ClickCease

052-9095200

איך לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי?

בעלי עסקים רבים מבינים שבעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כולם נמצאים ברשת, מרחב המחיה הופך להיות צפוף יותר ויותר.

כדי להתבלט מעל המתחרים, ולהצליח להגיע אל קהל היעד שירצה להתקשר מול בית העסק, בהרבה מקרים לא תהיה מניעה מהתקשרות מול סוכנות לשיווק דיגיטלי.

איך בוחרים סוכנות לשיווק דיגיטלי

אם זאת הפעם הראשונה שהעסק שלכם מתקשר מול סוכנות פרסום או שיווק דיגיטלי, אתם עלולים להגיע למצב של תסכול וחוסר הבנה בסיסי לגבי התמורה שאתם מקבלים בעבור הסכום הנכבד שאתם משלשלים לכיסה של הסוכנות.

לעיתים זה יראה כאילו חברת הפרסום מולה התקשרתם לא פועלת באמת כדי לקדם את העסק שלכם, בטח לא בקצב שאתם חשבתם שהיא צריכה לפעול בו. הפתרון הוא, כמובן, תיאום ציפיות.

אז מהן הנקודות שכדאי שתיקחו בחשבון לפני התקשרות עם סוכנות שיווק דיגיטלי?

הנה 10 נקודות שחשוב יהיה לשים אליהן לב טרם התקשרות כזאת.

1. מה הצרכים שלכם?

לפני שאתם מתקשרים עם חברה כזו או אחרת, כדאי מאוד שתגדירו לעצמכם מהן הציפיות שלכם מן התהליך.

מה אמורה סוכנות השיווק לספק לכם? האם היא אמורה לבנות לכם אתר אינטרנט? להקים בלוג? לשלב בו תכנים באופן שוטף? מהי רמת התכנים? האם נדרשת מומחיות על מנת לכתוב אותם? האם מצופה שגם אתם תקחו חלק בכתיבה? האם החברה אמורה לספק לכם שירותי קידום ממומן? שירותי קידום אורגני? לבנות עבורכם דף נחיתה? לנהל לכם קמפיין בדיוור אלקטרוני?

האם החברה אמורה לעבוד עבורכם באופן שוטף, או לבצע משימות מוגדרות במהלך ימים שהוגדרו לכך במהלך החודש? האם אתם זקוקים לזמינות מלאה בטלפון של הסוכנות או שתוכלו להסתפק בהתכתבות והתחייבות למענה בתוך יום עסקים?

רגע לפני שאתם מתקשרים מול סוכנות שיווק דיגיטלי, עשו לעצמכם סדר בראש והבינו מהם בכלל הצרכים שלכם ממנה.

2. איך מוסדרת ההתקשרות?

סוכנות שיווק דיגיטלי רבות דורשות את התחייבות הלקוח להתקשרות למשך תקופת זמן מינימלית.

באופן עקרוני, יש בכך הגיון. סוכנות השיווק רוצה לדעת שאתם לקוחות רציניים ומחוייבים לתהליך.

עם זאת, הבטחה להתקשרות לתקופת זמן ממושכת כובלת אתכם, הלקוחות, בהסכם שלא תמיד יתאים לכם. לפני התנאים המשפטיים, הניסוחים המדוקדקים ופירוט השירותים המלא, מה שקובע את איכות ההתקשרות, בסופו של דבר, הם האנשים עצמם. אם התקשורת זורמת וכיפית – הכל יהיה טוב. עם, לעומת זאת, אתם מרגישים שהתקשורת מאולצת ובירוקרטית – ייתכן שהתקשרות מול סוכנות הדיגיטל הזאת לא תתאים לצרכים שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. האם אתם מקבלים גישה לדאטה?

יש הבדל גדול בין לקבל דוחות שהוכנו לכם מראש על ידי סוכנות הדיגיטל, ובין היכולת להפיק בעצמכם דוחות אודות נתוני הקמפיין שלכם.

ככל שתהיו עצמאים יותר ביכולת לקבל נתונים, כך גם מידת האמון שלכם בנתונים תגבר. כאשר אתם מתקשרים מול סוכנות שיווק דיגיטלי, וודאו כי תוכלו לקבל גישה עצמאית לנתונים בכל מועד שתירצו, על מנת לבצע מעקב שוטף אחר התקדמות הקמפיין.

4. תמיכה ומתן שירות

הנקודה הזאת היא לא פחות מקריטית להצלחת הקמפיין. כמו בכל דבר בחיים, גם בניהול קמפיין דיגיטלי ישנן עליות ומורדות.

בתקופות האלו, של המורדות, אתם תהיו לחוצים, וודאי תירצו ליצור קשר עם סוכנות הפרסום. בנקודה הזאת, כשאתם עצבניים, מתוחים ומלאי ספקות לגבי המשך ההתקשרות, קיים הבדל מהותי בין יצירת קשר עם טלפנים שכל מטרתם להשאיר הודעה ובין התקשרות מול מנהל פרויקט אישי שלוקח אתכם תחת חסותו.

נכון. יחס אישי עולה כסף, ולא לכל עסק זה מתאים. נסו לחשוב, טרם ההתקשרות מול סוכנות לשיווק דיגיטלי, האם יש לכם צורך בקבלת יחס אישי וייחודי, או שאתם מוכנים להסתפק בהתקשרות שתבוצע בהתכתבות, באופן לא רציף.

5. התאמת האסטרטגיה לצרכים שלכם

סוכנות דיגיטל גדולות עושות שימוש בלא מעט מקרים בתוכניות גנריות שהוכיחו את עצמן. אם אתם מנהלים עסק רגיל שהסוכנות צברה ניסיון בנישה שלו, תוכנית גנרית כזאת יכולה לעבוד עבורכם.

אולם אם לעסק שלכם ישנם צרכים ייחודיים, מגבלות שונות, אירועים שצפויים להשפיע מהותית על היכולות של העסק להמשיך ולספק שירות באופן מוצלח, אתם חייבים לגבש יחד עם הסוכנות תוכנית אסטרטגית מותאמת אישית לצרכים של העסק שלכם. לא פחות. אל תתפשרו על כך, משום שתכנון מוקפד של תוכנית כזאת, הוא שיקבע, במידה רבה, את הסיכויים להצלחת הפרויקט.

6. מה מבטיחה סוכנות הפרסום?

סוכנות השיווק הדיגיטלי יכולה להבטיח לכם הרים וגבעות.

כבעלי עסקים שרוצים לדחוף את העסק שלהם קדימה, אתם עלולים למצוא את עצמכם נסחפים בחלומות ופנטזיות לא ריאלים.

נסו להבין על סמך מה מבססת סוכנות הפרסום את התחזיות שלה, והאם הן ריאליות ומגובות בנתונים תומכים או שהן, בסופו של דבר, סיסמאות ריקות שכל מטרתן לגייס אתכם כלקוחות.

ממליץ גם לבדוק את השאלון שלי – האם אתה חברה פח לקידום אתרים 🙂

7. תוצאות בשטח

לפני שאתם מבקשים הצעת מחיר מסוכנות שיווק דיגיטלי כזו או אחרת, בקשו לראות תוצאות בשטח של קמפיינים שניהלה.

נתחו את התוצאות האלו, והשוו בין תוצאות של סוכניות שונות. אל תתביישו לשאול שאלות. סוכנויות הפרסום תצגנה לכם רק את הנתונים שנוח להן להציג. הקשו עליהן בשאלות. נסו להבין באילו אתגרים נתקלו במהלך קידום הפרויקט, אילו אירועים התרחשו שלא צפו במהלך הפרויקט, האם הייתה חריגה בלוח הזמנים מול התכנון המקורי, והאם הייתה חריגה בהיקף העבודה ובתקציב שנדרש הלקוח להקדיש לנושא.

8. ממליצים

בקשו מן הסוכנות מולה אתם מתקשרים רשימה של לקוחות ממליצים. אל תתביישו ליצור קשר עם הלקוחות האלו ולשאול אותם שאלות.

שימו לב, גם אם הלקוחות הממליצים נבחרו בקפידה, שיחה ערה איתם תוכל לשפוך אור גם על החסרונות בהתקשרות מול הסוכנות. נהלו את השיחה בעדינות ונסו להבין מה הפריע ללקוחות בזמן ההתקשרות מול סוכנות השיווק הדיגיטלי, ומה ניתן היה לשפר בהתקשרות הזאת.

9. חיבור וכימיה בין אישית

תכלס? אולי הסעיף החשוב ביותר. בסופו של דבר אנחנו עובדים עם אנשים.

ספק שאין חיבור חיובי איתו ברמה האישית – יהיה קשה להתנהל מולו בהמשך.

יש לי לקוחות שאני מאוהב בהם ודופק חיוך כשהם מתקשרים או צריכים משהו, ויש כאלו..שפחות. כמו שהספק שעובד מולכם צריך להיות סבבה, השתדלו גם אתם להיות סבבה, ולא קטנוניים ולא חופרים מדי – אף אחד לא אוהב לקוחות כאלה.

10. איך נראית הצעת המחיר של הסוכנות?

למרות כל הבדיקות, החישובים, הממליצים, והתוצאות המוצגות בשטח, לא באמת תוכלו לדעת מהי איכות התוצרים שיסופקו לכם, טרם ההתקשרות עם חברת הפרסום הדיגיטלי.

למעט, כמובן, בנושא הצעת המחיר.

הצעת המחיר היא השער הראשון בכניסה לעולם התוכן של החברה. באמצעות בחינה של הצעת המחיר תוכלו לדעת האם החברה רצינית או חרטטנית, האם היא מסודרת או פזרנית, האם היא הוגנת או בירוקרטית ומנותקת.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על סוכנות הדיגיטל שאתם עתידים לבחור בה? הצעת המחיר תספק לכם מידע רב ערך שיוכל לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

בהקשר זה כדאי לבדוק כמה מהמדריכים שלי לגבי מחירים:

לסיכום

התקשרות מול חברת פרסום ושיווק דיגיטלי היא כאב ראש לא קטן.

אם תקפידו על ביצוע הבדיקות המתאימות טרם ההתקשרות עם החברה, אין סיבה שהחוויה שלכם מכל הסיפור הזה לא תהיה חיובית, ככל שזה אפשרי, כמובן.

       

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו