קידום אתרים בדרופל – כל מה שבאמת חשוב וצריך לדעת

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג שלי באדיקות, יכול להיות ששמתם לב שרוב האזכורים שלי על Drupal הם לא בדיוק חיוביים, בעיקר כאלה בהקשר של קידום אורגני של אתרים בגוגל.

אם מערכות כמו וורדפרס (שעל כך יש לי כמובן במדריך בנפרד) זוכה לחיבוק חם של הישראלים והקהילה הישראלית דואגת לעדכן אותה באופן שוטף, דרופל נמצאת בדיוק בצד השני של הסקאלה.

למרות זאת, דרופל היא עדיין רלוונטית והקבוצה שלה בפייסבוק די פעילה. לכן חשוב שכל אחד שמחשיב את עצמו כמומחה קידום אתרים ידע לקדם גם אתר שבנוי על מערכת דרופל.

קידום אתרים בדרופל

קידום אתרי דרופל: אז לאילו אתרים דרופל מתאימה?

בראש ובראשונה דרופל מתאימה לאתרים עם כמויות גדולות של מידע וזוהי הסיבה שכמעט לא רואים אתרים אוניברסיטאיים או ממשלתיים שבנויים בוורדפרס, אבל כן רואים אתרים כאלו שבנויים בדרופל.

אם אני לא טועה, האתר הישן של בר אילן היה בנוי בדרופל.

שנית כל, בוורדפרס די קשה לערבב בין סוגי תוכן שונים ורוב האתרים משלבים בין עמודים לבין פוסטים או משתמשים בסאב דומיינים עם מערכות תוכן אחרות לחלוטין.

יצירת סוגים חדשים של תוכן היא אומנם אפשרית, אבל דורשת להכיר קצת את הקודקס של וורדפרס ומי שלא מכיר אותו יתקשה לעשות זאת גם באמצעות תוספים.

דרופל בנויה מראש לתמיכה נרחבת לא רק בסוגי תוכן שונים, אלא גם בטקסונומיות שונות. (לוורדפס יש משהו כמו חמש כגון עמודי ארכיון ותגיות).

מלבד זאת, דרופל טובה יותר בניהול משתמשים ואפשר להגדיר הרשאות מותאמות אישית בקלות, עובדה נוספת שתורמת לכך שהיא מתאימה יותר לאתרים מורכבים.

ובכל זאת, למה לא רואים יותר אתרי דרופל?

הסיבה המרכזית לכך שדרופל מפגרת מאחור אפילו אחרי ג'ומלה היא שעקומת הלמידה שלה היא חדה מאוד, במיוחד בשלב הפיתוח. על אחת כמה וכמה יחסית לוורדפרס, שדורשת בסך הכול כמה שעות כדי להרים אתר נורמלי (או לפחות כזה שגוגל יוכל לסרוק בלי בעיה).

אתר דרופל שפותח במחשבה על משתמש הקצה יהיה אומנם קל לניהול, אבל עדיין נוקשה מבחינת מה שהוא מאפשר.

מעבר לכך, אני מניח שיש לא מעט אתרי דרופל שנבנו בגרסאות ממש ישנות וכבר עברו למערכות ניהול תוכן אחרות.

אגב, אם יש לכם במקרה אתר דרופל ואתם חוששים שהמעבר למערכת כמו וורדפרס ידרוש מכם עוד כסף וזמן, טוב שתדעו שהשירות של "CMS2CMS" (שכבר הזכרתי לפני זמן מה בהקשר של אתרי Wix) מאפשר להעביר אתרי דרופל לוורדפרס או ג'ומלה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

דרופל ו- SEO

קידום אתרים בדרופל: מערכת Drupal ו-SEO

דרופל 9 אומנם צעדה כברת דרך ארוכה בכל מה שקשור לעיצוב האתר מצד המשתמש ומעבר לעיצוב רספונסיבי, אבל בכל מה שקשור להרחבות SEO, היא עדיין צריכה ללמוד כמה דברים מוורדפרס.
הסיבה העיקרית לכך היא שיש הרבה פחות מודלים מוכנים בדרופל (שמקבילים פחות או יותר לתוספים של וורדפרס).

אבל הבעיה היותר גדולה מבחינתנו היא שאין ממש תוסף שנותן לנו את כל מה שאנחנו צריכים. אתר

לדוגמה, יש מודל שמטפל בכל תגי המטא (כולל קנוניקל שטכנית משתייך לקבוצה הזו), אחר מטפל במפות אתר, שלישי מטפל בקביעת כתובות לתכנים חדשים (Slugs) ורביעי מטפל רק במפות אתר.

ואם זה לא מספיק מסורבל, ישנם מודלים בתוך מודלים. לדוגמה, אם נסתכל על מודל תגי המטא, יש לו כמה עשרות תגי מטא שחלק גדול מהם בכלל לא רלוונטי ל-SEO.

לדוגמה, תגי מטא שקשורים לפורמט בשם App Links, שהוא בכלל מודל של פייסבוק שמטרתו ליצור קיצורי דרך לאפליקציות.

עוד מודל שלא מוזכר ושמו Real-time SEO for Drupal מבצע בדיקת Audit SEO בסגנון Yoast. לפעמיים מוסיפים לו את הכינוי Yoast למרות שהוא לא קשור בשום פנים ואופן ל-Yoast הרשמי. מודל דומה אחר שנועד פחות או יותר לאותה מטרה הוא SEO Checklist.

היתרונות של מתכנת צמוד

בהקשר של קידום אתרי דרופל – מכיוון שדרופל היא כאמור מערכת שדורשת פיתוח רציף, את ענייני ה-SEO הטכניים שהמודלים לא פותרים, בדרך כלל אין בעיה להעביר למתכנת.

שניים שעולים לי בראש הם הטמעה של Google Tag Manager והטמעת תפריט נגישות (יש היום גם תפריטים שאפשר להטמיע דרך קוד HTML, אם כי הם לא מושלמים).

המקרים היותר מאתגרים הם אלו שבהם אתם צריכים לקדם אתר דרופל קיים שעבר כמה ידיים או שהמתכנת שבנה את האתר דורש פתאום המון כסף כדי להתאים אותו לצרכים שלכם.

האצת אתר הדרופל שלכם

האצת אתר הדרופל שלכם

נושא קריטי נוסף הוא מהירות האתר שלכם, במיוחד אם אנחנו לוקחים בחשבון שדרופל מיועדת לאתרים גדולים שמעבדים כמויות גדולות של מידע.

גם כאן יש טכניקות שונות לפתרון הבעיה והן כתובות בתיעוד של Drupal. אם צפיתם בסרטון מספר 10, יכול להיות ששמתם לב שיש מודל שמיועד גם למטרה זו בשם Aggression.

מלבד זאת, הייתי מציע לבדוק מראש אם לא עדיף לכם לקחת שרת וירטואלי במקום שרת על חבילת אחסון שיתופית (למרות שבעבר בהחלט יצא לי לראות אתרי תמיכה שנבנו בדרופל על חבילות אחסון סטנדרטיות).

אל תשכחו שה-CMS היא לא חזות הכול

עד עכשיו התייחסתי לדרופל בעיקר מהאספקט הטכני כמערכת ניהול תוכן. אבל בשורה התחתונה כשאנחנו רוצים לקדם אתר, הכי חשוב להתאים את שיטות הקידום שלנו לסוג של האתר שאנחנו מקדמים.

לכן, קידום של אתר אוניברסיטאי שבנוי בדרופל לא יהיה בהכרח זהה לקידום אתר מידע ממשלתי אף על פי ששניהם מכילים מבנים דומים של מידע.

במילים אחרות, אסטרטגיית מילות המפתח, מבנה התוכן, בניית הקישורים החיצוניים ואספקטים אחרים של SEO לחלוטין לא קשורים למערכת ניהול התוכן שלכם.

יש אומנם דברים קטנים שכן חשוב לקחת בחשבון כמו למשל מבנה הכתובות שאנחנו יוצרים (מבנה מסורבל ייקשה עלינו לעקוב אחרי בניית קישורים ואף אחד לא רוצה קובץ אקסל עם מחרוזות מעצבנות בעברית), אבל הם לא העיקר.

לפני שאסכם הנה התובנות של על עד כמה למערכת ניהול התוכן (CMS) יש השפעה על יכולת קידום האתר?

לסיכום

למרות השם הבעייתי שיצא לדרופל, היא בהחלט מתאימה למצבים בהם יש צורך לענות על צרכים ספציפיים כמו למשל פיתוח של אתרים מורכבים על תשתית חזקה.

מבחינת הגדרות SEO עבור משתמש הקצה היא אומנם בעייתית, אבל העובדה שבדרך כלל עובדים עם מתכנת צמוד יכולה לפתור חלק מהבעיות האלו.

בסופו של דבר, אם חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים מומחה מתמקצעים בקידום, המגבלות הטכניות לא אמורות לעצור בעדכם מלקדם אתרי דרופל.

עם זאת, חשוב להדגיש שאתרים שכבר בנויים בדרופל לרוב יהיה קשה יותר לקדם מאשר אתרים חדשים שתוכלו לדרוש להיות מעורבים בתהליך האפיון שלהם (מה שיאפשר לכם לשלוט בהגדרות SEO מתקדמות ביתר קלות).

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו