052-9095200

סטוריטלינג – פסטיבל עסקים מספרי סיפורים

סטוריטלינג (Storytelling) זהו אחד מהמושגים האלה ששומעים הרבה לאחרונה – במיוחד אם אתם חיים בעולם הדיגיטל.

אז בין אם יצא לכם לשמוע על המושג הזה סטוריטלינג ובין אם לא, במאמר הבא אני הולך לדבר על זה ולהסביר מהם היתרונות של סטוריטלינג באספקט השיווקי ואיך זה יכול לעזור לך בתור בעל עסק / בעל אתר.

סטוריטלינג

אז מה זה בכלל סטוריטלינג?

במילים פשוטות: שיווק באמצעות סיפור.

זאת, להבדיל משיווק אגרסיבי ו"טיפש" שרואה את הלוקח הפוטנציאלי כאוסף שטרות במקום בנאדם עם רגש.

בואו נבצע, לרגע, את הניסוי המחשבתי הבא…

קרן חדשה מגיעה למקום העבודה שלכם ומציעה פרס בסך של מיליון דולר למי שיסביר מדוע מכל האנשים במשרד, הכסף שניתן במסגרת הפרס מגיע דווקא לו.

הקרן הגיעה, כידוע, למשרד מסודר, עם אנשים שיוצאים לארוחת צהריים של שעה במהלך היום, לבושים במיטב החליפות, ונוהגים במכונית חדשה.

יחד עם זאת, מאחר שיש במשרד 30 עובדים, סביר להניח שבתוך מספר דקות תשמעו שלושים סיפורים קורעי לב, מלאי יגון ועצבות, או מעוררי השראה לחלוטין, שתכליתם תהיה אחת: להסביר למנהלי הקרן שמציעה את הפרס שהם לא יוכלו שלא להעניק את הפרס הנכסף למספר הסיפור.

מדוע זה קורה? מדוע אנשים שלא חסר להם דבר, יכולים בקלות כזאת להמציא סיפורים ולספר על מאורעות שלא היו ולא נבראו, רק כדי להרוויח מיליון דולר?

מתי הפכו האנשים האלו ליצירתיים כל כך?

התשובה היא שהם היו יצירתיים ברמה כזאת מאז ומתמיד.

והאמת היא שכל אחד מאיתנו, לו היו מוצעים לו מיליון דולר בעבור סיפור טוב, כנראה שהיה מצליח לגבש כזה.

אבל הדבר שחשוב להבין אף יותר מכך הוא שלא רק אנשים שמציעים להם פרס של מיליון דולר יכולים להפוך ליצירתיים ולמספרי סיפורים.

כל בני האדם, בלי יוצא מן הכלל, עושים זאת ביום יום, גם בלי לדעת על כך. 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

איפה אנחנו פוגשים מספרי סיפורים בחיים שלנו?

מספרי סיפורים נמצאים סביבנו כל העת.

הם מגיעים לראיון עבודה עם סיפור אישי ומקווים שהוא יסייע להם בקבלת המשרה החדשה.

הם יוצאים לדייט עם בן או בת זוג ומנסים להרשים אותם באמצעות סיפור אישי שיעיד כי הם לא אנשים משעממים.

הם מספרים סיפורים לרופא הצבאי כשהם רוצים לקבל גימלים, וגם סיפור לביטוח לאומי על מנת לקבל אחוזי נכות.

אגב, אף אחד לא אמר שהסיפורים האלו אינם אמיתיים.

אולם החשיבות הגדולה שביצירת סיפורי חיים שילוו אותנו, היא לאו דווקא באותנטיות שלהם, אלא בעיקר בדרך ובאופן שבהם הם מסופרים, וגם, כמובן, ברמת ההשפעה שלהם על מי שמאזין או צורך את הסיפור בכל דרך אחרת.

למה כדאי לשלב סטוריטלינג בעסק?

כדי לגרום לגולשים המתעניינים במוצר או בשירות שלכם לרכוש מכם, לא תמיד תספיק איכות גבוהה של המוצר, זמינות במלאי, משלוח מהיר או כל קריטריון אובייקטיבי אחר.

כשאתם מוכרים ללקוח מוצר או שירות אתם מוכרים לו, למעשה, סיפור.

  • שעון ריצה הוא סיפור של הגשמה, הצלחה ומהפך בחיים.
  • מחשב חדש הוא סיפור של התחדשות, התקדמות וושדרוג הבית או העסק.
  • תזונה בריאה היא סיפור של לקיחת אחריות על החיים חינוך נכון לילדים.

ויש, כמובן, עוד אלפי סיפורים אחרים.

האם סטוריטלינג מתאים לכל אחד?

חייבים להודות – כנראה שלא.

האם ביטוח לאומי או עורך דין פלילי יכולים לשלב סטוריטלינג בעסק שלהם?

כמעט ולא, אולי קצת…

יש עוד מלא דוגמאות לעסקים אפורים שעל פנוי סטוריטלינג פחות יתאים להם, אם כי אני חושב שכל אחד, כמעט בכל תחום – עם קצת יצירתיות ותעוזה, יוכל להטמיע את זה אצלו בעסק ובצורה זו לבלוט משמעותית על פני המתחרים.

כיצד משלבים סטוריטלינג בעסק?

עסק שמעוניין לשלב אלמנטים של סטוריטלינג בשלבי השיווק, המכירה, התמיכה והפעילות השוטפת מול הלקוחות יכול, ואף נדרש, לפעול במספר דרכים:

1. שילוב סטוריטלינג בתוכן בבלוג שלכם

למילים ותוכן יש הרבה מאד כח.

האמינו לי, אני יודע.

את הבלוג הנוכחי אני כותב כבר משנת 2013.

קשה לי לחשב את מספר השעות המצטבר שישבתי וכתבתי, ערכתי, עיצבתי, צילמתי ועוד המון פעולות שמסתיימות ב"תי" בבלוג הזה.

אממה? זאת לגמרי אחת ההשקעות הטובות שעשיתי בחיי.

למה? כי זה הוכיח ומוכיח את עצמו כל יום מחדש – ומה שמאפשר לי לבנות עסק של 7 ספרות בשנה (עוד על איך מקימים עסק מצליח).

מעל 80% מהלידים שלי מגיעים מהבלוג – בין אם אנשים שחיפשו אותי ישירות או חיפשו מוצר ו/או שירות שקשור אליי ונחתו מאחד ממאות המדריכים אצלי באתר.

אילולא הייתי משלב סטוריטלינג בבלוג שלי (אפילו שאני יודע מה זה אומר רק בדיעבד) – אני מניח שזה לא היה עובד טוב באותה מידה.

ולא שאני עף על עצמי כאן, ממש לא, אבל קשה לי גם לספור את מספר הפעמים שאנשים החמיאו לי על התוכן והכתיבה העממית והקלילה בגובה העיניים – כנראה שאני בכל זאת עושה משהו נכון.

2. שילוב סיפור העסק בדף האודות

דף האודות הוא המקום הקלאסי לשלב את סיפור העסק שלכם.

לא מעט אנשים שמגיעים אליכם לאתר, ומעוניינים לדעת ממי הם עתידים לרכוש מוצר או שירות כלשהם, יכולים לבחור ולבקר בדף האודות של העסק שלכם על מנת לקבל מידע אודות העסק.

דף אודות הוא הזדמנות מצוינת לא רק לספר מי אתם, למה אתם עושים מה שאתם עושים, מה הערכים שמנחים אתכם ועוד תוכן שיכול יהיה לעוזר לגולשים באתר להחליט שהם רוצים להתקשר מולכם, אלא גם, ואולי בעיקר, להעביר מסר באשר לסגנון שלכם:

האם אתם קלילים, כיפים ומצחיקים? האם אתם שומרים על דיסטנס ורשמיות?

אולי אתם בכלל מעוררי השראה וייתכן שבכלל באים מתוך מוטיבציה עמוקה לשינוי.

דף האודות הוא המקום שמאפשר לכם את המרחב הגדול ביותר כדי להסביר היטב לגולשים השונים באתר, מה הסיפור שלכם.

3. שילוב את סיפור של העסק בלוגו ובעיצוב האתר

הלוגו של העסק שלכם, יחד עם השפה העיצובית שאתם מטמיעים באתר הם חלק בלתי נפרד מן הסיפור של העסק.

העיצוב יכול לשדר לקהל הגולשים מהם הערכים החשובים לכם, לייצר אווירה של שידור סמכות, רצינות או לחלופין קלילות, פתיחות וגמישות מחשבתית.

כאשר אתם ניגשים לספר את סיפור העסק שלכם, התכנון וההטמעה של האלמנטיים העיצוביים באתר שלכם היא מרכיב חיוני ואף הכרחי בתהליך.

4. שילוב הסיפור של העסק שלכם בערוץ היוטיוב הייעודי שלכם

אם תמונה שווה אלף מילים, חישבו כמה מילים שווה סרטון… סרטון איכותי שתעלו לערוץ היוטיוב שלכם יוכל להעביר לקהל הלקוחות שלכם את המסר אודות סיפור העסק שלכם בצורה האפקטיבית ביותר.

למשל, אם הסיפור שלכם הוא עסק המורכב מיזמים צעירים בעלי אג'נדה, שהחזון שלהם הוא לפתור למשפחות צעירות את בעיית תזרים המזומנים בבית, הם יכולים לצלם סרטון מרשים ומלא השראה שבו תחשפו לחבורה מגובשת של צעירים שהולכים בעקבות החלום שלהם, ומוותרים על איזור הנוחות שכל כל קל להתמכר אליו, רק כדי להגשים אותו.

ואם כבר בסרטונים עסקינן, את ערוץ היוטיוב שלי אתם מכירים?

ואגב – ממש לא חייבים להיות שופעי כריזמה או כוכבי רשת בשביל לעשות סרטונים.

לי למשל, יש פחות כריזמה מיעקב ליצמן, ועדיין אני נותן בראש בסרטונים, כי זה מה שבא לי 🙂

להלן סרטון לדוגמא:

כיצד Storytelling בא לידי ביטוי בסרטונים שלי?

לדעתי – פשוט בכך אני משדר קלילות, לא רשמיות, מדבר בגובה העיניים ונותן טיפים פרקטיים ותכלסיים, וגם משתף מהחיים ומהנסיון שלי על כל מיני דברים – ולדעתי, לפחות רוב אנשים, אוהבים את זה.

5. שילוב הסיפור של העסק בכרטיס הביקור שלכם

כרטיס הביקור שלכם הוא בסופו של דבר השגריר שנשאר אצל הלקוח הפוטנציאלי, גם לאחר סיום הפגישה איתו.

כאשר אתם משאירים כרטיס ביקור אצל לקוח, דאגו שלא יראה כמו עוד כרטיס משמים שדומה לאלף כרטיסי הביקור שמחזיק הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אלא כרטיס יוצא דופן ומיוחד, שמספר את הסיפור של העסק שלכם.

6. שילוב הסיפור של העסק שלכם בעטיפת המוצר

אם אתם מספקים מוצרים פיסיים ללקוחות שלכם, מדובר בהזדמנות מצויינת לרגש אותם עם סיפור העסק שלכם. יש לא מעט אלמנטים באריזת המוצר שתוכלו לנצל לטובתכם, כדי לספר את סיפור העסק, גם אם באמצעות מילים מועטות: השקית שבה נמצאת אריזת המוצר, אריזת המוצר עצמו, דף נלווה לאריזת המוצר ועוד.

תוכלו לכתוב עבור הלקוחות שלכם ועבור המכרים שלהם על גבי האלמנטים האלו טקסטים שונים שיזכירו להם מדוע מלכתחילה בחרו להתקשר דווקא איתכם.

שילוב הסיפור של העסק שלכם במוקדים הטלפונים – אם העסק שלכם מנהל מוקד טלפוני שבאמצעותו הוא מספק שירותי ייעוץ, מכירה ותמיכה בלקוחות, מדובר בכלי עזר מצויין לצורך המשך הטמעת הסיפור של העסק.

ניתן, במקרה זה, לצייד את המוקדנים השונים בתסריטי שיחה שבהם בא לידי ביטוי הסיפור של העסק, הערכים שלו, הסיבות שהוא יצא לדרך והמטרות שלו, כך שקהל המתלבטים הטלפוני יוכל לקבל את ההחלטות הנכונות מבחינתכם ולהתקשר עם בית העסק לצורך רכישה של מוצר או שירות.    . 

לסיכום

סטוריטלינג הוא אמנות המאפשרת לכם לייצר לעצמכם יתרון יחסי בסיטואציות שונות בחיים בהן אתם נדרשים לבצע מכירה. המכירה אינה חייבת להיות מכירה של מוצר או שירות. היא יכולה להיות מכירה שלכם עצמכם, בני אדם עם אופי רגשות או רצונות. סטוריטלינג יוכל לסייע לכם להתמודד עם רופאים צבאיים וגם עם בני או בנות זוג, עם נותני שירות בביטוח לאומי וגם עם מוכרי או משכירי דירה.

סטוריטלינג היא מיומנות חשובה שאפשר ואף רצוי להטמיע גם בעסק. לאחר שעיצבתם לעצמכם את סיפור המותג שלכם, תוכלו להטמיע אותו באוסף גדול של דרכים: בדפי האודות הקיימים בנכסים הדיגיטליים שאתם מנהלים, בעטיפות המוצר ובאריזות המסופקות איתו, בכרטיס הביקור שלכם, בסרטונים המפורסמים בערוץ היוטיוב שלכם, בהנחיה ובהשראה למוקדים הטלפונים שלכם ועוד. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו