קידום אתרים בצפון: דגשים עבור SEO בצפון

מחפשים חברת קידום אתרים בצפון או שירות קידום אתרים בצפון?

הישארו איתי ואסביר למה המיקום הפיזי של ספק הקידום שלכם הוא ממש לא שיקול עיקרי, בטח שלא בהשוואה לאיכות העבודה והתוצאות בפועל 🙂

קידום אתרים בצפון – קצת רקע

פעם עוד אהבו לומר שהאינטרנט הוא כבר גלובאלי אחד גדול, מאז חברות הענק כמו גוגל ופייסבוק רק הלכו והשתלטו עליו, כך שהוא מקסימום פרויקט נדל"ן עצום שכל אחד רוצה להיות רשום בו בטאבו על החלקה הכי שווה.

ואם חשבנו שלכל אחד יש גישה חופשית אליו, מדינות כמו סין הוכיחו לנו שגם זו רחוקה מלהיות האמת.

אבל העיקרון שבאינטרנט אין ממש גבולות גאוגרפים עדיין רלוונטי במדינות כמו ישראל. למעט קידום מקומי שהוא מאוד חשוב להמשך שלנו ושאילתות עם זיהוי גאוגרפי מובהק, רוב סוגי השאילתות עדיין יחזירו תוצאות זהות בכל מקום שבו אנחנו נמצאים.

זאת לעומת מדינות כמו ארה"ב או גרמניה שבה בכל מדינה (במקרה של ארה"ב, State) או מחוז התוצאות עשויות להיות שונות באופן משמעותי הרבה יותר.

לפני שנעמיק בנושא קידום אתרים לוקאלי, הנה סרטון שיעזור לכם להבין את הנושא:

מתי אנשים כן מחפשים ביטויים גאוגרפים?

אנשים בדרך כלל מחפשים ביטויים גאוגרפים כשהם רוצים למצוא עסק שהגישה הפיזית אליו חשובה.

מקובל לחשוב שמדובר רק בחנויות, מסעדות ובעלי מקצועות חופשיים (החל מעורכי דין ועד גננים), אבל למען האמת גם כשמדובר בחברות שמעניקות שירותים יקרים או עובדות על פרויקטים ארוכי טווח, המיקום הגאוגרפי הוא חשוב.

אני אתן דוגמה מהעולם שלי 🌎: חברת בניית אתרים.

לכאורה מי שגר בבאר שבע יכול לעבוד עם חברה שנמצאת בתל אביב באמצעות תוכנות כמו AnyDesk ושיחות ועידה טלפוניות או בזום.

במציאות, כאשר התנאים הפיזיים מאפשרים זאת ואין קורונה משתוללת בחוץ, אין תחליף לשיחה פנים מול פנים כדי שהלקוח יוכל להתרשם ולהבין מול מי הוא נמצא.

אחרי הכול, אף אחד לא ירצה לקבל שירות מחברה שהמשרדים שלה נראים מבולגנים, שהמטבחון שלה מזוהם וקשה למצוא בה עובד אחד בלי פרצוף חמוץ…

איך מבצעים טריגר לחיפוש גאוגרפי?

חיפוש גאוגרפי יכול להתבצע בשתי צורות:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

  1. חיפוש ישיר שבו מופיע אזור גאוגרפי. לדוגמה, "מסעדה מזרחית בצפון".
  2. שאילתה שבה לא כותבים מיקום גאוגרפי, אבל גוגל שולף את המיקום האחרון בו היה הגולש מהטלפון שלו. כאן גוגל יחזיר תוצאות ממוקדות גאוגרפית רק לקטגוריות מסוימות כמו למשל מסעדות, בתי מלון, מוסכים וכל מקום אחר שבו יש חשיבות אמיתית למיקום.

בכל מקרה, אם אנחנו מדברים על חיפושים שהמילה "בצפון" מעורבת בהם, אז כדאי לדעת שכשאומרים הצפון, מתייחסים למרחב עצום, בדרך כלל החל מחיפה ועד קריית שמונה.

זו הסיבה שאני ממליץ לחשוב היטב לפני שמקדמים ביטוי שהוא כל כך נרחב.

וגם אם כן, כדאי להוסיף גם ביטוי מעט יותר מדויק. למשל: גליל תחתון, גליל עליון, גולן וכמובן שמות של ערים. כל אלו עדיין נכנסים תחת הקטגוריה של קידום אתרים בצפון.

קידום אתרים לוקאלי

איך נראות תוצאות מקומיות?

התוצאות המקומיות הקלאסיות הן תוצאות על גבי מפה והן מופיעות בבלוק משלהן, בדרך כלל בחלק העליון של העמוד (אבל לא לפני התוצאות הממומנות).

גם כאן האלגוריתם של גוגל מסדר אותן מן הסתם על פי רלוונטיות. אתר שהוא לא מספיק רלוונטי ייכנס לעמוד תוצאות נפרד כמו שאפשר להמשיך ולראות עוד תוצאות רגילות בגוגל.

אבל תוצאות מקומיות יכולות להופיע גם בפורמטים אחרים: קודם כל, אם באמת ביצעו קידום על מילות מפתח שיש להן הקשר גאוגרפי, ניתן יהיה לראות את ההתייחסות הגאוגרפית בכותרת או התיאור של תוצאות רגילות.

לאחרונה ראיתי גם כל מיני פורמטים נוספים, כולל רשימה פשוטה של מקומות מומלצים מאתרים כמו TripAdvisor.

הדיוק הגאוגרפי של התוצאות מהסוג האחרון יהיה פחות מדויק מזה של התוצאות על גבי המפה ובטח של אפליקציות בסגנון easy, אבל בסביבה שיש בה הרבה מתחרים, התחרות הפנימית עדיין יכולה להיות די חזקה.

איפה להשקיע יותר? קידום על גבי המפות או קידום קלאסי?

אם קראתם עד לכאן ברצף, סביר להניח שאתם כבר מבינים שהתשובה היא מורכבת ובעיקרון עדיף להשקיע בכל החזיתות, אבל לכל סוג של קידום עדיין יש יתרונות וחסרונות.

לפני שאני נכנס לעובי הקורה, כדאי לדעת שבחו"ל קידום תוצאות לוקאליות הוא עניין וותיק יותר.

בארץ לעומת זאת לקח לתוצאות האלו זמן להתקבע ולהתפשט לקטגוריות נוספות, כך שאין הרבה חברות שמתמחות רק בקידום לוקאלי ורוב החברות מספקות את שני השירותים.

היתרונות של קידום אתרים בצפון על גבי המפות (ואיך עושים אותו)

לפתוח רשימה מקומית זו פעולה די פשוטה שנעשית דרך ממשק העסקים של גוגל (שמשנה כל כמה זמן את השם שלו, פשוט חפשו "העסק שלי בגוגל").

בעל העסק אמור להעלות תמונות, תיאור קצר, מילות מפתח והוא יכול גם לעדכן פוסטים אם ירצה.

הסברתי על פתיחת רשומה כאן.

גוגל מוסיפה מדי פעם עוד תכונות חדשות ולכן כדאי לבדוק מדי פעם מה התחדש (דו"ח חודשי עם הביצועים של הרשומה יישלח אליכם באופן אוטומטי).

מנגד, להביא את העסק שלכם לראש התוצאות בבלוק על מגוון של שאילתות זו לא בהכרח משימה כה פשוטה ומכאן נובעת החשיבות של ליווי על ידי חברת קידום אתרים עם ניסיון בתחום.

החברות האלו בדרך כלל מכירות אינדקסים רלוונטיים ואיפה לאזכר את העסק בצורה מדויקת כדי שגוגל יזהה אותו כסמכותי.

צריך לזכור שמלבד הביקורות שגולשים כותבים ישירות לתוך הממשק של גוגל, הוא לוקח גם ביקורות מאתרים אחרים ומשקלל אותם.

לסיכום, קידום לוקאלי הוא פתרון טוב אם האתר שלכם עדיין לא התקדם בגוגל או שאתם פשוט לא יכולים להשקיע בזה משאבים כרגע.

קידום אתרים מקומי

היתרונות של קידום אתרים בצפון בצורה הקלאסית

קידום אתרים בצורה הקלאסית הוא קשה יותר מכיוון שיש המון פרמטרים שגוגל לוקח בחשבון, אבל אפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה יותר מבחינת מילות המפתח.

גם הקישורים שנקבל צריכים להיות מאתרים בעלי זיהוי לוקאלי כלשהו. לדוגמה, מועצות מקומיות, מגזינים מקומיים שיש להם אתרי אינטרנט וכו'.

מעבר לתוכן וקישורים, אין הבדל משמעותי לעומת קידום של אתר בלי חשיבות לוקאלית, למרות שחשוב מאוד לדעת מי הם המתחרים שלנו בגבולות הגזרה.

לדוגמה, אם אני רוצה לקדם חנות רהיטים בצפון, אני צריך לדעת אילו חנויות "חזקות" 💪 יש באזור.

במקרה הזה סביר להניח שרוב החנויות יהיו בקומפלקסים ליד כבישים וצמתים ראשיים או בערים הגדולות.

אחר כך אני צריך לבדוק אם הן מקדמות את עצמן על מילות מפתח עם הקשר גאוגרפי ואם יש להן רשומות מקומיות חזקות על גבי המפות, או שהן מזניחות את התחום הזה (זה שעסק מסוים מופיע במפות של גוגל, לא אומר שבעל העסק בהכרח תבע עליו בעלות…).

את כל זה מבצעים דרך כלים לבדיקת קישורים, כלים לבדיקת מיקומים ולא פחות חשוב – כניסה לאתר וחיפוש בעין של מה בעצם הם מנסים לעשות מבחינת SEO.

יש גם לשים לב שכלים שונים לבדיקת מיקומים מתייחסים לתוצאות מקומיות בצורות שונות. למשל, חלק סופרים את הבלוקים כחלק מהמיקום הכללי וחלק כוללים פונקציות לבדיקה של הבלוקים בלבד.

לסיכום, בדרך כלל אי אפשר להימנע מקידום אורגני מקצועי עם חברת קידום אתרים, ועדיף שיהיה לה ניסיון עם קידום אתרים מקומיים באזור שלה.

אם אין בררה, לא חייבים לעשות את זה ישר בהתחלה, אבל צריך להתחיל לחסוך…

כללי הזהב כשאתם רוצים לקדם ביטוי עם הקשר גאוגרפי

  1. קודם כל, שימו לב שההגדרה שלכם נכונה מבחינת המיקום בגוגל. הוא מופיע בחלק התחתון ביותר של התוצאות. אם משום מה אתם לא מצליחים לעשות את זה, הסתכלו בעזרה של גוגל בקישור הצמוד.
  2. גם אם הכלי שבו אתם משתמשים מוגבל מבחינת קידום לוקאלי, המגמה הכללית של הדירוגים על מילות המפתח הרלוונטיות יכולה לעזור לכם להבין אם אתם בדרך הנכונה או לא…
  3. בניית עמוד ייעודי צריכה להיעשות בזהירות. פעם כל מנעולן היה פותח 20 עמודים עם טקסט נוראי, אבל אנחנו כבר לא בזמנים האלו…
  4. נסו להשיג ביקורות באופן לגיטימי. הכי פשוט לפנות ללקוחות מרוצים שלכם במייל ולתת להם את הקישור לכתיבת ביקורות (אפשר לשלוף אותו מלוח הבקרה של ניהול העסק).
  5. למרות כל מה שכתבתי עד כה, אל תתקעו רק על ביטויים לוקאלים. חשוב לשלב גם ביטויים כללים על מנת לתפוס עוד לקוחות ולאזן את האתר מבחינת מילות מפתח.

קידום אתרים בצפון – לסיכום

קידום אתרים בצפון או כל קידום אחר שתלוי במיקום גאוגרפי יכול להיות "איום" (Threats) אבל גם הזדמנות.

הכול תלוי ביכולת שלנו להעריך את המתחרים ולא פחות חשוב, לקבוע את סדר העדיפויות בצורה נכונה.

בתחילה אפשר לעבוד באופן עצמאי, אך בסופו של דבר כדאי לקבל גם גב של חברת קידום אתרים מקצועית, בין היתר על מנת לקדם את האתר גם על ביטויים כללים יותר.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו