דף הבית / מסחר באינטרנט / כמה עולה לעצב אפליקציה?

כמה עולה לעצב אפליקציה?

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד בשביל לקבל את העיצוב המושלם לאפליקציה שלכם – אתם במקום הנכון.

פניתי לאיתי אלון, מומחה עיצוב ואפיון אפליקציות בעל נסיון רב, שיכין מדריך מסודר בנושא. התוצאה לפניכם 🙂

מחירי עיצוב אפליקציות

מחיר עיצוב אפליקציות וממשקי משתמש – המדריך המלא

העובדה שאתם קוראים את הפוסט הזה שמה אתכם בנקודת פתיחה טובה. לרוב היזמים יש תפיסה קצת מעוותת על המציאות בעולם הזה, הם מתכננים, מפתחים ואז נזכרים שצריך לצקת עיצוב לתוכן.

עיצוב אפליקציה זה לא רק צבע וצורה, זו פסיכולוגיה ומתודולוגיה שלמה על התנהלות המשתמשים שלכם, דרכי ההתנהגות שלהם, ההרגלים שלהם, הדרך שבה הם צורכים את המוצרים הדיגיטליים שלהם ועוד. מפתח טוב אולי יודע מה צריך להיות, אבל מעצב מוכשר יידע איך צריך להיות וזה ההבדל הגדול. העבודה צריכה להתבצע בשני מישורים אלו במקביל ואני לא אגזים אם אומר שיש יתרון גדול דווקא לאלו שהתחילו עם מעצב UI UX מוכשר עוד לפני נגיעת קוד אחת.

התשובה לשאלה מה משפיע על מחיר עיצוב אפליקציות וכיצד נקבעת העלות, אינה שחור ולבן. ואתם לא תצאו מכאן עם מחיר מדויק על השקל, אבל יהיה לכם מושג די ברור מה המנעד של ההיצע בשוק הזה, מה אתם רוצים לבקש, מה התמורה שתקבלו וכמה נהוג לשלם עבור מה שאתם מבקשים.

עיצוב אפליקציות: זול עולה לי ביוקר

אז כמה עולה לעצב אפליקציות? חשוב לדעת שלמחיר הזול ביותר בדרך כלל לא יהיה את הערך הטוב ביותר וברוב המקרים זה אף הפוך. כמו בכל שוק – התחרות כאן היא קשה ומעצבי UI UX נאלצים להוזיל את השירות שלהם כדי לעמוד בתחרות. הוזלת השירותים לרוב, פוגמת בהוליסטיות של השירות שמעצבים מוכשרים יכולים לספק לכם. את האמת, עיצוב אפליקציות זה לא מסוג העבודות שצריך לחפש להן מחיר זול. גישה יותר נכונה להסתכל על זה – היא לחפש את המחיר שאתם חיים איתו בשלום וודאו שאתם מקבלים את התמורה המלאה. ואם אינכם בטוחים – כדאי לקחת יועץ חיצוני שמומחה בתחום.

ניסיון וכישרון – אין חשוב מזה

כאשר מדברים על מחירי עיצוב אפליקציות, כמעט כמו כל דבר בחיים – נסיון וכישרון משחקים תפקיד מרכזי. למעצב אפליקציות מצויין יש ידע בתחומים שונים. המעצב משתמש בידע הזה על מנת לתפור את הצרכים שלכם לאורך לרוחב ולעומק. התהליך הזה דורש מיומנות ייחודית על מנת שתוכלו לקבל מוצר שיש לו הזדמנות טובה מאוד לנצח את המשחק.

בין תחומי הידע הזה נמנים: חווית משתמש (שגם קשורה לשיפור יחס המרה), עיצוב ותדמית, הבנה בנתונים וסטטיסטיקות של מוצרים דיגיטלים, היכולת לחקור, לנתח ולהסיק מסקנות מתחרות שוק במוצרים מתחרים, הבנה מלאה בפסיכולוגית משתמשים במוצרי כף יד (מכשירים ניידים, שעונים חכמים, טאבלטים…) והיכולת להכיל תהליך מולטי שכבתי של מקרים ותגובות בתהליך שהמשתמשים עוברים.

חפשו מעצבים המתמחים ב- UI UX, שיש להם ניסיון והם ממוקדים בעיצוב אפליקציות. וודאו שאתם רואים עבודות חיות (בחנויות להורדה) שתוכלו להבחין ולהתחבר לראש של המעצב ברמת ממשק המשתמש, חווית המשתמש ואימפלמנטציה של העיצוב באפליקציה – אני רואה את אחריות המעצב לנצח על כל התזמורת הזו ולהוציא מוצר מצוין. בשלבים האלו מבחינתי מעצב מנצח הוא גם איש מוצר.

עוד מדריכי מחירים באתר:

עיצוב? תכנון? עיצוב ותכנון? מה ההבדל?

בואו נתחיל עם תכנון, מילה עברית ל UX (חווית המשתמש). עם כל הכבוד לעיצוב, התכנון הוא היהלום שבכתר, הוא הפילטר והמוח של איך שהאפליקציה תתנהג בסופו של דבר, מירב הכשרון נמצא בשלב זה וההחלטות החשובות מתקבלות שם. אם אני צריך לתאר את ההבדל שבין אפיון חווית משתמש לעיצוב ממשק משתמש במילים הכי פשוטות הוא ההבדל בין "מה" לבין "למה".

חוויה ועיצוב משתמש

"מה" (מה יקרה, מה יהיה, מה יכול להיות)

UX – השלב הראשון בתהליך: חווית המשתמש

חווית המשתמש מתארת את המסלול שהמשתמש עובר מהרגע שהוא מתקין את האפליקציה ועד למטרה שהגדרתם שיעשה. מומחה UX יודע להנגיש את המסלול הזה באופן האינטואיטיבי והקצר ביותר ולהשתמש בכלים ובמוסכמות ההתנהגותיות של המשתמשים שלו באופן האפקטיבי ביותר.

"למה" (למה הגודל, למה הצבע, למה התנועה)

UI – השלב השני בתהליך: ממשק המשתמש

שימוש באלמנטים מעוררי חוויה בהתאם לקהל היעד הכוללים, צבעוניות, שפה גרפית, אנימציות, גדלים ומשקלים על מנת לחבר את המשתמש באופן הקרוב ביותר לחוויה. אפליקציות שונות משתמשות באופי שונה של ממשקי משתמש בהתאם לדומיין שהאפליקציה מבטאת ובהתאם לאופי קהלי היעד שלו.

תכנון חווית משתמש – UX

מה התכנון כולל? מה אני צריך לדעת לבקש בתכנון (UX חווית משתמש) לאפליקציה?

כמו שציינתי קודם, מכיוון שתהליך אפיון חווית המשתמש לאפליקציה שלכם הוא הנקודה המשמעותית עבור התוצאה בפועל, תורידו הילוך ותנו את מירב תשומת הלב שלכם לאזור חיוג הזה. תתעקשו להבין את כל ה"מה" שאיש ה UX שבחרתם הניח על השולחן עבורכם ותלמדו את התהליך בעיון רב.

מאוחר יותר הלימוד הזה יהיה משמעותי ביותר עבורכם בהבנת לימוד הטראקשן שלכם והסקת מסקנות אופרטיביות לביצוע.

  • מחקר שוק והתחרות: חקירת השוק התחרותי הישיר (אם זה באפליקציות דומות או העקיף – בקהלי היעד בשירותים משלימים) תעמיד את המוצר שלכם בנקודת פתיחה טובה מאוד ביחס לזמן הנתון בשוק. תוכלו ללמוד המון מחקירת השוק התחרותי, להימנע מטעויות נפוצות, לנכס הצלחות ורעיונות לחיזוק הערך הייחודי שלכם.

  • הבנת הבעיה, המטרה והחזון: כששואלים אותי מה לעשות או איך לעשות אני תמיד מחזיר: "תגדיר/י מה את/ה רוצה שיקרה" ומשם נבין מה ואיך לעשות. הגדרת המטרה המזוקקת חשובה מאוד ליצירת שפה אחידה ואנרגיה ממוקדת לשיחה משותפת. לעיתים אני נתקל ביזמים שמגמגמים במקום הזה. זה הזמן להבליט את המטרה, הבעיות שהמוצר פותר והחזון של המוצר. זה נשמע קצת פילוסופי, אני יודע אבל חברים, הכל זה פילוסופיה וזה עובד.
  • זיקוק הערך הייחודי (PITCH): לכל אפליקציה טובה או מוצלחת יש מכנה משותף ברור. לרובן המכריע יש ערך ייחודי אחד וברור שעליו מושתת השירות. ייתכן ולאחר זמן, היזמים בחרו להרחיב את הערכים של האפליקציה אבל אין ספק שבנקודת הזינוק יש ורצוי שיהיה ערך ברור וייחודי אחד.
    השאלה שיש לשאול ולענות עליה תשובה היא לדוגמה: מה פייסבוק עושה (חוץ מארגזים של כסף)? – פייסבוק היא רשת חברתית לחיבור בין מעגלים של אנשים; מה וואטסאפ עושה? וואטסאפ היא אפליקציה חברתית למסרים מידיים; מה עושה אינסטגרם? אינסטגרם היא רשת חברתית לשיתוף על בסיס תמונות וכו….
    אם תוכלו לענות ככה על האפליקציה שלכם, עשיתם את העבודה היטב. מתוך כך ולאחר שהמעצב UX שלכם יעבד את המידע הוא יידע להגיש לכם את ה PITCH של האפליקציה (זה יכול לבוא בצורת מסך, כפתור מיוחד, התנהגות, מבנה ייחודי) שהוא יוצר את ה"דביקות" להצלחתו של השירות.
  • יצירת  Flow WireFrames: לאחר כל אלו מה שנשאר הוא להניח את כל השכל והמחקר על הנייר או אם תרצו על אחת ממגון התוכנות המבריקות המאפשרות לייצר Flow תהליכי של מסכי האפליקציה.
    אלמנט זה מאפשר לכם לראות בפעם הראשונה, מצג ויזואלי (אמנם ללא עיצוב וצבעים) של האפליקציה שלכם.
    תוכלו לעבור קדימה ואחורה, ללחוץ על כפתורים ולחוש את מידת החלקלקות שה"טיול" שלכם עובר. בשלב זה שמים לב ללא מעט מחסומים / בעיות / אלמנטים שחסרים. קל יותר לפתור את כל אלו בשלב זה מאשר בשלב הפיתוח מפני שכאן זה אומר להזיז דברים על הדף ובפיתוח זה אומר לשנות אלפי שורות קוד וזמן לא קטן.

מסכים באפליקציות

יש לכם את כל אלו? יפה, כנראה שאתם מוכנים לשלב הבא – עיצוב ה UI, או בעברית עיצוב ממשק משתמש.

עיצוב ממשק משתמש UI

מה העיצוב כולל? מה אני צריך לדעת לבקש בעיצוב (UI ממשק משתמש) לאפליקציה?

משימת הנראות כוללת בתוכה לא מעט אלמנטים, אתם לא חייבים לבקש את כולם אבל תדעו מראש מה אתם מקבלים ומה לא:

  • עיצוב ברנדינג לאפליקציה: עיצוב אייקון/ לוגו/ גריד/ צבעוניות/ שימוש בפונטים מותאמים למובייל (חינמי)
  • עיצוב מסכים: הכלת העיצוב על כלל מסכי האפליקציה כולל מקרים ותגובות (פופ-אפים/ פושים/כפתורים במצבים שונים)
  • מסמך הערות והגדרות מיקרו אינטראקציות: מסמך המתאר תנועה וחוקיות של אלמנטים חוזרים או מיוחדים באפליקציה. זהו מסמך הדרכה פשוט עם לינקים לדוגמאות מתאימות של איך אתם רוצים שאלמנטים מסוימים יתנהגו כשמבצעים עליהם פעולה מסוימת (כגון: כפתורים/ כרטיסיות/ מעבר בין תפריטי משנה/ היררכיה של תפריטים/ חיווי פעולות מול שרת ועוד…)
  • ביקורת ובדיקת דיבאגינג עיצובי והתנהגותי: האדם הראשון הטוב ביותר לבחון את התוצאה שנתקבלה לאחר הפיתוח הוא המעצב/ת שבחרתם למשימה. אני תמיד ממליץ לקנות בנק של כמה שעות בודדות ולתת למי שעיצב ותכנן את איך שהאפליקציה שלכם תתנהג, לבחון האם לזה התכוון המשורר.

תכלס, אז כמה זה עולה עיצוב אפליקציה?

יש כמה שאלות שמשפיעות על התמחור. לפני שניגע תכלס במספרים יש כמה דברים שמעצב אפליקציות לוקח בחשבון בהצעה שלו, חשוב שתדעו מה הם.

1. האם העיצוב מיועד לפיתוח היברידי או נייטיב?

לפיתוח היברידי (פיתוח אחד למכשירי אנדרואיד ו IOS) יש צורך בסט עיצוב אחד ויחיד בדרך כלל המותאם לאחר מכן ע"י צוות הפיתוח לכל מכשירי הקצה, לפיתוח נייטיב (דורש שני סביבות פיתוח – אחת ל IOS ואחת לאנדרואיד – כל אימת שמשנים משהו, יש לשנות אותו בשתי סביבות הפיתוח) יש לייצר שני סטים של עיצובים (בדרך כלל אנדרואיד ו – IOS), מה שמוסיף שעות עבודה ומיומנות.

2. האם אני רוצה שהמעצב/ת יחתוך את העיצובים כהכנה לפיתוח?

בפיתוח נייטיב בעיקר, לכל מערכת הפעלה יש בין 4-5 גדלים בסיסיים המכסים את כלל מכשירי הקצה, חשוב להבין שאם המעצב/ת לא מבצע את המשימה הזו – זה אומר שמישהו אחר צריך לבצע אותה. מעצבים טובים יודעים לבצע את ההמרה ולהעביר את הקבצים בצורה אופטימלית לסביבת הפיתוח. יש אתרים ותוכנות מתקדמות שהחכימו להטמיע יכולות המרה חלקיות וכל מעצב בוחר את הדרך האופטימלית בשבילו לעבודה. חשוב מאוד שהמעצב אפליקציות שלכם ישוחח עם צוות הפיתוח לתיאום ציפיות.

3. ועוד שאלות נוספות המשפיעות על המחיר:

שפה אחת או יותר? אנימציות? סאונדים? לוחות זמנים לעבודה (מה הדחיפות).

4. אינטגרציה עם המפתחים

אם בחרתם מעצב/ת שאינו מכיר את חברת הפיתוח, אני ממליץ לכם לקנות בנק של 5 עד 10 שעות במידה ויהיה צורך באינטגרציה בין המעצב/ת למפתחים. תמיד יש משהו שנשכח מאחור, שאלות שיש לשאול וקבצים שחסרים לביצוע.

כמה עולה לעצב אפליקציות?

תכלס – המחיר!

לשעת עבודה של מעצבי UI UX יש מנעד רחב של מחירים. המחיר תלוי בניסיון, בידע ובמקצועיות שאתם מקבלים.

מעצב שד עם ניסיון אולי יהיה יקר בשעות העבודה, אבל יספק לכם את העבודה בחצי מהזמן שתקבלו אצל מעצבים אחרים – זהו שיקול שאתם חייבים לשים במסגרת זמן.

עלות שעות העבודה עבור מעצב אפליקציות נעות בין 150 שח לשעה ל 300 שח לשעה ואף יותר.

שימו לב! יש הבדל גדול בתמחור העבודה בין מעצבים שהם פרילנסרים לבין חברות (כמובן שחברות בדרך כלל עולות יותר) והסיבה נובעת מהוצאות שונות שיש לתפעול עסק אל מול תפעול פרילנסר. אך יש לא מעט הבדלים נוספים בין פרילנסרים המומחים  בUI UX לבין קבלת אותו שירות בחברות. (מי שבאמת מעוניין לדעת מוזמן להתקשר אלי)

הדוגמה למחירים שאני קובע בסעיפים הבאים מתייחסת לאפליקציה בינונית מבחינת מורכבות 30-50 מסכים (כולל כל המקרים והתגובות בשפה אחת ובסט עיצובים יחיד)

עיצוב חווית משתמש UX

עבור מחקר שוק והתחרות, זיקוק הערך היחודי של האפליקציה ויצירת FLOW WIREFRAMES אינטראקטיבי (אפיון מסכים) המחיר נע בטווח של 10,000 ש"ח ל 16,000 ש"ח בטווח זמן של שבועיים ימים לכל היותר.

עיצוב ממשק משתמש UI

בגדול, מחיר לאפליקציה מורכבת שיש בה בין 35-50 מסכים וכוללת את כל הסעיפים שהזכרתי קודם (ברנדינג, עיצוב מסכים, מסמך הערות והגדרות מיקרו אינטראקציות) יכול לנוע בין 25,000 ש"ח ל 50,000 ש"ח בפרק זמן של שלשה – חמישה שבועות עבודה מאומצת של מומחה UI UX לאפליקציות.

אל תשכחו שהמחיר מושפע מגורמים רבים כגון בשלות האפיון / אינטגרציה עם צוות הפיתוח / איכות המעצב ומידת הניסיון וההבנה שלו בחווית משתמש וממשקי משתמש / חופש הפעולה שיש לו ועוד…

כפי שכתבתי בתחילת המאמר, מחיר אפליקציה זה לא עניין חד חד ערכי. אי אפשר לתמחר אפליקציה על פי כמות מסכים אלא רק לאחר הבנת הקונספט הכללי והמשימה הנדרשת. תמצאו מעצב מצויין ותנו לו לקחת אתכם לאן שאתם חולמים.

אשמח לענות לכם על כל שאלה ולהדריך אתכם בתהליך.

איתי

עוד על אפליקציות בבלוג:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות איתי אלון

איתי אלון – מומחה עם וותק רב בעיצוב אפליקציות וממשקי משתמש UI, UX ועוד.

שווה לקרוא גם את

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: 20+ טיפים לשיפור קמפיינים בפייסבוק

מאז שנכנסה הרשת החברתית לחיינו, אנו מבלים שם יותר ויותר זמן – ולא רק זמן ...

זאפים מומלצים של Zapier

זאפייר לאנשי שיווק: 15 זאפים (Zaps) מומלצים למשווקים דיגיטליים

כל מי שמשווק עסקים באינטרנט יודע שיש המון כלים שונים ומקורות מידע שאפשר להשתמש בהם: ...

תגובה אחת

  1. simcha123456@gmail.com'

    אחלה מאמר שבעולם סבבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה