דף הבית / מילון מונחים / קישורי No Follow

קישורי No Follow

אני חופר לא מעט בנושא של קישורים בבלוג ולא מעט גם עולה הנושא של קישורי נופולו (NoFollow).

על מנת להבין קודם כל מהם קישורי No Follow, צריך קודם להבין קודם כל מהם קישורי Do Follow. אלו למעשה מרבית הקישורים הנמצאים ברשת, ומוגדרים ככה כברירת מחדל. קישרו  DoFollowאלו למעשה קישורים שמעבירים כוח ("מיץ קישורים") מאתר אחד לאתר אחר, מבחינת היחס של גוגל אל הקישור.

קישורי NoFollow

כל קישור שנכנס אל דף מסוים מעביר לו כוח, או יותר נכון השפעה (שיכולה להיות חיובית או שלילית), ועמוד שמקבל הרבה קישורים חיצוניים עשוי להיות מקודם יותר בגוגל. בהקשר הזה חשוב לציין כי גוגל בוחנים בעיקר את טיב הקישורים (איכות, רמת "טבעיות", רמת שימוש ע"י הגולשים, אנקור טקסט ועוד) ולא רק את כמותם.

לעומת קישורי Do Follow, קישורי No Follow הם קישורים שגוגל אמנם עוקב אחריהם אבל הם לא מעבירים כוח מאתר אחד לשני. באופן רשמי לפי גוגל, יש לעשות שימוש בקישורי No Follow כאשר משתמשים בתוכן בתשלום, באנר ממומן או כל סוג של פרסומת עם קישור.

במבחן המציאות? פחות…

במקור, הקישורים האלו הוצגו לראשונה ב – 2005 על מנת למנוע את תופעת הספאם המרובה בבלוגים ובאתרים כמו וויקפדיה. מאז, כל אתר שהיה רוצה בכך, היה יכול להפוך את כל הקישורים היוצאים מהדפים שלו או מהתגובות שלו לקישורי NoFollow, כך שלסאפמרים הרבה פחות השתלם ליצור קישורים מהאתרים הללו. למרבה הצער, למרות שכמויות הספאם ירדו משמעותית, לא מעט ספאמרים עדיין מנסים לקבל קישורים מאתרים כאלו, גם אם מדובר בקישורי No Follow (על אחת הסיבות לכך נרחיב בהמשך).

מסיבה זו, כיום מרבית בעלי האתרים שמאפשרים לאורחים להטמיע קישורים באתר שלהם בתוך תגובות או טקסטים חופשיים (למשל, בפורומים) מעדיפים להשתמש ב – No Follow. זה אולי לא חוסם את הספאמרים שמשתמשים בתוכנות אוטומטיות, אבל בהחלט יכול להוריד את המוטיבציה של אלו שיוצרים קישורים באופן ידני ומתאמצים קשה בשביל כל אחד מהם.

כיצד נראים קישורי No Follow ?

בקוד HTML קישור Do Follow נראה כך :

לעומת זאת, קישור No Follow נראה כך :

על מנת לזהות את סוג הקישור, אפשר להסתכל בקוד המקור של הדף, או להשתמש בהרחבה לדפדפן שמסמנת את הקישור בצורה מיוחדת (בדרך כלל עם קו חוצה או מסגרת מקווקוות).

האם קישור No Follow הוא חסר ערך לחלוטין?

ממש לא! גם לקישורי No Follow יש כמה יתרונות חשובים עבור האתר אליו הם מקשרים :

  1. תנועה – אם קישור No Follow מוצב במקום בולט באתר מסוים, בפורום או ברשת חברתית כלשהי, הוא עדיין יכול להפנות הרבה מאוד תנועה אל האתר המקושר ולהוות מקור תנועה חשוב עבורו. בנוסף לכך, בעלי אתרים אחרים שרואים את הקישור וחושבים שהוא שימושי ובעל ערך לגולשים שלהם, עשויים לקשר אל האתר בעצמם, והפעם עם קישור .Do Follow קישורים שמבצעים במסגרת שיווק בפייסבוק הם Nofollow לצורך העניין, אבל יכול להיות להם ערך לא מבוטל.
  2. גיוון פרופיל הקישורים של האתר – האם אתר שכל הקישורים אליו הם קישורי Do Follow נראה כמו אתר שמקודם בצורה טבעית? ברוב המכריע של המקרים התשובה היא שלילית. לכן, אתר שיש לו גם מספר מסוים של קישורי No Follow נחשב לאתר עם פרופיל קישורים מגוון יותר וכזה שמקודם בצורה טבעית יותר. מסיבה זו, חשוב שלאתר יהיו גם קישורי No Follow ממקורות שונים.

למידע נוסף בהקשר הזה:

  1. מיתוג – קישורים יוצרים מיתוג אצל קהל המשתמשים מכיוון שאם אתר מסוים זוכה להרבה קישורים (No או Do Follow) והגולשים רואים שמדובר באתר פופולארי שהם נתקלים בו שוב ושוב, הם יחזרו אליו ובסופו של דבר גם עשויים להפוך ללקוחות שלו או לשמש כלידים.

היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה (CRO)

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) או בקיצור CRO, זה תחום שלמעשה קיים מראשית האינטרנט ...

גוגל אנליטיקס - Google Analytics

גוגל אנליטיקס – שירות סטטיסטיקה לאתרים

גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור מידע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה