איך להשיג קישורים בחינם?

למרות עדכונים רבים ומשמעותיים של מנוע החיפוש של גוגל, קישורים נשארו פקטור משמעותי בכל מה שקשור לקידום אתרים, לפחות במנוע החיפוש הגדול בעולם.

נכון, לא כל הקישורים שווים, ויש כאלו שאפילו עלולים לגרום נזק לאתר המקודם, אבל באופן כללי, אפשר להגיד, שהסיכוי לקדם את האתר ולהשאיר אותו במקומות ריאלים במנועי החיפוש לאורך זמן גדול יותר עם קישורים מאשר בלעדיהם.

מה הבעיה? הבעיה היא שקישורים הם צרכן משאבים לא קטן.

בניגוד להרבה מאוד פעולות שניתן לבצע בתוך האתר עצמו יחסית בקלות, כמו לכתוב דף אודות, לשלב מילות מפתח, לטייב תגיות מטא, לסדר את היררכית הכותרות באתר ועוד – הרי שכדי לבנות קישורים אנחנו צריכים בדרך כלל שיתוף פעולה של מישהו אחר.

זאת הסיבה, שבשנים האחרונות קמו לא מעט שירותי בניית קישורים בתשלום.

הרעיון הוא ברור: במקום להתרוצץ בין בעלי אתרים רלוונטיים ולהתחנן לקישורים – מה שבדרך כלל יזכה להתעלמות או לבקשת תמורה כלשהי, פשוט להתקשר מול שירות בניית קישורים כזה ולקנות את הקישורים. יש, כמובן, לא מעט בדיקות שתצטרכו לעשות אם אתם בוחרים במתודה הזאת, אבל זה כבר לפוסט אחר.

בינתיים, אני יוצא מתוך הנחה שאתם מבינים את חשיבות בניית הקישורים לאתר שלכם על מנת לקדם אותו בגוגל, ואתם רוצים להשיג את הקישורים האלו בחינם, או לכל הפחות, לא בעבור תמורה כספית.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה וכמה שיטות נפוצות להשגת קישורים בחינם (יש כמובן עוד בערך אלף שיטות כאלו, אבל ניסיתי לדלות מתוכן את אלו שהן יותר פרקטיות) בואו נתחיל.

איך להשיג קישורים בחינם

פניה למעגלים קרובים

הרבה אנשים משקיעים לא מעט מאמץ כדי להשיג קישורים חיצוניים, עד שהם שוכחים בדרך את המעגלים הקרובים שיכולים לספק להם לא רק קישורים איכותיים ורלוונטיים, אלא גם בחינם, ואפילו בתצורה שהם יבחרו.

אז מיהם אותם מעגלים קרובים?

בדרך כלל, הפניה הראשונית שלכם צריכה להיות לספקים ולקוחות.

חישבו על זה – הספק המרכזי שלכם בטח ישמח להטמיע באתר שלו פוסט שלכם שסוקר את השירותים שלו ומסביר עד כמה הוא מסייע לכם בעבודה היומיומית. בפוסט כזה תוכלו להטמיע קישור לאתר שלכם וליצור קישור סופר איכותי ורלוונטי, שמייצג קשר אמיתי, יציב ואיכותי.

בנוסף, אם בתוך קהל הלקוחות שלכם נמנים גם לקוחות עסקיים – ואתם שומרים עם הלקוחות האלו על יחסים טובים, מאוד יכול להיות שהם יסכימו לקשר אל האתר שלכם, וקישור כזה לא חייב יהיה להתקבל מתוך מאמר נדוש, לפחות 500 מילים, כותרות וכותרות משנה, מהפסקה השניה ואילך, בלי להזכיר את שם המותג, ו… אתם בטח כבר מכירים את הריטואל הזה אם החלפתם בחייכם קישור או שניים.

עוד חברים במעגלים הקרובים שיוכלו לסייע לכם הם קולגות לעסקים: אלו יכולים להיות עסקים משלימים, מתחרים שמרכזים את הפעילות שלהם על פלח לקוחות מעט שונה משלכם, בני משפחה שבדיוק הקימו אתר חדש בתחום רלוונטי לשלכם ועוד ועוד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

פוסטים אורחים

דרך נוספת להשיג קישורים בחינם היא להציע תוכן תמורת קישור. כלומר, שאתם תכתבו תוכן איכותי עבור אתר אחר, תתארחו אצלו בבלוג, ובתמורה, בסוף הפוסט, או במהלכו (תלוי בהסכם בינכם) תוכלו להטמיע קישור אליכם.

האם הדרך הזאת עובדת תמיד? הממ.. האמת היא שבדרך כלל לא.

אם אתם פונים לבעל אתר סמכותי, גדול ובעל רזומה, כמעט שאין סיכוי שיסכים לפרסם פוסט אורח בבלוג שלו ללא תמורה.

עם זאת, יכולים להיות לא מעט מצבים בהם הממשק הזה יכול להועיל לשני הצדדים: כאשר מדובר בבעל אתר קטן יחסית ולא מאוד סמכותי, או כאשר הביזנס העיקרי של האתר המארח הוא תוכן מניע לפעולה (נניח בלוגר שסוקר מוצרים חדשים או שירותים חדשים בתחום מסוים וספציפי) – יכול להיות מאוד שדווקא ישתלם לאותו בעל אתר לפרסם תוכן כזה בבלוג שלו ולהוציא קישור לאתר שלכם בהתאמה.

בניית אתרים, עיצוב אתרים או קידום אתרים

בניית אתרים, עיצוב אתרים או קידום אתרים

אם אתם משתייכים לאחד מהתחומים המצויינים כאן (בניית אתרים, עיצוב אתרים או קידום אתרים), יותר מסביר להניח שהטמעתם קישור בפוטר של לקוח אחד או יותר.

יש שיגידו שמדובר בטכניקה שאבד עליה הכלח, אבל כשחושבים על זה לעומק, מדובר בטכניקה שיכולה לסייע לא רק בהעברת מיץ קישורים מן האתרים של הלקוחות לאתר שלכם – אלא בעיקר הוכחה חברתית לכך שאתם מייצגים מותג אמיתי, איכותי, וכזה שיש לו קשר אמיתי מול לקוחות.

אז הטמעת קישור כזה בפוטר של האתר היא בסך הכל מתודה מקובלת כדי להשיג קישורים רלוונטיים.

החלפת קישורים

אני יודע מה אתם חושבים עכשיו: החלפת קישורים היא לא קבלת קישורים בחינם. בשביל החלפת קישורים צריך להעניק משהו בתמורה.

פעמים רבות זה יהיה קישור יוצא מן האתר שלנו דרך טקסט שלא הכי מתאים לאופי האתר.

כל זה טוב ונכון, אבל אם אתם רוצים לעבות את פרופיל הקישורים שלכם בקישורים רלוונטיים מאתרי לקוח – זאת כנראה אחת השיטות האפקטיביות לעשות זאת. שימו לב: השיטה הזאת תצרוך מכם לא מעט משאבים.

אנשים אחרים יבלבלו לכם את המוח, אתם תמצאו את עצמכם מנהלים משא ומתן על פרמטרים חסרי חשיבות, תזכו להרבה מאוד הצעות לא רלוונטיות שתצטרכו לסנן, ואף אחד לא יכול להבטיח לכם הצלחה בתהליך הזה.

ויחד עם כל מה שצויין – זאת בהחלט שיטה שבאמצעותה תוכלו להשיג מעת לעת קישורים בחינם לאתר – גם אם קשה יחסית יהיה לעשות לשיטה הזאת סקיילינג אמיתי.

סקירות מוצרים או שירותים

מנהלים בלוג טכנולוגי או בלוג על מסעדות באזור הצפון? חלק בלתי נפרד מן הבלוג שלכם הוא, בסבירות גבוהה, סקירה של מוצרים או מסעדות.

אם אתם מנהלים אתרי תוכן כדוגמת אלו, תמיד תוכלו לסקור מוצרים איכותיים וחדשים בנישה שלכם, ולהפנות את תשומת לב בעלי המותגים הרלוונטיים לסקירה שפרסמתם.

מי יודע, אולי יתמזל מזלכם והם יסכימו לקשר אליכם?

למען הסר ספק, השיטה הזאת יכולה לעבוד במגוון רחב וגדול של תחומים אחרים, כן? מדובר בסך הכל בדוגמאות לתחומים שבהם סקירות כאלו יכולות להניב קישורים כאלו.

אינדקסים

טוב. מדובר בשיטה שדי עברה מהעולם, אבל פה ושם עוד תוכלו למצוא אינדקסים איכותיים שמתעדכנים באופן שוטף.

שימו לב, בעת רישום לאינדקס שמכיל הפניות להרבה אתרים בנושאים מגוונים, חשוב לבחון שתי סוגיות עיקריות: הראשונה – האם נדרש אישור של בעל האינדקס לרישום האתר שלכם.

ככל שאישור כזה לא נדרש, ערכו של קישור כזה יהיה אפסי, שהרי כל אחד יכול לייצר קישור בדרך הזאת ללא מאמץ.

הסוגיה השניה שכדאי יהיה לבחון היא האם מדובר באינדקס כללי או אינדקס נישתי.

באופן גס ניתן לומר כי ככל שהאינדקס הוא כללי יותר ולא מתמקד בתחום מאוד ספציפי, כך יורד הערך של הקישורים היוצאים ממנו.

פורומים

גם היום פעילים ברשת כל מיני פורומים וקבוצות שבהם נוהגים גולשים לשאול שאלות. אם תנסו לנצל את הפלטפורמה הזאת לטובתכם, באמצעות מתן מענה איכותי ולא מספים בטירוף, יכול מאוד להיות שדווקא יצא לכם מזה קישור או שניים איכותי.

שימו לב, לרוב קישורי פורומים כאלו הם קישורי nofollow, ולרוב הם גם לא קישורים איכותיים מידי גם כאשר הם בתצורת dofollow, מהסיבה הפשוטה שהם פתוחים לשימוש של כל מי שמבקר או נרשם לפורומים האלו.

ובכל זאת, אם האתר שלכם חלש יחסית מבחינת פרופיל הקישורים שלו, או שאתם סתם רוצים לגוון את פרופיל הקישורים שלכם, תוכלו להעזר בשיטה הזאת.

פרופילים של פורומים

דיברנו קודם לכן על השתתפות פעילה בפורומים, כלומר כזאת, שבאמצעות תגובה, מופנים הגולשים באתר לעמוד באתר שלכם שיתן מענה לשאלה שלהם.

יש דרך פעולה נוספת שתאפשר לכם להוציא קישורים מפורומים גם מבלי לציין קישור ישיר לאתר שלכם במסגרת התגובה שלכם או הפרסום שלכם עצמו: פרופיל הפורום שלכם.

הרבה מאוד פעמים, מאפשרים פורומים כאלו עדכון כתובת האתר שלכם בעת הרישום לפורום. במקרה כזה, כל תגובה שלכם תהפוך, למעשה, לקישור נוסף לאתר שלכם.

שימו לב שוב: פעילות מוגזמת כזאת יכולה להפוך לפעילות חשודה כספאם, ובכלל, ברוב הפורומים הקישורים האלו שיווצרו יהיו קישורי nofollow – אבל בכל זאת, ביקשתם קישורים בחינם, נכון?

אתרי מאמרים

השרידים של אתרי המאמרים להעלאה חופשית אולי עוד פעילים בישראל, אבל הטכניקה הזאת כבר מזמן לא נחשבת לטכניקה איכותית באמצעותה תוכלו לשלב קישורים טובים בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם.

אתרי מאמרים אפשרו בעבר העלאה כמעט בלתי מבוקרת של מאמרים, שאגב הטקסט, היו מאפשרים הוצאת קישורים חיצוניים לאתר אחרים.

אם אתם בכל זאת מעוניינים להשתמש בשיטה הזאת, כדאי יהיה מאוד שתרכזו את המאמציםש שלכם באתרים שבהם התוכן הוא איכותי.

איך תדעו למצוא כאלו? פשוט שבו והקדישו משאבים לקריאה מעמיקה כדי לנסות ולאתר את כמות הספאם הטהור שמוטמע שם.

קישורים מרשתות חברתיות

רשתות חברתיות

קישורים מרשתות חברתיות הם כמובן קישורים שמוגדרים כקישורי nofollow, אבל היתרון המרכזי שבהם הוא היכולת לגוון את פרופיל הקישורים וגם הויראליות שמאפשרות הפלטפורמות האלו מספקת עיתים חשיפה גדולה לקהל יעד רלוונטי ומפולח.

כך שמיץ קישורים אולי לא תקבלו באמצעות פיזור קישורים כאלו ברשתות חברתיות, אבל תנועה איכותית דווקא כן.

רישום לאגרגטורים

הרבה אנשים צורכים היום תוכן לא באמצעות מעקב ישיר אחר אתרי תוכן אלא באמצעות אגרגטורים, שאוספים עבורם את המידע, מנתחים ומעבדים אותו, ומציגים לקהל המשתמשים.

רישום לשירותי אגרגציה כאלו כספקי תוכן, יאפשר לכם לקבל מעת לעת קישורים חיצוניים בסמוך לזמן של פרסום תוכן חדש באתר שלכם.

כתבו עלינו

מכירים את החוצצים האלו באתרים שבהם מתגאים מותגים שונים במה שכתבו עליהם באתרים אחרים? ובכן, אתם יכולים להיות האתרים האחרים האלו.

באמצעות חיפוש של אתרים רלוונטיים בנישה שלכם שמחזיקים עמודי “כתבו עלינו” תוכלו למקד את התוכן שלכם באותם מותגים, ולבקש מהם הפניה עם קישור אליכם – שתטיב לשני הצדדים.

אם הצלחתם להגיע עד לפה אז הנה סרטון עם 8 דרכים איך להשיג קישורים בחינם, תהנו ובהצלחה

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו