איך לקדם בלוג? כל מה שחשוב לדעת כדי להצליח כבלוגר

בלוגים מקצועיים נחשבים עדיין, גם כיום, למקור מידע אמיתי, כזה שניתן באמצעותו ללמוד על טרנדים חדשים בתחום, להכיר מוצרים ושירותים חדשים, להיות חשופים ל – Case Studies מעניינים במיוחד, ולהיות בקשר עם קהילה מקצועית שעוסקת בתחום.

איך לקדם בלוג?

אם אתם מנהלים בלוג מקצועי כזה, הגעתם למקום הנכון. המאמר הזה ינסה להסביר באילו דרכים תוכלו לקדם את הבלוג שלכם, בצורה כזו שתהפוך אתכם למקור סמכות של ממש.

אז איך כדאי יהיה לכם לפעול כדי לקדם את הבלוג המקצועי שלכם? הנה כמה פעולות שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון.

1. לתת ערך אמיתי כדי שמלכתחילה אנשים ירצו לחזור לבלוג

אקדים ואומר כי זהו תנאי בסיס והכרחי: אם הבלוג שלכם לא יספק ערך אמיתי לגולשים (על ידי יצירת תוכן איכותי באמת), לא תעזור שום פעולה שתבצעו, הוא פשוט לא יוכל להיות מקודם באופן טבעי.

כלומר, סביר שתצליחו לשכנע גולשים באמצעות מודעות בתשלום להקליק עליהן ולהיכנס לבלוג, אך בהעדר ערך אמיתי, הגולשים שלכם לא יחזרו לבלוג. זהו תנאי בסיסי של קידום אתרים אורגני בגוגל.

כשאנחנו מדברים על ערך אמיתי, אנחנו מתכוונים, למעשה, לתוכן שאנשים בתחום יוכלו ללמוד ממנו ולהעשיר את עצמם בידע איכותי חדש.

אלו יכולים להיות, למשל, מדריכים מאד טובים, או Case Studies מושקעים במיוחד, שבהם אתם מפרטים על פעולות שביצע מי מן התחום שלכם, ולתאר את התוצאות שקיבל.

למשל, בלוגר בתחום התזונה יכול לאתר ניסוי דיאטתי שהתבצע על ידי גורו מהתחום, במשך 30 יום, ואז לתאר את המדדים השונים שחווה: הירידה במשקל, הירידה ברמת הסוכר בדם, שיפור החיוניות, הרגשת עירנות וכו וכו.

ועוד דבר: ערך אמיתי לא חייב להיות מאמר מדעי שמזקק את האטום או מוצא פרצת דרך במלחמה במחלה נגיפית.

ערך אמיתי יכול לבוא לידי ביטוי גם באמצעות סקירה מקיפה של טרנדים עיצוביים חדשניים לבית, אופנת בגדי הים הקרובה או היתרונות שמכשיר הדגל הבא של יצרנית הסלולאר כולל בתוכו.

צריכים השראה ורעיונות ליצירת תכנים? צפו בוידאו הבא:

2. רישום לתפוצה

אציין כבר עכשיו: רישום של גולשים לרשומת תפוצה לצורך קבלה עתידית של מסרים מכם במייל, היא הדבר הכי נכון, פרקטי וישים שתוכלו לעשות כדי לקדם בפועל את הבלוג שלכם.

מייל הוא כלי העבודה הכי אפקטיבי בעיני כדי לתקשר עם לקוחות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בדרך כלל, אנשים עושים שימוש במייל כשהקשב שלהם ממוקד בערוץ הזה, בלי הסחות דעת מיותרות, בלי באנרים קופצים, ואולי הכי חשוב, עם אפשרות לסמן את המייל כלא נקרא על מנת לחזור אליו במועד מאוחר יותר.

פרקטיקת עבודה כזו בדרך כלל לא קיימת בערוצים אחרים כמו רשתות חברתיות, שם מרגע שהמשכת לגלול, סביר שלא תחזור למסרים שהוצגו לך באופן טבעי.

לכן, ההמלצה שלי בהקשר הזה, היא לשלב בכל מקום שבו תוכלו בבלוג, רישום של הגולשים לרשימות תפוצה שונות. אלו יכולים להיות דפי נחיתה מושקעים או אפילו סתם טפסים, אבל הגולש צריך להיות חשוף אליהם ביותר ממקום אחד בבלוג. למידע נוסף על היתרונות של שיווק במייל.

3. להוסיף כפתורי שיתוף ותגובות

טוב. אם להגיד את האמת, סביר להניח שאם אתם פותחים היום בלוג, הכפתורים האלו יהיו פחות משמעותיים מבעבר.

הסיבה שאני בכל זאת ממליץ להטמיע כפתורי שיתוף כאלו מתחת לכל פוסט, היא שמדובר בפעולה פשוטה יחסית, שלא דורשת הרבה זמן, משאבים או תכנון.

חוץ מכפתורי השיתוף או הלייק השונים, במגוון רשתות חברתיות, כדאי יהיה לשלב גם רכיבי תגובות ברשתות החברתיות שיאפשרו לגולשים שמחוברים במקביל גם לפייסבוק, להגיב ולתייג משתמשים אחרים.

זאת ועוד, כדאי יהיה שלגולשים שאינם מעוניינים להיות מחוברים לרשת חברתית כאשר הם מגיבים, להגיב כמשתמשים הרשומים לבלוג. הטמיעו מנגנון למניעת ספאם, ואפשרו לגולשים הרשמה לאתר באמצעות פייסבוק או גוגל. 

4. להשיב למשיבים

אל תהיו סנובים.

אם מישהו אחר טרח להקדיש מזמנו כדי לקרוא טקסט שכתבתם, ואף הגדיל לעשות והגיב, אל תשאירו את התגובה ללא מענה.

סוד ההצלחה של גדולי הבלוגרים בעולם הוא בגישה שלהם: רבים מסרו כי הם מקפידים לענות לכל מייל, ולהשיב לכל תגובה.

בצורה כזו, תצליחו לייצר קהילה, תעודדו אנשים להגיב, ובמשך הזמן, גם דעותיהם של הגולשים השונים תהיינה מוכרות, ויוכל להתפתח דיון ערכי ואמיתי לאורך זמן. 

5. להפיץ בערוצים שונים

כתבתם פוסט מושקע? אל תשמרו אותו לעצמכם בבלוג.

חלה עליכם האחריות לא רק לייצר תוכן איכותי, אלא גם להפיץ אותו. שתפו אותו ברשתות חברתיות, שילחו מייל לרשימת התפוצה עם הודעה על פוסט חדש שהועלה לבלוג, הגיבו בפורומים ובקבוצות ייעודיות וספרו לאנשים על הפוסט החדש (לא בהגזמה, כן?), ובקשו גם מקולגות בתחום לטרוח ולכתוב מילה או שתיים על הפוסט החדש.

אם בא לכם לקחת את זה כמה צעדים קדימה – ניתן גם לעשות אוטומציה לכל הסיפור על ידי שימוש ב-Zapier.

6. לשלב סרטונים

אם תקפידו על שילוב סרטונים בבלוג, תוכלו להעלות בצורה משמעותית את רמת החשיפה של התכנים השונים לקהל היעד.

סרטונים מוצגים יותר ויותר גם בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל, והתחרות העזה בין גוגל לפייסבוק על השליטה בסרטונים, מורידה באופן משמעותי את עלות ההפצה שלהם ואת יכולת החדירה שלהם לרשת.

מעבר לכך, אם אתם מנהלים בלוג מקצועי, לפעמים צילום של סרטון מושקע הוא הדרך הטובה ביותר כדי לסקור יכולות של מוצר מסויים.

הקפידו שאיכות הצילום והקול תהיה טובה, עירכו את הסרטון, הטמיעו ביוטיוב את כלל התגיות הדרושות כדי שמנוע החיפוש הגדול בעולם לסרטונים יוכל להבין במה מדובר, וצרו אסטרטגיה מתמשכת לניהול שוטף של ערוץ הוידאו שפתחתם.

עוד על קידום סרטונים תוכלו ללמוד דרך הוידאו הבא:

7. לכתוב על משפיענים

דרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לקדם את הבלוג שפתחתם היא לאתר משפיענים הפועלים בתחום שלכם, ואז לסקור פעילות שלהם, רצוי באופן מחמיא, כך שיהיה לאותם משפיענים אינטרס לשתף ולהגיב לתכנים שהעליתם.

זה לא יהיה פשוט. לא תמיד זה יצליח. אולם אם תהיו עקביים ותעשו עבודה טובה, ייתכן שאחד המשפיענים הפועלים בתחום שלכם ישים לב אליכם, ואז תוכלו לקבל חשיפה גדולה משמעותית מזו שאתם חווים כרגע.

8. לחפש טרנדים

רוצים לייצר עניין בקרב קהל היעד שלכם? עקבו אחר הטרנדים המשמעותיים בתחום, וצרו תכנים מעולים שמתכתבים עם הטרנדים האלו.

כמעט בכל תחום, אם מדובר בתחום הספורט, התזונה, הבריאות, הטכנולוגיה, העיצוב, האופנה ועוד, ישנם טרנדים עונתיים ומתחלפים. אם תזהו בזמן את הטרנדים האלו, תוכלו לייצר את התכנים הנכונים בזמן הנכון, ולהפוך למקור מידע מהימן שאנשים שיחפשו מידע בנושא יפנו אליו.

9. להקים קהילה ולהפוך לסמכות

אחת הדרכים המשמעותיות לקדם מותג כמו בלוג, היא ליצור סביבו קהילה. את הקהילה הזאת תוכלו לנהל טכנית באמצעות קבוצת פייסבוק או בכל אמצעי דיגיטלי אחר המאפשר זאת, אולם כאשר אנחנו מדברים על קהילה, מה שבאמת חשוב הם הערכים המניעים אותה, האג'נדה, התוכן, שיתוף הפעולה, והפעילות מחוץ לקבוצה, בחיים האמיתיים. 

להבדיל מקבוצות שנועדו טכנית לביצוע משימות מאוד מסוימות, כמו מכירת מוצרים יד שניה, או מסירה של פריטים שאין בהם צורך, כשאנחנו מדברים על קהילה אנחנו דנים, למעשה, בתצורת התקשרות ממושכת בין אנשים, בקשר בין אישי שנוצר, ויצירת מחויבות לעזרה הדדית בנושאים שונים. כשזה נוצר, הדרך למיתוג, פרסום והפצה של תכנים הופכת לקלה הרבה יותר.

10. לארח כותבים אחרים כדי לתת להם אינטרס לשתף

רוצים לקדם את המותג שלכם כבלוג המצליח ברשת בתחום שבו הוא עוסק? אל תשכחו לשתף פעולה.

נסו לארח כותבים אחרים בנישה שבה אתם פועלים ותנו להם את הכבוד הראוי והבמה הראויה. בצורה כזאת, גם תוכלו לחשוף את קהל היעד שלכם למגוון גדול יותר של תפיסות עולם ודעות, וגם תייצרו קשר חזק יותר עם הקהילה שבנויה מסביב לבלוג.

11. לקדם את הבלוג בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים

דרך נוספת לשפר את הנראות של הבלוג בזירה הדיגיטלית היא לקדם אותו בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים.

כדי לעשות זאת, תצטרכו להשקיע לא מעט משאבים ביצירת תוכן מעולה, חווית משתמש נהדרת, אופטימיזציה של דפי האתר למנועי החיפוש, שיפורים טכניים באתר וגם בבניה של פרופיל קישורים איכותי לאתר, שנבנה בצורה הדרגתית, והוא מאוזן, נראה טבעי, ועושה שכל. מתחילים מהתחלה? אל תפספסו את המדריך קידום אתרים שלי.

קידום הבלוג שלכם בצורה אורגנית יוכל לסייע לכם בשיפור הסמכות שלו, ובתוך כך בשיפור המוניטין שלכם בתחום בו אתם פועלים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו