מחיר שיווק באינטרנט – כמה בתכלס עולה שיווק באינטרנט?

ערוצי השיווק העיקריים כיום ברשת הם קידום ממומן בפייסבוק ופרסום גוגל, קידום אורגני וניהול מדיה חברתית (שלעיתים כולל גם קידום ממומן).

כיום מקובל ובמקרים רבים אפילו חובה להשקיע בכמה מן הערוצים במקביל.

שיווק באינטרנט – מחיר

העובדה הפשוטה הזו הופכת את שאלת מחיר השיווק באינטרנט לשאלה מורכבת יחסית ויש המון פקטורים שונים שצריך להביא בחשבון כדי להבין מהו התקציב המינימלי שבאמצעותו יהיה אפשר לראות תוצאות כמו למשל חשיפה מוגברת למותג או גיוס לקוחות חדשים.

בפוסט הזה אני לא אתיימר לתת לכם מספרים מדויקים, אבל כן אוכל לתת לכם הערכה כללית לגבי העלויות שתוכלו לצפות להן ומהם בדיוק אותם הפקטורים שהזכרתי לפני כמה שורות.

אם אתם רוצים להעמיק יותר, אני מציע לכם לקרוא את המאמרים הנפרדים שכתבתי על כל נושא:

1. מחיר שיווק באינטרנט דרך קידום אתרים בגוגל

זהו אולי הנושא הכי כאוב בנוגע למחירים של שיווק באינטרנט.

בקידום ממומן אנחנו יכולים לקבל הערכה על פי התחום ומילות המפתח שלו, וגם העמלה שנשלם לחברה שמנהלת את הקמפיין.

לעומת זאת, בקידום אורגני יש המון משתנים לא ידועים.

לכן, מה שמשפיע על המחיר הוא לא רק גודל האתר, רמת התחרות של התחום, נקודת הפתיחה של האתר, המומחיות של המקדם ופרמטרים נוספים, אלא גם איזו תוצאה בדיוק נרצה להשיג. 

במילים אחרות, לפני שאנחנו ניגשים לקבל הצעות מחיר, עלינו להגדיר מטרה ריאלית.

גם על זה כתבתי כבר והסברתי למה מיקומים הם לא תמיד הדבר הכי חשוב.

אז מה משפיע על מחיר הקידום?

הנה כמה פרמטרים עיקריים.

כפי שתראו מיד, אי אפשר באמת להפריד אותם זה מזה והם שזורים אחד בשני.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מקצועיות וניסיון: עד כמה המקדם מבין את התחום? האם הוא מכיר את העדכונים האחרונים של גוגל? המלצות מלקוחות ובעיקר קבלות על הצלחות.

מוטב לא לקחת מישהו שרק יצא מקורס קידום אתרים

העצה שלי היא לעשות שיעורי בית וללמוד קצת על התחום (יש כאן באתר אינסוף מדריכים ומאמרים) ואז להתחיל לתשאל קצת את המקדם על שיטות העבודה שלו ומהי הגישה הכללית שלו לקידום בגוגל.

אם תיפלו על מקדם אתרים שמדבר רק על מאמרים וקישורים, יכול להיות שהוא לא ממש מעודכן (בלשון המעטה) ובאחד העדכונים הבאים של גוגל חלק גדול מהמאמץ שלו כנראה יעוף לפח.

ככל שהמקדם מעריך את עצמו יותר ונמצא יותר זמן במקצוע, כך גם המחירים שלו יעלו בהתאם, אך מכיוון שאין הנחתום מעיד על עיסתו, צריך גם להתייחס לכל מה שכתבתי למעלה.

המורכבות של האתר: יש הבדל בין קידום של אתר תדמית קטן עם עשרה עמודים ומגוון מצומצם של מילות מפתח ובין קידום של חנות וירטואלית עם מאות מוצרים ועשרות קטגוריות. 

תחרותיות: לכל זירה או “ורטיקל” יש רמת תחרותיות משלו. רמת התחרותיות משפיעה באופן ישיר על כמות הזמן שנדרשת עבור הקידום.

הבעיה היא שלמי שלא מגיע מהתחום קשה לדעת אילו סקטורים הם תחרותיים יותר ואילו פחות, ולכן יש להיזהר ולא להסתמך יותר מדי על הפרמטר הזה אם זהו האתר הראשון שאתם מקדמים בתחום. 

תקציב: אפשר למצוא מקדמים גם ב-500 ₪, אבל סביר להניח שמקדם שמכבד את עצמו לא ייקח עבודה בפחות מ-1500 ₪ לחודש, וגם זה בתחומים הקלים ביותר.

עם זאת, אתם צריכים להבין שבתחומים מסוימים המשמעות של תקציבי קידום זולים היא התקדמות איטית מאוד.

אם התחרותיות גבוהה מדי, לפעמיים פשוט תרוצו ותרוצו רק כדי להישאר במקום (ואם נקודת הפתיחה שלכם לא טובה, לא תרוויחו כלום…).

זוהי בדיוק הסיבה לכך שחשוב לבדוק כמה הצעות מחיר שונות ולראות האם התקציב שיש לכם הוא בכלל ריאלי?

הוצאות: בדרך כלל הוצאות של חברה גדולה יהיו יקרות יותר ומכאן גם המחיר שהיא תדרוש.

אצל מקדם פרילנסר, רוב ההוצאות הן עבור פרילנסרים אחרים שהוא עובד איתם, תחזוקה של רשת האתרים שיש לו (במידה ויש) ואולי גם שכירות של משרד קטן.

אף על פי שמקדם אתרים עצמאי כמעט תמיד יהיה זול יותר, יש כמות מוגבלת של פרויקטים שהוא יכול לקחת, ולכן לפעמיים תגלו שפשוט אין לכם בררה, אלא לפנות לחברה או סוכנות גדולים יותר. 

כמה בסך הכול אתם צפויים לשלם? 

מהניסיון שלי, קידום של עסק קטן עם אתר תדמית יכול להתחיל ב-1,500 ₪.

עם זאת, כאשר מקדמים בתקציבים כאלו, חייבים לקבל פירוט של מה בדיוק נעשה כל חודש ולא רק גרף עם מספרים שבעצם לא אומרים כלום.

קידום אתרים בנישה ממוצעת לעסקים קצת גדולים יותר יכול לנוע בין 2,000 ל-2,500 ₪.

מכאן והלאה קידום אתרים גדולים / מורכבים יותר יכול לנסוק גם ל-5,000 ₪ ואפילו מעבר.

זה אולי נשמע המון, אבל לחברות גדולות שתלויות במכירות והפניות מהאינטרנט, לא מדובר בסכום שירסק אותן.

כמובן, שקידום של התחומים החזקים והתחרותיים ביותר שיש, יכולים גם להגיע ל10K בחודש ויותר, ובנישות מסוימות גם בדולרים.

אני מדבר על על מחירי קידום אתרים בוידאו הבא:

בנוסף, ערכתי סרטון נפרד שבו אני מדבר על מצב (לרוב, היפותטי) שבו יש תקציב לא מוגבל של קידום אורגני ומה הייתי עושה איתו:

2. מחיר קידום ממומן בפייסבוק ובגוגל

גם בלי להיכנס יותר מדי לאופן שבו שתי המערכות של פייסבוק וגוגל פועלות, חשוב להבין את ההבדלים העיקריים: גוגל מציגה מודעות בהתאם למילות המפתח בדף או לאחר שהגולש מחפש משהו, ויכולה להסתמך גם על חיפושים וביקורים היסטוריים.

לעומת זאת, פייסבוק מתבססת בעיקר על הפלח המדויק של הגולשים אליו המפרסם פונה. 

מכיוון שלכל מילת מפתח בגוגל יש מחיר אחר שהטווח שלו ידוע (למידע נוסף על מחקר מילות מפתח), קצת קל יותר לדעת כמה יעלה לכם פרסום בגוגל בהסתמך על מילות המפתח שתבחרו. 

בפייסבוק, שהמערכת שלה חדשה יחסית, התחרות נוטה להיות קטנה יותר וכל לחיצה בדרך כלל עולה בין 0.5 ל-2 שקלים, אך יש סכום מינימלי שחייבים להשקיע על פי פרמטרים שונים כגון סוג המודעה. למידע נוסף על שיווק בפייסבוק.

מנגד, בגוגל יש מילות מפתח שיכולות לעלות גם עשרות או מאות שקלים (ללחיצה, כן?)

לדוגמה, מילות מפתח בתחום כמו ניתוחים פלסטיים יעלו הרבה מכיוון שכל ליד שווה המון כסף.

לכל מערכת יש את הפורמטים שלה, וכרגע לפייסבוק יש יתרון מהבחינה הזו: המודעות יכולות להופיע לא רק בפיד, אלא גם במסנג’ר וקל יחסית לשלב בין טקסט לתמונה באופן אלגנטי.

לעומת זאת, המודעות של גוגל הן קצת שמרניות יותר למעט אולי המודעות ביו-טיוב שלא מתאימות לכל אחד (מעטים מאתנו נכנסים ליו-טיוב לצרכים עסקיים).

מהם היתרונות הבלעדיים של הערוץ הממומן?

היתרון של הקידום הממומן (ולא משנה באיזה ערוץ) הוא שאתם בסופו של דבר קובעים כמה אתם רוצים להשקיע בכל חודש – וכמובן גם שגם ממדובר בערוצים שעובדים מיידית.

לכך אתם מוסיפים את העמלה של החברה שבונה את הקמפיין.

העמלה הזו בדרך כלל נעה בין 15% ל-25%, כשלתקציבים קטנים יותר יש לרוב מחיר ניהול מינימלי. 

עוד יתרון הוא שאפשר לבצע שיווק מחדש (רימרקטינג).

מדובר במודעות דינאמיות שהתוכן שלהם משתנה על סמך ביקורים קודמים של המשתמש באתר.

מה שמתבטא בדרך כלל גם באחוזי המרה גבוהים יותר.

מודעות של שיווק מחדש לא עולות עוד כסף, אבל האסטרטגיה הכי טובה היא לקבוע עבורן תקציבים גבוהים יותר או להציע מחירים גבוהים יותר עבור כל מילת מפתח (במערכת של גוגל).

אבל מה שבאמת חשוב לזכור זה שכמו בקידום אתרים אורגני, תקציבים נמוכים מדי לא אפקטיבים אם התחרות גבוהה מדי.

אולי תקבלו כמה לחיצות ואפילו המרות, אבל לא בקצב מספיק גבוה.

יש גם לדעת שאם אין מספיק נתונים בקמפיין, קשה לבצע לו אופטימיזציה ולשפר אותו. 

האם אפשר לנהל קמפיין ממומן באופן עצמאי?

בהחלט כן!

עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם המערכת של גוגל וגם המערכת של פייסבוק הן לא הכי פשוטות לתפעול – ובהחלט יש עקומת למידה שצריך לקחת בחשבון.

לזכותם של גוגל ופייסבוק יאמר שהן מאמצים רבים בשנים האחרונות להפוך את המערכות שלהן להרבה יותר נגישות, במיוחד לעסקים קטנים במטרה להוריד את חסמי הכניסה ולהגדיל את ההכנסות מהפרסום.

אם אתם רוצים להתחיל בקמפיין לבד, הייתי ממליץ להתחיל דווקא בפייסבוק מכיוון שקל יותר להתמקד על פי חתכים דמוגרפים ותחומי עניין מאשר באמצעות מילות מפתח שדורשות מחקר ייסודי והבנה טובה יחסית של התחום.

טיפ של זהב – כדי להימנע מבזבוז תקציב לשווא – הגבילו כבר בהתחלה הם התקציב החודשי לסכום מינימלי, עד שתכירו את המערכות.

מחיר שיווק באינטרנט דרך ניהול מדיה חברתית

ניהול מדיה חברתית הוא תחום שהפך למקצוע של ממש רק בשנים האחרונות ולכן הוא נוטה להשתנות ולהתפתח כל הזמן.

בגדול, אתם משלמים למישהו כדי שינהל את הנכסים הדיגיטליים / חברתיים שלכם.

מהו נכס חברתי?

לרוב מדובר בעמוד פייסבוק, אבל זה יכול להיות גם עמוד אינסטגרם, ערוץ סרטונים ביוטיוב ואפילו חשבון טוויטר (שמאוד אהודים על פוליטיקאים, אבל קצת פחות שימושי לעסק הממוצע).

המחירים הם בדרך כלל פר פוסט או התחייבות ל-X פוסטים בשבוע.

הייתם חושבים שמשום שפוסט כולל בסך הכול כמה שורות, העבודה כולה תעלה לכם כמה מאות שקלים בסך הכול.

בפועל, מכיוון מנהלי המדיה אוהבים להציג את עצמם כקופירייטרים, אתם עשויים לגלות שגם ניהול מינימלי של עמוד פייסבוק יכול לעלות לכם קרוב ל-1,000 ₪ בחודש.

הפרמטרים שמשפיעים על העלות הם פשוטים למדי להבנה, אבל ההשפעה שלהם גדולה יחסית, ולכן אעבור עליהם בקצרה:

1. האם מדובר בפרסום פוסטים בלבד, או גם מענה פעיל, תגובות לכל פוסט ולהודעות אישיות? (בטח יצא לכם לראות עמודים שעונים רק אחרי כמה ימים…)

2. האם אתם מספקים את החומרים הגרפיים, או שמנהל העמוד מבצע גם עבודות גרפיות קלות?

3. מהי תדירות הפרסום של הפוסטים? האם יש התחייבות לשעה מסוימת, מה עם סופי שבוע?

4. כדי להקל עליכם, יש מנהלי מדיה חברתית שינהלו לכם גם את הקידום הממומן שקשור לעמוד.

לדוגמה, הקפצה של פוסטים לפיד של משתמשים נוספים.

לעיתים מדובר בעניין קריטי מכיוון שהחשיפה האורגנית בפייסבוק הולכת וקטנה.

לדוגמה, יכול להיות שיש לכם בעמוד 5,000 גולשים, אבל גם אם הפוסט שלכם כתוב בצורה מעולה, תגיעו רק ל-500 מהם!

5. רוב מנהלי המדיה יוצאים מנקודת הנחה מוצדקת שהם יצטרכו להיות עם הלקוח בקשר הדוק יחסית.

בסופו של דבר, מדובר בשירות שמשפיע על התדמית והנראות של העסק, כך שבעל עסק אחראי ירצה לבחון את התוצרים בשבע עיניים.

בגדול, אם דורשים מכם יותר מ-3,000 ₪, גם לעמוד גדול מאוד, הייתי מתחיל להיות קצת חשדן יותר.

כמו שהבנתם, מדובר כבר בתקציב שיכול להתאים לקידום של אתר בינוני.

איך אדע במה להשקיע יותר?

אחרי שהבנו כמה בעצם עולה כל ערוץ שיווק באינטרנט, השאלה היא אם כל ערוץ כזה בהכרח מתאים לנו.

לדוגמה, קידום ממומן מתאים בעיקר לאתרים מסחריים מכיוון שאנחנו רוצים להמיר גולשים.

לעומת זאת, אתר תוכן לא ממש יוכל להרוויח הרבה מקידום ממומן, אלא אם כן הוא יוביל אותו לעמוד של תוכן שיווקי שעל החשיפות או הלידים שלו הוא מקבל כסף.

מנגד, בעלי מקצוע חופשיים מסוימים כנראה לא יצליחו לצבור קהל אוהדים גדול, במיוחד אם מדובר בבעל מקצוע שקוראים לו פעם ב… (לא סביר שאני אצטרף לעמוד של “דודי טכנאי מזגנים” כי הוא מילא לי גז במזגן לפני שבועיים).

העיקרון החשוב שצריך לזכור הוא שעוגת הפרסום שלכם היא דינאמית.

סביר להניח שבהתחלה לא בדיוק תדעו איזה ערוץ הכי משתלם לכם וזה משהו שתגלו במהלך הזמן.

לכן, אם אין לכם מטרה מוגדרת מאוד כמו קידום אורגני אתר של חנות בגוגל כדי להגדיל מכירות, לא הייתי מתחייב לסכומים גבוהים ישר בהתחלה.

בסופו של דבר, הייתי מניח בזהירות שגם אם אתם עסק קטן עד בינוני, תקציב של כמה אלפי שקלים בהחלט יכול להספיק לכם, אך מובן שאפשר להשקיע יותר.

לעומת זאת, תקציב של פחות מ-2,000 ₪ לשיווק הכולל באינטרנט יגביל אתכם רק לערוצים מסוימים, וכאמור, יש עסקים שזה בהחלט יספיק להם.

בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו