דף הבית / בניית אתרים / בעלי אתרים: עשה ואל תעשה

בעלי אתרים: עשה ואל תעשה

סיימתם לבנות את האתר שלכם, קיבלתם פידבקים מחברים וקולגות ואתם שמחים ומאושרים ורוצים להתחיל לשווק אותו, הבעיה שאתם קצת מבולבלים מכל מה שיש לעולם האינטרנט להציע לכם, מהמלצות של חברים, שכנים ובני משפחה והתקציב, אוי התקציב, פתאום אתם מבינים שכל הסיפור הזה הולך לעלות לכם כסף ולא מעט…

אז אתם מחליטים לנסות לעשות את פעולות השיווק ברשת לבד ולחסוך את הכסף, אך האם זאת החלטה נכונה? כל עד תקפידו לעשות את הדברים הבסיסיים שניתן לעשות בלי ידע מקדים, אתם תוכלו להרוויח מזה, אך אם תתחילו לשחק במגרש של הגדולים בדברים שצריך ידע נרחב בשבילם, אתם יכולים להזיק לעסק שלכם ולאתר שלכם. מאמר אורח מאת WebClub.

קידום אתרים אורגני עבר לא מעט שינויים באבולוציה שלו ויש צורך לדבוק בהנחיות של ענקית התוכנה – גוגל – על מנת להתקדם במעלה הפירמידה אל הפסגה.

כותרות מטא

כותרות מטא הם כותרות שמסבירות למנוע החיפוש גוגל על מה מדבר העמוד, למרות שהיום גוגל כבר "מחליט לבד" את הכותרות במקרים רבים, עדיין יש למה שאתם כותבים משקל בהחלטה שלו, הכנסת כותרות מטא זה משהו שאתם יכולים לעשות לבד. הקפידו להכניס מילות מפתח שאתם רוצים לקדם בטייטל ובדסקריפשן (תיאור עמוד), חשוב לא סתם לדחוף ביטויים אלא לבנות משפט הגיוני ונכון, אם אפשר אפילו שיווקי. לא מומלץ לדחוס ביטויים ומילות מפתח כי אתם עלולים להזיק לאתר. למידע נוסף קיראו את המדריך המקיף לאופטימיזציית Onsite.

פרסום תכנים חדשים באתר

היום תוכן הוא מקור האינטרנט. אנשים מחפשים מידע כל הזמן. ככל שהמידע נכון ורלוונטי יותר, כך הגולשים ימצאו אותו יותר מהר וישהו בו יותר.

תכנים טובים ורלוונטיים מדורגים בד"כ גבוה יותר במנוע החיפוש, לכן חשוב כל הזמן לעדכן את האתר, לכתוב תכנים שקשורים לנושא האתר ולבנות אותו נכון. בעל האתר האו האיש הנכון ביותר לכתוב על השירותים והידע שלו. למעשה גם אם יהיה לכם בעל מקצוע שיקדם לכם את האתר, ההמלצה שלי עדיין שאת התוכן אתם תכתבו, כי רק בעל העסק יכול להעביר את המידע והתוכן כמו שהוא רוצה, רק הוא יכול למכור את עצמו כמו שאף אחד אחר לא יכול.

פרסום תכנים באתר

כמה המלצות לגבי כתיבת תכנים:

  • דאגו לכתוב ענייני.
  • אל תחשבו יותר מדי על מנוע חיפוש או על ביטויים, גוגל יודע היום לעשות את ההקשר לבד (עם קצת עזרה מאיתנו)
  • חלקו את התוכן לפסקאות.
  • בין כל פסקה כתבו כותרת עניינית.
  • את הכותרת הראשית של העמוד תתייגו בתגית h1 ואילו תתי כותרות ב h2 ו h3 בהתאמה.
  • מומלץ גם לקשר לדפים פנימיים אחרים אצלכם באתר מהתוכן, מצאו מילת מפתח שקשורה לתוכן וקשרו ממנה כך שהגולש יוכל לעבור מהר בתוך האתר שלכם לאן שהוא צריך – ניווט מהיר וטוב הוא חלק מקידום טוב של אתר – חווית משתמש. למידע נוסף על קישורים פנימיים ואיך עושים אותם נכון.
  • למידע נוסף: בניית אתרים נכונה עם דגשים לקידום אתרים.

קישורים לאתר

מנוע החיפוש גוגל עדיין נותן לקישורים חיצוניים משקל כבד בדירוג אתרים, אם פעם לא היו כמעט הגבלים בנושא, היום גוגל הרבה יותר נוקשה.

יש הרבה מאד דרכים לייצר קישורים לאתר. אם אתם לא ממש מבינים בזה, או לא בטוחים במה נכון לעשות ומהן ההשלכות של פעולות חובבניות, כאן הזמן להכניס בעל מקצוע – מקדם אתרים מקצועי. בניית קישורים לא נכונה ולא איכותית יכולה לגרום לכם נזק לאתר, קישורים לא איכותיים או כאלו שמפרים את הנחיות גוגל יכולים לגרום לענישת האתר שלכם עד הסרתו הגורפת מגוגל.

במקרה כזה תצטרכו להשקיע המון כסף וזמן על מנת להחזיר את המצב לקדמותו, לכן אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים את כל התורה, אל תתעסקו בזה!

קוד האתר

קוד האתר

רוב בעלי העסקי אינם מתכנתים, למרות שיש כאלו שיודעים פה ושם PHP  או HTML הם עדיין לא ברמה של מתכנת, בקידום אתרים יש צורך לגעת גם בקוד: אם למצוא כל מיני סקריפטים או חלקי קוד שיכולים להזיק לאתר מבחינת זמני טעינה או תוספות קוד שיש להכניס לאתר כמו תגית קנוניקל.

במקרים כאלו כדאי להביא בעל מקצוע שיטפל בזה. הרבה דברים השתנו בקוד מאז נגעת ב HTML  בתיכון… אתה עלול בטעות להשבית את כל האתר שלך ואחר כך המתכנת יגבה ממך יותר רק כדי לתקן את כל מה שעשית.

קידום ממומן בגוגל

לא מעט בעלי עסקים חושבים שהם המציאו את הגלגל וחושבים שאם הם יפתחו לעצמם חשבון בגוגל Adwords, יבנו קמפיינים וישימו כספים מהר מאד הלקוחות יפלו עליהם מהשמיים.

חבל, אתם עושים טעות מאד גדולה, לבנות קמפיין בגוגל ממומן, בלי לדעת את התורה של Adwords כולה גורם לכם לאבד כסף, המון כסף וגם לקוחות.

יש כל כך הרבה נתונים ומאפיינים בגוגל ממומן שצריך לדעת על מנת לנהל קמפיין טוב ונכון, בשביל זה צריך מקצוען בעל ידע שידע לפתוח לכם קמפיין איכותי בעל ציון איכות גבוה, כדי שתשלמו פחות על כל קליק ובסופו של דבר תחשפו יותר ללקוחות פוטנציאליים. לקריאה נוספת בהקשר הזה.

לסיכום

תחום הבנייה וקידום האתרים, בדגש על קידום אתרים הינו מאד מורכב. יש הרבה מקום לטעויות ולכן מי שרוצה לקחת את זה לרמה גבוהה באמת – מוטב שייתן את המפתחות לבעל מקצוע שמתמחה בתחומים הנ"ל.

בהצלחה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות webclub

ווב-קלאב מתמחה במתן פתרונות מתקדמים בזירה האינטרנטית. ניסיון רב בשנים ועבודה מול הלקוחות הגדולים במשק הישראלי. עבודה מקצועית ושקיפות מלאה להשגת היעדים והמטרות העסקיות לעסק שלכם.

שווה לקרוא גם את

תוספים לכיווץ תמונות בוורדפרס

השוואה: התוספים הטובים ביותר לכיווץ תמונות בוורדפרס

אופטימיזציה לתמונות הינה קריטית לקידום אתרים וחווית משתמש (שקידום אתרים זה חלק בלתי נפרד ממנה): ...

עתיד קידום אתרים

עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

סטיב ג'ובס, שלוש שנים לאחר יציאת האייפון בשנת 2010,  אמר שלא בטוח כלל שיהיה מנוע ...

4 תגובות

  1. rinv@bezeqint.net'

    מאמר ממצה ובעל ערך מוסף , תודה . באיזה תדירות אתה ממליץ להוסיף תכנים לאתר ואילו סוגי תוכן ?

  2. jenyatmin@gmail.com'

    מה לגבי Scheme ? האם העשייה מחייבת? כמה היא תורמת בפועל?

    • היי, ממש לא חובה, אבל כן יכול לתת לך יתרון נגד מתחרים שלא עושים את זה, לפחות ברמת ניראות התוצאות בגוגל. למשל לאתר מתכונים. התרומה ישירות על הSEO לא משמעותית מדי בשלב זה אבל אני מאמין שזה הכיוון שגוגל ילכו אליו בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה