דף הבית / מקרי בוחן / השפעת אחוזי הקלקה (CTR) על תוצאות החיפוש – מקרה בוחן

השפעת אחוזי הקלקה (CTR) על תוצאות החיפוש – מקרה בוחן

זה לא חדש שלאחוזי הקלקה בתוצאות יש השפעה על הקידום. לגוגל יש אינטרס להציג תוצאות שמסקרנות גולשים (וגם גורמות להם להיות שבעי רצון מהאתר שהם נכנסו אליו בסופו של דבר). במיוחד אם מדובר באחוזי הקלקה גבוהים מהממוצע עבור כל מיקום נתון (שזה תלוי גם נישה ותחום ספציפי).

עמית מלכי החליט לקחת את הנושא הזה כמה צעדים קדימה ומציג לנו פה ניסוי מעניין שהוא ביצע, כולל סרטון המסביר את התהליך.

אהלן לכולם,

היום נדבר על CTR, או אחוזי הקלקה בתוצאות החיפוש וההשפעה שלהן על קידום אתרים.

יש פה תיאור מקרה. האתר שעשינו עליו ניסוי שוב הוכיח לי חד משמעית ש- CTR הוא גורם משפיע, זאת אומרת התנהגות הגולש באתר שלכם בתוצאות יכולה להשפיע מידית על קידום האתר שלכם.

יש פה גרפים של שלושה חודשים. בחודש הראשון תראו מילים שלא מקבלות בכלל חשיפה.

האתר המדובר נמצא בדף שלישי בתוצאה על אותן מילות מפתח. אלו מילות מפתח מאוד מאוד כבדות. כמו כן, אני מציין שזה אתר שבעברו היה בדף הראשון של התוצאות, כיכב שם, הוזנח וירד למקומות רחוקים יותר כמו דף שלישי.

נכנסתי לתמונה, עשיתי שינוי פשוט ב- TITLE של האתר, הוספתי חיסכון מידי של 100 דולר. חבר'ה – זה עבד ובאמת היה חיסכון לגולשים שנכנסו, חסכו 100 דולר באותו שירות, באותו רגע שהם נכנסו, תענוג של דבר.

לעוד מידע ומדריך מקיף על אופטימיזציה של אתרים.

בחודש הראשון – תסתכלו שיש פה מילים שבכלל לא מקבלות הקלקות בכל מיני ביטויים:

חודש ראשון - ניסוי של אחוז הקלקה

מדובר על ממש מעט טראפיק וחשיפות ולאט לאט הצלחנו להגיע כבר לדף השני של התוצאות ותראו איזה פלא:

ניסוי CTR

מ- 0 CTR עבור מילה שמצוינת בספרה ,1 הגענו ל- 3% CTR וזה כל ה- CTR של כולם. איך ה- CTR של כולם גדל בעקבות העניין? תסתכלו עוד דבר נוסף מדליק שקרה פה –

ניתן לראות מה קרה בחודש השלישי לכמות החשיפות – כמות ההקלקות גדלו ל- 6% – זה שינוי משמעותי.

אני רק אראה לכם משהו חמוד – בחשיפות מכמה מאות ל- 5,500 חשיפות.

אחוז הקלקה

המשכנו לשפר את העניין – תסתכלו מאחוריי – הגרף מציין את הגדילה בתנועה באתר הזה:

גרף אנליטיקס

השינוי הזה השפיע על עוד הרבה מאוד מילות מפתח, גרף מאוד מאוד יפה ועלייה הדרגתית בתנועה, הוא החזיק בתוצאה שנייה בדף הראשון למשך כמה חודשים טובים בגלל שינוי קטן ב –CTR, זהו גרף שלא מופיע בסרטון: מציג שיפור ה CTR במשך שלושת החודשים ביחד.

ניסוי CTR על עמית מלכי

אז מה אפשר ללמוד מזה?

תפעילו את הראש – תחשבו איך אתם גורמים לגולש לבחור בתוצאה שלכם שהוא נתקל בכל התוצאות גוגל – זה ישחק לטובתכם. תעקבו אחרי הערוץ יהיו פה דברים מעניינים, שיהיה בהצלחה!

בסרטון עמית מלכי הבעלים של גביש פתרונות אינטרנט ותיק מסביר על ניסוי שביצע בעבר
מוזמנים להמשיך לעקוב אחר הערוץ לסרטונים נוספים – סדנת הדיגיטל


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרים שומרי שבת

צדיק, אתר כבר פתחת היום? קידום אתרים שומרי שבת

כבר הרבה זמן רציתי שיהיה לי תירוץ לכתוב על נושא שאקרא לו קידום אתרים לצדיקים ...

קידום חנות וירטואלית

קידום חנות וירטואלית: מדריך קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום חנות וירטואלית (אתרי E-Commerce) נחשבת למשימה מאתגרת: מדובר בדרך כלל באתרים גדולים, שיכולים להכיל ...

2 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    אחלה של ניסוי, אני אוהב כאלה וגם לי יצא לעשות אחד דומה (אבל הפוך). האם שינית את הטייטל רק בעמוד אחד, או שזה בוצע בכמה עמודים?

  2. info@boostit.co.il'

    אסור לשכוח ש CTR גבוה הוא פרמטר מאוד חשוב בציון האיכות בקמפיינים הממומנים של גוגל.
    תמיד צריך לחשוב על אחוז ההקלקה ותמיד לנסות לשפרו – לבלוט מעל כולם.

    עמית, ניסוי טוב מאוד 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה