ClickCease

052-9095200

מיתוג עסקי באינטרנט: איך עושים זאת נכון

מיתוג עסקי באינטרנט נעשה עניין קריטי עבור בעלי עסקים קטנים כגדולים, חברות וארגונים.

אם כאשר אנחנו מדברים על "ניהול מוניטין באינטרנט" אנחנו בעצם מתכוונים לדחיקה של תוצאות שליליות בגוגל למטה, כאן אנחנו בעצם מקדימים תרופה למכה ולא מחכים עד שהתוצאות השליליות בכלל יופיעו.

מיתוג עסקי באינטרנט: איך עושים זאת נכון

כמובן שכאשר מדברים על מיתוג עסקי באינטרנט לא מדברים רק על נראות המותג או השם שלנו באינטרנט – אלא גם על הנוכחות הרחבה שלנו בדיגיטל, וההשפעה שלה על כמות הפניות שאנחנו מקבלים והיכולת לגייס לקוחות חדשים על בסיס קבוע.

אחת הסיבות לכך היא שהיום שטף המידע ברשת הוא כל כך גדול, עד שלפעמיים כדור השלג הבעייתי מתחיל להתגלגל תוך שניות בלי שגוגל בכלל מעורב בכך (חשבו בכמה פייק ניוז נתקלתם בשנה האחרונה). 

כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, יש הרבה מן המשותף בין הפרקטיקות של ניהול מוניטין לאלו של המיתוג העסקי מכיוון שבשני המקרים אנחנו מציפים כלפי מעלה תכנים חיוביים.

ההבדל הוא שכאן יש לנו מרחב נשימה הרבה יותר גדול.

המרחב הזה נותן לנו יותר הזדמנויות להיות מעורבים גם אם אנחנו בעצמנו לא עושים את כל העבודה ויש לנו מנהל מדיה חברתית / מקדם אתרים / איש יח"צ וכו'.

אז איך בונים את המיתוג העסקי שלכם באינטרנט?

1. משתמשים בבלוגים כדי להציג מידע שימושי

עמוד אודות כבר לא מספיק היום והגולשים רוצים לראות שאתם מדברים איתם בגובה העיניים.

לא כל בלוג צריך להיות "חברמני", אבל הוא צריך לכל הפחות לספק לגולשים מידע חשוב שיוכל להיות להם שימושי.

גם אם טכנית מדובר באוסף של מאמרים, אני ממליץ לא להשתמש במונח הזה בתוך התפריטים של האתר מכיוון שאפילו גולש שאין לו מושג ב-SEO יודע ש-"מאמרים" הם משהו שכבר יש ממנו מספיק.

אני מודה, קל מאוד לתת את הטיפ הזה מאשר לממש אותו.

הרבה בעלי עסקים טוענים ובצדק שהתחום שלהם אפרורי והם לא יודעים מה לכתוב.

לכן רואים הרבה מקרים בסגנון אתר של עורך דין לתעבורה שמעלה לבלוג שלו "פוסט" על מספר הנקודות שמקבלים עבור סוגים שונים של עבירות תנועה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם חושבים על זה רגע, מי שנכנס לאתר כי הוא חטף דו"ח ורוצה לערער לבית המשפט לתעבורה כבר יודע כמה נקודות הוא חטף וסביר להניח גם כמה בדיוק הוא רחוק מקורס נהיגה מונעת.

עבורו הרבה יותר חשוב לדעת איך כדאי להתנהג בבית המשפט ולנצל את הזמן הקצר שיש לו כדי למזער נזקים.

עזרה קונקרטית שכזו הרבה יותר אפקטיבית עבור המיתוג של עורך דין שכזה מכיוון שהוא נתפס כמי שבאמת מבין ויש לו ניסיון ולא כמי שפשוט הולך ומשכתב סעיפים מספר החוקים.

כדי להעצים את הרושם הזה, רצוי לתת דוגמאות ממקרים אמיתיים של לקוחות ולא לכתוב רק באופן תיאורטי.

כל כמה זמן לעדכן את הבלוג?

הכלל הוא פשוט – כמה שיותר, יותר טוב

הסייג היחיד לכך – שכמות לא צריכה לבוא על חשבון איכות.

מעבר לזה – לא צריכים להיות שיקולים אחרים. ככל שתעלו יותר תוכן איכותי לאתר, כך תגדל החשיפה שלכם באינטרנט, במיוחד כאשר תדעו גם להפיץ את התוכן הזה בערוצים הנכונים.

אתם יכולים לכתוב את הפוסט בעצמכם, לתת בריף שמישהו (כמו אחד העובדים או איש תוכן חיצוני) יוכל לעבות אותו, העיקר שתשמרו את הבלוג פעיל.

המינימום שבמינימום זה פוסט אחד לחודש כדי שהבלוג ייראה חי.

עדיף הרבה יותר מזה אם אתם רוצים גם יתרונות והשפעה חיובית מבחינת SEO.

דבר נוסף: לא חייבים להיצמד למילות מפתח. חשוב גם לזהות טרנדים, מי שחי את העסק שלו יום יום לא אמור להתקשות לעשות זאת.

אל תשכחו שיש הרבה שאילתות שגוגל עדיין לא מכיר ולוקח להן זמן לצבור מספיק נפח כדי להופיע בכלי מילות מפתח, גוגל טרנדס וכו'.

מדריכים שיעזרו לכם בהקשר הזה:

2. רשתות חברתיות – לפעול בכמה חזיתות

מיתוג עסקי באינטרנט בעזרת רשתות חברתיות יכול להיות יעיל ביותר.

רוב בעלי העסקים יוצאים מנקודת הנחה שאם הם יפתחו עמוד בפייסבוק, יזמינו 300 חברים ויתחילו להעלות פוסטים, הם יקבלו המון תנועה ולידים.

יש בהנחה הזו שני חורים ענקיים.

הראשון, אם אתם מזמינים חברים שחלקם לקוחות בעסק וחלקם בכלל לא קשורים אליו (הורים מהכיתה של הילד), אז איפה בדיוק האפקט הוויראלי שישיג לכם לקוחות חדשים?

השני, החשיפה לפוסטים אורגנים בעמודי פייסבוק הולכת ומתמעטת.

אבל לא הכול אבוד ולא חייבים לשרוף כסף על קידום ממומן בתוך פייסבוק (אף על פי שזה יכול לעזור).

הדבר הראשון שאפשר לשקול הוא לנהל קבוצה שתמשוך קולגות ולקוחות.

תתפלאו בכמה תחומים אין עדיין קבוצות נורמליות שפונות גם לקהל הרחב ולא רק לאנשי מקצוע. 

קבוצה שכזו אפשר לחבר אל העסק ולמעשה לשייך אותה אליו קצת כמו שבאתר יש פורום.

ומכיוון שבפייסבוק יש לקבוצות נראות הרבה יותר גדולה, אתם מקבלים חשיפה רחבה יחסית בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי.

בקבוצה הזו אתם יכולים לפרסם ימי עיון, מבצעים וכו', כל עוד אתם לא מגזימים והופכים אותה לכיכר השוק או לוח מודעות.

גם אם כבר יש קבוצה כזו, שאלו את עצמכם עד כמה אתם פעילים ומפגינים נוכחות.

לעיתים שווה לקרוץ לעמדת הניהול גם אם זה ידרוש מכם עוד כמה דקות ביום.

למידע נוסף על שיווק בעזרת קבוצות פייסבוק.

טריק נחמד נוסף הוא לפרסם פוסטים שכבר פרסמתם בעמוד גם על ה-Wall, זה יכול לעבוד טוב במיוחד אם אתם משתמשים בפייסבוק למטרות עסקיות יותר מאשר כדי לשמור על קשר עם הסביבה הקרובה.

וזה מאפיין לא מעט בעלי עסקים קטנים שמקדמים את עצמם.

יש גם אנשים שעושים את הטריק הזה בתוך קבוצות אחרות, אבל זה יכול לגרור Ban מפייסבוק או ממנהלי הקבוצה, כך שעל זה דווקא לא הייתי ממליץ.

כתבתי על עוד המון שיטות נוספות לחיזוק הנוכחות האורגנית בפייסבוק בלי לשבור את הכיס.

3. לא רק פייסבוק

גם העצה הזו נהייתה שחוקה, אבל הנה בכל המלצה שלי: אל תישארו תקועים בפייסבוק.

יש עסקים שאינסטגרם עובד להם הרבה יותר חזק (במיוחד, בתחומים שמצטלמים טוב…) ואם אתם פונים לבני נוער שווה גם לבדוק את טיק טוק או את סנאפצ'ט.

לינקדין היא עדיין הרשת הכי טובה לעבות בה קשרים עסקיים נטו, מה שיכול להביא לכם המון לקוחות אם אתם מספקים שירותי עסק לעסק (B2B).

אי אפשר לדעת מה תהיה הרשת הבאה שתעשה מהפכה, אבל אני בטוח שאפילו צוקרברג לא תמיד יכול לישון בשקט.

4. יוטיוב

ואם כבר לא רק פייסבוק, אני חושב שהמון עסקים עדיין לא מנצלים את הכוח שיש ליוטיוב.

לאנשים יש היום פחות כוח לקרוא ולכן מספיק שאתם לוקחים כמה פוסטים נבחרים שלכם ומסכמים אותם בכמה דקות כדי שהתוכן שלכם יהיה הרבה יותר נגיש. 

אל תפחדו מלדבר מול מצלמה.

מקמו את המצלמה באופן שבו תוכלו גם לקרוא את המסך תוך כדי ולראות את כל הנקודות שעליהן רציתם לדבר.

כל נקודה תהיה כמה משפטים שאחריהם קחו נשימה וגשו אל הנושא הבא.

זה לא חייב להיות מושלם, לצופה הרבה יותר חשוב מה אתם אומרים מאשר עד כמה אתם פוטוגניים. 

הדבר נכון גם לגבי העובדים שלכם בעסק, אתם לא הולכים לעשות להם "חיים שכאלה".

אם אתם מבינים קצת בעריכה (ויש תוכנות ממש פשוטות), אפשר גם להקליט את מסך המחשב שלכם ולהציג כל מיני כלים או אתרים שמתקשרים לטיפים שאתם נותנים.

אם נחזור לדוגמה של עורך דין לתעבורה, אפשר להראות איפה מוצאים טפסים לערעור על דו"ח, איפה רשומות כל הזכויות שלכם וכו'.

אחר כך כל מה שנשאר לעשות זה לחזק קצת את הסרטון עם מילות מפתח מתאימות, כותרת, תיאור.

מפה כבר אפשר להפיץ אותו בכל האמצעים שעומדים לרשותכם, שאת חלקם כבר הזכרתי קודם.

למידע נוסף על קידום ושיווק סרטונים:

5. Whatsapp לעסקים

עוד משהו שאני לא מפסיק לשמוע עליו והוא כבר ממש לא באזז וורד.

נכון שלא כולם אוהבים להשתמש ב-Whatsapp לניהול הקשרים עם לקוחות, אבל לכו תתווכחו עם כמה מיליארדי משתמשים. 

בכל מקרה, Whatsapp Business מעניקה לכם את היכולת להפריד בין השיחות העסקיות לבין השיחות הביתיות בתנאי שיש לכם שני כרטיסי SIM, שני טלפונים או מספר וירטואלי (אחרת היא תחליף את המספר הרגיל וזה לא ממש יעזור לכם).

כשמישהו יוצר אתכם קשר דרך חשבון עסקי, הוא רואה שאתם עסק וגם יכול לצפות במידע עליכם ומוצרים או שירותים שאתם מוכרים (לכל אחד אפשר לצרף לינק).

אתם מהצד שלכם יכולים לשלוח הודעות לכמות גדולה של משתתפים וכל אחד מהם ייראה את ההודעה כהודעה אישית.

אומנם מבחינת מיתוג לא מדובר כאן במהפכה, אבל כשיותר ויותר עסקים "עוברים ל-Whatsapp", גם אצל הלקוחות מתפתח שינוי מחשבתי מסוים, ממש כמו שהיום עסק בלי נוכחות בפייסבוק נחשב למיושן.

6. רשימות תפוצה והתראות

אם כבר מישהו נכנס לאתר וקורא את התוכן שלכם, אל תתנו לו לצאת סתם כך!

הפצירו בו להצטרף לרשימת התפוצה שלכם בנקודות אסטרטגיות כמו למשל לפני שהוא מתכוון לסגור את החלון של הדפדפן (ובתנאי שעברו לפחות כמה עשרות שניות, אחרת הוא לא ממש יבין מה אתם רוצים ממנו) או בעמוד תודה – ששם זה בד"כ עובד מעולה כי הגולש כבר ביצע המרה כלשהי.

יש גם אפשרות להקפיץ את ה-Pop Up של הדפדפן ששואל אם לאפשר התראות Push.

אני ממליץ מאוד לשנות את ברירת המחדל שהיא משהו כמו "אתר XYZ רוצה לשלוח לכם התראות, האם לאשר?".

זה מעצבן וגם לא תמיד ברור (אילו מין התראות בדיוק?).

יש תוסף נחמד מאוד לוורדפרס בשם OneSignal Push שנותן המון אפשרויות להתאמה אישית, כולל הצגה של כפתור פעמון בולט והתאמה מלאה של הטקסט לאילו מחרוזות שתרצו.

זה עובד גם במובייל.

7. פוסטים אורחים

פוסטים אורחים הם סופר חשובים, ולא רק בשביל ה-SEO.

כולם בודקים היום על כולם בגוגל והאתר התדמיתי בדרך כלל לא יתפוס יותר משתי תוצאות.

המטרה היא בסופו של דבר שכל התוצאות יהיו מלאות בטקסטים שכתבתם בעצמכם או הייתם שותפים לכתיבה שלהם.

הדרך הכי טובה לוודא זאת היא ליצור קשרים עם כמה שיותר בעלי אתרים ולכתוב להם פוסטים.

הקפידו שבכל אתר שכזה יהיה לכם עמוד כותב עם ביוגרפיה ארוכה יחסית.

זו הדרך הכי טובה להתברג על השם שלכם. 

אם האתר לא מאפשר זאת, וודאו שהשם שלכם או שם העסק מופיעים לכל הפחות ב-Title.

ועוד כמה דברים קטנים לסיום:

  • הכינו מראש כמה גרסאות של הלוגו שלכם בפורמטים שונים (רחב, ריבוע וכו') כדי לשים אותו בכל מקום בו אתם מופיעים.
  • כנ"ל לגבי איזה סלוגן קטן של משפט שיהיה מזוהה אתכם
  • אם אתם הפנים של העסק, דאגו גם לתמונה באיכות טובה (לא זו שבה אתם עם משקפי שמש וגופיה מפייסבוק…).
  • אל תגזימו עם קישורים שיש בהם מילות מפתח. רואים המון עסקים ש"דופקים" מילות מפתח על הדרך. עדיף להפריד בין הקישורים הממותגים לבין הקישורים שמבוססים על מילות מפתח.
  • תמיד חפשו אם יש קהילות פורומים שצריכות ניהול בפורטלים הגדולים שמקושרים לתחום העיסוק שלכם או אם חסרים מאמרים מקצועיים בהתמחות הספציפית שלכם. זו עוד דרך מצוינת לשלוט בתוצאות שלכם בגוגל.
  • אם המתחרים שלכם משחקים מלוכלך ומתחרים על השם שלכם בקידום הממומן, לפעמיים אין בררה אלא להשקיע קצת כסף ולהעיף אותם למקום לא ריאלי.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו