052-9095200

קידום אתרי רהיטים: דגשים חשובים שכל עסק לרהיטים צריך להכיר

קשה להיות בעלים של חנות רהיטים בישראל: צרכנים רבים אוהבים לחפש את מה שהכי זול והולכים לחנויות שמציעות הרכבה עצמית (איקאה ושות’).

מי שרוצה לפנות לשוק היותר גבוה ולצרכנים שמוכנים להשקיע יותר כסף ברהיטים מפוארים או בהתאמה אישית, יגלה שהוא צריך נמצא בתחרות לא פשוטה.

קידום אתרי רהיטים

לפעמים הצרכנים גם לא באמת מודעים לשוני בחומרי הבנייה (בעיקר ברהיטי עץ), ולכן יש הרבה תחבולות ומשחקים מלוכלכים בתחום הזה.

ההקדמה הקצת מבאסת הזו נועדה להמחיש את העניין שהקמת אתר סחר למכירת רהיטים יכולה להיות די מאתגרת: לא מספיק לדעת לעשות את כל הדברים הטכניים כמו שצריך (בדומה לכל חנות מסחר אחרת), אלא צריך להיכנס גם קצת לראש של הצרכן ולראות איך אפשר לייצר לידים מספיק איכותיים.

אני מניח שאתם מכירים את הבסיס של קידום חנויות וירטואליות ואם עוד לא בניתם את אתר הרהיטים שלכם, תוכלו לבחור בין כמה מערכות ניהול תוכן. רצוי כזו שכוללת גם יכולות טובות להתאמה אישית של התבנית.

אז בואו נתחיל…

1. מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא אחד השלבים הקריטיים בכל תהליך SEO – שכן הוא בעצם הבסיס להכל.

רהיטים הוא תחום מאוד כללי, ולכן יכול להיות שתלכו לאיבוד בין כל מילות המפתח (אלא אם כן אתם מתמחים ברהיטים מסוג מסוים כמו למשל רהיטי עץ או ריהוט לסלון).

אם אתם משתמשים במערכת לניתוח מילות מפתח שיכולה לתת לכם הערכה גסה של קושי קידום, הייתי משתמש גם (אבל לא רק) בה.

מעבר לכך הסתכלו בנתונים הרגילים של נפח חיפושים מול תחרות בתחום הממומן (שיכול להיות רלוונטי בסופו של דבר גם לקידום האורגני).

לבסוף, הייתי עושה גם סיבוב חדש ב-Google Trends מכיוון שבסופו של דבר גם מוצרי ריהוט הם משהו מאוד טרנדי. לא הייתם רוצים לקדם ביטוי או מוצר שירד משמונים לעשר (בסדרי גודל) בשנה האחרונה.

כמו כן, יכול מאוד להיות שיהיה לכם קל יותר לקדם רהיטים ספציפיים כמו למשל “ארון שתי דלתות” או אפילו שמות של דגמים אם אתם משווקים של מותגים אחרים. ממה שאני רואה, יש באמת לא מעט חיפושים על שמות מותגים ולכן לפעמיים שווה לרכב על הברנד שלהם גם אם לא תהיו במקום הראשון.

ועוד דבר קטן: נסו לראות מהי הכוונה האמיתית שעומדת מאחורי מילת המפתח. האם הגולש באמת מעוניין לרכוש, או רק למצוא מידע? כוונו אותו לחלק הנכון באתר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לפניכם מדריך פרקטי מצולם על מחקר מילות מפתח:

2. עמוד הבית באתרי רהיטים

עמוד הבית בדרך כלל צריך להכיל את הקטגוריות הכי פופולאריות באתר, אפילו אם אתם צריכים קצת להאריך אותו או ליצור Scroller.

זה ייתן לכם בוסט עבור כל המוצרים שאתם באמת רוצים לקדם אותם ותימנעו ממצב בו תצטרכו להשקיע אקסטרא בקידום של עמוד פנימי עם מילות מפתח חשובות.

מוצרים שאתם רוצים להיפטר מהם צריכים להיות כמובן ב-Sale. זה נותן לגולש תחושה שאם הוא לא יפעל עכשיו, הוא עשוי לפספס.

בנוסף – חשוב שבעמוד הבית באתר יהיה איזשהו מלל כללי שמתאר את החנות / עסק / אתר – טקסט שבו נרצה גם לשלב מילות מפתח חשובות לקידום דף הבית.

3. תמונות (ברמת האתר)

עוד קטגוריה שחשוב מאוד לטפל בה באופן רוחבי היא התמונות שבאתר.

מן הסתם, לא תמיד תוכלו לצלם את כל הרהיטים, במיוחד אם הם מגיעים מקטלוג. אם גוגל צריך לבחור איזו תמונה להציג ויש לו תמונה שמופיעה בכמה אתרים, הוא בדרך כלל יבחר בזו מהאתר עם הסיגנלים האחרים הטובים ביותר כמו למשל טקסט שמקיף את התמונה ואפילו טקסט ה-ALT של התמונה עצמה.

לעולם אל תעלו דפים שכוללים אך ורק את התמונה (לקשר לקובץ התמונה עצמו זה בסדר).

אם מדובר בתמונה של רהיט שמצולמת מכמה זווית, ניתן להוסיף מילה אחת או שתיים נוספת. למשל “מבט מהצד”. זה פחות מיועד לגוגל ויותר לגולשים עם מוגבלויות שרוצים להנגיש להם את כל האתר.

4. עמודי הקטגוריה וחיפוש כללי באתר

מרבית אתרי הרהיטים מתמקדים בכמה חתכים, ולכן קל למדי לחלק את הרהיטים בחנות לקטגוריות וקטגוריות משנה.

עדיף לחלק את עמודי הקטגוריות עצמם לכמה דפים ולא לפיד אחד ארוך. מבחינת גוגל זה לא ממש משנה, אבל לגולשים זה יהיה יותר מסודר אם הם ירצו ללכת אחורה ולהסתכל על רהיט שבמבט ראשון פחות עניין אותם.

כמו כן, חשוב שבעמודי הקטגוריות יהיה לפחות פסקה אחת או שתיים של טקסט בעמוד הראשון של כל קטגוריה.

אם האתר שלכם בנוי כמו שצריך, אתם יכולים בעיקרון לשים תג קנוניקל שיפנה את גוגל מעמודים 2 ואילך לעמוד הקטגוריה הראשי. זה יימנע לחלוטין בעיות של שכפול תוכן בטקסטים של הקטגוריה ולא ימנע מגוגל לגלות את כל עמודי האתר (תג קנוניקל עדיין מאפשר לאנדקס את הדף). מומלץ גם להשתמש בתגיות rel next/prev.

בנוגע לחיפוש, יש היום טריק נחמד שאפשר ליישם: כל החיפושים באתר הופכים להיות השלמה אוטומטית של תגיות. ברגע שהגולש נוחת לתוך תוצאת חיפוש מסוימת, המערכת מחפשת עבורו תגיות דומות ומציגה אותן מתחת לשורת החיפוש. גם גוגל הוסיפו אפשרות כזו לאחרונה בתוך חיפוש התמונות. ואם זה עובד בשביל גוגל, זה כנראה יעבוד גם בשבילכם…

אם זה מסובך מדי מבחינת שיוך התגיות, אתם יכולים תמיד להשתמש בסינון צדדי כמו שעושים באמזון. למשל, על פי גודל פיזי, חומר (עץ מלא, MDF וכו’), מחיר, תאריך עדכון וכו’.

5. עמודי המוצרים

אוקי, הדובדבן שבקצפת: עמודי המוצרים הם הנכס הכי חשוב שלכם, במיוחד לזנב הארוך.

לעולם אל תסתפקו בתיאור יבש של הרהיט כמו למשל “שולחן המתאים לשלושה סועדים”.

תהיו קצת יותר יצירתיים והפכו אותו למפתה ושיווקי גם אם באמת מדובר בסתם שולחן… עשו זאת באופן קבוע כל פעם שאתם מוסיפים מוצר לקטלוג.

פרטים טכניים קצת יותר קשה לגוון, אבל הם בכל זאת חייבים להיות כאן מכיוון שהגולש חייב לדעת פרטים כמו מידות, הוראות תחזוקה וכו’. אם יש לכם הסברים יותר פשוטים שאתם יכולים לרשום מהניסיון שלכם, אל תהססו לרשום אותם (אבל לא במקום המפרט עצמו).

דגש חשוב לגבי מלל של מוצרים – זה אמנם קשה וסיזיפי, אבל כדאי מאד להשקיע בטקסטים האלה! אל תסתפקו בתוכן של היצרן ובטח שלא להעתיק מאתרים אחרים כי גוגל לא אוהב תוכן משוכפל, ותכלס – גם עורכי דין לא…

השקיעו בכמה שיותר תוכן מקורי ומעניין לעמודי המוצרים – זאת אחת ההשקעות הטובות ביותר שתוכלו לעשות עבור קידום האתר שלכם בטווח הארוך.

כדאי שתוכן זה יהיה מורכב משילוב של: טקסטים, תמונות וסרטונים. גם גרפים וחומרי העשרה בסגנון זה מעולה.

גלריות בתוך עמודי המוצרים

בואו נודה בזה: לא לכולם יש את הזמן ו/או התקציב לקחת מצלמה ולצלם את כל הרהיטים בחנות.

את התמונות בדרך כלל תקבלו מהיצרן או הספק.

הייתי מנסה דווקא לצמצם את מספר התמונות ולצרף רק את אלו שיחדיו מספקות צפייה היקפית. אחרי הכול, שלוש תמונות של אותה ספה שמצולמת מרחוק לא באמת יתרמו לגולש והן סתם יאטו את העמוד…

6. שילוב סרטונים

שילוב סרטונים יכול להקפיץ את הצפיות שלכם בגוגל דרך אתרי צד שלישי כמו יוטיוב (יש גם אפשרות להטמיע נגן בתוך האתר, אבל לדעתי זה לא שווה את הבלגן).

גם כאן לא הייתי הולך בהכרח על סרטונים של היצרן שמראים את המוצר ב-360 מעלות ודברים כאלו.

במקום זה אולי הייתי הולך על צילומים של סטים של מוצרים כמו שיש בקטלוגים של איקאה ומציג אותם במקומות כמו עמוד הבית, עמודי מבצעים, עמודי החדשות (קולקציות חדשות שהגיעו לחנות) וכו’.

7. קישורים מאתרים רלוונטיים וחיזוק הקישורים הפנימיים

כדי לקבל קישורים טובים אתם לא חייבים להחליף קישורים כמו מטורפים או להקים עשרות אתרי תשתית (למרות שרוב חברות קידום האתרים עושות את זה).

סביר להניח שאם אתם עסק פעיל, יש לכם איזושהי רשת של קשרים שבניתם. לדוגמה, אם אתם חנות יצרן שמוכרת לחנויות אחרות, אתם יכולים לבקש מהן שישימו אצלן קישור אליכם ברשימת הספקים שלהן.

לעומת זאת, אם אתם אלו שרוכשים את הרהיטים ומוכרים או מייבאים אותם, תוכלו לבקש מהספקים שלכם שישימו קישור אליכם ברשימת החנויות שהם עובדים איתן.

כמובן שעדיף גם לשלב מדי פעם “כתבות עומק” באתרים כאלו ולא רק קישורים שהם בעצם תמונה או לוגו מכיוון שאין להם הרבה קונטקסט. (לדוגמה, פוסט אורח – “מה מייחד את סדרת נוגה של רהיטי תדמור”).

8. עמודים שאינם עמודי מכירה וקישורים פנימיים

אני רושם את שני אלו תחת פסקה אחת מכיוון שהם בדרך כלל קשורים זה לזה: יש המון תוכן שאפשר למלא באתר של חנות רהיטים מלבד עמודי מכירה של הרהיטים עצמם.

לדוגמה:

  • מדריכים: איך לעצב סלון קטן ביעילות
  • טיפים: כך תשמרו על רהיטי העץ שלכם בלי להתאמץ
  • טרנדים: מגמות עיצוב קיץ 2020

וכו’

כמו תמיד, התפקיד של העמודים האלו הוא לא רק להכניס גולשים אליכם מכל מיני ביטויים נוספים שאולי יהיה קשה לכם להתייחס אליהם מעמודים אחרים, אלא גם לחזק את האתר עם קישורים פנימיים רלוונטיים.

9. ייצור סמכותית לאתר באמצעות Google My Business ועמוד יצירת קשר

כמו שכתבתי, עולם הרהיטים יכול להיות קצת מלוכלך ולכן חשוב שהאתר שלכם יהיה סמכותי.

צרו עמוד יצירת קשר עם כל הפרטים שלכם ומיקום פיזי של החנויות. פתחו רשומה ב-  Google My Business עם פרטים תואמים כדי ליצור לעצמכם נוכחות בתוצאות המקומיות.

ממה שאני רואה, כל חנויות הרהיטים שמופיעות בחיפושים המקומיים הן חנויות עם תמונות מושקעות של החזית, פנים החנות וכו’. תנו לגוגל את הרושם שאתם מיוחדים והשקעתם בפרופיל שלכם.

מדריך על גוגל לעסק שלי תמצאו בסרטון הבא:

10. עמוד המלצות

עמוד המלצות הוא פחות בשביל גוגל ויותר בשביל הגולשים. אף אחד לא מצפה שיהיה לכם דירוג לכל פריט באת, אבל כן כדאי לשים לפחות עמוד המלצות אחד על השרות עם עיצוב יפה ותמונות אותנטיות של לקוחות.

בתור לקוח פוטנציאלי, דווקא ככל שההמלצה פרטנית יותר ומתארת מקרה ( עם שמות של ימים, עובדים וכו’), כך היא נראית לי יותר אותנטית. מכתב המלצה גנרי כמו “חנות נהדרת, מחירים מעולים” פחות מרשימה וגם לא אומרת הרבה.

11. עניינים טכניים ומהירות

אופטימיזציה לגודל של תמונות, מזעור של זמני טעינת העמודים באתר, חיזוק האבטחה וכל שאר העניינים הטכניים הם דברים שממש אי אפשר להקל בהם ראש כיום.

כמו שאמרתי, אחד הדברים היותר חשובים הוא לבחור במערכת ניהול התוכן הנכונה, אבל לא פחות חשוב לדעת איך לשלב בה את התוספים והסקריפטים הנכונים.

אתר שנראה “וואו” לא יעשה את העבודה מבחינת SEO (וגם לא מבחינת הגולש) אם לוקח לו 10 שניות להיטען.

לצערנו, מעצבי אתרים ואפילו בוני אתרים לא תמיד מתחשבים בזה.

רוצים לדעת איך האתר מתפקד ב”תנאי שטח”? כבו את חיבור ה-Wi Fi בטלפון הנייד, עברו לרשת הסלולרית, נקו את המטמון בדפדפן ובדקו כמה זמן לוקח לאתר לעלות.

לסיכום

אני מקווה שאני לא מחדש לכם יותר מדי (בקטע טוב). כמו שאתם יכולים להתרשם, קידום של אתרי וחנויות רהיטים הוא לא מאוד שונה מקידום של כל אתר אי-קומרס אחר, אבל יש דגשים שהם חשובים יותר ובהם אסור לעגל פינות.

בהצלחה 🙂

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו