מקדם אתרים ללא ניסיון – איך להתחיל ולצבור ניסיון בעולם ה- SEO

בשנים האחרונות עולם השיווק השתנה מאוד – ותחום ה-SEO ללא ספק הפך לקריירה מאוד מרתקת ומתגמלת.

אם אתם מקדמי אתרים ללא ניסיון – או לחילופין, חושבים רק על כיוון לקריירה כזו, סביר להניח שבתור ג’וניורים תתקלו בכמה אתגרים.

במאמר הבא אני אתן לכם כל מה שאתם צריכים לפני שאתם יוצאים לחפש עבודה בתור מתחילים ועל כל הדרכים לצבור ניסיון מעשי כך שבסוף המאמר תדעו איך לתפוס את המשרה החלומית שלכם כמקדמי SEO.

יצאנו לדרך! 😊

מקדם אתרים ללא ניסיון

יש מספר דרכים לעבוד בתור מקדמי אתרים:

✔️ מקדם אתרים אין האוס – להיות מקדמי אתרים במשרה מלאה עבור חברה/מותג אחד.

✔️ מקדם אתרים בסוכנות – זו המסלול הפופלרי במיוחד עבור מקדמים ללא ניסיון. אתם תעבדו במשרה מלאה עבור סוכנות קידום אתרים או שיווק דיגיטלי בתור מנהל פרויקטים בSEO.
זוהי דרך נהדרת לבנות את הניסיון שלכם ושלמור על חיי העבודה מגוונים יותר.

✔️ מקדם פרילנסר – להיות הבוס שלך עצמך ולעבוד מול סוכנויות, חברות ועסקים שצריכים שירותי קידום.

חשוב שתבינו – שבתחילת קריירה סוכנויות וחברות קידום יראו אתכם כחניכים מתחילים, מנהלים זוטרים או ביצועיסטים ב SEO.

חלק ניכר מהלמידה שלכם תתקיים תוך ביצוע עבודות עבור לקוחות בפיקוח של מישהו מנוסה יותר. לאחר מכן ובהתאם ליכולות שלכם – יקדמו אותכם להיות מנהלי לקוחות.

האם אני יכול לפתוח עסק עצמאי בתחום הקידום אחרי הקורס?

כעיקרון, התשובה היא כן. יש הרבה אנשים שבוחרים לדלג על שלב השכיר ובסיום קורס קידום אתרים מכריזים על עצמם כמקדמי אתרים מדופלמים. אבל, אתם צריכים לקחת בחשבון כמה דברים.

אין לי ספק שלמדתם המון במסגרת הקורס שעשיתם, אבל ברמה המעשית – זה לא בטוח מספיק.

יש המון אסטרטגיות, כלים ודברים נוספים שגם הקורס המקיף ביותר ב SEO לא ילמד אותכם – רק ניסיון מעשי.

זו בדיוק הסיבה, שאני ממליץ לכל אדם שאין לו ניסיון כמקדם, להתחיל לעבוד בסוכנות קידום ולצבור לאט לאט ניסיון כדי לחדד יכולות, ללמוד יותר על פיתוח אסטרטגיות קידום ולהכיר כלים חדשים (שכל הזמן נכנסים לשוק) כדי שבבוא היום, שתפתחו עסק משלכם יהיה לכם את כל הביטחון לעשות זאת נכון.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

סוכנות קידום - איפה להתחיל?!

האם כדאי להתחיל לעבוד בסוכנות קידום גדולה או קטנה?

יש יתרונות וחסרונות בלהתחיל לעבוד עם סוכנות קידום גדולה, בניגוד לסוכנות בוטיק קטנה יותר.

אם אתם חדשים בתחום קידום האתרים ואתם מעדיפים קודם לצבור את הניסיון שדרוש לכם – הייתי ממליץ לכם להגיש מועמדות לתפקידים בסוכנות שתוכל להקדיש לכם את כל הזמן כדי ללמד אותכם ולשפר את הידע שלכם ב SEO.

תתפלאו כמה מעסיקים מחפשים ג’וניריום עם אש בעיניים ומוטיבציה ללמוד.

חשוב לי לחדד, זה לא אומר שסוכנות קידום גדולות לא טובות – הן מעולות!

אתם יכולים ללמוד הרבה במקומות האלה. אבל, בתור מקדמים ללא ניסיון אתם תראו שלרוב הצוותים שם נוטים להיות מוסחים ועסוקים יותר בניהול לקוחות וייתכן שלא יהיה להם זמן להשקיע בפיתוח שלכם.

אז אם אתם רוצים להתחיל את הקריירה בצורה נכונה והדרגתית יותר – לסוכנות קידום קטנה ללא ספק יש יתרונות רבים יותר בעניין זה.

איך אפשר לבנות ניסיון כמקדם אתרים?

אין תחליף לניסיון מעשי כשמדובר ב SEO. אם אתם רק מתחילים, הנה כמה דרכים מעולות להתחיל לבנות את הידע שלכם באומנות המורכבת הזאת 😊

#1 תקימו אתר משלכם

הדרך הטובה ביותר לפתח ניסיון בקידום אתרים היא ליצור אתר משלכם ולהתנסות בדירוג שלו עבור מילות מפתח בעזרת טכניקות שלמדתם בהכשרה שלכם. תוכלו לתרגל לעשות אופטימיזציה, לרשום תיאורי מטא, לכתוב תוכן עם מילות מפתח וגם לעשות פעילות מחוץ לאתר כמו בניית פרופיל קישורים מאתרים אחרים.

זו גם הזדמנות לקחת את כל מה שלמדתם ולהתנסות בו בצורה עצמאית – האתר יוכל לשמש אתכם כתיק עבודות מקוון שתוכלו להציג בראיונות עבודה או ללקוחות חדשים.

#2 תקדמו אתרים לחברים ומשפחה

מספיק שתעלו פוסט בפייסבוק שלכם בו אתם מציעים קידום אתרים לחברים שיש להם אתרים ותראו כמה פניות נרגשות תקבלו.

תוכלו לעשות את זה בתור התחלה ללא תשלום או לחילופין עבור סכום מאוד סמלי – בסוף יהיה לכם תיק עבודות מרשים והכי חשוב? עוד המון ניסיון שתוכלו להציג במסגרת ראיונות עבודה.

#3 קידום אתרים לעמותות

אם אתם רוצים גם לצבור ניסיון וגם לעשות מעשה טוב, קידום אתרי עמותות יכול להיות הפתרון המושלם בשבילכם. לרוב העמותות כיום אין תקציב לשיווק בכללי וקידום אתרים בפרט, כך שתוכלו להציע להם עבודה התנדבותית.

איך להתנהל בראיון עבודה כמקדם אתרים ללא ניסיון

אז עשיתם את כל מה שכתוב – הקמתם אתר ובלוג אישי, עבדתם קשה כדי לקדם את האתר, ביצעתם אופטימיזציה לאתרים של חברים ובני משפחה ועכשיו אתם שולחים 20 מיילים ביום לחברות וסוכנויות שאתם רוצים לעבוד אצלם.

אז מה עכשיו?

כשאין לכם שום ניסיון כשכירים בסוכנויות, חשוב מאוד שתדעו להסביר את הניסיון שכן יש לכם, במקום להתמקד במה שאין לכם.

גם אם זה האתר שלכם שעבדתם עליו, התייחסו אליו כאל אתר של לקוח במהלך הראיון.

הסבירו למראיינים מה עשיתם, למה, כיצד עקבתם אחרי התוצאות, כיצד מצאתם ובניתם את פרופיל הקישורים.

תזכרו שמהטרה היא להראות את הידע וההבנה שיש לכם על התהליך.

שאלות שאולי ישאלו אותכם בראיון עבודה כמקדמי אתרים ללא ניסיון

אם אתם מגישים מועמדות לעבודה בקידום אתרים כמתחילים, תתכוננו לכך שהראיון שלכם הולך לכלול כמה שאלות שמיועדות לסנן מרואיינים.

אל דאגה, הכנתי לכם את כמה מהשאלות האפשריות – והתשובות הנכונות 😊 כך שאין מצב שלא תגיעו מוכנים לראיון.

מה הופך אתרים לידידותיים למנועי חיפוש? יש מספר גורמים שהופכים את האתר לידידותי למנועי חיפוש – זה כולל מילות מפתח, תוכן משובח, כותרות מטא, חווית משתמש, מהירות אתר וכו’.

איך מודדים הצלחה של SEO?

ייתכן שתרצו לענות על שאלה זו על סמך סוג החברה/סוכנות שאליו אתם מראיינים, מכיוון שהיעדים עשויים להשתנות. בנוסף, יש מגוון דרכים למדוד הצלחה.

במהלך ראיון SEO, תשובות אפשריות עשויות לכלול הגדלת תנועה לאתר או לדף נחיתה מסוים, שיפור ההמרות כמו לדוגמה – הרשמות לניוזלטר או מכירות, הגדלת מספר הקישורים הנכנסים, הפניית תנועה לביטוי מילות מפתח מסוימות.

איך ואיפה למדת קידום אתרים?

ברור שתשובה זו תהיה תלויה בכם – אך היא חשובה מכיוון שמעסיק פוטנציאלי רוצה להבטיח שאתם בקיאים בשיטות עדכניות ב SEO.

לכן, בנוסף למוסד הלימודים שלמדתם בו, ציינו גם מה למדתם, דברו על הניסיון המעשי שרכשתם ומה מייחד את ההכשרה ואת תהליך הלמידה שלכם.

אם מעניין אתכם לקבל קורס קידום אתרים בחינם, צפו בסרטון הבא

איך ניגשים למחקר מילות מפתח?

בשאלה זו תרצו להסביר באילו כלים אתם משתמשים למחקר, וכן כיצד אתם מבצעים זאת. לדוגמא, אם אתם משתמשים בגוגל אדוורס כדי לעשות את המחקר – אתם גם חייבים לתאר את האסטרטגיה שלכם.

אתם צריכים להראות שאתם עושים יותר מאשר לנחש מילות מפתח. דברו על החשיבות של ביטויים זנב קצר וזנב ארוך ואת החשיבות שלהם לקידום, ספרו מעט על איך בונים את אסטרטגיית התוכן בהתאם לתחרות על מילות המפתח.

מה זה פרופיל קישורים ולמה זה חשוב?

גוגל קיימת כדי לשרת את המחפש. כלומר גוגל מנסה כל הזמן לקבוע אילו תוצאות הן הרלוונטיות ביותר לכל מחפש בכל רגע נתון.

בנוסף לרלוונטיות, גוגל לוקחת בחשבון את כל נושא האמינות. לכן גוגל מסתכל גם אם ​​אתרים אחרים מדברים על האתר שלכם.

אם כן, המשמעות היא שהתוכן שלכם שווה קישור אליו ולכן הוא אמין יותר בהשוואה לאתר שאינו מקושר אליו חיצונית.

מהי מהירות אתר ולמה זה חשוב?

מהירות אתר מתייחסת למהירות הטעינה עבור המשתמש, דבר שגוגל לוקח בחשבון בזמן דירוג אתר האינטרנט, שכן דף שנטען מהר יותר מתורגם ישירות לחוויית משתמש טובה יותר.

אם המראיין שואל מה הייתם עושים כדי להגביר את מהירות הדף – ספרו על פעולות שיכולות לאפשר לכם לעשות זאת כמו לדוגמה:

  • צמצום גודל תמונות
  • הפעלת דחיסה
  • צמצום הפניות מחדש
  • הסרת JavaScript
  • אופטימיזציה של הקוד ועוד.

והכי חשוב? תביאו את האישיות שלכם לשולחן

אולי קלישאתי אבל נכון, תמיד תהיו אתם. תזכרו שעם כל הכבוד למשרה הנחשקת, אתם תרצו לעבוד במקום שיש לכם חיבור לעובדים ולמנהלים שלכם.

לכן, אל תנסו להסתיר את מי שאתם, דברו איתם על התשוקות שלכם, על היעדים שלכם לטווח הרחוק, מה אתם אוהבים בעבודה ומה פחות – זה ירשים את המראיינים שלכם ובסופו של דבר, כמשדובר על משרת ג’וניור חשוב להם לראות יותר מכל לראות את המוטיבציה שלכם.

בנוסף, אם יש לכם עניין אישי בסוכנות/חברה שאתם מתראיינים אליה – יידעו אותם, ספרו להם גם למה. אולי זה סוג הלקוחות שהם עובדים איתם? אולי זה האווירה ששמעתם עליה?
זהו, אתם מוכנים!

תזכרו להאמין בעצמכם לאורך כל הדרך, אתם אלופים אני יודע את זה. שיהיה בהצלחה! 😊

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו