כיום חברה לקידום אתרים ורוב מקדמי האתרים נוטים לשים את כל הביצים שלהם על מנוע החיפוש של גוגל, ובצדק כ-79.78% מהגולשים משתמשים בגוגל דרך דסקטופ וכ-96.12% מהגולשים משתמשים בגוגל דרך המובייל.
ולכן, נשאלת השאלה…
האם משתלם לקדם במנוע החיפוש Bing?
קצת נתונים של שימוש במנועי החיפוש המובילים:
*הנתונים נלקחו מאתר netmarketshare
לפי הנתונים נראה שגוגל תופסת נתח משמעותי מאד.
עם זאת אין להתעלם ממנועי החיפוש האחרים שמתחילים לתפוס נתח משוק החיפוש, אשר גדל עם השנים.
במאמר הבא נתמקד במנוע החיפוש אלמוני בשם Bing, אותו מנוע החיפוש שהגיע למקום השני אחרי גוגל בשוק החיפוש בדסקטופ עם 7.27% משתמשים ומקום שלישי במובייל עם 0.85% גולשים, לפחות לפי הנתונים בשנים האחרונות.
מי שמעוניין להגדיל את כמות הטראפיק לאתר שלו, כדאי שישקול לקדם גם ב-Bing ולא רק בגוגל, שכן חישבו מה זה 7.27% ממיליארדי גולשים.
חשוב לציין שקידום בבינג רלוונטי בעיקר לשווקים בינלאומיים – בארץ, להבדיל מחו"ל – לגוגל יש שליטה כמעט אבסולוטית בשוק.
קידום אורגני בבינג ובינה מלאכותית
אז עד כמה קידום בבינג שונה בהשוואה אל קידום אתרים בגוגל?
מאז שנת 2023 יש קצת יותר דיבור על בינג כמנוע חיפוש, בעיקר בגלל כל עניין ה-ChatGPT ושילוב של AI במנוע החיפוש של בינג בצורה מובנית.
למי שלא יודע – חברת OpenAI, שאחראית על ChatGPT, נמצאת בשותפות חזקה עם חברת מיקרוסופט, שהיא המפתחת של מנוע החיפוש בינג.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
גוגל כמובן לא נשארו מאחור והאיצו את פיתוח הבינה המלאכותית מהצד שלהם – גוגל ג'מיני (לשעבר Google Bard).
למה לקדם אתרים במנוע החיפוש Bing?
יש לכם הזדמנות להיכנס לזירה שיש בה תחרות מועטה, במיוחד אם המתחרים שלכם עוד לא שקלו את Bing באסטרטגיית הקידום שלהם. אם תקדמו את האתרים שלכם ב-Bing, אתם יכולים לזכות בטראפיק מכובד שהמתחרים שלכם מתעלמים ממנו שזהו כבר פלוס משמעותי.
יתרון נוסף ל-Bing הוא שבתקופות שגוגל נוהגת להוציא עדכונים אחת לכמה זמן שעלולים לפגוע בדירוגים של האתרים מסיבות שונות, ולפעמים לוקח למקדמי אתרים זמן להתאושש, להגיב לשינויים ולשפר את הדירוגים בהתאם לכללים החדשים. מתי שזה קורה, זה תמיד טוב לדעת שיש לכם דירוגים טובים ב-Bing בזמן שאתם מנסים לשקם את הדירוגים בגוגל.
פלוס נוסף ואחרון ל-Bing הוא התצוגה של תוצאות החיפוש ש-Bing מציג לגולשים, בין אם מדובר בסרטוני וידאו, חדשות או תמונות אשר מציג אותם בצורה נוחה וידידותית יותר לגולשים בהשוואה לגוגל.
חדשות ב-Bing:
חדשות בגוגל:
אז אחרי שהצלחתי לשכנע אתכם שאולי כן שווה לשקול את Bing כפלטפורמה לקידום, אתם בטח שואלים את עצמכם "אוקיי אז איך עושים את זה?"
קידום אתרים בבינג – איך זה עובד בתכלס?
לשמחתנו Bing דומה לגוגל בלא מעט מאפיינים שזה אומר שאין צורך להמציא את הגלגל מחדש.
כלומר ישנם פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל שרלוונטיים גם ל-Bing, אך ישנם פרמטרים ש-Bing יעניק להם משקל כבד יותר מאשר גוגל.
ראשית כל, כמו שיש לגוגל את ה-Search Console (לשעבר – Webmaster Tools), כך גם ל-Bing יש את ה-Webmaster Tools שלו.
תוכלו להוסיף לכלי זה את האתרים שאתם מקדמים ובדומה לקונסול של גוגל, הוא מעדכן על הבעיות שקיימות באתר, על מצב הסריקה של האתר (כמו כמות עמודים שאונדקסו), על ביטויי המפתח שהאתר מדורג עליהם, על איכות קישורים חיצוניים – בעזרת הפיצ'ר שקיים בכלי זה בשם Link Explorers – ניתן לקבל תמונה רחבה על הקישורים (פנימיים וחיצוניים) המפנים לאתר שלך ועוד.
תוכלו גם להיעזר ב-Bing Website Analyzer שבודק אם שיטות הקידום שלך מומלצות על ידי Bing והאם האתר שלך מקודם בצורה נכונה בעיני Bing.
עכשיו נגיע לפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר ב-Bing:
1. מעורבות גבוהה
ל-Bing, כמו לגוגל חשוב להציג למשתמשים שלו את התוצאות הרלוונטיות ביותר, לכן ישנם 2 מדדים בעזרתם ניתן להבין את מידת הרלוונטיות של האתר:
א. מעורבות המשתמש באתר (אחוז הנטישה) – אם משתמש לוחץ על תוצאה מסוימת במנוע החיפוש Bing ושנייה אחרי זה הוא מחליט לחזור אחורה למנוע החיפוש – כלומר נטש את האתר אליו נכנס מסיבה כזו או אחרת, זהו סימן לכך שהמעורבות שלו באתר היא נמוכה מאד. מנגד, אם המשתמש לחץ על תוצאה מסוימת ב-Bing, נכנס לאתר ומחליט להישאר שם לפרק זמן מסוים – זהו סימן לכך שהמעורבות שלו באתר היא גבוהה. עוד על שיעור נטישה תוכלו לקרוא כאן.
ב. אחוז הקלקה – אם לתוצאה הראשונה יש אחוז הקלקה של 30% לעומת התוצאה השנייה שמחזיקה באחוז הקלקה של 50%, אז מכאן ניתן להבין שהתוצאה השנייה יותר רלוונטית וכך תדורג גבוה יותר. ממש לאחרונה פורסם כאן פוסט (עם וידאו) על אחוז הקלקה והשפעה שלו בתוצאות של גוגל. לקריאה הפוסט – ליחצו כאן.
על מנת להשיג מדדים טובים צריך להקפיד על רלוונטיות התוכן של העמוד לביטויי המפתח המופיעים בכותרות H1+H2 וכותרות SEO. כלומר יש להיכנס לראש הגולש ולהבין האם הוא מרגיש שמה שהוא מצא באמת רלוונטי למה שהוא חיפש.
לדוגמא, אם הוא חיפש איך למנוע גניבת אופניים חשמליים הוא יצפה להגיע לעמוד שבאמת יעניק לו טיפים שיעזרו לו למנוע גניבת אופניים חשמליים ולא להגיע לעמוד שמציג כותרת כזו אך בפועל מנסה למכור לו אופניים חשמליים. עוד על אופטימיזציה של אתרי אינטרנט.
2. מעורבות חברתית
סיגנלים חברתיים הם אחד הפרמטרים בדירוג אתרים. לא ברור כמה משקל הם מקבלים בגוגל (אם בכלל) אבל Bing שם משקל כבד יותר על מעורבות חברתית מאשר גוגל, כך שאתר שיש לו כמות גדולה של שיתופים, לייקים ותגובות בפלטפורמות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט ואפילו גוגל+ יזכה לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש Bing.
3. קישורים חיצוניים
גוגל מעניקה יותר משקל לקישורים מאשר Bing, אך גם להם יש משקל רב בעיני Bing. עם זאת גוגל יותר משוכללת מ-Bing מבחינת הבנת ההקשרים של ביטויי מפתח וניתוח אנקורים שמפנים לאתר מסוים (אנקור = טקסט המכיל קישור לאתר מסוים, סוג של היפרלינק).
גוגל יודעת לזהות הקשרים של אנקורים המורכבים ממילים נרדפות או ממילים של זכר/נקבה או של רבים/יחיד ולקשר אותם לאותו עמוד שמציג אותם הקשרים של ביטויי המפתח – למשל גוגל תדע לקשר בין ת"א לתל אביב או בין אופניים חשמליים לאופניים חשמליות ותבין שמדובר באותו מושג.
היא גם תציג תוצאות שיכילו את הביטוי ת"א בלבד למי שהקליד בשאילתא תל אביב או תציג תוצאות שיכילו את הביטוי אופניים חשמליים למי שהקליד אופניים חשמליות בשאילתא. ב-Bing המצב הוא לא כך, הוא עדיין לא יודע לזהות הקשרים של מילים נרדפות או מילים המבוטאות כזכר/נקבה/רבים/יחיד ברמה של גוגל ולכן הוא זקוק לאנקורים מדויקים. כמובן שהפער הזה בולט יותר בשפה העברית, שהיא לא בדיוק שפת האם של מנועי החיפוש.
זה אומר שכדי לקדם אתר ב-Bing, צריך להשתמש יותר באנקור מדויק על מנת ש-Bing ידע לקשר בין ביטוי המפתח לבין העמוד עליו הוא מקודם. כך שאם אתם מקדמים אתר של שמאי רכוש ב- Bing, תדאגו לקדם במדויק את האנקור "שמאי רכוש" ולא את האנקור "שמאות רכוש", במיוחד אם הביטוי שמאי רכוש חשוב לכם יותר משמאות רכוש. התחשבו גם בגוגל ואל תמנעו ממגוון של ביטויי מפתח דומים שכן גוגל לא אוהבת אנקורים מדויקים לאורך זמן. צריך לעשות זאת בזהירות.
פרמטר נוסף שמשפיע באופן משמעותי על דירוג האתר ב-Bing הוא וותק הדומיין. אתרים המקודמים בביטוי מפתח מסוים עם דומיין ותיק יותר ידורגו גבוה יותר מאתרים שמקדמים אותם ביטויי מפתח ועם דומיין צעיר יותר. לעומת זאת, בגוגל ניתן למצוא אתרים צעירים יותר בדומיין שנמצאים בדירוג גבוה יותר מאתרים עם דומיין הוותיק מהם.
4. תוכן עשיר במדיה
כל מומחה קידום אתרים יגיד לכם שאחד הפרמטרים שמשפיעים לחיוב על דירוג האתר ב- Bing הוא תוכן עשיר במדיה – תמונות, סרטונים, אודיו וכו'.
מנוע החיפוש בינג נוטה לתגמל יותר אתרים שמשלבים מדיה עשירה בתכנים שלהם שכן להבדיל מגוגל, Bing יודע לקרוא קבצי פלאש בעוד שגוגל מתקשה בסריקת קובץ פלאש ומסתמך יותר על תוכן מבוסס טקסט – כך שלפי Bing, לאתר דינמי יש סיכוי טוב יותר להיות מדורג.
במקרה של תוכן, שלא כמו אצל גוגל, אצל Bing התוכן הוא לא ה-מלך, כך שאתרים שאין להם תוכן רב יכולים להיות מדורגים גבוה במיוחד אם יזכו בקישורים חיצוניים חזקים, מצד שני Bing כן מעריך תוכן מקורי, טרי וייחודי.
לסיכום – קידום אתרים בבינג לעומת קידום אתרים בגוגל
לסיכום, ניתן לומר שאם אתם מעוניינים להגדיל את כמות הטראפיק שלכם לאתר, שווה להוסיף לאסטרטגיית הקידום שלכם את Bing, כפי שציינתי במאמר אין צורך בהמצאת הגלגל מחדש ושיטות הקידום ב- Bing דומות לשיטות הקידום בגוגל.
את ההסבר המפורט איך לקדם אתרים בגוגל תמצאו אצלי בעמוד הבית.