052-9095200

שיווק בטוויטר (Twitter): מדריך למצייץ המתחיל, והאם זה בכלל מתאים לקהל הישראלי?

טוויטר היא רשת חברתית מבוססת מיקרובלוגינג, כלומר, מכילה תכנים טקסטואליים שאורכם אינו עולה על 280 תווים או תכני וידאו שאורכם הוא עד 140 שניות לסרטון.

המגבלות האלו על אורך התכנים המשותפים ברשת זאת הפכו אותם עם השנים לרשת דינמית מאוד, מעודכנת, עניינית, שהצליחה לכבוש לבבות רבים בעולם, להוציא אנשים לרחובות, ולהפיל משטרים טוטליטריים.

שיווק בטוויטר

אז מה כל כך מיוחד בטוויטר שמאפשר לה להיות לא רק כלי להעברת מסרים של אנשים פרטיים לעולם, אלא גם כלי שיווקי משוכלל מאוד שיכול לשמש עסקים קטנים וגדולים כאחד? אחרי הקדמה קצרה שתכלול מספר מושגי בסיסי, ננסה לענות על השאלה הזאת.

שיווק בטוויטר: מושגי בסיס ברשת הטוויטר

אזכורים או תגובות – הינם, למעשה, התייחסויות ספיציפיות של המצייץ אל ישות בטוויטר, כלומר אדם פרטי או פרופיל של חברה. באמצעות התו "@" ניתן לפנות באופן פרטי למשתמש, והוא יקבל על כך נוטיפיקציה מתאימה.

ככה זה נראה:

אזכורים בטוויטר

האשטאג – מהווה את אבן הבסיס לקטלוג הנושאים השונים בטוויטר. האשטג הוא דרך מצויינת לסדר את המידע ברשת באמצעות תיוג וקטלוג.

השימוש בהאשטאג מתבצע באמצעות הוספת התו "#" לפני מילה אחת המתארת את הנושא שבו עוסק הציוץ (אם מדובר בנושא המורכב ממספר מילים, הן תחוברנה ביניהן באמצעות תווים מיוחדים, למשל קו תחתון).

ציוץ מחדש – Retweet – המקבילה לשיתוף ברשתות חברתיות אחרות. ציוץ מחדש מאפשר למשתמש טוויטר לשתף ציוץ שאהב.

לייק – סימון המסמל את החיבה של משתמש טוויטר מסויים לציוץ מסויים.

איך טוויטר מסייע לעסקים בפעולת השיווק?

התכונות שציינו לגבי טוויטר מאפשרות לבעלי עסקים שעושים שימוש ברשת הזאת מגוון גדול של אפשרויות.

מחד, בעלי עסקים יכולים להגיע בצורה פרטנית ללקוחות שצייצו או אזכרו את החברה, ומאידך, הרשת מאפשרת לאותם עסקים להעביר מסרים לקהל הרחב בפשטות ובקלות.

אז מה בדיוק ניתן לעשות באמצעות טוויטר, כדי לשפר את התהליכים השיווקיים בעסק?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

1. ניטור לקוחות ספיציפיים

רשת הטוויטר, כאמור, מאפשרת לבעלי עסקים לאתר לקוחות שאזכרו את המותג (למידע נוסף על מיתוג באינטרנט).

לאחר מכן, מאפשרת הרשת, לצד מענה או תגובה פומבית ללקוחות אלו, גם שליחת הודעה פרטית.

מדובר בכלי שיווקי בעל כח רב. בחיפוש קצר של שם המותג ברשת ניתן לסנן מתוך כלל הציוצים רק את אלו הרלוונטיים לעסק, להשיב ללקוחות באופן פרטני, וכן לזהות מגמות של אי שביעות רצון מן השירות, ולבנות פתרונות מתאימים לכך.

2. הודעות לקהל הרחב

עסק שמעוניין לצאת בהודעה לקהל לקוחותיו יכול לצייץ ברשת הטוויטר, ולמעשה לספק את המידע הדרוש לכל מי שעוקב אחר פרופיל העסק.

יתרה מכך, מרגע שיבוצע חיפוש אחר שם המותג או המושגים שעלו בציוץ, יופיע הציוץ באופן מיידי. מדובר בדרך אפקטיבית ביותר, שאינה דורשת כל מאמץ מבחינת בית העסק, לא כרוכה בעלויות ומשאבים, אין בה טריקים ושטיקים של מיקודי בקהלי יעד, תקציב פרסום, קליקים מזוייפים ועוד אתגרים שמולם מתמודדים בעלי עסקים ברשתות חברתיות אחרות.

3. מעקב אחר המתחרים

אם העסק שלכם פעיל בטוויטר, לא מן הנמנע שגם המתחרים שלכם עושים זאת.

אם אכן זה המצב, זכיתם. כך תוכלו לעקוב אחר הפעילות של המתחרים, ללמוד ממנה על הדרך שבה הם יוצרים קשר עם הלקוחות השונים, להבין אילו תלונות לקוחות הן פופולריות אצל המתחרים ולזהות את אזורי החולשה, שבהם תוכלו אתם להעניק ערך מוסף לאותם לקוחות מאוכזבים.

4. הצעות ערך מוסף ללקוחות המתחרים

בהמשך לסעיף הקודם, בעלי עסקים ממולחים יכולים לעשות שימוש ברשת הטוויטר כדי לתפור הצעות ערך ייחודיות עבור לקוחות המתחרים, לאחר ניתוח מעמיק של התקשורת של אותם לקוחות עם העסקים המתחרים.

רשת הטוויטר מאפשרת פניה יזומה לאותם משתמשים, בצורה פרטית ודיסקרטית, ללא צורך במימון של קמפיין ייעודי.

5. ניסוי וטעיה במוצרים או שירותים חדשים

טוויטר היא מקום מצויין ללמוד ממנו על שביעות הרצון של לקוחות מהשקה של מוצרים או שירותים חדשים.

מדוע? משום שהתגובות האלה תהיינה נקיות מהתפלספויות מיותרות, תכלולנה 280 תווים ממוקדים ביתרונות וחסרונות של המוצר או השירות, ותאפשרנה ניתוח אפקטיבי ויעיל של תגובת הלקוחות להשקה החדשה.

6. מציאת לקוחות בשלים

אחד האתגרים העיקריים בכל קמפיין שיווק דיגיטלי הוא מציאה של מתעניינים במוצר או שירות שהם בעלי רמת הבשלות הגבוהה ביותר, ומוכנים, כבר לאחר שיחה קצרה של תיאום ציפיות, להתקשר לצורך ביצוע רכישה.

כאן טוויטר נכנסת לתפקיד. בדיוק כפי שבגוגל יכולים למצוא בעלי עסקים לקוחות פוטנציאליים אשר מחפשים את השירות או המוצר שהם מציעים כאן ועכשיו, כך גם רשת הטוויטר מאפשרת לאתר לקוחות שמחפשים (באמצעות ציוץ) מוצר, שירות, או חוות דעת.

אלא שבניגוד לגוגל, שם יצטרך בעל העסק להשקיע משאבים רבים, וגם הרבה סבלנות, בתהליך של קידום אורגני כדי להופיע בכלל בתוצאות החיפוש השונות, או לחלופין להשקיע תקציב בניהול קמפיין ממומן שיהיה חשוף, בין היתר, למחירים מאמרים ולקליקים של מתחרים, הרי שברשת הטוויטר יכול בית העסק לקבל את אותם לידים חמים, לגמרי בחינם.

ובכל זאת הסתייגות: היקפי השימוש בטוייטר, וכן אופי השימוש, אינם דומים כלל ועיקר לאופי השימוש של משתמשים במנועי החיפוש השונים. מי שחושב שהוא יוכל לפתוח את הרשת, לבצע בה חיפוש קל, ואז לקבל רשימה ממוינת של מתעניינים על פי רמת הבשלות שלהם, טועה ובגדול.

7. חיבור לחשבון הפייסבוק

אחד היתרונות שמציעה רשת הטוויטר הוא חיבור לחשבון הפייסבוק של המשתמש.

תצורת עבודה זאת יכולה לחסוך זמן יקר של העתקת פוסטים מרשת אחת לשניה. למעשה, חיבור כזה מאפשר שכל פוסט שמפורסם בפרופיל מסויים בפייסבוק יועתק באופן אוטומטי לרשת הטוויטר כציוץ, ויאפשר חשיפה של התוכן לקהלי יעד שונים.

ניתן גם לבצע אוטומוציות יותר מתקדמות ופרסום ביישומים אחרים בעזרת כלים כמו זאפייר למשל.

8. רכיבה על טרנד

זוהי, אולי, גולת הכותרת של טוויטר, ולכן שמרתי אותה לסוף. אם יש משהו שטוויטר בנתה במו ידיה זה את התשתית לעולם ההאשטגים, שלאחר מכן התפשטה לרשת האינסטגרם.

טוויטר מאפשרת לבעלי עסקים לתייג את הפוסטים שלהם באמצעות האשטגים פופולריים וייעודיים.

תיוג כזה, מאפשר לכל מי שעוקב אחר נושא מסויים, שהוקצה עבורו האשטג ייעודי, להחשף לתוכן של כל מי שפרסם ציוץ תחת ההאשטג הזה, ובפרט בית עסק שהחליט לעשות כך.

זהו, למעשה, ניצול כוחו של הגל. בכל פעם הגל יתרכז בנושא אקטואלי אחר, אולם אנשי עסקים אשר משכילים להבין את הפוטנציאל של התפתחות דיונים סביב האשטגים פופולריים, יכולים בהחלט לעשות בהם שימוש לצורך יצירת תכנים מתאימים שיהנו מגל תשומת הלב שיש לנושא.

לסיכום

שיווק בטוויטר לרוב היא ממש לא האופציה הראשונה שנרצה לבחון – לפחות לא לקהל ישראלי ולא לרוב התחומים.

אבל מי שיודע לעבוד עם טוויטר בצורה חכמה ויצירתית – בהחלט יכול להפיק ממנה תועלת לשיווק העסק.

מבין היתרונות השיווקיים הגדולים שיש לטוויטר:

  • היא מאפשרת לבעלי עסקים לנטר לקוחות אשר מצייצים תכנים שונים אודות המותג, ולייעד להם טיפול פרטני.
  • היא מאפשרת לעשות שימוש בפלטפורמה על מנת לספק מידע לקהל הרחב.
  • היא מאפשרת רכיבה על טרנדיים אקטואליים, מציאת לקוחות פוטנציאליים בעלי רמת בשלות גבוהה, קבלת חוות דעת של לקוחות אודות מוצרים או שירותים חדשים שהושקו
  • מעקב אחר פעילות המתחרים.

רשת הטוויטר אינה כה פופולרית בישראל, בטח ביחס לרשתות החברתיות האחרות, אולם דווקא בשל כך, קהל היעד שעושה בה שימוש, הוא, הרבה פעמים, קהל יעד שנוח יותר לבודד את פעילותו ולהתאים לה הצעת ערך אמיתית וממוקדת.

 בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

2 תגובות

  1. היי, אני רוצה לפתוח חשבון טוויטר ללקוח עסקי, האם יותר נכון לפתוח על שם הבעלים או על שם החברה. מדובר בחברה גדולה ולא נראה לי שיהיה טוב אם כל שניה יקפצו לו כל מיני התראות על ציוצים. מעדיפה שמישהו אחר ירכז את כל הציוצים. במצב כזה מה מומלץ לתת למייל, מייל אישי של בן אדם או מייל של המשרד?

    1. אפשר לפתוח מייל ייעודי לזה. ואפשר גם לבטל התראות במייל בהגדרות של טוויטר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו