שיווק במייל: למה זה טוב ואיך עושים את זה נכון?

שיווק במייל (Email Marketing) היא טכניקת שיווק מוכרת – פרסום ישיר.

במילים אחרות, ניתן לומר שהיא פשוט “שיווק ישיר”. בעזרתה, נוכל למשוך מתעניינים ולהפוך אותם ללקוחות שירכשו מוצרים, יצרכו מידע ועוד.

איך נעשה זאת? מה יתרונות השיטה? מבטיח לענות על כל השאלות.

שיווק במייל

מהו שיווק במייל (Email Marketing)

שיווק במייל (דיוור אלקטרוני) הוא ערוץ שיווק מהוותיקים ומהיעילים שיש באינטרנט.

כשמו, מדובר בלא יותר משליחת תכנים, מידע ומסרים לתיבות מייל.

לכמה? ובכן, להמון תיבות מייל, שזהו היתרון הגדול של הערוץ (בקליק אחד נוכל לשלוח את המסרים שלנו ל־10,000 אנשים ויותר).

בגדול, ממוצע יחס הפתיחה של המיילים הוא יחסית נמוך (10-30%) ויחס ההקלקה על קישורים במייל עוד יותר (1-3%), אבל ברשימות תפוצה גדולות של אלפי ועשרות אלפי אנשים – עדיין מדובר במספרים יפים שיכולים להכניס המון כסף בלחיצת כפתור.

בטח מתעוררת השאלה “למי בדיוק נשלח את המיילים”? ובכן, את המיילים נשלח לרשימת התפוצה שלנו. ניתן לקנות רשימות תפוצה מוכנות (אם כי לא מומלץ), וניתן להשאיר טופס באתרנו עם אפשרות להרשמה (או ניוזלטר).

בסרטון הבא אני מרחיב על יתרונות של שיווק במייל ושימוש ברשימת תפוצה:

יתרונות שיווק באמצעות במייל + חיסרון

כעת, לאחר שהכרתם “על רגל אחת” את הערוץ, אתם כנראה תוהים: האם כל העסק הזה שווה לי? עובד? כדאי? מתי אראה תוצאות?

אני מאלה שמאמינים ששיווק במייל, בדומה לקידום אורגני, רלוונטי ל-99% מהעסקים.

לרוב האנשים בעולם המודרני יש תיבת מייל, ורבים מהם פותחים אותה לפחות פעם ביום. כמו כן, מייל הינו אמצעי תקשורת מאד נפוץ והרבה פחות “חודרני” בהשוואה להודעת SMS או וואטספ.

אי אפשר להתעלם מהיתרונות הברורים של הערוץ:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

  • זול – ואף חינמי בהתחלה, תלוי בגודל הרשימה שיש לכם. ההוצאה העיקרית היא לחברה דרכה אתם שולחים מיילים, וש רבות כאלה בארץ ובחו”ל. כמה מהשמות המוכרים יותר כוללים את רב מסר, אקטיבטרייל, Mailchimp ועוד רבים אחרים.
  • קהל עצום – בקליק אחד, נוכל לשלוח מיילים לקהל ע-נ-ק.
  • תנועה איכותית – אמנם המספרים כפי שציינתי לא בשמיים, אבל מדובר באפיק תנועה איכותי שמנסיוני, משתווה ואף מתעלה על איכות הלידים / סגירות שמגיעות מה-SEO.

למעשה, יש לתחום רק חיסרון אחד בולט: עם השנים, יותר ויותר אנשים נעשו אדישים למיילים שיווקיים. משמע, הם אפילו לא פותחים אותם.

כמה פעמים יצא לכם לפתוח מיילים תחת לשונית “קידומי מכירות”? כנראה מספר חד ספרתי…

שיווק במייל – איך העסק הזה עובד?

הדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא לבחור פלטפורמה, תוכנת מסרים.
לרשת יש המון פלטפורמות להציע. חלק ציינתי לעיל וכוללות בין היתר את:

  1. רב מסר
  2. VIP PLUS 
  3. Mailchimp 
  4. Campaign Monitor
  5. ActiveTrail

ועוד! חיפוש קצר בגוגל יספק לכם רשימה ארוכה…

לאחר בחירת הפלטפורמה, עליכם לחבר אותה לאתר אינטרנט שלכם. לכל פלטפורמה / מערכת ניהול יש את הניואנסים שלה לגבי איך עושים זאת בפועל.

יש כמה אפשרויות לחבר מערכת דיוור לאתר:

  • טופס בדף נחיתה שמטרתו לאסוף לידים לעסק
  • טפסים המשולבים באתר עצמו באופן טבעי ולא אגרסיבי מדי, שמטרתן לעודד אנשים להוסיף את עצמם לרשימת תפוצה, ולקבל דיוורים מדי פעם. הרעיון הוא לשווק את עצמכם בעזרת התוכן האיכותי שלכם, כך שהרבה אנשים פשוט יוסיפו את עצמם לרשימה באופן יזום. לי קרה כמה פעמים שאנשים אפילו התקשרו אליי וביקשו שאוסיף אותם לרשימה ידנית.

שיווק באמצעות מייל: מי בכלל צריך את זה?

שיווק במייל - שיווק באמצעות מיילאז מי בכלל צריך שיווק באמצעות מייל?

הרבה מאד עסקים, במגוון תחומים – עושים שימוש בדואר האלקטרוני כאמצעי שיווק.

חלקם עושים זאת שנים רבות, שכן האמצעי קיים עשרות שנים ועדיין אפקטיבי, למרות כל החידושים שנוספו בעולם הדיגיטל.

איך עושים שיווק במייל כמו שצריך?

על מנת שהמאמץ של שיווק במייל יהיה אפקטיבי ויניב תוצאות, יש לפעול בכל המישורים הבאים:

1. תוכןהתוכן הוא המלך, כמו שאומרים. קל וחומר בערוץ הדיוור – בו התוכן הוא דומיננטי מתמיד.

תוכן איכותי, ככל הנראה, הוא גם זה שייקח את מרבית זמננו.

אולם, אם נשקיע בו כמו שצריך, הוא יחזיר את ההשקעה, ובגדול – מכירות ולידים.

אז על מה חשוב לשים דגש בתוכן?

לפני הכל, חשוב שהתוכן שלנו ידבר בשפת הקהל. בנוסף, חשוב מאד לא לחשוב איך למכור כל הזמן אלא לתת הרבה ערך לרשימה. ככל שתיתנו ערך – פחות תצטרכו למכור, כי התוכן שלכם ימכור את עצמו, וזאת בעיניי שיטת השיווק הטובה ביותר ולאורך זמן.

2. קישורים – הוסיפו למיילים שלכם קישורים למאמרים, סרטוני וידאו, עמודי תרומות, מוצרים וכל מה שמשרת את המטרה. אל תחששו מדי פעם לשלוח דיוורים בלי קישורים בכלל – אלא רק עם תוכן בעל ערך.

3. הפרד ומשול – כמו בהרבה ערוצי שיווק, גם כאן “הפרד ומשול” בא לידי ביטוי. בשיווק במייל, הוא מתבטא בכך שמומלץ להפריד את קהל היעד לתת-חלקים. ולכל תת-רשימה שכזו, כוונו בתוכן שיעניין אותה כמה שיותר. אם נדע לפלח את הקהל שלנו כמו שצריך, בהחלט נגיע רחוק.

4. עיצוב – עיצוב אלגנטי הוא דרך מצוינת למשוך תשומת לב. לאחר התוכן, ייתכן שזהו אחד הדברים החשובים ביותר. השקיעו בעיצוב ההודעה, בגופנים, בצבעים, וכן בטקסטורות השונות. כל פרט חשוב.

5. לקוחות ממליצים – שתפו את הקהל שלכם. שלחו להם פרטים על לקוחות אמיתיים, שהצליחו, סופקו, בזכות השירות/המוצרים שלכם. השיתוף הזה מצוין – כולנו זקוקים להוכחה לכך שהשירות/המוצר עובדים, וזוהי הטובה מכולן.

6. חלקו את המידע – אם נרצה לעורר תחושת מחויבות מקרב הקהל שלנו, נצטרך להשאיר אותם במתח. לצורך הדוגמה: נניח והכנו סדרת סרטונים, מדריכים מצוינים ללקוח, עלינו לשלוח אותם בחלקים. כך, נוכל להוציא את מקסימום החשיפה מהדבר. במילים אחרות, קחו את הזמן עם המידע.

7. מדדו ביצועים לאורך זמן – באמצעות כלים לשיווק במייל, נוכל למדוד את תוצאות ויעילות הדיוור שלנו: כמה אחוזים פותחים את המייל שלנו? כמה אחוזים לוחצים על קישור בתוכו? כל כמה זמן, חשוב לעצור ולבדוק את התוצאות, להיות עם “היד על הלב”. אם התוצאות מצוינות, מה טוב? מנגד, אם נראה אחוזי התעניינות נמוכים מאוד, נבין שיש בעיה בתוכן ובמסרים שלנו. בהתאם, נוכל לשנות מה שדרוש ולטפל במצב.

טעויות נפוצות שעושים בשיווק במייל

עולם השיווק במייל עצום. גם בו, יש המון מניפולציות וטעויות שאפשר לעשות.

כמו תמיד, מטעויות אפשר ללמוד. אולם, עדיף שלא לשגות מלכתחילה. אז… מהן הטעויות הנפוצות?

1. אל תחקו אחרים – מה שעובד אצל קולגה או מתחרה, לאו דווקא יעבוד אצלכם.

לכל תחום ונישה יש את הדקויות שלהם – וכמובן שזה גם תלוי באופי של העסק. מה שחשוב – היו מקוריים!

2. מיילים חסרי מטרה וערך – אל תשלחו מיילים סתם.

אם תעשו זאת, תגיעו מהר מאוד לתיבת הספאם של קהל היעד. לכן, חשוב שלכל מייל תהיה מטרת-על: שיווק מוצר, הנחה וכו’. כמו כן, טעות נפוצה היא שליחת מיילים חסרי ערך. כלומר, מיילים המלאים בתכנים מובנים מאליהם, לא חדשניים, לא ענייניים. בקיצור, כדאי להימנע.

3. חוסר עקביות – אמנם לא חייבים לשלוח דיוור פעם בשבוע כמו שעון שוויצרי, אבל גם לא מומלץ להתפזר עם הלו”ז של הדיוורים בהגזמה – כמו למשל 3 דיוורים בשבוע, ואז דממה למשך כמה חודשים.

השתדלו לשמור על קצב של 2-3 דיוורים בחודש (או יותר, אם הקהל שלכם מקבל את זה טוב), ולשמר על קצב שהוא פחות או יותר אחיד לאורך זמן.

4. מחסור בהנעה לפעולה ו/או מסרים שיווקיים – לתת ערך זה מעולה ומבורך. אבל, כל הערך הזה לא יעזור לכם יותר מדי אם לא תדעו איך למנף אותו לטובתכם. רצוי לשמור על איזון בריא בין מתן ערך לאחרים אך גם ערך לעצמכם – כלומר, לשלב קריאה לפעולה שבעקבותיה יותר גולשים יכנסו לאתר / ירכשו מכם משהו / או כל מטרה אחרת שהגדרתם מראש.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו