052-9095200

מיתוג באינטרנט: איך עושים את זה נכון ומהם היתרונות?

מיתוג באינטרנט הוא התהליך של להפוך אדם, עסק או חברה – למותג, לפחות בזירה האינטרנטית.

מה יפה באינטרנט?

שגם אם אין לך תקציבים של אסם או של תנובה, אתה יכול להראות כ"מותג" בתחומך – כל עוד אתה עושה את הפעולות הנכונות ויודע לפגוש את הקהל הרלוונטי שלך במקומות שהוא נמצא בהם.

במאמר הנוכחי אסביר ואתן דוגמאות – איך כל אדם או עסק – גם עסק קטן או איציק הקצב השכונתי, יכול להפוך למותג בתחומו בעזרת הפעולות הנכונות.

מיתוג באינטרנט

האם התהליך מתאים לכל אחד?

לא בהכרח.

אבל אפשר להגיד שזה מתאים להרבה מאד עסקים – במיוחד כאלה שמוכנים לשתף פעולה ולעשות מה שדרוש לשם כך.

קצת רקע על מיתוג באינטרנט…

פעם למותגים הגדולים היה מונופול כמעט מוחלט על עולם השיווק: היו להם את התקציבים הגדולים ביותר ואי היה אפשר לפספס את הפרסומות שלהם על שלטי החוצות, בעיתונים וכמובן בהפסקות בטלוויזיה.

במובן הזה, רשת האינטרנט עשתה מהפכה בכך שהיא נתנה גם למותגים שאין להם תקציבי עתק לפרוץ קדימה, לא מעט בזכות היכולת הוויראלית שלה והחיפוש הסופר מהיר של גוגל.

אבל כמובן שלא כל אחד יכול להפוך למותג מצליח בין לילה: התנועה והחשיפה ברשת פועלות בדרך שונה מאשר הפרסום המסורתי ולכן תקציב גדול לא תמיד יבטיח שהמותג יצליח להישאר בתודעה של הגולשים. הסיבה היא שרשת האינטרנט הינה מבוזרת ולא בנויה כמקשה אחת, כך שמותגים צריכים לדעת כיצד להתנהל בכל הערוצים השונים יחדיו באופן סינרגי.

אז אין בונים מותג באינטרנט ומה זה בכלל?

כאמור, אחד המאפיינים החזקים ביותר של המותג הוא החשיפה וההכרה שלו.

באספקט הזה, רשת האינטרנט נותנת למותגים הרבה מאוד הזדמנויות לחשוף את עצמם.

בוידאו הבא אני מסביר קצת על מיתוג ברשת – גם בהקשר הפרטי וגם בהקשר העסקי (מיתוג באינטרנט לעסקים):

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הנה רק רשימה חלקית של מקומות בהם מותגים יכולים למצוא הזדמנויות זהב עם השקעה צנועה יחסית:

1. פייסבוק וטוויטר : אין ספק שטוויטר הפכה את טראמפ למותג של ממש גם אצל מי שממש לא התעניין בפוליטיקה האמריקאית.

בפייסבוק של היום, להשיג יותר לייקים זה לא מספיק וצריך לשלם עבור חשיפה משמעותית (עוד על פרסום בפייסבוק), אבל אפשר לבצע מיתוג גרילה גם באמצעות פעילות בפיד הפרטי וכן באמצעות קבוצות בפייסבוק.

2. לינקדין: אין כמעט חברה גדולה שלא מציעה משרות או מנהלת את קשרי הלקוחות שלה באמצעות לינקדין.

3. יוטיוב : יוטיוב היא עוד דוגמה לכך שאנשים יכולים להפוך למותג אפילו בלי להתכוון לכך אם הוידאו שלהם תופס תנופה והופך לפופולארי (עוד על קידום סרטונים ביוטיוב).

4. אינסטגרם: בין אם אתם שונאים אותה ובין אם אתם לא מפסיקים לקבל ממנה התראות, אי אפשר להתווכח עם ההצלחה של אינסטגרם.

אינסטגרם היא אולי אחת מהרשתות היותר תובעניות, אבל ההשקעה היא עדיין אפסית לעומת המודל הישן בו כדי לקבל חשיפה היה צריך להתפלל שמגזין נחשב יפרסם אותך על השער שלו. עוד על פרסום באינסטגרם ויצירת מודעה מוצלחת.

וזו רק רשימה חלקית… הנקודה החשובה היא שמותג באינטרנט הוא דבר מאוד נזיל ולכן מי שלא ימציא את עצמו מחדש מדי כמה זמן כנראה לא יצליח לשרוד.

מיתוג דרך אתר אינטרנט

אחת החברות שלוקחת ברצינות את נושא המיתוג באינטרנט היא גוגל ובשנתיים האחרונות מתגברת המגמה של דירוג גבוה של אתרים ממותגים בתוצאות החיפוש (עוד על קידום במנועי חיפוש).

יש לכך כמה יתרונות מבחינת גוגל:

  • קודם כל, אתרים ממותגים הם אתרים אמינים יותר שהסיכוי למצוא בהם פייק ניוז הוא נמוך יותר (ואם יש דבר שגוגל מפתחת ממנו – זה איבוד האמון של הגולשים).
  • אתרים ממותגים הם לרוב אתרים מושקעים יותר מבחינת עיצוב, חווית משתמש, נוחות שימוש במובייל ומהירות, וזה בדיוק מה שהאלגוריתם של גוגל מחפש כאשר הוא בודק את חווית השימוש ולא רק את הרלוונטיות של העמוד הספציפי לשאילתה של הגולש.
  • עוד דבר שהופך את האתרים הממותגים למושכים יותר בעיני גוגל הוא שקשה יותר לבצע מניפולציה על מילות מפתח ממותגות.
    לדוגמה, רוב האנשים שמחפשים היום לוחות מודעה יחפשו את לוח יד 2, וקשה מאוד להתברג על "יד 2" אם אתה לא יד 2 עצמו…

אז איך מבצעים מיתוג באינטרנט באמצעות אתר, כמו שצריך?

איך לכם אתר? היוש – נעים להכיר, בניית אתרים.

תגי מטא ותוכן

קודם כל, המיתוג שלכם הוא משהו שהגולש חייב לראות בתוצאות.

לכן, המקום הראשון שבו בדרך כלל תרצו להשתמש במיתוג הוא בכותרת ה-Title של כל עמוד באתר.

אחרי שם המותג שלכם בדרך כלל יהיה סימן מפריד ("-" או "|") ולאחר מכן כמה מילים שמתארות את העמוד עצמו.

זה אמנם נותן פחות מקום להכניס מילות מפתח, אבל אם המיתוג באמת חשוב לכם, זו פשרה שכדאי לעשות.

אפשר גם לשלב את המותג בתוך התיאור של כל עמוד (ה-Meta Description), זה יכול לעבוד טוב בעמודי אודות (או "סיפורי מותג" אליהם נגיע עוד שנייה), עמודים של מוצרים מתוצרת המותג, עמודי לקוחות או תיק עבודות וכך הלאה.

עוד מקום בו המיתוג חשוב הוא כמובן בתוך התוכן של האתר.

אפשר לשלב את שם המותג שלכם כמעט בכל סוג של תוכן, אבל הוא טוב במיוחד בעמודים שיווקיים בהם אתם מדגישים את היתרונות הבלעדיים של המותג שלכם. באופן זה אתם יוצרים קשר חזק יותר בין האתר לבין המותג בעיני גוגל.

איך מגדירים תגיות מטא (כותרת ותיאורים שרואים בגוגל, ועוד הרבה מעבר) – על כל אלו אני מסביר בהרחבה (אבל ממש) במדריך שלי על אופטימיזציה.

אוהבים וידאו ורוצים לראות משהו יותר פרקטי? להלן דוגמא איך אני עושה אופטימיזציה בפועל:

מיתוג אונליין בעזרת חווית השימוש וחיבור רגשי

כאמור, מותג חזק חייב לספק חוויה גלישה טובה לגולש, וזה כולל את כל הבאזז וורדס ששמעתם לאחרונה: התאמה למובייל, מהירות, ניווט נוח, אתר מאובטח וכו'.

יחד עם זאת, הגולש גם רוצה להרגיש בטוח עם המותג, ולכן האתר צריך ליצור עמו חיבור חזק: לדבר אתו בגובה העיניים ולהקל על דרכי יצירת הקשר.

אם שום יתרון במותג שמנסה להסתיר את עצמו מאחורי כל מיני טפסי צור קשר סתומים בלי שום מספר טלפון או מידע על מי שעומד מאחוריו.

בפועל, הרבה אנשים עדיין לא מבינים את זה ובונים אתרים שחופפים אחד לשני על מנת להשתלט על כמה שיותר תוצאות חיפוש.

זה יכול לעבוד מבחינת SEO קלאסי, אבל הרסני לבניית מותגים באינטרנט.

דרך מצוינת לחזק את החיבור הרגשי הוא לבנות "סיפור המותג".

זו בדיוק הסיבה שעל כמעט כל מוצר "פרימיום" שאתם קונים תוכלו למצוא כמה שורות שמספרות סיפור בסגנון "המאפיה הקטנה שנפתחה בפולין בתחילת המאה ה-20 והיום הבייגלה שלה הוא הנמכר ביותר בישראל".

זה אולי נשמע קיטשי, אבל עובדה שכמעט כולם עושים את זה.

לכן שלבו באתר שלכם גם את סיפור המותג בעמוד אודות או עמוד ייעודי.

לא בטוח שהגולש יגיע לסיפור המותג מעמוד הבית, אבל אם זה יהיה עמוד הנחיתה שלו, סיפור טוב יוכל לשבות את ליבו.

מעבר לכך, השקיעו בלוגו יפה וייחודי, אל תשתמשו בלוגו שיצרתם במחולל אוטומטי (אגב, רוב השירותים האלו דורשים בסוף כסף) ובטח שלא בתמונת שער שמצאתם ב-Getty Images.

מיתוג אתרים חיצוניים ואזכורים

ממש כפי שאתרים חיצוניים חשובים בגלל הקישורים שהם מפנים לאתר, כך הם חשובים גם מבחינת מיתוג.

צרו דיון מסביב למותג שלכם, השתתפו בדיונים פעילים או קבוצות פייסבוק (כפי שכבר המלצתי) על מנת ליצור סביבה חיובית למותג שלכם, כך שאחרים ירצו להמליץ אליו באתר שלהם ולקשר אליכם.

פנו לאתרים בתחום שלכם והציעו להם שיתופי פעולה – למשל, לכתוב "מאמר אורח" (Guest Post) שבו אתם מתארחים אצלהם וכך נחשפים גם לקהל יעד שלהם.

כל הפעולות האלו יכולות לא רק לשפר את הנוכחות שלכם ברשת, אלא גם לשפר את הדירוגים בגוגל – כי זהו אחד הפרמטרים שגוגל מסתכל עליהם. למידע נוסף על קישורים חיצוניים.

אם אתם עסק מקומי, עודדו לקוחות לכתוב ביקורות מקומיות ב Google My Business.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לעקוב אחרי אזכורים חדשים שלכם ברשת היא באמצעות Google Alerts שיעדכן אתכם באופן אוטומטי כל פעם שמזכירים אתכם או את שם המותג שלכם.

הסבר על גוגל אלרטס? בבקשה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו