מה זה גרף הידע של גוגל ואיך זה קשור לקידום אתרים?

"Things, not strings" או בעברית "דברים [ממשיים בעולם], ולא רק מחרוזות [תווים]" – זה היה הסלוגן של גוגל כשהשיקה בגאווה את גרף הידע החדשני שלה ב-2012.

גרף הידע של גוגל

מה זה גרף הידע של גוגל (Google Knowledge graph)?

גרף הידע או Knowledge Graph היא לא לדיאגרמה או ציור של אוסף נתונים, אלא לטכנולוגיה חדשנית שגוגל הכניסה לאלגוריתם החיפוש שלה.

גרף הידע זה חלק מן החיפוש של גוגל –  בעצם בסיס של מאגר ידע עולמי מצטבר ומתעדכן, עם שימוש באינטליגנציה מלאכותית כדי לחזות במדויק את כוונות החיפוש של גולשים ולתת להם מענה רלוונטי. 

החידוש היה בעצם שהטכנולוגיה הזו מזהה את מושאי החיפוש של הגולשים כ"ישויות" ממשיות בעולם – אנשים, מקומות או דברים – ולא רק כמחרוזות של תווים.

כך היא מבססת את הקשרים בין שאלות החיפוש לתוצאות שבאמת רלוונטיות לכוונת החיפוש של הגולשים, ובין תוצאות החיפוש המוצגות לנושאים אחרים שעשויים לעניין את הגולשים.

בעבר אלגוריתם החיפוש היה מבוסס אך ורק על מילות מפתח (עוד על מחקר מילות מפתח).

זה מוגבל במובנים רבים כי המילים עצמן לא תמיד משקפות את מרחב המשמעויות שלהן בעולם הממשי.

אלגוריתם החיפוש הישן שהיה מבוסס אך ורק על קשרים בין מחרוזות התווים של שאלות החיפוש היה בקלות מבלבל בין המשמעויות השונות, מצמצם את אפשרויות הבחירה, והכי גרוע, מפספס את כוונת המשורר – הגולש כלומר.

גרף הידע של גוגל – חווית חיפוש טובה יותר

מנוע החיפוש של גוגל יודע (בדרך כלל) בדיוק למה אנחנו מתכוונים.

הטכנולוגיה הזאת נמצאת בשימוש כבר כמעט עשור והיא כל הזמן מעודכנת משודרגת בחידושים טכנולוגיים. נוסף על כך, היא כל הזמן צוברת עד ועד נתונים גם על ה

עולם וגם על כוונות החיפוש של גולשים, כך היא יכולה לצפות באופן מדויק להפליא מה אנחנו הגולשים באמת מחפשים כשאנחנו מקלידים שאלת חיפוש מסוימת.

גרף הידע של גוגל בעצם כל הזמן נמצא בהתפתחות. מאד שהושק לראשונה ב-2012 הגרף צבר עד היום (נכון למאי 2020) כ-500 מיליארד נתונים על אודות 5 מיליארד ישויות שונות.

מאגרי מידע כמו וויקיפדיה, וויקידאטה וספר העובדות העולמי של סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA World Factbook) הן מקורות הידע העיקריים שעליהן מבוסס גרף הידע. אך לדברי גוגל, המערכת כל הזמן אוספת ידע חדש מרחבי הרשת ומזהה קשרים בין הישויות עליהם היא לומדת.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מה זה פאנל הידע (Knowledge Panel)?

וודאי שמתם לב בשנים האחרונות לסוג חדש של תוצאות חיפוש.

במקרים שיש לגוגל מידע מספיק עשיר ורלוונטי לשאלת החיפוש שלכם, היא מציגה מה שנקרא "פאנל ידע". 

זה בעצם מלבן בצד השמאלי של המסך (בצד הימני באנגלית) שבו מושא החיפוש שלכם מוצג בקצרה, בדרך כלל נתונים בסיסים שלקוחים מפסקת ההקדמה של הערך המתאים בוויקיפדיה, לרב גם עם תמונה מאפיינת או מפה קטנה. בתחתית במלבן תראו מספר תמונות קטנות יותר עם קישורים לנושאים קשורים.    

איך גרף הידע קשור לקידום אתרים?

אז איך כל הסיפור הזה קשור אל קידום אתרים? חלק מהיופי במאגר הידע הבלתי-מוגבל הזה הוא שיש צורך מתמיד בהוספת מידע, עדכון נתונים ותיקון שגיאות.

גוגל ממש מעודדת את הגולשים לתת פידבק על מידע שהיא מציגה. מאגר הידע הזה הוא בעצם דינאמי וכל הזמן מתעדכן.

בעצם גם העסק שלכם נחשב לאחד ה"ישויות" האלה שגוגל אוספת עליהם מידע.

אתם יכולים לעשות אופטימיזציה לנוכחות שלכם ברשת במטרה להיות מוצגים בלוח הידע של גוגל. עבור עסקים מקומיים יש אפילו תהליך הרשמה מיוחד דרך Google My Business.

עבור העסק שלכם, להיות מוצג בלוח הידע של גוגל ייתן לקהל גולשים שלכם תחושת בטחון שיש בסיס ממשי שעומד מאחורי האתר או קמפיין הפרסום שלכם. חוץ מזה, פאנל הידע תופס שטח לא מבוטל בדף תוצאת החיפוש – זה נדל"ן יקר ערך.  

אלה כמה טיפים שתוכלו באמצעותם לעזור לגוגל למקם אתכם היטב בגרף הידע שלה:

1. אופטימיזציה ממוקדת בצרכי הגולשים

בבסיסו של העניין, גרף הידע של גוגל נועד להגיש תוצאות אופטימליות לשאלות החיפוש של הגולשים. המשמעות היא שהאתר שלכם, ובכלל, כל הנוכחות שלכם ברשת צריכה לעמוד בסטנדרטים של גוגל המכוונים לצרכי הגולשים. 

דאגו לכך שתוכן באתר שלכם מסודר, נוח לקריאה ומובן בקלות. דאגו לכך שהתוכן יהיה מעניין ושיענה על השאלות ועל הצרכים של קהל הגולשים שלכם. על החשיבות של סדר, קריאות ונהירות של תוכן כתבתי לא מעט. אתם מוזמנים לקרוא.

כמו שכבר ציינתי, מטרת גרף הידע היא לתת מענה לכוונת החיפוש.

דאגו לכך שאתם מבינים את צרכי הגולשים שלכם, שבחירת מילות המפתח שאותם אתם מקדמים מבוססת על הכירות עם כוונות החיפוש שלהם, וכמובן, שהתוכן באתר שלכם נותן מענה רלוונטי לאותן כוונות חיפוש.

2. השתמשו בסכמות (Schema Markups) ותגיות מטא (Meta Tags)

אחרי שאתם בטוחים שהאתר שלכם עבר אופטימיזציה לצרכי הגולשים, אפשר לחזור אל מאחורי הקלעים ולעשות אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש

דבר ראשון, מלאו את תגיות המטא – בדגש על טייטל ודיסקריפשן.

עליכם לשלב את מילות המפתח העיקריות שלכן בתגיות המטא, כדי ליידע את גוגל במה עוסקים התכנים באתר. 

דבר שני, אתם יכול להטמיע סכמות (Schemas). אלה בעצם תבניות קוד, שעוזרות למנוע החיפוש להבין את מבנה התוכן באתר שלכם. סכמות יכולות לכלול מחירונים, תפריטים, ביקורות, אירועים, מיקומים וסוגי תוכן רבים נוספים. 

מידע נוסף על סכמה:

סכמות בעצם עוזרות למנוע החיפוש לזהות תכנים שרלוונטיים לשאלות החיפוש ולהציג אותם באופן מובנה. גם בלי קשר לגרף הידע, זה משהו שכדאי לכם להכיר וליישם באתר שלכם. 

4. הירשמו לרשימות של עסקים מקומיים, כולל Google My Business

אחת הדרכים שגוגל בודק אם העסק שלכם מתאים לפאנל הידע זה דרך רשימות של עסקים מקומיים.

אם, לדוגמה, מישהו מחפש "סוכנות שיווק בתל אביב", גוגל יכול לדעת לפי הנתונים שהכנסתם ברשימות המקומיות – כמו, מיקום, שעות פעילות, אתר ומספר טלפון, אם העסק שלכם נותן מענה מתאים לשאלת החיפוש. 

עדיף שהעסק שלכם יהיה רשום בכמה שיותר רשימות מקומיות, בראש ובראשונה Google My Business.

אבל גוגל, כיאה למנוע חיפוש המוביל בעולם, לוקח נתונים גם מאינדקסים ואתרים גדולים אחרים – לדוגמא Yelp, דפי זהב, פייסבוק ואחרים – תלוי בתחום.

5. היו נוכחים במדיה החברתית

סיגנלים חברתיים הם בהחלט חשובים ל-SEO. הם עוזרים לגוגל להבין שיש לכם נוכחות אינטרנטית מעבר לאתר שלכם. ככל שיש לכם נוכחות גדולה ועדכנית יותר בסושיאל וערוצים נוספים – כך יותר טוב.

השקיעו בפרופילים אינפורמטיביים שנראים מקצועיים, העלו פוסטים והפגינו נוכחות בעקביות. המדיה החברתית היא זירה חמה באופן חסר תקדים. נצלו את זה לטובת העסק שלכם. 

נוכחות פעילה במדיה החברתית עוזרת לגוגל לספק לגולשים את כל המידע הרלוונטי אודות העסק שלכם. זה גם עוזר לגוגל לקבל תמונה שלמה יותר של העסק שלכם וסוג הפעילות שבה אתם לוקחים חלק.

6. אספו ביקורות של לקוחות

באופן טבעי, ביקורות של לקוחות זה משהו שגולשים עשויים להתעניין בו כשהם עורכים חיפוש על העסק שלכם. לכן מאד מומלץ לאסוף כמה שיותר כאלה, במיוחד באמצעות Google Reviews. 

הביקורות האלה הם בעצם פרט נוסף שגוגל יציגו לגולשים כשהם מחפשים אתכם ברשת.

קבלו כמה טריקים לשיפור הביקורות שלכם בגוגל.

7. בנו סמכות באמצעות קישורים

ככל שסמכות האתר שלכם תהיה יותר מבוססת, ככה יותר סביר שגוגל תבחר להציג אתכם לגולשים – גם בדרוג גבוה בתוצאות החיפוש וגם בפאנל הידע. 

בשביל לבנות סמכות אתם צריכים לפתח מערך בניית קישורים אפקטיבית. כתבו פוסטים אורחים באתרים בעלי סמכות והיו פעילים במדיה החברתית, במיוחד באתרים כמו יוטיוב, שמקושרת לגוגל במגוון של מוצרים.

לסיכום

זכרו, מטרתה העיקרית של גוגל היא לשרת את הגולשים – לספק להם מידע עדכני, עשיר, מהימן, סמכותי ורלוונטי לשאלות החיפוש שלהם. חשבו כמו קהל הגולשים שלכם, כולנו בעצם גולשים בעצמו. 

כשאנחנו מבצעים חיפוש אנחנו רוצים לגלות כמה שיותר מידע, כמה שיותר בקלות ובאופן הכי ברור, מדויק, מתומצת ורלוונטי. עזרו לגוגל לספק לגולשים שלכם כמה שיותר מידע ברור ורלוונטי עליכם. 

העקרונות שעומדים מאחורי רשימת ההמלצות שציינתי הם סדר, שקיפות, עדכניות ונוכחות מרובת ערוצים. יישמו אותם ותצליחו בגדול! 

עוד מדריכים שממש כדאי לקרוא:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו