052-9095200

מה אפשר ללמוד מ-10 התוצאות הראשונות בגוגל?

כולנו משתמשים ברשת החיפוש של גוגל לפחות מספר פעמים ביום, גוגל זה המקום שפונים אליו כאשר אנחנו מחפשים מידע על משהו, כל דבר, מהמלצה על אינסטלטור ועד השם של השיר הזה… נו, שהיה בסרט האחרון בנטפליקס…

מה אפשר ללמוד מ-10 התוצאות הראשונות בגוגל

ברגע שתזינו שאילתה במנוע החיפוש של גוגל תקבלו את דירוג האתרים שהכי רלוונטיים לנושא שאתם מחפשים (על בסיס האלגוריתם של גוגל כמובן).

רוב הגולשים ימצאו את התשובה לשאלה ואת המידע שחיפשו כבר בעמוד הראשון ואם נדבר יותר ספציפית, מחקרים מצביעים על כך ש-90% מכלל הגולשים לא יגיעו לאתרים בעמוד השני וימצאו את מה שחיפשו כבר באחד מעשרת האתרים המדורגים בעמוד הראשון.

זו בדיוק הסיבה שהמיקומים הראשונים יכולים לעזור לנו להבין כמה דברים סופר חשובים על העסק שלנו ואם אנחנו נשתמש במידע הזה נכון נוכל לנצל את זה לטובתנו.

בוידאו הבא אני קצת מדבר על הנושא, בקטע אחר 🙂

הנה כמה מהדברים שתוכלו ללמוד מ-10 התוצאות הראשונות בגוגל: 

1. תוכלו ללמוד המון על המתחרים שלכם

מה אתם יודעים על המתחרים שלכם?

אם לא הרבה, כדאי שתדעו ש-10 התוצאות הראשונות בגוגל יכולות ללמד אתכם המון: מה המוצרים או השירותים שהם מציעים, כמה קישורים יש לאתרים שלהם (על ידי שימוש בכלים מתאימים), איזה תכנים קהל היעד שלכם אוהב ואפילו להבין את שיטות השיווק שלהם. מידע נוסף על מחקר מתחרים.

סקר שוק מעמיק וממוקד בתוצאות הראשונות יוכל לסייע לכם להיות צעד אחד לפני כולם, להתחרות על מילות מפתח ולשפר את אסטרטגיית השיווק שלכם.

עוד על מחקר מתחרים:

אז מה אתם צריכים לעשות?

זה די פשוט, אתם בסך הכול צריכים להתנהג כמו לקוח פוטנציאלי ולהיכנס לכל האתרים שמופיעים בדף הראשון בביטוי מסוים ולהתחיל לחקור.

טיפ: מומלץ לעשות את המחקר מגלישה בסתר כדי שהתוצאות יהיו כמה שיותר אובייקטיביות.

1. השלב הראשון הוא להזין ביטוי שרלוונטי לעסק שלכם, לדוגמה – אם אתם מוכרים קורסים דיגיטליים בנישה מסוימת, בצעו חיפוש בגוגל סביב מילות מפתח שקהל היעד שלכם צפוי גם להשתמש (לדוגמה – כמה עולה קורס שיווק דיגיטלי באינסטגרם).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

2. השלב הבא הוא תחילת המחקר.

בחנו היטב את האתרים שמופיעים בעמוד הראשון ותבדקו את הדברים הבאים:

  • איזה תכנים הם מפרסמים באתר (גם בעמודים וגם בבלוג)
  • מי הם המתחרים שלכם?
  • באיזו דרך הם ממתגים את עצמם?
  • מה תדירות הפרסום באתר?
  • האם יש להם ניוזלטר?
  • מה הנושאים שהם מתמקדים בהם?

כל התשובות לשאלות האלו יכולות לספר הרבה על קהל היעד המשותף שלכם ויעזרו לכם הבין לאן לכוון.

3. נסו להתבונן על האתר מתוך המשקפיים של הלקוח ולראות מה מייחד את המתחרים שלכם, מה יכול להיות חסר ללקוחות שלהם? אני תמיד ממליץ להקדיש לכל עמוד מספר דקות ולרשום לעצמכם את הנקודות שהכי אהבתם וגם את הנקודות התורפה שזיהיתם.

הסבר טכני ומפורט הרבה יותר תוכלו לקבל במדריך שלי על מחקר מילות מפתח.

2. מערכת דירוג – איזה אתרים גוגל אוהב?

חשבתם פעם למה דווקא אתרים מסוימים מופיעים בעמוד הראשון? מה גורם לגוגל "לרצות" לתעדף אותם?

הסיבה שמנוע החיפוש של גוגל כל כך מוצלח זה בגלל שהם עושים ה-כ-ו-ל בשביל לספק לגולשים חווית משתמש כמה שיותר טובה.

המטרה היא כמובן להפנות את המשתמשים לעמודים שהכי רלוונטיים לשאלות שלהם וזה נעשה באמצעות אלגוריתם מתקדם שמדרג את התוצאות עבור מאות מיליוני השאילתות שמבוצעות בגוגל מדי יום בסדר יורד.

למעשה, גוגל משתמשים ביותר מ-200 פרמטרים (!) שקובעים את הדירוגים לאתרים. על חלק מהם – כתבתי במאמר הזה.

אני אחסוך מכם את החפירה על כך במאמר הנוכחי, אבל אני אצרף פה וידאו שבו אני מדבר על 3 הגורמים המרכזיים ביותר, לדעתי ומנסיוני – שמשפיעים על קידום אתרים בגוגל:

3. הישארו תמיד מעודכנים – טרנדים

דבר נוסף שנוכל ללמוד מ-10 התוצאות הראשונות שגוגל מציג לנו זה מה הטרנדים המובילים שהכי הולכים בשוק היום ומה הן האסטרטגיות הנכונות לשווק אותם.

אם צפיתם בוידאו לעיל – הבנתם כבר שגוגל מסתכל הרבה על רלוונטיות, תוכן ייחודי ועל כך שהוא תמיד נוטה לטובת המשתמש.

מה הקשר לטרנדים? הנה דוגמה שתמחיש לכם: אם אתם מזינים במנוע החיפוש שאילתה שרלוונטית לעסק שלכם ואתם מקבלים 10 תוצאות חיפוש שעוסקות בעיקר במדריכים בנושא, אז זה סימן שקהל היעד שלכם מחפש הרבה מדריכים בנושא.

זכרו שגוגל מזהה כמה זמן כל גולש שוהה בכל בעמוד ונותן במה לדברים שהמשתמשים הכי אוהבים. זו ההזדמנות ללמוד על הטרנדים המובילים בתחום שלכם ולהתחיל ליישם אותם גם באתר– בין אם זה תוכן בנושא מסוים, מדריכים, סרטוני וידיאו, עיצוב אתר, תמונות ועוד. 

איך לגרום לאנשים להקליק על האתר שלכם?

עוד משהו שתוכלו ללמוד מהתוצאות מבלי להיכנס אפילו לאתר זה איך לגרום את הגולש שלכם להקליק על האתר שלכם ולא של המתחרים.

טייטל ומטא דיסקרפשן – מעבר לתועלת הרבה שיש להם ל-SEO, יש חשיבות ענקית לקופי שלהם.

תחשבו על זה רגע… זה הדבר הראשון שהגולשים רואים לפני שהם נכנסים לאתר שלכם והמטרה היא כמובן לשכנע אותם להקליק על הלינק. בתוצאות המובילות תוכלו ללמוד הרבה מתיאורי מטא ולראות כיצד אתרים אחרים מצליחים לסקרן את המשתמשים להיכנס, איך הם מייחדים את עצמם? האם זה באמצעות מספרים? מסרים שיווקיים? כל אלה יוכלו ללמד אתכם להגדיל את ה-CTR ולאשר לגוגל שהאתר שלכם מעניין ורלוונטי לגולשים שלכם. 

כמו כן – שימוש חכם ויעיל בסכמה יכול גם כן למקסם את הנוכחות שלכם בגוגל ולהביא ליותר כניסות לאתר.

מה זה סכמה? אני מדבר על כך פה:

לסיכום,

יש המון דברים שניתן לחקור וללמוד מ-10 התוצאות הראשונות בגוגל ואם תעשו את זה נכון – תוכלו לקחת את העסק שלכם קדימה גם מבחינה שיווקית וגם מבחינת הקידום בגוגל.

התהליך הזה חשוב עבור כל סוג של עסק – קטן או בינוני, חדש או וותיק, זו ההזדמנות האמיתית שלכם לגדול, להישאר מעודכנים ולמצוא דרכים נוספות לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם. 

שיהיה בהצלחה 😊

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו