052-9095200

ההשלמה האוטומטית של גוגל – כיצד היא תעזור לכם עם SEO?

ההשלמה האוטומטית של גוגל, לצד זה שזה כי מדהים עבור אנשי SEO, נחשבת גם לאחת התכונות היותר מושמצות של מנוע החיפוש.

הסיבה העיקרית לכך היא שגוגל נוטה לזכור גם השלמות שהמקור שלהן הוא בחיפושים ישנים שעשויים להיות מביכים, בעיקר אם אתם סלב או עשו עליכם שיימינג.

ההשלמה האוטומטית של גוגל

גוגל, שנאלצה להתמודד עם הביקורות הזו הרבה יותר מכמה פעמיים, הוסיפה אפשרות לשלוח בקשה להסרה, אך מסיבותיה שלה הצליחה להחביא את הקישור אליה ממש טוב…

בעיה אחרת שלא ברור עד כמה אפשר לטפל בה בצורה יעילה היא "אפקט כדור השלג": כשאנשים ממשיכים לראות השלמות בעייתיות ולוחצים עליהן, הם למעשה מאותתים לגוגל שהחיפושים האלו עדיין רלוונטיים, וכך הם גורמים להם להמשיך להופיע.

כמובן שגוגל מנסה לשפר את האלגוריתם ולבצע סינונים, אבל אפילו עכשיו ממשיכות להתפרסם ידיעות על מקרים בעייתיים. לדוגמה, אם מישהו בארה"ב מחפש על קורונה (Covid 19) בספרדית, הוא עשוי לקבל השלמות מטעות כגון "קורונה היא שקר".

איך ההשלמה האוטומטית קשורה ל-SEO?

ההשלמה האוטומטית אומנם לא מורכבת כמו כלי מילות המפתח (למידע נוסף על מחקר מילות מפתח), אבל אולי זו דווקא הסיבה לכך שמדובר בכלי יעיל יחסית למי שרוצה לבצע בדיקת מילות מפתח מהירה.

אנחנו אומנם לא יכולים להיות בטוחים כמה אנשים בדיוק מחפשים כל מילת מפתח וזהו החיסרון הגדול של ההשלמה האוטומטית (יש לכך פתרון – בהמשך המאמר) אבל כל עוד מדובר בהשלמה לא יותר מדי ארוכה, רוב הסיכויים שיש לה נפח חיפוש מספיק משמעותי כדי שנרצה להשקיע בו.

להלן הדגמה איך אפשר לעשות שימוש בהשלמה האוטומטית של גוגל לקבל רעיונות למונחים שאפשר לקדם:

שימוש בהשלמה אוטומטית לטובת הזנב הארוך

ההשלמה האוטומטית יכולה להיות גם יעילה כמובן למי שרוצה להוציא רשימת מילות מפתח ארוכות עבור קידום אתרים זנב ארוך.

עכשיו אני בטוח שחלק מכם יקפצו ויגידו שאותו דבר בדיוק אפשר לעשות עם "מתכנן מילות המפתח" (Keyword Planner), אבל האמת היא שזה לא מדויק: במתכנן מילות המפתח כבר אין ממש אפשרות לחפש מילות מפתח קרובות.

כלומר, אם אני מקיש "בתי אבות", יקפצו לי בשורות הראשונות בעיקר חיפושים של "בית אבות" ביחיד וגם חיפושים שכנראה לא יהיו רלוונטיים אלי כמו ""מימון בתי אבות משרד הבריאות".

השימוש בהשלמה אוטומטית לטובת הזנב הארוך אומנם סותר את מה שכתבתי בפסקה הקודמת ויכול להיות שנפחי החיפוש כלל לא רלוונטיים, אבל הוא עדיין יכול להיות יעיל כדי למצוא תבניות שחוזרות על עצמן, ביטויים שונים וטרנדים.

זה קל יותר אם משתמשים בכלים שעושים Scraping על בסיס נתונים מהכלי של גוגל – כמו למשל keywordtool.io, שעוד אגיע אליו בהמשך.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

איך להשתמש בהשלמה האוטומטית בצורה יעילה?

לפני שאתם עושים שימוש בהשלמה האוטומטית למציאת מילות מפתח, יש כמה דברים שאתם צריכים לזכור:

גלישה בסתר

כשאתם בודקים את ההשלמות האוטומטיות, עברו למצב "גלישה בסתר" כדי למזער את הסיכוי שתקבלו השלמות אוטומטיות על סמך חיפושים שעשיתם קודם.

כוונת המשתמש

כאשר אתם משתמשים בהשלמה אוטומטית (בביטוים קצרים), זכרו שאלו החיפושים הפופולאריים ביותר, כל אחד בנישה שלו. על מנת להבין מה בדיוק המשתמש מחפש, שימו לב למילות היחס והביטויים הנפוצים מהן מורכבת השאילתה.

לדוגמה, מילות שאלה, כוונת רכישה, השוואת מחירים, חיפוש מידע, חיפוש של מקומות וכו'.

כתבתי על כך פוסט מפורט עם דוגמאות "מציאת מילות מפתח עם כוונת רכישה". למרות שמו, יש בו גם הרבה דוגמאות גם לשימושים אחרים מלבד רכישות של מוצרים.

ניהול מוניטין וניפוץ מיתוסים

כאשר אתם מבצעים פרויקט של ניהול מוניטין או הסרת תוצאות שליליות בגוגל, כמעט בטוח שתשתמשו בהשלמה האוטומטית באופן כמעט בלתי מודע. אבל זכרו שחשוב לבדוק כל מיני שילובים שבהם השם של האדם /  חברה הם לא בהתחלה.

לדוגמה, אם הייתי רוצה לשפר את המוניטין של משה בר סימן טוב (דוגמה בלבד, כן?…), לא הייתי מסתפק בחיפוש של השם שלו, אלא הייתי מחפש גם "ריאיון משה בר סימן טוב", "משרד הבריאות משה בר סימן טוב" והייתי גם משמיט את השם הפרטי שלו כדי למצוא עוד חיפושים.

אגב, לפעמיים ניהול מוניטין יכול להיות קשור באופן רחב יותר גם לניפוץ מיתוסים.

לדוגמה, אם אתם רוצים לקדם את המילה "רשת 5G" בהקשר חיובי, בדקו היטב את כל החיפושים שמפנים לתיאוריות קונספירציה או סתם חיפושים מוזרים (ויש כאלו…).

המטרה שלכם כאן היא לדחוף אותה למטה.

בניגוד לבני אדם או חברות ספציפיים, יש לכם גם יותר חופש לעשות שימוש בהשלמות הלא חיוביות עצמן כדי להשתלט עליהן. למשל, אתם יכולים לכתוב מאמר שמדבר על "שבבים ברשת 5G – הסרטון והבלוף".

כאמור, לגוגל יש גם טופס דרכו אפשר לדווח על השלמות בלתי הולמות. במקרה הזה גוגל עשויה לבדוק את ההשלמה ידנית ולא רק להשתמש בטופס כדי לשפר את האלגוריתם שלה. הקישור הוא קטן ומסומן באפור.

שימו לב שגוגל תאפשר לכם לדווח בעיקר על מקרים שבהם התוכן בעייתי מבחינה אתית או מוסרית, וגם במקרים בהם הוא עשוי להכפיש מישהו.

אל תשכחו את החיפושים הקשורים ("אנשים מחפשים גם")

אומנם חיפושים קשורים אפשר כאמור למצוא במתכנן מילות המפתח, אבל לפעמיים יותר מהר להסתכל בעמודי התוצאות עצמן. זה קל כמעט כמו ההשלמות האוטומטיות למעט העובדה שאתם צריכים קצת לגלול את העמוד.

למעשה מדובר בשני שירותים שמשלימים אחד את השני מכיוון שההשלמות האוטומטיות חייבות להתחיל במה שאתם מקלידים ואילו החיפושים הקשורים הם בעלי הקשר רחב יותר.

השלמות על גבי השלמות

דיברנו על הזנב הארוך, אבל חפירה בתוך הזנב הארוך באופן ידני יכולה להיות מאוד מתישה.

הדרך הכי טובה לעשות זה בלי להשתגע היא באמצעות כלי עזר כגון keywordtool.io ודומיו – בצורה הזו אתם גם מקטינים מאוד את הסיכון שגוגל תזהה "פעילות חשודה" מהכתובות שלכם.

בוידאו הבא אני מדגים איך עושים שימוש בכלי:

ברגע שתוסיפו מילת מפתח לכלי, הוא יתחיל לעשות את מה שהוא עושה (…) ויוציא לכם את כל ההשלמות בכל האורכים שהוא יכול למצוא. לחיצה על Download תוריד את הקובץ כקובץ טקסט למחשב שלכם.

שימו לב שככל שיעבור יותר זמן, כך מציאת מילות מפתח נוספות תהפוך להיות איטית יותר, אבל אתם כמובן יכולים לעבור לטאב אחר או להקטין את חלון את הדפדפן והכלי ימשיך לעבוד ברקע.

איך ממשיכים מכאן? קבלו עוד מדריכים מעולים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו