כתיבת מאמרים לקידום אתרים: איך זה עובד?

כשמדברים על כתיבת תוכן לקידום אתרים – זה יכול להתייחס לאחד מ-2 דברים:

  1. תוכן שמיועד לאתר עצמו, אבל כותבים אותו “למטרת קידום אורגני” בלבד.
  2. תוכן שמיועד להתפרסם באתרים חיצוניים ולקשר את האתר שאנחנו רוצים לקדם (בין אם זה אתר לקוח או אתר בבעלותנו)

כתיבת תוכן לקידום אתרים

בואו ניגע קצת בכל אחד מהסוגים האלה שציינתי:

1. כתיבת תוכן קידום אתרים לאתר

יש לי בעיה עם המושג הזה “מאמרי SEO”. זה אוטומטית מוזיל את נושא התוכן ונותן תוכן התייחסות כמשהו שאמור לגרום לאתר להופיע בגוגל וזהו.

נשאלת השאלה: מה הלאה…?

נניח וכתבתם תוכן לקידום אתרים (מה שמכונה “מאמרי קידום אתרים”), הצלחתם אפילו לקדם אותם בגוגל לתוצאות הראשונות – וגרמתם לאנשים להיכנס לאתר.

  • האם התוכן הזה באמת נותן ערך למי שקורא אותו?
  • האם זה תוכן שנכתב על ידי מומחה בתחום, או לפחות כזה שמומחה רלוונטי עבר עליו ואישר אותו?
  • האם זה תוכן שמניע לפעולה?
  • האם זה תוכן שלא קיים (בצורה כזו או אחרת) בעוד עשרות ואף מאות אתרים אחרים?

אלו שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מייצרים תוכן לאתר.

2. כתיבת תוכן לקידום אתרים למטרות קישורים

הסוג השני של התכנים, כאמור – זה “מאמרי קידום אתרים” למטרות קישורים.

לרוב אלו מאמרים קצרים, בסיסיים יותר, המשלבים מילות מפתח מסוימת בתוכן – והמטרה העיקרית שלהם בחיים היא להוציא קישור אל אתר היעד, על מנת לגרום לו להתקדם בגוגל.

גם כתיבת תוכן כזה, כמובן, צריכ לעמוד בקריטריונים מסוימים – אבל לא כמו הסוג הראשון.

לרוב, מדובר ב-2 סוגי תכנים עם פערי איכות משמעותיים, מה שבא לידי ביטוי גם במחיר שדורשים עבורם.

אז מה זה תוכן לקידום אתרים ומה חשוב לדעת על זה?

במאמר הנוכחי אני הולך להתרכז יותר בסוג השני של המאמרים.

כאשר מדברים על כתיבת מאמרים לקידום אתרים בדרך כלל מעוניינים בשירות כתיבת מאמרים זול ככל הניתן ובהיקפים גדולים.

למה?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

על מנת לחסוך עלויות ולקבל כמה שיותר הספק, זה ברור.

ברוב המקרים ובראייה לטווח ארוך, הייתי אומר לכם לנטוש את צורת החשיבה הזאת, זה יפגע בכם בעתיד, מתישהו שגוגל יהיה קצת פחות מטומטם בכל מה שקשור לשפה העברית.

אבל היי, את הדברים האלה אומרים משנת 2008 בערך ועדיין – אתרים בגוגל ישראל, נכון להיום, בהחלט יכולים להתקדם גם עם קישורים חיצוניים שיוצאים מתוך תוכן פח.

אתם יודעים מה, התוכן לא חייב להיות פח, אבל קשה מאד יהיה להגדיר אותו “איכותי” – מי שכותב מאמרים לקידום אתרים – בדרך כלל פשוט משכתב רעיון קיים של מישהו אחר – אין פה שום חדשות או ערך מוסף במאמר.

כתיבת תוכן לקידום אתרים / מאמרי SEO: איך זה עדיין עובד?

  • אני עובד בעיקר בשוק הישראלי, שמהווה 95% מהעבודה שלי. בגוגל ישראל גם קישורים היוצאים מתוכן בינוני ומטה עוזרים לקידום – יותר חשוב זה היכן הם מתפרסמים. גוגל ארה”ב ובכלל גוגל באנגלית הרבה יותר מתקדם בהבנת השפה, הניואנסים הקטנים, מילים נרדפות וכו’.
  • גם כל עדכוני הפנדה האחרונים לא ביטלו לחלוטין את העובדה שאתרים עם תוכן ספאם המקשר אליהם מצליחים להתברג בתוצאות גבוהות, אבל בדרך זה מותנה בעוד קישורים איכותיים שמאזנים את פרופיל הקישורים הכולל (מידע נוסף על מעל 40 דרכים להשיג קישורים).

כתיבת מאמרים לקידום אתרים – השיקול של מקדמי אתרים

בהרבה מקרים השיקול הכלכלי הוא בהחלט מובן.

כשמדברים על כתיבת מאמרים לאתרים – בין אם זה למטרות SEO (מאמרי קידום / מאמרי SEO) ובין אם זה תוכן שמיועד לצרכים שיווקיים, הפערים בין תוכן זול לבין תוכן איכותי יכול להגיע למאות אחוזים, נניח עלות כתיבת מאמר ב-20 ש”ח אל מול מאמר ב-80 ש”ח או 150 ש”ח. למידע נוסף על מחירי כתיבת מאמרים ליחצו כאן.

תכפילו את זה בעשרות מאמרים אשר מקדם אתרים צריך לספק בשביל מספר לקוחות – והגעתם לסכומים מטורפים.

אבל האם זה שווה את ההשקעה? לטווח הארוך (מאד, כפי שזה נראה בגוגל ישראל) – אולי.

אבל בינתיים?

כטקטיקה נוספת לתמהיל העבודה הכולל, שווה להקים כמה אתרי תשתית איכותיים באמצעות תוכן זול, ולקדם גם אותם באמצעות תוכן זול.

רק לאחר שאתם רואים שהאתרים האלה מתקדמים ויש להם ביצועים ונראות טובה בגוגל (רצוי גם לחכות שיעברו עדכון אחד או שניים של פנדה ופינגווין) אתם יכולים לדעת שאפשר לסמוך עליהם.

ושאני אומר תוכן זול, אני לא מתכוון לתוכן זבל. ממש ממש לא.

תתפלאו, אבל עם קצת יצירתיות אפשר למצוא שירותים של כתיבת תוכן לאתרים ברמה גבוהה במחיר שלא עולה 25-30 ש”ח למאמר ממוצע.

איך? אני רק אזרוק כאן כמה עצמות:

  • ישראלים שגרים במדינות עולם 3 ומספקים שירותי כתיבה זולים כי ביחס למטבע המקומי זה משתלם להם
  • סטודנטים המשוועים לקצת כסף ויודעים לכתוב ברמה גבוהה יחסית (אם אתם מוצאים אחד כזה שמוציא חשבוניות מס – תעבירו אותו אליי :-))
  • אנשים (נשים בעיקר) מהמגזר הדתי…
  • הודים דוברי עברית 🙂

כתיבת תוכן לקידום אתרים: איך עושים את זה טוב? קבלו כמה טיפים ממני:

לסיום, מספר הבהרות על כתיבת תוכן לקידום אורגני

  • לא, אני לא מקדם לקוחות עם תוכן זבל.
    אבל תוכן זול ואיכותי? בהחלט, ולא מתבייש להגיד את זה. כתיבת מאמרים לאתרים היא בין ההוצאות הכבדות ביותר לאיש SEO. בסופו של דבר עסק צריך לדעת למקסם רווחים ולהוזיל עלויות ככל הניתן, בעיניי לפחות. להרחבה על זה כדאי גם לקרוא את המדריך שכתבתי על הוצאות מוכרות לעסק.
  • עבודה עם תוכן זול לא נכונה בכל המקרים. יש לקוחות בתחומים נישתיים או מבוססי תוכן שצריך לתפור להם אסטרטגיית תוכן ראויה – גם באתר עצמו וגם מחוצה לו.
  • הסנדלר לא הולך יחף. אני מאמין גדול בתוכן איכותי, מקצועי ומעמיק – כזה שבאמת קונה לך קהילה נאמנה של קוראים שמעריכה אותך וגדלה עם הזמן. רק דרך כמה מאמרים שכתבתי באתר הזה סגרתי לא מעט לקוחות מרוצים.
  • צריך לדעת להתאים פתרון מותאם אישית לכל לקוח. אומרים לכם שקידום אתרים זול הוא בלתי אפשרי? בולשיט! אם אתה יודע לעבוד בצורה יצירתית ולנצל את תקציב הלקוח למקסימום – הוא יראה תוצאות. אני אומר זאת על סמך נסיון אישי של מעל 10 שנים בתחום.
  • זה המקום לציין שגם יש לי שירות כזה של בניית קישורים – מתאים בעיקר ללקוחות בעלי תקציב קטן ו/או חברות קידום המעוניינות בשירות ברמה גבוהה של מאמרים זולים (אבל איכותיים!) ופרסום באתרי תשתית “מחוזקים”.

שירות משלים לכתיבת מאמרים שאתם חייבים להכיר – פרסום מאמרים בתשלום.

מדריכים נוספים? בבקשה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו