052-9095200

הסרת תוכן מיושן ולא רלוונטי מגוגל – הכיצד?

רשת האינטרנט היא רשת דינמית שמיוצרים בה כל העת תכנים חדשים ומקוריים (וגם כאלו שפחות).

במשך הזמן, חלק מן התכנים הללו הופכים להיות לא רלוונטים לאור השינויים הרבים שהתרחשו בתחום הספציפי שאליו מתייחסים התכנים. אלו יכולות להיות גרסאות של מסמכים או הוראות שכבר אינן רלוונטיות, תמונות שאינן עדכניות ועוד ועוד.

כדי להבין כיצד קורה מצב שבו גוגל, מנוע החיפוש הגדול והמשוכלל בעולם, שומר העתקים מיושנים ולא רלוונטיים של דפי אינטרנט, חשוב ראשית להבין כיצד גוגל פועל, בקווים כלליים.

הסרת תוכן מיושן מגוגל

הקדמה קצרה: כיצד עובד מנוע חיפוש?

כאשר גולש נפנה למנוע החיפוש ומקליד בו שאילתא, זו איננה מבוצעת מול אתרי האינטרנט החיים והמתעדכנים בזמן אמת.

למעשה, החיפוש של השאילתא מתבצע אל מול סוג של זיכרון מטמון שחברת גוגל מייצרת. למטמון הזה קוראים אינדקס, והוא מצייר את תמונת המצב של התוכן הקיים בדפי אינטרנט שונים, נכון למועד הביקור של גוגל בהם.

עוד הסבר על זה תוכלו לקבל בוידאו הבא:

הביקורים האלו, מתבצעים בתדירות משתנה בין אתר לאתר, באמצעות רכיבי תוכנה שנקראים זחלנים.

תפקידם של הזחלנים הוא לאתר דפי אינטרנט שגוגל אינה מכירה את התוכן העדכני בהם, ולהחליט האם היא מעוניינת לאנדקס אותם (לאנדקס = לשמור באינדקס).

עם זאת, חשוב יהיה לזכור שכל ביקור כזה של זחלן מטעם גוגל באתר אינטרנט הוא משאב שעולה כסף לחברת גוגל.

זאת הסיבה, שמנועי החיפוש השונים ובפרט גוגל, מחפשים כל העת דרכים לייעל את השקעת המשאבים שלהם באיתור דפי אינטרנט חדשים ולא מוכרים, ולצמצם את הפערים הקיימים בין המציאות, ובין זו שמופיע באינדקס של גוגל.

באילו מקרים אפשר לפנות לגוגל בבקשה להסרת תוכן?

לעיתים, בעיקר בגלל שיקולים של ניהול תקציב הזחילה, אותה כמות משאבים שמשקיעה גוגל בסריקה של אתר נתון (תקציב הזחילה משתנה מאתר לאתר בהתאם לכמות התוכן שיש בו, הפופולריות שלו, מספר הקישורים המפנים אליו ועוד), יווצר פער בין מידע שהגולש יקבל כחלק מדף התוצאות במנוע החיפוש, ובין התוכן הקיים באתרים הרלוונטיים בפועל.

במקרים כאלו, יכול בעל האתר או מבקר כלשהו באתר, לפנות לגוגל בבקשה להסרת תוכן ישן ולא רלוונטי מגוגל.

עם זאת, חשוב יהיה להבין שישנן עוד סיבות בגינן יכול לפנות גולש לגוגל ולבקש הסרה של תוכן או עדכון שלו. למשל, במקרה שגולש מרגיש כי מדובר בתוכן פוגעני, תוכן לא חוקי, תוכן לא עדכני, תוכן שגוי או תוכן מסוכן.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בפוסט הזה, נתמקד רק בהסרה של תוכן מיושן מגוגל.

מתי אפשר להסיר תוכן מיושן מגוגל?

הסרת תוכן מיושן היא תהליך שניתן לבצע בשני תרחישים עיקריים: כאשר התוכן נשמר במטמון של גוגל עבור אתרים שאינם בבעולתכם, וכאשר התוכן נשמר במטמון של גוגל עבור אתרים בבעלותכם.

הסרת תוכן מיושן שנשמר במטמון מדפים שאינם בבעלותכם

את בקשת ההסרה מן האינדקס של תוכן מיושן שאינו בבעלותכם, תוכלו לבצע רק אם התוכן בפועל הוסר מן האתר, אולם עדיין לא הוסר מתוצאות החיפוש. במקרה שהתוכן עדיין קיים ופעיל באתר, הבקשה להסירו מן האינדקס לא תיענה.

כדי לבצע את פעולת בקשת ההסרה, עליכם יהיה להיכנס לקישור הבא, ולהזין את כתובת ה – url של התוכן שלדעתכם יש להסיר.

הסרת תוכן מיושן שנשמר בנכסים שאתם מנהלים

אם אתם הבעלים של התוכן המיושן ואתם מעוניינים להסירו מתוצאות החיפוש של גוגל, ראשית יהיה עליכם להסירו מן האתר עצמו. לאחר שעשיתם זאת, עליכם להיכנס ל-Search Console של האתר ולבקש הסרה ידנית מגוגל.

לא יודעים איך מתקינים Search Console באתר? אני מסביר את זה בוידאו הבא:

האם בקשת ההסרה יכולה להידחות?

בקשת הסרת תוכן מגוגל עלולה להידחות בשל מגוון של סיבות:

התוכן המיושן לא נכלל באינדקס

במקרה זה, ייתכן שהתוכן המיושן כבר הוסר מהאינדקס ולכן אין עוד צורך בהסרתו.

הדף לא נכלל באינדקס

ייתכן שהדף עצמו בכלל לא כלול באינדקס של גוגל, ולכן לא נדרשת כל פעולה נוספת במצב זה.

התוכן נמצא עדיין בדף

אם התוכן נמצא וקיים עדיין בדף, עליכם יהיה ראשית להסירו או לפנות אל בעל האתר בבקשה להסירו לפני שאתם ממשיכים בבקשת ההסרה מן האינדקס.

עותק משוכפל של הבקשה

במקרה כזה, ייתכן שכבר ביקשתם לפני כן להסיר את התוכן המיושן והבקשה שלכם עדיין נמצאת בשלבי עיבוד שונים.

סיבה שלא ניתן לציין

גוגל שומרת לעצמה את הזכות לציין שהיא איננה יכולה לציין את הסיבה לדחיית בקשת ההסרה…

למה בכלל כדאי להסיר תוכן מיושן מגוגל?

קצת רקע על הסרת תוכן בגוגל, למי שמעוניין:

שמירה של תוכן מיושן באתר האינטרנט שאתם מנהלים יכולה לפגוע בתהליך קידום האתר בגוגל ממספר סיבות:

שביעות רצון לקוחות

גולשים אשר יגיעו לאתר שלכם ויצפו במידע מיושן ולא רלוונטי יאותתו ברגליים, או באצבעות ליתר דיוק, על אי שביעות הרצון שלהם מן התכנים השמורים באתר. כשזה יקרה בהיקפים גדולים, עלולה להיווצר בעיה בתהליך הקידום של האתר בגוגל.

ניהול תקציב זחילה

תקציב זחילה, או כמות המשאבים שמוכן מנוע החיפוש להקדיש לאתר שלכם לצורך איתו תוכן חדש או עמודים חדשים, הוא משאב שהייתם רוצים להפנות אך ורק לאזורים החדשים והמתחדשים ולא לבזבז אותו על תוכן מיושן.

תדמית

באמצעות דאגה לכך שהאתר יראה כל העת אקטואלי ורלוונטי, תוך ציון תאריכי העדכון של הדפים השונים, תוכלו לאותת לגולשים שמגיעים לאתר שלכם שמדובר באתר איכותי שיכול לספק להם מענה טוב לשאילתא שביקשו לבצע.

תוכן מיושן עלול להטעות

במקרה שהתוכן שאתם מספקים לקהל הלקוחות שלכם הוא תוכן משפטי, רפואי או כזה שעלול להשפיע על הכיס או הבריאות של בני אדם, הסרת תוכן מיושן היא מתודה שיכולה לסייע לכם להימנע ממצב שבו תגרמו, שלא ביודעין, נזק לקהל הגולשים שמגיע עליכם לאתר.

הסרת תוכן מיושן ולא עדכני תבטיח שאיש לא יוכל לבוא אליכם בטענות בהקשר הזה, לתבוע אתכם או לפרסם עליכם תוכן שלילי ברשת.

מדריכים נוספים שכדאי לקרוא:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו