דף הבית / כלים לשיווק באינטרנט / מה זה גוגל אלרטס ולמה כדאי לכם להשתמש בזה?

מה זה גוגל אלרטס ולמה כדאי לכם להשתמש בזה?

גוגל אלרטס (Google Alerts) זה כלי של גוגל המאפשר לנו לקבל התראה למייל בכל פעם שאזכור חדש עולה לרשת בנושא שאנו מעוניינים לעקוב אחריו. בואו נדבר קצת על השימושים העיקריים שאפשר לעשות עם הכלי המצוין הזה.

אז איך Google Alerts עוזר לנו בחיים?

בעזרת כלי הניטור הזה של גוגל, ניתן לעקוב אחרי דברים שמעניינים אותנו ברשת, לכל מיני מטרות – מהבנאליות ביותר אל כמה יצירתיות במיוחד…

איך משתמשים בגוגל אלרטס?

הכלי עצמו מאד פשוט וידידותי לשימוש. קודם כל נכנסים לכאן כדי להתחיל.

לאחר מכן נגיע למסך כזה:

דוגמא לחיפוש בגוגל אלרטס

השלבים:

  1. בשדה החיפוש נרשום את השאילתא שאנו רוצים לעקוב אחריה. חשוב לציין שכל הפרמטרים של חיפוש מתקדם בגוגל תופסים כאן ולכן ניתן לעשות שימוש מאד יצירתי בכלי ולמטרות מאד ספציפיות.
  2. תדירות ההתראה – יש נושאים חמים או דחופים מבחינתנו שנרצה לקבל התראה עליהם באותו הרגע (אותו הרגע = מתי שגוגל מוצא את התוכן, ולא בהכרח ברגע שהוא עולה לאוויר), ויש נושאים שנעדיף לקבל "מנה מרוכזת" מהם אחת ליום או אחת לשבוע – כל אחד והעדפותיו. אני בדרך כלל משתמש באופציה של אחת ליום.
  3. שפה – האם אנו מעוניינים לקבל התראה רק מתוך חיפושים בעברית או מכל שפה? בדרך כלל אני בוחר באופציה של "כל שפה", בעיקר במעקב אחר דומיינים. לא הייתי רוצה מראש להגביל את פוטנציאל החשיפה שלי 🙂
  4. אזור – גם כאן בדרך כלל אני לא מגביל למדינה כזו או אחרת אלא אם כן אני מחפש אזכור ספציפי שחשוב שיהיה ממדינה X.
  5. כמות תוצאות – יש כאן 2 אפשרויות: "כל התוצאות" ו"רק התוצאות הטובות ביותר". לא הכי אינטואטיבי, הייתי אומר. ההמלצה שלי היא להשתמש בתצוגה המקדימה ולראות את ההבדלים בין התוצאות. בנוסף, אם זה ביטוי שכל אזכור חשוב – אז הייתי בוחר באפשרות של "כל התוצאות".
  6. שלח אל – יש אפשרות לקבל באמצעות מייל או דרך עדכון RSS. אני משתמש במייל אבל כל אחד וכוס התה שלו.

דוגמאות לשימושים יעילים בגוגל אלרטס:

1. הבייסיק מעקב אחרי השם שלכם / שם החברה / הדומיין שלכם.
כבר דיברתי בעבר על ניהול מוניטין ולמה זה כל כך חשוב. גוגל אלרטס הוא כלי עזר מצוין לניהול מוניטין. מה שצריך לעשות זה להוסיף למעקב התראות את שמכם ו/או שם החברה שלכם (באנגלית ובעברית) ובכל מיני וריאציות שיכולות להיות. מומלץ להשתמש בתצוגה המקדימה שיש בכלי על מנת לראות עם התוצאות שמקבלים אכן רלוונטיות. במקרים מסוימים מומלץ להוסיף מרכאות לחיפוש על מנת למקד עוד יותר את התוצאות.

זהו כלי מצוין עבור חברות ניהול מוניטין וחברות יח"צ המנהלות קמפיינים ויחסי ציבור עבור לקוחות. לא פעם יש בלאגנים תקשורתיים סביב נושא או אדם כזה או אחר וזאת אחת הדרכים הטובות לנטר אזכורים חדשים ברשת ולהחליט כיצד להגיב אליהם.

כמו כן, אני ממליץ להוסיף את הדומיין עצמו אל המעקב, כי לפעמים נקבל אזכור או קישור ברשת ללא ציון השם שלנו או שם החברה. המלצתי היא להשתמש בגרסה המינימליסטית ביותר של הדומיין על מנת לא לפספס אזכורים. לדוגמא, אם יש לי דומיין כזה: https://www.domain.co.il, אני אוותר על כל הקידומות ופשוט אבצע מעקב אחרי "domain.co.il".

אנקדוטה אישית: לאחרונה התחלתי לקדם עסק בתחום השמלות כלה. במסגרת מאמצי הקידום פניתי למאות בלוגים בינלאומיים שבין היתר מקבלים תמונות של שמלות כלה ותמונות מאירוע חתונה ועושים מזה פוסט בבלוג שלהם. מתוך כל הפניות פורסמו לפחות 30 פוסטים עם אזכור שם העסק ואפילו קישורים לאתר העסק (מבלי שביקשתי מפורשות). היד עוד נטויה כי אני מקבל מדי ערב עדכון מגוגל אלרטס לתיבת המייל. מיותר לציין את האפקט החיובי שזה נותן לSEO.
למי שמתעניין, אגב, איך פונים למאות בלוגים – יש שיטה אך היא על גבול האפור ולכן אני מעדיף לא לחשוף אותה על במה זו 🙂

2. מציאת מבצעים והנחות – אם יש מוצר או שירות שאתם חמים עליו כבר זמן מה ומחכים שהמחיר שלו ירד או שיהיה במבצע, ניתן לעשות זאת באמצעות גוגל אלרטס. אין לחיפוש כזה נוסחא מדויקת, אבל אפשר להשתמש בהגיון בריא והשכל הישר. כמובן שכלי התצוגה המקדימה מאד יעזור לכם למטרה זו. כמה דוגמאות:

  • "שם של מסעדה" + מבצע
  • " שם של מוצר" + "הנחה" / "בהנחה" / "קופון"
  • כל שימוש במילים כמו "מכירת חיסול", "סוף עונה" וכו' – היו יצירתיים ותנסו כמה דוגמאות.

כמובן שזה לא מוגבל למסעדה או מוצר פיזי אלא גם למוצרים דיגיטליים (למשל שירותי SEO בהנחה או במבצע) ובעצם כל דבר שניתן לרכוש באינטרנט. לדוגמא, פעם הייתי חם על איזה מוצר שהיה חסר במלאי באיביי. אז יצרתי לעצמי התראה עם שם המוצר המדויק ולאחר זמן קצר קיבלתי למייל עדכון שהוא התווסף לאתר ורכשתי אותו מיד.

3. חיפוש עבודה

כן, גוגל אלרטס זה גם כלי מצוין לחפש עבודה בתחום שלכם ולקבל על כך התראה בכל פעם ישירות למייל. ניתן גם להכניס לחיפושים ביטויים ספציפיים שחשובים לכם כמו אזור המשרה, דרגת המשרה (בכיר, מנהל, סמנכ"ל וכו'), תחום המשרה, שם של חברה ספציפית ועוד. ניתן להגביל את החיפוש לפורומים בלבד ("דיונים") או לנסות לחפש בכל הרשת.

4. ניטור תוכן משוכפל

אמנם זה לא כלי ייעודי למטרה זו ולא האידיאלי לכך, אבל Google Alerts בהחלט יכול לשמש אתכם למעקב אחר תוכן משוכפל.

איך זה עובד? נניח פרסמתם מאמר, עבודה אקדמית, מחקר או כל דבר אחר שחשוב לכם לדעת אם מישהו העתיק אותו. קחו מחרוזת (נניח 10-15 מילים רצופות) מתוך המאמר והגדירו אותה כחיפוש בגוגל אלרטס. ניתן אפילו להוסיף כמה מחרוזות מתוך המאמר במקרה ומישהו החליט "להשאיל" רק חלק ממנו. במידה וזה יתפרסם ברשת – גוגל ידאג להתריע לכם על כך ואת שאר הטיפול בחצוף או החצופה שהעתיק מכם אשאיר כבר לכם.

נכון, לא שיטה פרקטית למעקב וניטור אחר תוכן רב אך לשם כך יש מגוון כלים אחרים. כתבתי על כך במדריך שלי למציאת תוכן משוכפל וגם ציינתי כמה כלים במאמר של מעל 120 כלים לקידום אתרים.

5. מעקב אחרי בלוגרים או כותבים אהובים עליכם

אם יש אנשים שאתם אוהבים לקרוא במיוחד, שווה לכם להוסיף מעקב אחר השם שלהם, ולקבל ישירות למייל עדכון בכל פעם שהם פרסמו משהו חדש ברחבי הרשת. יותר פשוט מזה?

6. מציאת הזדמנויות לבניית קישורים

גוגל אלרטס זה גם כלי נחמד ביותר למציאת הזדמנויות לקישורים. ניתן לחפש נושא מסוים + פורום או נושא + "השאירו תגובה" וכל מיני מחרוזות בסגנון על מנת לקבל עדכונים על נושאים חדשים שעולים לרשת ו"להכות בברזל כל עוד הוא חם", להבדיל מלהשאיר תגובה באיזה דיון של פורום שכוח-אל משנת 2009. בהקשר זה אפשר גם לקרוא את הפוסט שלי – 7 דרכים לחזק פרופיל קישורים קיים.

להלן כמה טיפים למציאת פורומים בגוגל אלרטס (ובכלל בחיפוש בגוגל):

  • "phpbb" משכנתא
  • "vbulletin" משכנתא
  • "'web wiz" משכנתא
  • יש עוד המון טריקים דומים. כך למשל, אפשר לחפש בלוגים עם התוסף "commentluv" שמאפשר להשאיר תגובות עם קישורים שהם Dofollow.

הדוגמאות לעיל אלו מערכות של פורומים וכל חיפוש עם המחרוזות הנ"ל+ נושא ספציפי תוביל אתכם קרוב לוודאי לפורום בנושא. קיראו עוד על שיווק באמצעות תוכן.

7. מעקב אחרי בריאות האתר

יש מקרים בהם האתר שלנו נפרץ ומתווספים אליו מאות או אפילו אלפי עמודים חדשים עם כל מיני ביטויים מפוקפקים כמו ויאגרה, קזינו, סקס וכו'. דרך טובה להעלות על זה לפני שזה מתפשט ויוצא מפרופורציות היא פשוט להגדיר התראה בגוגל אלרטס עם הפקודה:

site:domain.co.il

ולקבל התראה האם מתווספים לאתר שלנו עמודים שלא אנחנו יצרנו.

כמובן שצריך להחליף עם שם האתר הרצוי.

 

כמובן שהדוגמאות לעיל הן רק קצה הקרחון וניתן לעשות עם הכלי הזה עוד אינספור שימושים אחרים. תחשבו מחוץ לקופסא ותנו לדמיון להשתולל! כמובן שאם מישהו מעוניין לשתף על שימוש מגניב שניתן לעשות עם גוגל אלרטס יותר מאשמח לשמוע.

בהצלחה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט: כל האפשרויות היעילות להגדיל את העסק שלכם

בתור בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים על הפוטנציאל העצום שיש לרשת האינטרנט בפרסום ושיווק העסק ...

הגדלת רשימת תפוצה

יתרונות של ניהול רשימת תפוצה (ו-15 דרכים להגדיל אותה)

רשימות תפוצה הן אחת השיטות היותר ותיקיות ומוכרות להגיע לקהל יעד נאמן שבסופו שאפשר להמיר ...

3 תגובות

  1. leonid.co.il@gmail.com'

    שלום דניאל
    למרות שכתבתי בנושא לפני כמה שנים, המאמר שלך נתן לי מספר רעיונות נוספים, עליהם לא חשבתי קודם – תודה רבה ושבת שלום!

  2. shay@logicping.co.il'

    היי דניאל,

    הרעיונות שלך יפים ויעילים הבעיה שגוגל כבר לא כל כך תומכים בשירות שלהם עצמם כבר מספר שנים, איני זוכר את התאירך שהם עדכנו על כך בדיוק אבל כיום המערכת הזאת למרות שהיא עדיין פעילה היא כבר לא כל כך מתפקדת ולא זוכה לטיפול של אנשי גוגל כבל למעלה משנתיים.
    איני יודע מתי בדיוק הם יסירו אותה אבל המידע שהיא מספקת כיום הוא מקרטע לצערי.

    דש
    שי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה