דף הבית / קידום אתרים בגוגל / קידום אתרי נדל"ן – 8 טיפים להצלחה

קידום אתרי נדל"ן – 8 טיפים להצלחה

כמו הרבה תחומים תחרותיים אחרים, כך גם תחום הנדל"ן הוא תחום חם שמבעבע בלי הפסקה, ועם אלפי סוכני נדל"ן בכל רחבי הארץ, קבלנים וחברות בנייה, קשה להתבלט מעל כולם.

למרות זאת, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, ושילוב בין קידום אתרים קלאסי לבין אסטרטגיית תוכן חכמה יכולים להביא לתוצאות לא רעות בכלל.

קידום אתרי נדל"ן

לפני שנתחיל אני מציין כי אני לא הולך להזכיר במדריך זה את הנושא של קישורים חיצוניים, למרות שיש לו משקל משמעותי מאד בקידום אורגני, מהסיבה הפשוטה שהם אלמנט הכרחי לקידום כל אתר באשר הוא ולא משהו ייחודי לתחום הנדל"ן.

להלן 8 טיפים עבור קידום אתרי נדל"ן.

1. הכל מתחיל במחקר נכון

נדל"ן זה עולם ומלואו – יש קבלנים, מתווכים, יזמים, שיפוצניקים, תמ"א 38יסטים (מילה שהמצאתי כרגע) ועוד הרבה. תחום הנדל"ן מפרנס לא מעט אנשים. אז בהנחה שאתם לא יד 2, צריך למקד את המחקר לתחום הספציפי בו אתם עוסקים ורוצים לקדם.

יותר מזה – מי שמכיר קצת את עולם הנדל"ן יודע ששוק נדל"ן בתכלס הוא לא ברמת עיר ואפילו לא שכונה אלא ברמת הרחוב. יש כמה וכמה רחובות בישראל ובעולם שקרובים אחד לשני במרחק 1-2 דקות הליכה אבל פערי המחיר ביניהם הוא שמיים וארץ.

אם נקביל את זה לעולם ה-SEO, זה אומר שכאשר עושים קידום אתרי נדל"ן, המחקר מילים צריכים להיות ממוקד מספיק כדי לקלוע לקהל יעד הספציפי אליו אתם מכוונים.

2. הקפדה על תגיות מטא

לגוגל יש את היכולת לנתח את הטקסט בכל עמוד אינטרנט (קל וחומר בעידן RankBrain) וגם את החיפוש שהקליד המשתמש, ולהציג לו את הטייטל והדיסקריפשן המתאימים ביותר (בלי קשר לתגיות אותם הגדיר בעל האתר, אם בכלל) – כן, זה בהחלט משהו שקורה. אבל עדיין אין תחליף לכתיבת תגי מטא באופן ידני, בדגש על ה-Title והתיאור שמשחקים תפקיד מפתח בשיעור ההקלקה (CTR) על תוצאות החיפוש, ומכאן משפיעים על הקידום באופן כללי.

בניגוד לאתרים בתחומים אחרים, הגולש עשוי לבצע חיפושים מאוד ספציפיים כמו למשל "מחיר למשתכן דירות קטנות", ולכן אנחנו חייבים להציג לו בדיוק את מה שהוא רוצה למצוא על מנת להגדיל את הסיכוי שהוא יכנס לאתר.

מנגד, יש לזכור שמבוצעים הרבה מאוד ייחודים שלא מופיעים בהכרח בהשלמה האוטומטית או כלים למציאות מילות מפתח, ולכן אנחנו צריכים לגוון מאוד את מילות המפתח ולא ללכת רק על ביטויים שנראים לנו פופולאריים.

3. תוכן מקורי זה תמיד חשוב

כמו באתרי מסחר אלקטרוני, גם בתחום הנדל"ן יש הרבה מאוד מפרטים ותיאורים שנמסרים על ידי חברות הנדל"ן. מאוד מפתה להשתמש בהם גם באתר על מנת לייצר המון דפים במהירות. הבעיה היא שזה עלול להתנקם בנו ולהוריד את הדירוגים של האתר בגלל שהתוכן מועתק מאתרים אחרים (וזה משנה אם יש לך רשות להשתמש בהם).

בטווח הארוך, שווה מאד להשקיע ולהתאמץ עוד קצת על מנת לתת תיאור מקורי לכל אייטם באתר, לא משנה עם זה פרוייקט, דירה, מתווך וכו'.

עוד מקום בו אפשר להשתמש בהרבה תוכן מקורי הוא בפינת מאמרים או בלוג, ופה ישנה הזדמנות לכתוב תוכן חדשותי שאותו קל יחסית למצוא באתרים של המוספים הכלכליים או בהודעות לעיתונות ופורטלים שעוסקים בנדל"ן. זה גם המקום בשביל בעל לאתר לבטא אג'נדות אישיות (במידה והוא מעניין בכך) ולגרום לקהל המבקרים באתר להתחבר אליו יותר, במידה והוא מוכר שירות או מוצר דרך האתר.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

אם יש הרבה עמודים עם תוכן דומה (כמו פרויקטים שמסודרים לפי תגים מסודרים), חשוב מאוד להקפיד אינדוקס נכון, לחסום לסריקה עמודי זבל ולהקפיד במידת הצורך על תגי קנוניקל בשביל לסמן לגוגל את העמודים החשובים ביותר.

אם יש פרמטרים בתוך הכתובת שלא משנים את התוכן של הדף, אפשר להורות לגוגל להתעלם מהם דרך "פרמטרים של כתובת אתר" בתוך ה-Search Console, ובאותה הזדמנות לשלוח גם מפת אתר על מנת לוודא שגוגל לא יפספס עמודים.

4. שימוש נכון בטפסים

אם אתם מפרסמים מודעה מטעמכם או מטעם מישהו אחר (ואתם משמשים כמתווכים), שימו טופס יצירת קשר במקום בולט ונסו שיהיו בו כמה שפחות שדות לא הכרחיים – במיוחד במובייל ששם רוב האנשים מתעצלים למלא יותר מ2-3 שדות. רעיון טוב יהיה גם לשים מספר טלפון בולט שכן הרבה אנשים מעדיפים להתקשר ולקבל את המידע באופן מיידי (החסרון של זה = פתח לחפירות ואכילות ראש שלא מניבות כלום…)

הנה דוגמא לעמוד שבנוי נכון (לטעמי) מאתר יד2 (יותר נכון – אתר "הבת" שלהם יד1):

טופס השארת פרטים באתר יד1

סביר להניח שהם גם עשו מספיק טסטים עד שהגיעו למבנה נכון של עמוד פרוייקט שממקסם (או לפחות קרוב לזה) את יכולת ההמרה של הגולשים.

וכן – מדובר במבנה מאד פשוט ולא מתחכם, מה שהרבה פעמים עושה את העבודה.

5. קישור חכם בין העמודים

חווית המשתמש חשובה היום יותר מאי פעם, מבחינת SEO ובכלל. אתרים בתחום הנדל"ן חייבים להיות ידידותיים לגולשים – שכן רוב הגולשים שמגיעים לאתרי נדל"ן מוכנים להשקיע לא מעט זמן ואנרגיה על מנת למצוא את מה שהם רוצים.

לכן דאגו שמכל דף באתר יהיו קישורים לעמודים אחרים, בין אם מדובר בעמודי אינדקס של ערים או פרויקטים ובין אם מדובר בקישור למודעות עם מאפיינים דומים.

אל תיצרו מצב שבו הגולש לא יידע לאן הוא אמור להמשיך מכיוון שהמקום הבא שהוא עשוי ללכת אליו הוא חזרה לגוגל.

אותו הדבר נכון גם לגבי התפריטים: אל תעמיסו על האתר עם יותר מדי תפריטים נפתחים בחלק העליון של האתר, העדיפו ליצור את ההיררכיה באמצעות קישורים בתוך העמודים עצמם או תפריטי משנה אנכיים. אם האתר שלכם מחולק למספר חלקים נפרדים כמו בפורטל, עשו ביניהם חלוקה ברורה, גם אם זה אומר שתצטרכו להשתמש בסאב דומיין. למידע נוסף על קישורים פנימיים והיררכיה.

6. מהירות

העובדה שאתרי נדל"ן הם אתרים גדולים לא אומרת שהם חייבים להיות גם איטיים. יש היום המון כלים שבעזרתם אפשר להאיץ אתרים.

לא פחות קריטי לבחור במערכת ניהול התוכן הנכונה. מכיוון שרוב אתרי הנדל"ן הם בראש ובראשונה אתרי תוכן, אפשר בהחלט להשתמש בוורדפרס, אבל גם כאן יש לעשות שיעורי בית ולהשתמש בתבנית שתאזן בין אפקטיביות למהירות.

סביר להניח שיהיה גם צורך להתקין מספר תוספים (חוץ מתוספי SEO כמו Yoast): יש תוספים קלילים שלא יעמיסו יותר מדי על האתר, ולעומתם יש תוספים מורכבים שבמקרים רבים גם קשה להשתמש בהם. כלל הזהב הוא כמה שיותר פשוט יותר טוב.

7. גרסת מובייל

כבר ציינתי שבאתרי נדל"ן יש סיכוי לא קטן שהגולשים ייצרו קשר כשהם לא נמצאים בבית או עושים חיפוש בשטח. לכן, גם האתר הנייד חייב להיות מהיר. הרבה אנשים חושבים שעצם העובדה שהאתר רספונסיבי סוגר להם את הפינה. אך בפועל, הרבה פעמים זמן הטעינה של האתר הנייד הממוצע הוא עדיין איטי יותר מאשר המהירות שבו הוא עולה ב-Desktop. אחת הסיבות היא שהרבה מפתחים ובוני אתרים לא מקפידים על זה מספיק או שמזניחים את המובייל בהקשר של המהירות בגלל שהוא לא הסביבה הטבעית של העבודה שלהם.

דרך אחת לפתור זאת היא בעזרת אתר נפרד למובייל, אבל מדובר בפתרון די מסורבל שדורש מיומנות טכנית גבוהה (שני האתרים צריכים לשאוב תוכן ממאגר נתונים משותף וזה לא תמיד כל כך פשוט…).

למידע נוסף על התאמה וקידום של אתרי מובייל.

דרך חלופית ופשוטה יותר היא להשתמש בסטנדרט טעינה מהיר לאתרים ניידים כמו AMP של גוגל. החסרון העיקרי שעדיין הטכנולוגיה לא מפותחת מספיק על מנת לייצר גרסת AMP מהירה שגם נראית טוב – ורוב הפתרונות החינמיים היום בשוק (למשל תוספי וורדפרס) נראית כמו תחת.

כלומר בפועל מגיעים לגרסה מאד מהירה של האתר בסלולר, אבל ברוב המקרים זה נראה רע עד רע מאד ולא משרת את המטרה – בדיוק להפך כי זה מחסיר המון אלמנטים חיוניים באתר ומבריח את הגולשים.

לכן, עם מחליטים ללכת על AMP – נדרשת השקעה הן בצד של החשיבה והן, כלל הנראה בפיתוח ועיצוב מותאמים.

8. להשתמש באינדקס העסקים של גוגל

לגוגל יש עוד כמה כלים נוספים שיכולים להשפיע לטובה על התוצאות האורגניות. לדוגמה, אם יש לכם משרד פיזי, אתם יכולים לרשום אותו באינדקס העסקים של גוגל (Google My Business) ולקבל יותר כניסות לאתר או לדף העסק שלכם. גוגל ידווח לכם כמה כניסות קיבלתם בכל חודש וגם ייתן הצעות לשיפור ואפשרות לגולשים לרשום ביקורת.

היתרון של השירות הזה הוא שגוגל ממקד את התוצאות על פי המיקום שבו נמצא הגולש, כך שגם אם הוא מחפש שאילתה מאוד כללית, הוא עשוי להגיע אליכם ולא למתחרה שמתפרס על פני שטח גיאוגרפי רחב יותר.

מדריכים נוספים לקידום אתרים על פי סוג האתר:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

חברה לקידום אתרים

איך לבחור חברה לקידום אתרים?

לא משנה עד כמה השקעתם בהקמת אתר האינטרנט שלכם, ללא עבודה משמעותית, עיקבית ורציפה של ...

כלי ה-Disavow של גוגל

Disavow Tool: מה זה וכיצד משתמשים בו נכון

Disavow Tool הוא כלי מיוחד של גוגל שמורה לאלגוריתם שלו להתעלם מקישורים מסוימים שנכנסים אל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider