052-9095200

איך להגדיל תנועה באתר מבלי להוסיף תוכן או לעשות קישורים

למי שיש מעט רקע בקידום אתרים, הכותרת הזו נשמעת כמו קסם.

מה זאת אומרת בלי קישורים ותוכן?! הרי בערך כל מאמר שני כאן מסביב מדבר או על תוכן או על קישורים… 

אז נכון, תוכן וקישורים נשארו מאד חשובים (הכי) בכל מה שנוגע לקידום האתר שלכם ואני לא מתכוון להגיד לכם להפסיק לפתח אותם. 

להגדיל תוכן לאתר בלי תוכן או קישורים

מה שאני כן רוצה להציג לכם כאן במאמר הן 4 דרכים להגדלת תנועה לאתר שלא כוללות שום התערבות בתוכן או קישורים ותהיה להן הרבה השפעה, בטח אם הן ייושמו ביחד.

כמו שאמרתי: קסם!

הוקוס פוקוס

1. הפרד ומשול

נתחיל משיטה שעובדת מצוין בקידום אתרי מסחר – אבל ממש לא רק.

השיטה תעבוד יותר טוב ככל שהאתר יותר גדול ומכיל קטגוריות המכילות מוצרים המורכבים מכמה פריטים.

כך זה עובד – בכל המקומות שיש לנו קטגוריות מוצרים שמורכבות ממספר סוגים של מוצרים, נפרק את הקטגוריה וניצור קטגוריה לכל סוג מוצר בנפרד. כלומר – ניצור קטגוריה חדשה ונשייך אליה את המוצרים הרלוונטיים בלבד.

ניקח לדוגמא אתר ציוד ספורט ומחנאות בו מופיעה הקטגוריה 'מחבטים וכדורי טניס'.

הרעיון הוא להפריד את הקטגוריה לשתיים חלופיות, 'מחבטי טניס' ו'כדורי טניס'.

זה יעבוד טוב במידה ויש לפחות 3-4 מוצרים בכל קטגוריה. יהיה קשה לקדם קטגוריה עם 2 מוצרים בלבד – במיוחד אם למתחרים שלכם יש קטגוריות עם יותר מוצרים באופן משמעותי.

ההגיון הוא פשוט – בחיפוש של מוצרים ברבים, גוגל בדרך כלל יעדיף לתת למשתמש כמה שיותר אפשרויות בחירה, ויעדיף להציג עמודי קטגוריה, מאמרים הסוקרים מספר מוצרים או משהו בסגנון הזה – אבל פחות מוצרים בודדים.

דוגמא נוספת יכולה להיות אתר אופנה וביגוד עם קטגוריה בשם 'תחתונים וגופיות'. נפריד את הקטגוריה המורכבת לשתיים נפרדות, 'תחתונים' ו 'גופיות'. זהו כל הסיפור.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בגוגל מה שעובד מצוין זה מיקוד. ככל שיש לנו עמוד ממוקד יותר סביב נושא אחד – כך הוא יוכל להתקדם בצורה טובה יותר עבור אותו נושא וכל הביטויים הנגזרים סביב אותו נושא. למידע נוסף קיראו את המדריך המצוין שלי על קידום מבוסס זנב ארוך.

שיטה נוספת שמשיגה תוצאות דומות היא יצירה של עמודי תגיות או עמודי סינון עבור חיפושים יותר ממוקדים.

מה שיפה, שוב, שזה נעשה (כמעט) ללא כל צורך ביצור תוכן. העמודים הללו הופכים להיות מעין שער שמנקז מגוגל הרבה ביטויים שונים.

אני מרחיב עוד על הנושא הזה כאן:

2. שימוש יעיל ב-Search Console

שיטה שונה לגמרי היא שימוש דוח ביטויי החיפוש בSearch Console.

אני מדבר על הסרץ' קונסול ומדגים את השיטה הזאת בוידאו הבא:

התוצאה המתקבלת היא לא פחות מאוצר בלום של ביטויים עליהם ניתן לבצע אופטימיזציה.

מה שיפה כאן הוא שאנחנו עובדים על תוכן שכבר קיים אצלנו באתר – אנחנו פשוט מפיקים ממנו יותר.

כיצד זה עובד?

הדו"ח מאפשר לנו למצא ביטויים בהם יש לנו עמודים כלשהם שמדורגים אבל במיקומים נמוכים יותר.

משאיתרנו את אותם דפים, הם אלו שיעברו אופטימיזציה. הרעיון כאן הוא למצא 'מציאות' אצלנו באתר שיש להן סיכוי להפוך עם קצת עבודה לנכסים של ממש.

3. הקטנת משקל התמונות באתר

אף אחד לא אוהב לחכות לדף להטען או לתמונה לעלות.

אחד הגורמים המרכזיים לנטישה באתרים הוא גורם המהירות על כל מה שמשתמע מכך.

השיטה הזו תעבוד הכי טוב באתרים שמלכתחילה הם בעיתיים מבחינת מהירות – בדגש של תמונות כבדות (זהו תרחיש די נפוץ).

מעבר לשיפור או החלפת חברת אחסון אתרים (לא ניגע בזה כרגע), יש כמה דרכים לשפר מהירות באופן מיידי.

אם אתם עובדים בוורדפרס, תוכלו לשפר את משקלי התמונות באתר דרך אחד מהתוספים האלו.

יש נטיה לזלזל בחיסכון הזה כי הוא נראה זניח לכל תמונה בנפרד. אבל, כאמור – יש לא מעט מקרים בהם משקל התמונות הוא מאד גדול (ראיתי מקרים של תמונות השוקלות 14 מגה ויותר…)

אז כן – חשוב לדעת שיש לזה אפקט מצטבר וגם שאתה כנראה רגיל למהירות גלישה שעולה על זו של המשתמש הממוצע… הנה קייס סטאדי מעניין שערכתי בו שיפרתי בשלושה שלבים בסה"כ את מהירות האתר בעשרות אחוזים!

4. חסימת עמודי זבל

דרך נוספת לשיפור מצב ה-SEO באתר, לפעמים בצורה מאד משמעותית – היא על ידי ייעול האינדקס וחסימת עמודי זבל באתר.

על עמודי זבל אני מדבר בסרטון הבא:

שיטה זו תעבוד היטב בעיקר באחד התרחישים הבאים:

  • אתר גדול עם אלפי או עשרות/מאות אלפי עמודים
  • אתרי חנויות
  • בלוגים / אתרי תוכן עם שימוש מרובה בעמודי תגיות
  • אתרים עם מערכות ניהול ישנות / לא מתוחזקות וכו'

דיברתי על עמודי זבל בהרחבה במספר הזדמנויות – בין היתר בסרטון לעיל וגם בלינק למדריך שלי על עמודי זבל.

אבל בגדול – מדובר בעמודים בעלי איכות נמוכה שקיימים באתר מכל מיני סיבות, שלא נרצה שגוגל יתייחס אליהם (כלומר, יוסיף אותם לאינדקס) – שזה מה שהוא עושה ברוב המקרים כברירת מחדל.

חסימת אותם עמודים תגרום לגוגל להתייחס לאתר באופן שונה, שכן איכות הרבה יותר חשובה מכמות – והאתר יישפט על בסיס העמודים האיכותיים בו בלבד – זהו מצב אידיאלי שכל אתר צריך לשאוף אליו.

במידה ו-SEO טכני מעניין אתכם, אני מצרף כאן וידאו שלי ושל נתי אלימלך חופרים בנושאים הטכניים (בעיקר) במשך שעה ורבע. ממליץ בחום לפנות לזה זמן בלו"ז 🙂

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו