דף הבית / מקרי בוחן / מקרה בוחן – תגית hreflang

מקרה בוחן – תגית hreflang

במאמר הקודם דיברתי על למה צריך לטרגט אתר ואיך עושים זאת, על המשמעות של טירגוט, ושצריך לעשות זאת כאשר הוא נועד לפעול במספר מדינות או במדינה ספציפית.

בנוסף, הצגתי את 2 הדרכים שבאמצעותן מטרגטים: Google Search Console ותגית hreflang ומתי צריך להשתמש בכל אחת מהן. לאחר מכן הדגשתי כמה חשוב להקפיד שקוד התגית יהיה רשום בצורה תקינה.

מקרה בוחן עם תגית hreflang

במאמר הזה אני רוצה להציג בפניכם 2 מקרה קיצון שיכולים לקרות כאשר תגית hreflang אינה מוגדרת בצורה נכונה, וכיצד זה יכול להשפיע על קידום האתר. לעוד טעויות נפוצות (וגם פחות) בקידום אתרים ליחצו כאן.

כדי לתאר את המקרים הללו, הרשו לי לחזור לדוגמת האתר הפיקטיבי מהמאמר הקודם – http://www.domain.com, כאשר הוא מחולק למספר ״אתרים״ על ידי תיקיות, ולכל אחד מהאתרים קהל יעד ממדינה אחרת. את המקרים אדגים על דוגמת האתר הנ״ל.

 נניח שבאתר קיים עמוד שנקרא buying domains ולו עמודים מקבילים עבור כל מדינה:

אתר ראשי – http://www.domain.com/buying-domains/

אתר אנגליה – http://www.domain.com/uk/buying-domains/

אתר איטליה – http://www.domain.com/it/buying-domains/

אתר קנדה – http://www.domain.com/ca/buying-domains/

מקרה ראשון: חוסר עמודים בתגית

אתר שאני מקדם פועל במספר מדינות, כאשר יש לו עמודים מקבילים עבור כל מדינה והם כוללים תגית hreflang, וישנו עמוד אחד שהיה קיים רק במדינה אחת. כדי להמחיש את המקרה נחזור לדוגמה שלנו – העמוד buying domains היחידי שקיים הוא בשוק האנגלי

http://www.domain.com/uk/buying-domains/

שהוא עמוד שאני מקדם.

לאחר תקופה, הוחלט מסיבות כאלו ואחרות להקים את אותו עמוד גם בשוק הקנדי שכתובתו http://www.domain.com/ca/buying-domains/

והתחלתי לקדם גם אותו. משמעות הדבר היא שיש 2 עמודים באותה שפה שמטרתם זהה, אך בשווקים שונים, ללא תגית hreflang.

לאורך התקופה שקידמתי את העמוד בשוק האנגלי הוא צבר כוח ובשלב מסוים כאשר לקוחות פוטנציאליים חיפשו את הביטוי buy a domain ב- google.ca, גוגל הציג בעמוד הראשון את העמוד http://www.domain.com/uk/buying-domains/

המותאם לשוק האנגלי, מה שיכול לגרום לפגיעה רצינית ב- Conversion ולעלייה באחוזי הנטישה.

למזלנו גילינו את הבעיה במהרה והוספנו את תגית ה- hreflang לשני העמודים. תקופה קצרה לאחר-מכן, גוגל הבין את הטעות, והתחיל להציג את העמוד המתאים בקנדה – http://www.domain.com/ca/buying-domains/.

 מסקנה: זכרו תמיד להזין את תגית ה- hreflang בכל עמוד שיש לו עמודים מקבילים.

מקרה שני: כתובות עמודים אינן נכונות

במקרה הנ״ל קידמתי אתר אחר שגם פעל במספר מדינות. הפעם הוספתי את תגית ה- hreflang לעמוד ולעמודים המקבילים לו כאשר יצרתי אותם. הבעיה קרתה לאחר-מכן. אמחיש את המקרה באמצעות הדוגמה שלנו – יצרתי את העמוד buying domains במדינות הרלוונטיות:

והתגית נראתה כך:

לאחר תקופה ארוכה של קידום העמודים הללו, מסיבות כאלו ואחרות, שיניתי את ה- URL של העמוד בשוק האנגלי, נניח ל- http://www.domain.com/uk/buy-domains/, הגדרתי Redirect 301 מה- URL הישן לחדש, והמשכתי לקדם כרגיל.

לאורך זמן שמתי לב שהעמוד הספציפי תקוע במקום ולא חווה שינויים בדירוג (למרות שהמקבילים לו כן חוו תזוזות). התחלתי לחקור מדוע זה כך ובאחת מבדיקות המיקומים הידניות שעשיתי, עברתי עם העכבר מעל ה- title של התוצאה של העמוד וראיתי שגוגל מזהה את ה- URL הישן למרות שהגדרתי הפניית 301 לעמוד החדש.

אז מה הבעיה?! לאורך תקופה ארוכה כל עבודת ה- off-page נעשתה עבור http://www.domain.com/uk/buy-domains/ (URL חדש) שקיבל את כל הכוח, כשבעצם גוגל רואה רק את http://www.domain.com/uk/buying-domains/ (URL ישן).

מדוע זה קרה? קחו רגע לחשוב על זה לפני שאתם ממשיכים לקרוא…

ובכן, הבעיה היא שלאחר שינוי כתובת העמוד וביצוע ההפניה, הייתי צריך בנוסף גם לערוך את תגית ה- hreflang ולשנות את כתובת העמוד ל- URL החדש. לאחר שעשינו זאת התחלנו לראות סוף סוף תזוזות חיוביות גם עבור העמוד הנ״ל.

מסקנה: זכרו תמיד לוודא שקוד תגית ה- hreflang תקין ושכתובות העמודים תקינות.

לסיכום

תגית hreflang היא אחת הפעולות הבסיסיות והחשובות שאתם חייבים לעשות כאשר אתם מקדמים אתר במספר מדינות, מפני שכך אתם ״אומרים״ לגוגל איזה עמוד מיועד לאיזו מדינה, וחשוב שתקפידו לעשות זאת נכון.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מעוז זוגרבו

מעוז זוגרבו - עוסק בשיווק באינטרנט (עיסוק עיקרי ב-SEO כבר כמה שנים). מנהל לקוחות SEO בתחומים שונים ובשווקים שונים ונהנה מכל רגע.

שווה לקרוא גם את

עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל (Panda Update) – כל מה שחובה לדעת

עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא כנראה אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור ...

קידום אתרים גדולים לעומת קטנים

קידום אתרים קטנים לעומת קידום אתרים גדולים

אם ביקשתם לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם או שאתם מקדמים אתרים בעצמכם, בוודאי עסקתם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה