בניית אתרים לעורכי דין: למה כדאי לעשות זאת בעזרת מקדם אתרים?

צריכים שירות של בניית אתרים לעורכי דין? אשמח שתקדישו לי 5 דקות מחייכם, כדי להסביר משהו חשוב 😉

בניית אתרים לעורכי דין

בניית אתרים לעורכי דין – מה חשוב לדעת?

אם אתם מתכננים בקרוב לבנות אתר אינטרנט תדמיתי עבורכם, לאחר שקיבלתם את ההסמכה לעסוק כעורכי דין, כדאי מאוד שתעצרו הכל, עכשיו ומיד!

במאמר הזה אני רוצה להסביר מדוע, לפני שניגשים לבניית אתר עבור עורך דין, כדאי יהיה מאוד להתייעץ עם מקדם אתרים ולשלב אותו כחלק אינטגרלי מבניית האתר.

אוהבים וידאו? בסרטון הבא אני מסביר על יתרונות של בניית אתרים לעורכי דין על ידי איש SEO:

אז למה כדאי לבצע בניית אתרים לעורכי דין עם מישהו שמבין SEO?

לאורך שנותיי כאיש SEO (קידום אתרים אורגני) קידמתי עשרות (יש מצב שעברתי גם את ה-100) אתרים של עורכי דין.

חלקם היו בנויים סבבה, וחלקם ממש לא.

העניין הוא – שבימינו אף אחד כמעט לא מרים אתר בשביל היופי או לצרכי “כרטיס ביקור דיגיטלי“.

אתר זה כלי עסקי שצריך לעבוד בשבילכם ולהכניס לידים כל הזמן!

לכן, צריך גם אתר שמלכתחילה יהיה בנוי טוב, וכזה שאפשר יהיה לקדם אותו בגוגל לראש התוצאות – ולתת בראש למתחרים 🙂

יש פתגם מוכר שאומר שעדיף למדוד פעמיים ולגזור פעם אחת, ולא להפך, וכאן בדיוק נכנס לתפקידו מקדם אתרים בתהליך של בניית אתר.

אני אמנם לא מחבב בניית אתרים יותר מדי – אבל אם זה אתר שאני הולך לקדם אותו בגוגל לאחר מכן, בתחום מגה תחרותי, אז כן, לא יזיק (בלשון המטעה) שאהיה מעורב גם בתהליך בניית האתר!

כדי להסביר באילו מן השלבים של בניית האתר צריך להיות משולב מקדם האתרים, נדגום כעת נקודות זמן שונות בתהליך התכנון, ההקמה והתפעול השוטף של האתר, ונתאר את הסוגיות העיקריות מתחום קידום האתרים שצריכות להטריד (טוב, בואו לא נהיה כבדים מידי – להעסיק) את בעל האתר ומקדם האתרים. מתחילים.

1. הגדרת מטרות העסק

נתחיל בשורה התחתונה: תחום עורכי הדין בישראל הוא אחד ההתחומים התחרותיים ביותר הקיימים בשוק.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

נתונים רשמיים מדברים על יחס של 1:150 בין עורכי דין לאזרחים בישראל, ויחס גבוה בהרבה של עורכי דין לאזרחים באזור תל אביב והמרכז.

זאת הסיבה, שעורך דין שלא ישכיל להגדיר מהם המיקודים שלו בעסק, אילו שירותים הוא מספק, ויסתפק בביטויים כלליים – לא סביר שיצליח לייצר נוכחות אפקטיבית ברחבי הרשת, לא באמצעות קידום אורגני, ולא באמצעות קידום ממומן.

תפקידו של מקדם האתרים במקרה הזה הוא למקד את עורך הדין.

עליו להגדיר יחד עם עורך הדין מהם התחומים בהם מספק עורך הדין את השירותים שלו, לאשכל אותם לתחומי על אגרגטיביים ולייעץ לבונה האתרים (או לעשות זאת בעצמו) אילו עמודים כדאי שיהיו באתר בהקשר הזה.

2. מחקר מתחרים ומחקר מילות מפתח

תהליך של בניית אתרים לעורכי דין (ושל בניית אתרים בכלל) חייב להתחיל עם מחקר מתחרים ומחקר מילות מפתח עבור קידום האתר לאחר מכן.

כדי להגביר את הנוכחות שלו במנועי החיפוש על רקע סביבת התחרות העזה, צריך כל עורך דין להבין היטב מיהם המתחרים שלו בתחום, אילו שירותים הם מספקים, כיצד נראים אתרי האינטרנט שלהם, כמה ותק יש להם בתחום, על אילו ביטויים הם מדורגים בצורה איכותית במנועי החיפוש השונים, ואילו ביטויי מפתח מייצרים עבורו הזדמנות אמיתית לפרוץ.

במחקר מתחרים ומחקר מילות מפתח, ינסה מקדם האתרים למפות, יחד עם עורך הדין, את מילות המפתח שרמת התחרות עליהן תאפשר התמודדות בתקציב הנתון של עורך הדין, שיש להן נפחי חיפוש מינמליים שיצדיקו זאת, ושיש מאחוריהן כוונת חיפוש אמיתית של גולשים המביעה רצון בהתקשרות מול עורך דין.

3. תכנון ואפיון האתר

בהקשר של בניית אתרים לעורכי דין, בשלב תכנון ואפיון האתר קובע למעשה הלקוח איזו פונקציונליות הוא ירצה לשלב באתר, כיצד יראה מסע הלקוח באתר, אילו עמודים יהיו קיימים באתר, מה תהיה היררכיית התוכן באתר ועוד.

לכל אחד מן המרכיבים האלו שצויינו ישנה חשיבות מכרעת לקידום אתרים איכותי.

תפקידו של מקדם האתרים (או חברה לקידום אתרים) במקרה הזה הוא לדאוג לחלוקה נכונה של האתר לעמודים בהתאם למחקר מילות המפתח שבוצע, לדאוג לכך שההיררכיה לא תהיה שטוחה מידי וגם לא תכיל יותר מידי רמות עומק, שרמות ההיררכיה השונות תכלנה מכנה משותף לוגי והגיוני, שמסע הלקוח באתר יאפשר לו לצרוך תוכן באתר בצורה נוחה ופשוטה ועוד ועוד.

כמו כן, לא מעט בוני אתרים מציעים כיום בניה של אתר בתצורת דף בודד עם קישורי אנקור פנימיים בתוך העמוד.

למרות שמדובר באתרים שמספקים חוויה טובה למדי, הם ממש לא טובים לקידום אתרים, בין היתר בשל הקושי לדרג עמוד בודד, טוב ככל שיהיה, על מילות מפתח מעולמות תוכן שונים, וכוונת חיפוש שונה.

אפיון אתר הוא חלק חשוב בתהליך של בניית אתר – ובטח בניית אתרים של עורכי דין.

למידע נוסף על אפיון אתרים.

4. בחירת מערכת התוכן עליה ינוהל האתר

קשה לדבר על בניית אתרים לעורכי דין בלי לדבר על מערכת וורדפרס.

כדי לצאת למלחמה באחד התחומים הקשים ביותר – אתם צריכים שיהיה לכם את הנשק המתאים.

אז – כיצד יבנה האתר? האם על וורדפרס, מערכת ניהול התוכן הפופולרי בעולם? אולי על וויקס, שמאפשרת ממשק נוח ופשוט לבניית אתרים אבל נחשבת לפחות מוצלחת בכל הקשור לקידום אתרים?

מה עם ג’ומלה, וובלי ואחרים?

תפקידו של מקדם האתרים בשלב בחירה מערכת התוכן שתשמש להקמה ולניהול השוטף של האתר להמליץ לבעל האתר באיזו פלטפורמה לבחור, כך שאם ירצה בעתיד לשלב פעילות של קידום אורגני, הוא לא יצטרך לשלם ביוקר רק משום שבחר מן המניעים הלא נכונים את מערכת ניהול התוכן.

אם אתם שואלים אותי – אין כאן בכלל שאלה.

כאמור, מי שעוסק בתחום מאד תחרותי צריך לעבוד עם הכלים הכי טובים – משמע, לבנות אתר עם וורדפרס, חד משמעית!

במידה ובא לכם להרחיב בנושא:

וגם ערכתי סרטון השוואה בין וורדפרס לוויקס:

5. הקמת האתר והזנת התוכן

לאחר שהאתר הוקם, מעבר לעיצוב שלו ולסידור התוכן שבו, יש לא מעט עבודת תוכן שצריך יהיה לבצע.

הנה כמה מן הפעולות נפוצות שמקדם אתרים ידאג לבצע כאשר הוא מלווה אתר בהקמה, בשלב הזנת התוכן:

6. שילוב מילות מפתח במקומות אסטרטגיים באתר

מקדם האתרים יצטרך לדאוג שמילות המפתח החשובות שמופו בשלב מחקר מילות המפתח שולבו היטב בכותרות האתר ובכותרות המשנה, בגוף הטקסט ובכותרות המטא, ולבסוף גם בתיאורי המטא של עמודי האתר. כל הפעולות האלה נקראות Onsite SEO או אופטימיזציה לאתרי אינטרנט.

בסרטון הבא אני מרחיב על כך:

שילוב מילות המפתח בכותרות ותיאורי המטא הוא קריטי משום שהם יחשפו לגולשים עוד לפני שאלו מגיעים אל האתר עצמו, ישפיעו באופן חיובי על דירוג עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, ויקבעו מה יהיה שיעור ההקלקות של גולשים על תוצאות החיפוש.

7. יצירת בלוג באתר וגיבוש אסטרטגיית תוכן

אם הייתם נותנים לעורך הדין להחליט, סביר להניח שהוא היה בוחר להקים אתר סטטי, מעוצב ומכובד, אבל ללא בלוג.

זוהי, כמובן, טעות קריטית. כדי שאתר אינטרנט יוכל להתקדם במנועי החיפוש לאורך זמן, הוא חייב להכיל פוסטים רבים של תוכן איכותי.

לרוב, נוטים בעלי האתרים השונים, לנהל תוכן כזה באמצעות בלוג, בגלל נוחות השימוש והניהול שלו, העובדה שהוא מאפשר לגולשים להיחשף לפוסטים האחרונים באופן אוטומטי בלי עריכות מיוחדות, וכן היכולת למחוק, לעדכן או לשנות פוסטים ספציפיים ביתר קלות, מבלי להשפיע על עיצוב האתר כולו.

לבלוג עשיר בתוכן יש תפקיד חשוב בקידום האתר על ביטויי זנב ארוך, ולאפשר לו להשיג את דריסת הרגל הראשונית הכה חשובה במנוע החיפוש, בעולם קידום האתרים.

8. שילוב ביקורות של לקוחות

כדי לחזק את האמינות והסמכות של עורך הדין בתחום בו הוא מתכוון לפעול, ימליץ, קרוב לודאי, מקדם האתרים לבונה האתר לייחד באתר עמוד שיכיל ביקורות של לקוחות ממליצים.

לציטוטים של לקוחות שונים, קישור אל אתר האינטרנט שלהם, ושילוב התמונות שלהם באתר, יש תפקיד חשוב בכל פרויקט קידום אתרים, שכן אלו מאפשרים לגולשים ולמנועי החיפוש השונים להתרשם שמדובר בעורך דין בר סמכות בתחומו, שצבר ניסיון וותק בשוק בו הוא פועל.

9. קריאה לפעולה

כדי שגולשים יוכלו לאותת למנועי החיפוש השונים שהאתר הוא רלוונטי ונותן מענה הולם לשאילתא שביצעו, יש צורך בהנעה של גולשים לפעולה.

לכן, קרוב לוודאי, יוודא מקדם האתרים מול בונה האתר, כי במהלך מסע הלקוח ייחשף הלקוח אל כפתורי הנעה לפעולה מעוצבים, טפסי רישום והשארת פרטים, קישורים אל עמוד הפייסבוק של עורך הדין ועוד ועוד.

10. שילוב דף אודות ודף יצירת קשר

סביר יהיה להניח שבמקרה של בניית אתר עבור עורך דין, יוודא מקדם האתרים שמלווה את הפרויקט, כי בונה האתר ייצור עמוד ייחודי לדף האודות, ושעורך הדין יטרח לשלב בו טקסט ראוי ובעל ערך, וכמובן לצרף אליו תמונה איכותי של עורך הדין, כשהוא מעונב ומחויט.

לדף האודות יש תפקיד חשוב לא רק עבור לקוחות פוטנציאליים המגיעים לאתר, אלא גם ובעיקר למנועי החיפוש השונים, שמגיעים לאתר, ומתרשמים שיש אבא ואמא שעומדים מאחורי האתר, עם כתובת ברורה.

זאת הסיבה שגם דף צור הקשר הוא חשוב מאוד להטמעה בכל אתר של עורך דין, ולכן סביר יהיה להניח שמקדם אתרים שמלווה את הפרויקט ימליץ גם על הטמעתו.

הרחבתי עוד על חשיבותו של עמוד אודות בסרטון הבא:

11. שילוב נתונים אודות ההצלחות של עורך הדין

אם עורך הדין יכול להתגאות בפסקי דין מכוננים שבהם היה לו חלק בהשפעה על הכרעת השופט, יותר מכדאי שיציין אותם ברזומה שלו בתוך האתר.

מקדם אתרים טוב שילווה את פרויקט בניית האתר ידאג שבונה האתר לא שכח ליצור תשתית גם לעמוד הזה.

12. ביצוע קידום לוקאלי

מרבית עורכי הדין עובדים באיזורים גאוגרפיים מתוחמים שבהם הם מספקים שירותים שונים לקהל הלקוחות שמתקשר איתם.

זאת הסיבה שמקדם האתרים ימליץ בסבירות גבוהה על שילוב אלמנטים של קידום לוקאלי באתר: ציון מפורש של כתובת ומספר טלפון של עורך הדין, הטמעה של סכמות באתר, ומחקר מילות מפתח שיאפשר לזהות חיפושים שונים בעלי אוריינטציה מקומית.

כמו כן, מקדם האתר ימליץ על ביצוע אופטימיזציה ופתיחת כרטיס בשירות גוגל לעסק שלי, על מנת לאפשר לעורך הדין להיות רלוונטי גם עבור חיפושים המתבצעים ממיקום מסויים של הגולש, אולם לא מכילים מילות חיפוש בעלות אוריינטציה מקומית.

פתיחת העסק בשירות גוגל מפות (Google My Business) היא גם קרוב לודאי המלצה שמקדם האתרים יבקש שבעל האתר, עורך הדין, יקח בחשבון כחלק מן הפעילות שלו להגברת הנוכחות הדיגיטלית שלו.

למידע נוסף על קידום אתרים לוקאלי.

רגע לפני סיום אני מצרף לכם סרטון ובו כמה טיפים בנוגע לקידום אתרים של עורכי דין:

בניית אתר לעורכי דין – לסיכום

לסיכום חברים – אם אתם שוקלים לבנות אתר לעורכי דין, או מכירים מישהו כזה – אני ממליץ בחום לעבור על כלל הסעיפים כאן, ולקחת את זה בחשבון לפני שאתם בונים לעצמכם אתר לעסק.

בהצלחה!

לא רק בניית אתרים לעורכי דין! מדריכים נוספים? קדימה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו