052-9095200

פרסום ושיווק עצמי בחינם – כך תעשו זאת נכון

פרסום עצמי בחינם – האם זה אפשרי. ברור, אחרת המאמר הזה לא היה נכתב 🙂

אז, איך משיגים פרסום חינמי? באילו אתרים / מקומות כדאי שנפרסם? על כך אדבר מיד.

פרסום עצמי בחינם

הציבו מטרות – לשם מה אתם מפרסמים?

לפני שנדבר על "איפה", חייבים להבין את מטרת הפרסום.

לא כל עסק צריך או רוצה בפרסום, חלקם מסודרים או נהנים מאמצעי אלטרנטיבי להשגת לקוחות.

בואו נגדיר כמה מטרות לפרסום (חינמי או בתשלום):

  1. הגדלת כמות הלקוחות: לא מעניינת אותי החשיפה – אני רוצה יותר לקוחות = כסף.
  2. הוספת פרויקטים לתיק העבודות: אני עסק חדש, ובסך הכל מעוניין להגדיל את תיק העבודות.
  3. הגדלת הרעש והמודעות סביב המותג: המותג שלי לא מספיק מוכר. הייתי רוצה שיכירו אותו, ואת השירותים / המוצרים שלי יותר. במילים אחרות מיתוג עסקי או מיתוג אישי.

ברגע שתבינו למה אתה מפרסמים, הדרך לבחירת הפלטפורמה והקהל תהיה קלה יותר.

אז היכן ניתן לפרסם בחינם?

פרסום עצמי בחינם הוא בהחלט אפשרי – אך דורש זמן ולא מעט מאמץ, ברוב המקרים.

לאחר שהבנתם את מטרותיכם, הגיע הזמן שנציג בפניכם את הערוצים החינמיים והיעילים לפרסום.

למרות שהפרסום עצמו חינמי, רובם עדיין ידרשו מכם רמת השקעה מסוימת: מבחינת תוכן, תמונות עיצוביות, אינטראקציה עם הגולשים ועוד.

יש לכם עסק באחד התחומים הבאים?

במידה וכן הרווחתם – כי כבר יש לי מדריך ספציפי עבור:

1.רשתות החברתיות

אחת הדרכים החינמיות המוכרות היא פרסום ברשתות החברתיות.

לצורך הדוגמה, ניקח את הרשת החברתית הפייסבוק – רשת העמוסה בלא מעט ישראלים.

ראשית, על מנת להצליח בקמפיין החינמי שלכם, תצטרכו ליצור עמוד עסקי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

במהלך יצירתו, הקפידו על מיתוג אחיד ומקצועי, גדלים נכונים, תמונת לוגו, ותמונת נושא מקצועיות.

להלן מדריך לפתיחת עמוד פייסבוק:

סיימתם להקים את עמוד הפייסבוק? להלן כמה דגשים לפרסומים עתידיים:

  • פעילות הדף: רצוי להראות לגולשים שהעסק והעמוד שלנו פעילים ברמה יומית / שבועית. לכבוד אירועים וחגים מסוימים (רצוי משמחים), כדאי לפרסם תמונות מקוריות.
  • אינטראקציה חברתית: נהלו שיחות עם הקהל – אינטראקציה. עדכנו על הדברים החדשים ביותר, והגיבו לגולשים כמה שיותר מהר. מה שמוביל אותנו אל…
  • מדד זמן התגובה: בפייסבוק, מוצג סרגל צדדי לצד פרטי העסק. בו, מצוין מהו זמן התגובה הממוצע של בעל העסק (לתשובות לשאלות הנשלחות באופן פרטני).
    לכן, חשוב שתגיבו במהירות להודעות, על מנת לקבל את התווית הירוקה ה־”נחשקת”: "מגיב תוך כמה דקות".
  • מלאו את פרטי העסק שלכם: מלאו את פרטי העסק, בצורה המפורטת ביותר, בדגש על שעות הפתיחה. כאשר תזינו את שעות הפתיחה, תחסכו מאמץ לגולשים בחיפוש אחריהן.
  • העלו מוצרים: בהמשך לדגש הקודם: הקלו על חיפושי הגולש, ככל הניתן. תוכלו להוסיף מוצרים בעמוד הפייסבוק, לנוחות הגולשים. ייתכן שכמה מהמוצרים ש־”נדחקו לפינה” בחנות שלכם, יעוררו עניין של ממש בעמוד הפייסבוק.
  • חוות דעת: בקשו טובות מחברים, לקוחות מהעבר ועוד. חוות הדעת מהוות מדד מסוים לאמינות העסק ושירותיו מצד הגולשים. חוות דעת חיוביות הן חיוניות ל־”משיכת” גולשים חדשים ופוטנציאליים. 

רכיבה על אירועי RTM (שיווק בזמן אמת)

לא חסרים אירועים כאלו בשנה.

רצוי שנמנף אירוע מעניין שקרה ממש לאחרונה, מן הסתם, שהאירוע חייב להיות משמח.

הוספת תמונה כמחווה לאירוע, ועל הדרך פירוט על השירות שלכם פשוט מתבקשת.

בעזרת האשטגים, לדוגמה, תוכלו להגיע לגולשים פוטנציאליים.

ומה היתרון הגדול בכל העניין?

שגם עסק חדש בלי הרבה לייקים ו/או עוקבים בעמוד, יוכל להשיג כמות ביקורים אורגניות מכובדת.

קבלו מדריך על הגדלת כמו עוקבים / לייקים בפייסבוק

פרסמו בקבוצות פייסבוק את שירותכם

לא מדובר על פרסום בקבוצות פח האלה שיש בהן רק ספאמרים וערימות של פרסומות.

מדובר בקבוצות איכותיות של בעלי עסקים או כל קבוצה של אנשים בעלי מכנה משותף שיכולים להיות קהל יעד פוטנציאלי.

כך למשל, אם יש לכם עסק מקומי – חפשו קבוצה רלוונטית לפי אזור המגורים – אזור, עיר, יישוב, שכונה וכו'. כיום יש קבוצות פייסבוק כמעט להכל.

לאחר שנכנסתם לקבוצה, אל תפרסמו! תתחילו מלהיות פעילים, להשתתף בתגובות, לתת ערך וטיפים לאנשים ורק אז, בקטנה ובצורה אינטליגנטית, לתת איזה טאץ' שיווק אלגנטי או להזכיר את העסק שלכם על הדרך.

נכון, זאת עבודה לא קלה ודי סיזיפית – אבל חינם לא אומר שזה הולך להיות קל.

למידע נוסף תנו ביקור למדריכים הבאים:

2. קידום אורגני (אתר = חובה!)

אין לכם מושג מה זה קידום אורגני? צפו בי מסביר בוידאו הבא:

קידום אורגני זה מה שאני עושה משנת 2009.

חפרתי על זה כל כך הרבה באתר הנוכחי אז אני אהיה ממש קצר הפעם, ואפנה את מי רוצה להתעמק למדריכים רלוונטיים.

פעולות קידום אתרים בחינם מסתכמות בעיקר בכתיבת תוכן איכותי לאתר, אופטימיזציה שלו ואפילו קישורים, שניתן להשיג בחינם אבל זה דורש ים של זמן והתעסקות, ולא מתאים לרוב האנשים / בעלי העסקים.

בוידאו הבא אני נותן כמה רעיונות ואפשרויות לבניית קישורים בחינם:

מי שאין לו זמן להתעסקות הזאת בקישורים – יכול להיעזר בשירות של בניית קישורים בתשלום.

מי שאין לו זמן לקדם את האתר שלו בכלל – מוזמן לפנות אליי 🙂

רוצים ללמוד לקדם אתרים ברמה גבוהה?

אז תכירו את המדריך האולטימטיבי לקידום אתרים בישראל.

3. אתרי Barter

הערוץ השני הוא ערוץ ווב אינטרנטי: פרסום המוצרים בסחר וחליפין – ממש כמו שהיום עושים פעם, בתנ"ך וכאלה.

בתחום הכתיבה, לדוגמה, נוכל להציע לאנשים כתיבת תוכן מסוים, בעבור קישור מהאתר.

כתוצאה מכך, נבסס יותר את מעמדנו בקידום האורגני בגוגל.

לאלו מכם שמכירים, אחד האתרים המוכרים בתחום הוא “Barterland”.

למעשה, האתר כולו הוא מערכת חכמה להצעת מוצרים ללא תשלום.

בנוסף להצעת מוצרים, באתר ניתן למצוא עסקאות חליפין (ברטר) שתתאים לכם.

4. פרסום חינם באינדקסים

כאשר מדברים על פרסום חינמי, אי אפשר שלא להשכיר פרסום באינדקסים.

לא חסרים כאלה בימנו – הן בחינם והן בתשלום. אז איפה נוכל לפרסם? אילו אינדקסים נחשבים לאיכותיים מכולם?

  1. איזי: אינדקס שימושי ואיכותי – פרסום חינמי כמובן. קבלו מדריך על פרסום באיזי.
  2. B144: פורטל עסקים, המאפשר הוספת עסקים חדשים בחינם.
  3. D: הפורטל החדש של דפי זהב, תוכלו לפרסם בו בחינם כרטיס עסק.
  4. אינדקסים נישתיים לפי תחום – חיפוש קצר בגוגל יוכל לעזור לכם למצוא אינדקס בנישה שלכם.

טיפ: הדביקו את הקישור לאתרכם בכל אחד מהאינדקסים. זה יכול לתת לכם בוסט קטן ב-SEO (הקידום האורגני שעליו דיברתי מקודם…)

5. לוחות מודעות חינמיים

ערוץ פרסום חינמי נוסף ומוכר: פרסום באמצעות לוחות המודעות הדיגיטליים.

בלוחות הללו תוכלו לפרסם במדור הנוגע לעסק שלכם. להלן שני הלוחות האיכותיים ביותר:

  1. יד2: באתר יד2, תוכלו לפרסם בחינם מודעה (אם כי גם קיים פרסום בתשלום).
  2. Win-Win: אין יותר מדי הבדל, גם פה תוכלו לפרסם מודעה בחינם.

בנוסף להם, תוכלו לנסות גם פרסום באתר המודעות “הומלס” (אם המודעות קשורות לתחומיו).

6. פורום מקצועי

נכון שהרבה מהדיונים באינטרנט עברו לקבוצות פייסבוק. אבל פורומים עדיין לא מתים לגמרי.

חלקם נכחדו וחלקם גוססים – אבל יש תחומים מסוימים בהם בהחלט עוד יש פורומים פעילים.

היתרונות של הפורומים לעומת קבוצות בפייסבוק:

  • ניתן לשמור על אנונימיות (למי שפחות בקטע של חשיפה)
  • יותר קל למצוא תכנים ושרשורים קודמים
  • התוכן וההודעות מאורגנות בצורה הרבה יותר נוח
  • נסרקים בגוגל וניתן להגיע לדיונים גם בעזרת חיפוש

דרך מצוינת לקבל חשיפה חינמית על ידי פורום היא להיות מאד פעיל בו.

דרך אחרת, יעילה לא פחות – היא ממש לנהל את הפורום. יש אתרים שדורשים תשלום עבור הזכות לנהל פורום מקצועי (למשל – פורום עורכי דין), ויש אתרים שמספיק להם שאתם תורמים מהזמן והידע המקצועי שלכם.

7. להתארח בבלוגים עם סמכות

העיקרון פשוט: שיתופי פעולה עם אתרים בתחום עיסוקכם.

בתמורה למאמר איכותי, תוכלו להתארח בבלוגים מוכרים ופופולאריים.

אז, מה זה דורש מהצד שלכם?

  • מאמר מקצועי ומאוד מפורט: המאמר מוכרח להיות מקצועי. על מנת שבעלי הבלוגים יתנו לנו במה, עלינו לספק ערך ממשי לגולשים.
  • דורש זמן: תצטרכו להשקיע לא מעט מזמנכם. בכל זאת, לא פשוט להוציא מאמר מקצועי מכל הזוויות.
  • מחקר מקיף: במידה ואינכם מכירים את הנושא, תיאלצו לבצע מחקר מקדים מקיף. לאחריו, יהיה עליכם לכתוב את מסקנותיכם ותובנותיכם.

בעזרת הערוץ הזה, לא תשיגו רק קרדיט וחשיפה, אלא גם קישור ישיר לאתרכם (מצוין לקידום האורגני).

8. פרסום ממומן בחינם (לעמותות בלבד)

יש לכם עמותה? ברכות! גוגל מפרגנים לכם.

גוגל נותנים לעמותות אפשרות לפרסם במערכת שלהם (Google Ads) ללא עלות, עד סכום מסוים בחודש.

מעוניינים לבדוק האם אתם זכאים?

ובכן, היכנסו ללינק הבא, ולחצו על “בדיקת זכאות” – נורא פשוט.

למידע נוסף על פרסום בגוגל.

9. שיווק בוידאו

הערוץ נוסף והאחרון הוא שיווק בוידאו, ומן הסתם, הוא חינמי.

קידום סרטונים זהו אחד הערוצים האהובים עליי לשיווק עצמי, בעיקר בתקופה האחרונה בה אני פעיל מאד ביוטיוב (מוזמנים לבקר בערוץ שלי).

יוטיוב, האתר המוכר בעולם לכך, מאפשר העלאת סרטונים חינמית.

עליכם ליצור ווידאו מושך, קצר ולעניין, ולהעלות אותו לערוץ היוטיוב של העסק.

במידה ותצליחו, תשיגו עוד כמה לידים טובים. רצוי לתחזק את הערוץ לעיתים קרובות בתוכן רענן, חדש ומקורי.

ליוטיוב יש לא מעט להציע ליוצרי התוכן – נצלו זאת.

איך מעלים סרטון ליוטיוב? פה אני מסביר:

העלאת שיעורים ו/או סרטוני ידע, מדריכים, וכו', ישפרו את המיתוג האינטרנטי שלכם, ויעלו את המודעות לשירותים שלכם בכלל.

ואיך מבצעים לסרטון אופטימיזציה וממקסמים את החשיפה שלו? אני מסביר בוידאו הבא:

לסיכום

פרסום עצמי בחינם בהחלט מסייע לנו, כבעלי עסק, או כאנשים פרטיים.

נכון, מדובר בפרסום חינם, אך כמו שבטח הבנתם – צריך להשקיע בו לא מעט זמן ואנרגיה.

בחרו את הערוצים המתאימים לכם.

אל תבזבזו מאמצים על ערוצי שיווק מיותרים (קהלי יעד שלא קשורים לעסק).

בהצלחה! 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו