשימוש בכלים לבחינת פרופיל הקישורים לאתרים – הקונסול של גוגל מראה קישורים המתייחסים לאתרים שבבעלותכם בלבד, וכאשר אתם מחפשים הזדמנויות לבניית פרופיל הקישורים שלכם – אתם זקוקים למידע על אתרים נוספים, למשל האתרים של המתחרים בכם.

כלי ה – SEO מבית Ahrefs – בשורה אמיתית בעולם קידום האתרים

אני חייב לעצור כאן ולציין, שמבין כלי ה – SEO הקיימים בשוק, וקיימים לא מעט, Ahrefs הוא הכלי האהוב הזה וזה שאני עושה בו הכי הרבה שימוש.

מעבר לקישורים, Ahrefs משמש אותי בהמון תרחישים שונים:

  • הכנה לשיחות מכירה (על ידי איסוף מודיעין על האתר)
  • בדיקת מתחרים
  • קבלת השראה ורעיונות לנושאים לכתיבה
  • מציאת דומיינים (כן, אפילו את זה אפשר לעשות איתו)
  • מציאת קישורים שבורים אצל מתחרים
  • בדיקת חוזק ופוטנציאל של אתרים לפני שאני רוכש מהם קישורים או עושה איתם שת"פ כלשהו
  • בדיקה על אילו ביטויים מתחרה מדורג ואני לו
  • ועוד המון שימושים שונים

אז כאמור, מעבר לממשק הנעים והמאוד נוח, Ahrefs מכיל גם פונקציונליות מרשימה: הוא יכול, כמובן, לסייע לכם בניתוח פרופיל הקישורים לאתר, אבל גם לזהות מילות מפתח שעליהן האתר מדורג, לבצע בדיקות טכניות לגבי האתר שלכם, להציג מידע על דירוגים ועוד.

סקירה כללית שלי על חלק מהיכולות של Ahrefs תוכלו לראות כאן:

אבל לא לשם כך התכנסנו.

במאמר הזה אנחנו מנסים להבין כיצד Ahrefs יכול לסייע לנו להשיג קישורים לאתר. 

אז ככה:

1. בדיקת קישורי המתחרים

באמצעות הקלדה של כתובות האתר של המתחרים, Ahrefs יוכל לסייע לכם למפות את פרופיל הקישורים שלכם.

סביר להניח שתמצאו שם אתרים ישנים וותיקים, אתרים אחרים שמקשרים גם לאתר שלכם, אבל בין כלל האתרים, סביר שתמצאו גם לא מעט כאלה שיכולים להוות הזדמנות אמיתית ליצירת קישורים חדשים.

בתצורה העבודה הזאת, תוכלו למיין, לפלטר ולייצא את הנתונים האלו לקובץ טבלאי ומשם להתחיל לעבוד: לשלוח מיילים מסודרים לאותם אתרים רלוונטיים, לבקש את הזכות לכתוב עבורם מאמר אורח, להציע תשלום או החלפה בעד קישור ועוד.

ככה נראה מסך של בדיקת קישורים ב-Ahrefs:

בדיקת קישורים בעזרת Ahrefs

2. מציאת קישורים שהוסרו

כלי ה- SEO מבית Ahrefs יוכל לסייע לכם גם לאתר קישורים לאתר שלכם שהוסרו.

הכוונה היא לקישורים שנבנו בעבר, ומסיבה כלשהי, אינם פעילים יותר.

כאשר תנתחו את הקישורים האלו, תמצאו ודאי מגוון של סיבות להסרת הקישורים:

  • ייתכן שהאתרים המקשרים אינם פעילים יותר
  • ייתכן שבעל האתר ניסה לצמצם בקישורים יוצאים מן האתר שלו
  • ייתכן גם שהדפים המקשרים הועברו למיקום אחר באתר
  • וייתכן בהחלט שהדברים סתם נפלו בין הכסאות

כך או כך, מציאת קישורים שהוסרו מהווה הזדמנות אמיתית מבחינתכם לייצר קישורים לאתר: קל הרבה יותר להסביר לבעל אתר שקישר אליכם בעבר מדוע כדאי לו לתקן את הטעות מאשר לקבל קישור חדש.

3. מציאת קישורים שבורים

לעיתים, הבעיה תהיה בכלל בצד שלכם.

כל אתר אינטרנט מודרני עובר שינויים מעת לעת.

דפים חדשים נוצרים, עמודי אחרים מוסרים, מבנה האתר משתנה וכך גם איכות וכמות התכנים. התמורות האלו מייצרות לא אחת בעיות דווקא בצד המקושר, ולעיתים קישורים חיצוניים הנכנסים לאתר, הופכים, למעשה, לקישורים שבורים.

זאת בדיוק ההזדמנות לשפר את פרופיל הקישורים. Ahrefs יוכל לסייע לכם לאתר את הקישורים השבורים בצד שלכם, ולהמליץ לכם על תיקונם. כן. הרווחתם קישורים בחינם, עם מינימום מאמץ ועבודה.

מציאת קישורים שקבוצת אתרים קיבלה והאתר שלכם לא

כאן מדובר במתודה חשובה ביותר, שאין דרך להפריז בתרומה שלה לבניית מערך הקישורים שלכם.

אחד הפקטורים שיכול להצביע יותר מכל על סמכות של אתר בנישה מסוימת שבה הוא פועל, היא קבלת או אי קבלת קישור ממאמר רוחבי שסוקר מספר מתחרים מרכזיים בתחום.

אם אתם משתייכים לאותה קליקה של מתחרים מובילים בתחום, סביר יהיה להניח שמאמר שממנו יוצאים קישורים לכלל יתר המתחרים שלכם, יוציא קישור איכותי גם אליכם.

הפיצ'ר הזה של Ahrefs נקרא Link Intersect – והוא בהחלט שימושי.

באמצעות כלי החיתוך שלו, Ahrefs יוכל לאפשר לכם למצוא אתרים המקשרים לקבוצת מתחרים שתגדירו מראש, ואילו אליכם הם אינם מקשרים.

מרגע שתאתרו את המקומות האלו, הפעולה תהיה יחסית פשוטה: עליכם יהיה לפנות אל בעלי האתר המקשר, ולהציע לו לשדרג את המאמר שלו באמצעות סקירה קצרה אודות השירות שאתם מספקים, כמובן בתוספת קישור.

לרוב, בעלי האתרים ירצו שהאתר שלהם יהיה מצוייד במידע העדכני ביותר, וישמחו לעדכן את המאמר, גם אם ירצו על כך תשלום.

לסיכום

כלי ה – SEO מבית Ahrefs הוא ללא ספק אחד מן הכלים המובילים בשוק קידום האתרים.

אם תירצו להעזר בו לבניית פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, תוכלו לאתר את הקישורים הנכנסים לאתרי המתחרים שלכם, למפות קישורים לאתר שלכם שהוסרו, לגלות קישורים שבורים בצד שלכם, ולייצר הזדמנויות ממאמרים רוחביים המקשרים לקולגות בתחום בו אתם פועלים.

ובונוס לסיום: איך למצוא רעיונות למילות מפתח בעזרת Ahrefs!

תודו שלא ציפיתם לזה 🙂

להלן ההסבר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו