תפריט

052-9095200

תפריט

קישורי No Follow

אני חופר לא מעט בנושא של קישורים בבלוג ולא מעט גם עולה הנושא של קישורי נופולו (NoFollow).

על מנת להבין קודם כל מהם קישורי No Follow, צריך קודם להבין קודם כל מהם קישורי Do Follow. אלו למעשה מרבית הקישורים הנמצאים ברשת, ומוגדרים ככה כברירת מחדל. קישרו  DoFollowאלו למעשה קישורים שמעבירים כוח ("מיץ קישורים") מאתר אחד לאתר אחר, מבחינת היחס של גוגל אל הקישור.

קישורי NoFollow

כל קישור שנכנס אל דף מסוים מעביר לו כוח, או יותר נכון השפעה (שיכולה להיות חיובית או שלילית), ועמוד שמקבל הרבה קישורים חיצוניים עשוי להיות מקודם יותר בגוגל. בהקשר הזה חשוב לציין כי גוגל בוחנים בעיקר את טיב הקישורים (איכות, רמת "טבעיות", רמת שימוש ע"י הגולשים, אנקור טקסט ועוד) ולא רק את כמותם.

לעומת קישורי Do Follow, קישורי No Follow הם קישורים שגוגל אמנם עוקב אחריהם אבל הם לא מעבירים כוח מאתר אחד לשני. באופן רשמי לפי גוגל, יש לעשות שימוש בקישורי No Follow כאשר משתמשים בתוכן בתשלום, באנר ממומן או כל סוג של פרסומת עם קישור.

במבחן המציאות? פחות…

במקור, הקישורים האלו הוצגו לראשונה ב – 2005 על מנת למנוע את תופעת הספאם המרובה בבלוגים ובאתרים כמו וויקפדיה. מאז, כל אתר שהיה רוצה בכך, היה יכול להפוך את כל הקישורים היוצאים מהדפים שלו או מהתגובות שלו לקישורי NoFollow, כך שלסאפמרים הרבה פחות השתלם ליצור קישורים מהאתרים הללו. למרבה הצער, למרות שכמויות הספאם ירדו משמעותית, לא מעט ספאמרים עדיין מנסים לקבל קישורים מאתרים כאלו, גם אם מדובר בקישורי No Follow (על אחת הסיבות לכך נרחיב בהמשך).

מסיבה זו, כיום מרבית בעלי האתרים שמאפשרים לאורחים להטמיע קישורים באתר שלהם בתוך תגובות או טקסטים חופשיים (למשל, בפורומים) מעדיפים להשתמש ב – No Follow. זה אולי לא חוסם את הספאמרים שמשתמשים בתוכנות אוטומטיות, אבל בהחלט יכול להוריד את המוטיבציה של אלו שיוצרים קישורים באופן ידני ומתאמצים קשה בשביל כל אחד מהם.

כיצד נראים קישורי No Follow ?

בקוד HTML קישור Do Follow נראה כך :

לעומת זאת, קישור No Follow נראה כך :

על מנת לזהות את סוג הקישור, אפשר להסתכל בקוד המקור של הדף, או להשתמש בהרחבה לדפדפן שמסמנת את הקישור בצורה מיוחדת (בדרך כלל עם קו חוצה או מסגרת מקווקוות).

האם קישור No Follow הוא חסר ערך לחלוטין?

ממש לא! גם לקישורי No Follow יש כמה יתרונות חשובים עבור האתר אליו הם מקשרים :

  1. תנועה – אם קישור No Follow מוצב במקום בולט באתר מסוים, בפורום או ברשת חברתית כלשהי, הוא עדיין יכול להפנות הרבה מאוד תנועה אל האתר המקושר ולהוות מקור תנועה חשוב עבורו. בנוסף לכך, בעלי אתרים אחרים שרואים את הקישור וחושבים שהוא שימושי ובעל ערך לגולשים שלהם, עשויים לקשר אל האתר בעצמם, והפעם עם קישור .Do Follow קישורים שמבצעים במסגרת שיווק בפייסבוק הם Nofollow לצורך העניין, אבל יכול להיות להם ערך לא מבוטל.
  2. גיוון פרופיל הקישורים של האתר – האם אתר שכל הקישורים אליו הם קישורי Do Follow נראה כמו אתר שמקודם בצורה טבעית? ברוב המכריע של המקרים התשובה היא שלילית. לכן, אתר שיש לו גם מספר מסוים של קישורי No Follow נחשב לאתר עם פרופיל קישורים מגוון יותר וכזה שמקודם בצורה טבעית יותר. מסיבה זו, חשוב שלאתר יהיו גם קישורי No Follow ממקורות שונים.

למידע נוסף בהקשר הזה:

  1. מיתוג – קישורים יוצרים מיתוג אצל קהל המשתמשים מכיוון שאם אתר מסוים זוכה להרבה קישורים (No או Do Follow) והגולשים רואים שמדובר באתר פופולארי שהם נתקלים בו שוב ושוב, הם יחזרו אליו ובסופו של דבר גם עשויים להפוך ללקוחות שלו או לשמש כלידים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

תגובה אחת

  1. הי,
    תודה על המאמר.
    זה נראה שאם רוצים להיות מקודמים במילות חיפוש בעברית ולהופיע במקום הראשון בישראל,
    צריך הרבה ליקים בדומיינים שנמצאים בישראל או דפים שהם בעברית ולצעאנו אין הרבה כאלה,

    וגם שמנו לב במהלך קידום שאנחנו נמצאים בתוצאות שונות אם משווים בין גוגל ישראל וגוגל ארה"ב. מפתיע!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן