למה כדאי לכתוב "מאמרי מחיר"?

הנתונים של גוגל מראים שאחת המגמות הכי חזקות בשנים האחרונות היא חיפושים שהגולשים מצפים למצוא בעבורם תשובות ישירות.

המגמה הזו היא לא חדשה, אבל היכולת של גוגל להחזיר תשובות הישר בתוך תוצאות החיפוש יחד עם הצגת עובדות בגרף הידע של גוגל (Knowledge Graph) והפופולאריות של החיפושים הקוליים, בהחלט חיזקו אותה.

מאמרי מחיר

נכון, זה לא קל להופיע ישירות בתוך מאגר התשובות של גוגל, בטח שלא בארץ (הסמנטיקה של גוגל בעברית עדיין לא משהו), אבל זה בהחלט מראה שמאמרים ותכנים שנותנים תשובות למה שמעניין את הגולשים "בשפה שלהם", הם הזדמנות מצוינת להביא עוד תנועה איכותית (וממירה) לאתר ולהתברג על חיפושים ארוכים שהמתחרים אולי לא לוקחים בחשבון.

אז מה אלה מאמרי מחיר?

ואם אנחנו חוזרים לארץ, אין משהו שהגולש הישראלי (והיהודי בפרט) יותר מתעניין בו מאשר מחירים ועלויות: כל אחד רוצה לדעת איך הוא יכול להשיג את המחיר הכי זול, או לפחות להשוות ולוודא שהוא אף פעם לא יצא פראייר ליד החברים שלו או הטוקבקיסט מהתגובה למעלה.

אני לא מדבר על המובן מאליו שאלו אתרי מסחר או שירותים ספציפיים שחייבים לציין מחיר, אלא על תחומים יותר בעייתיים.

קחו לדוגמא עסקים שמוכרים שירותים לא מוחשיים או שירותים מוחשיים מורכבים (לדוגמה, הקמת פרגולה, שיפוצים, עריכת דין וכו').

עסק כזה יודע שלתת הצעת מחיר באתר זה לא מקצועי, בדרך כלל לא ריאלי וגם יכול לתת למתחרים יתרון משמעותי.

אני מדבר על הנושא של "מאמרי מחיר" בסרטון הבא:

אז למה לציין מחירים באתר?

אני יודע שהרבה בעלי עסקים לא אוהבים לכתוב ולציין מחירים.

אבל רובם מקובעים בראש, חיים בעולם הישן ולא ממש מבינים את היתרון של זה בעולם האונליין.

באופן אישי, המאמרים אצלי שקשורים לעלויות / מחירים, זוכים לפופולאריות רבה וגם הביאו את הכי הרבה לידים לאורך זמן (אם אני לא מחשיב את דף הבית).

בנוסף, אני נזהר מלהסיק מסקנות רק מהמקרה שלי כי האתר שלי עוסק בתחום די ספציפי שפונה לקהל יעד מסוים. אבל, בכל תחום שבו המלצתי ללקוח לייצר "מאמר מחיר" זה פשוט עושה את העבודה – גם מבחינת כניסות וגם מבחינת הלידים שזה מביא. כך שלדעתי ומהניסיון שלי – יצירת תוכן על מחירים זאת פרקטיקה מצוינת עבור קידום אורגני בגוגל של אתרים וגם טוב מבחינה עסקית בכלל.

יתר על כן, בגלל שהרבה מתחרים לא עושים את זה, בעיקר בתחומים בהם זה פחות מקובל – מי שכן ישכיל לעשות זאת יזכה ליתרון משמעותי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

ועוד חפירה קטנה לפני שאני מגיע לתכלס – גם אם חיפשתם בכלי מילות מפתח או כל כלי אחר, ביטויים רלוונטיים למחירים ועלויות וראיתם שאין עליהם חיפושים, או נפחי חיפוש נמוכים מאד – אל תאמינו!

פשוט תכינו את המאמר, תנו לזה כמה חודשים לצבור נתונים ואז תראו כמה כניסות זה מביא דרך האנליטיקס וה- Search Console.

יתרונות של מאמרי מחירים:

  • כאמור, ברוב המקרים הם מביאים אחלה טראפיק וגם לידים.
  • זה פאקינג השקעה חד פעמית של שעה כתיבה / 100-200 ₪ אם אתם נותנים למישהו אחר לכתוב.
  • התועלת שיכולה לצאת מזה משקפת ROI פסיכי לחלוטין (אגב זה נכון לכל מאמר איכותי באשר הוא).
  • יתרון על פני המתחרים – גולשים שימצאו מה שחיפשו דווקא אצלך יעריכו אותך הרבה יותר ובתמורה יש סיכוי טוב שיפנו אליך.
  • מחיר זה לא כזה סוד גדול, בואו. וגם אם לא בא לכם לציין את המחיר בדיוק – תתנו טווח, תסבירו ממה מורכב המחיר, תנו משהו! קמצנים.
    הנה דוגמא למאמר בסגנון שאני עשיתי וזוכה לפופולאריות רבה.
  • והכי חשוב – אל, פשוט אל תכתבו מאמר שהכותרת שלו היא "מחיר X" ואז לא לציין שום מספר בפנים – זה הכי גרוע.
  • כותבים על מחירים? תעמדו מאחורי ההבטחה בכותרת ותפרטו – כמה שיותר, יותר טוב.

אז איך עושים את זה נכון?

בתור מקדם אתרים מקצועי, יצא לי לייעץ לא מעט לגבי יצירה אל מאמרי מחיר, במגוון תחומים.

אז מה בדיוק אפשר לעשות בשביל מצד אחד להחזיק את הקלפים קרוב לחזה ומצד שני להביא את כל התנועה היקרה הזו? הדרך הכי טובה היא לכתוב מאמרי מחיר כלליים, ויש המון דרכים לעשות זאת, לדוגמה:

1. לתת טווחי מחירים

לתת טווח מחירים ריאלי שאתם יכולים לעמוד בו נותן לגולש מושג האם הוא בכלל יכול להרשות לעצמו את מה שאתם מוכרים. כאן חשוב מאוד להדגיש עלויות נוספות כמו תוספות כאלו ואחרות. אם הגולש יגלה שמה שהוא קרא באתר לא קשור למציאות, הסיכוי שלכם לסגור עסקה יורד בעשרות אחוזים. בעיניי, גם טווח מחירים פראי ורחב עדיף מכלום.

בתחומים שזה מאד מורכב לתת מחיר וזה מאד משתנה, כמו שירותי עריכת דין למשל, אפשר לציין תרחישים שונים (למשל המחיר מורכב מנגזרת של סכם התביעה) או עמלה שנעה בטווחים שונים כתלות במורכבות הקייס ועוד. סה"כ רוב האנשים לא כאלה מטומטמים ומבינים שלא בכל תחום אפשר לתת מחיר מדויק או אפילו משהו קרוב לזה.

אפשר לראות דוגמא למשהו בסגנון שעשיתי – מחיר בניית אתרים, וגם מחירי פרסום בגוגל.

2. לתת לגולש לעשות את החשבון

למה הכוונה? בתחומים כמו שיפוצים, בנייה או תיקונים, אפשר לרשום מחיר מוערך למטר או להחלפת חלק, כשברור מאליו שהחישוב הסופי משתנה בהתאם לסיטואציה. בדרך כלל טבלאות הולכות מצוין כי הגולש רואה נתונים של ממש ולא צריך להתאמץ יותר מדי.

3. לחלק את המחיר לקטגוריות

פעמיים לגולש שמגיע לאתר אין ממש מושג מה הוא רוצה. לדוגמה, אם פעם היינו צריכים לבחור בין סמסונג לאפל בתחום הסמארטפונים, היום כל כמה חודשים נכנסת לשוק חברה חדשה עם עשרות דגמים חדשים שמצטרפים לעשרות או אפילו מאות הדגמים שכבר יש בשוק.

לכן, אי אפשר לתת מחיר אחד ספציפי, כי לכל אחד שיקולים שונים לחלוטין. במקום זאת, אפשר לקחת קטגוריות כמו איכות מסך, זמן סוללה, ביצועים או מצלמה, ולרשום כיצד הן משפיעות על המחיר ולמה צריך לשים לב.

כמובן שאתם לא חייבים להיות אובייקטיבים עד הסוף ואפילו כדאי להמליץ על כמה דגמים שנמכרים היטב או דגמים חדשים שאתם רוצים לדחוף קדימה.

4. לשתף פעולה עם אתר צרכנות

לפעמיים אתרי צרכנות או מדורי צרכנות באתרים גדולים מפרסמים סקירות מוצרים או מדריכים שונים. אתם יכולים להציע להם שיתוף פעולה, אפילו אם מדובר רק באספקת מוצרים לסקירה או מתן טיפים למי שכותב את התוכן. כך אתם מקבלים קרדיט (ואולי גם קישור) ויוצרים רושם טוב.

למרות שזו שיטה מצוינת, אסור ליפול למלכודת של "תוכן שיווקי סמוי" : אם הגולשים יחשבו שבעצם מדובר בכתבה ממומנת ועשיתם קצת יותר מלתת מוצרים סקירה או לתת כמה טיפים, אתם יכולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת.

5. לבנות מחשבון

אם בא לכם להשקיע ולקחת את זה כמה צעדים קדימה – לבנות מחשבון זאת אופציה מצוינת. זה נפוץ בתחומים שונים כמו הלוואות, משכנתאות, וגם בתחומים של בעלי מקצוע שונים כמו שיפוצים, צביעת דירה וכו'.

לא תמיד צריך לפתח מחשבון מאפס – יש אתרים שפיתחו כלים מוכנים שכל מה שצריך זה להטמיע אותם באתר שלכם. כמובן שזה אומר שיש גם קרדיט לבעל האתר. אפשרות אחרת היא לקנות מחשבון מוכן בדמות תוסף וורדפרס או משהו בסגנון.

חיפוש מילות מפתח של מאמרי מחיר

איפה לחפש מילות מפתח?

כאמור, אני לא חובב גדול של כלי מילות המפתח של גוגל מבחינת היקפי חיפוש. הנסיון שלי מראה שהאוצר האמיתי נמצא במידע שמצטבר ב Search Console וגם בהשלמות של גוגל (מבחינת הרעיונות לביטויים יצירתיים ומעניינים). איך אני מקבל רעיונות לביטויים? הרחבה מלאה תמצאו כאן.

לגבי ביטויים הקשורים למחירים, בעברית זה די פשוט ובד"כ מרבית חיפושי המחירים נעים סביב הוריאציות האלו:

1. כמה עולה מחיר X
דוגמאות: כמה עולה צימר בצפון, כמה עולה גריל גז…

2. מחיר [שירות/מוצר]
דוגמאות: מחיר קידום אתרים, מחיר בניית אתר, מחיר שיפוץ מטבח

3. עלות [שירות/מוצר]
דוגמאות: עלות השחרת חלונות לרכב, עלות אוזניית בלוטוס…

4. [שירות/מוצר] ב-[מחיר משתנה]
דוגמאות: צימר עד 500 ₪ ללילה, גריל גז ב-1000 ₪…

יש גם מונחים כמו מבצע/הנחה ושות' אבל מדובר בדוגמא שונה במהות ובטח לא מתאימה בכל תחום (תארו לכם "עורך דין פלילי במבצע"..)

אם מדובר באתר רחב עם המון תוכן אז זה יהיה רעיון טוב לעשות כמה וכמה מאמרי מחירים לפי קטגוריות – למשל באתרי מסחר שווה להקדיש לזה מדור נפרד.

דגשים נוספים

בכל דרך שבה אתם בוחרים, תנו ידע כמה שיותר מקצועי. מאמרי מחיר הם לא מאמרים שמישהו שלא מבין בתחום יכול לחרטט בשביל למלא טקסט לגוגל, מכיוון שהמטרה בסופו של דבר היא להביא לשיעורי המרה גבוהים.

לכן – מומלץ בחום לשלב במאמרים כאלה טופס יצירת קשר ו/או אמצעי אחר מניע לפעולה.

עוד משהו שאולי נשמע טריוויאלי, אבל צריך להתייחס אליו בכובד ראש: אם אתם משתמשים בגרפים או אפילו קטלוג של מוצרים, עדיף לבדוק קודם אם אתם יכולים להשתמש בו. להרבה חברות ויבואנים יש חומר שיווקי שאתם יכולים לקחת ולהשתמש בו (Press Release), לפעמיים הוא מתחבא בפוטרים של האתרים הרשמיים, ולפעמיים אפשר לבקש אותו דרך הדואר האלקטרוני ולקבל קובץ PDF או תמונות.

לסיכום

אם עדיין אין לכם מאמר על מחיר/עלויות באתר – ממליץ בחום לשקול זאת ברצינות. גם אם אתם עוסקים בתחום מורכב שזה לא דבר שגרתי בו.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו