פרסום מודעה בגוגל – מונחים, הסברים והמלצות

כתיבת או פרסום מודעה בגוגל היא לב ליבו של כל קמפיין ממומן מוצלח: גם אם בוחרים את מילות המפתח הכי מתאימות ויודעים איך לתת הצעת מחיר מעולה עבורן, מה שבסופו של דבר קובע אם הגולשים ילחצו על המודעה היא הסוג והתוכן שלה.

התוכן הזה יכול להיות תמונה רגילה (באנר), סרטון, תמונה של מוצר וכמובן טקסט או שילוב של כל אלו, תלוי באיזה סוג קמפיין מדובר.

כשאני מדבר על פרסום מודעות בגוגל – הכוונה כמובן למודעות ממומנות, ולא לתוצאות של שיווק אורגני בגוגל (תוצאות אורגניות), לעיתים מכונות בטעות "מודעות".

לא בדיוק יודעים מה זה קידום אתרים אורגני? זה המדריך בשבילכם.

בחזרה למודעות…

לתוכן של המודעה קוראים גם "קופי", אבל אתם לא חייבים להיות קופירייטרים מדופלמים כדי לכתוב מודעה מנצחת.

אם תוכן המודעה הוא טקסטואלי, יש הרבה דמיון לכתיבת תגי META של תוצאות בגוגל.

ההבדל המרכזי הוא שגוגל לוקח בחשבון את התאמת הטקסט או התוכן של המודעה לדף הנחיתה וציון האיכות של המודעה מושפע מכך.

למדריך שלי על פרסום בגוגל ממומן בעזרת מערכת גוגל אדס.

פרסום מודעות בגוגל?

לפני שנצלול לנושא של פרסום מודעות בגוגל בואו נבין מה היתרונות של פרסום בגוגל ומה החסרונות 👇

פרסום מודעות בגוגל – איזה סוגי מודעות בגוגל יש?

כאשר מדברים על פרסום מודעה בגוגל – חשוב קודם להכיר את סוגי המודעות שיש.

סוגי המודעות בגוגל מתפתחים ומשתנים כל הזמן.

מלבד זאת, אפשר לעצב את אותו סוג מודעה בכמה צורות שונות. למשל, בחלק ממודעות הטקסט אפשר לשים גם תכונות מרכזיות (Highlights).

עוד דבר חשוב מאוד: יש סוגי קמפיינים שלא ניתן לשים בהם מודעות מסוימות או שמוקדשים רק למודעה מסוג אחד. למשל, בקמפיין שופינג כל המודעות יהיו מודעות שופינג.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לכן, אני לא אוכל להבטיח לכם שהרשימה כאן תכסה את כל סוגי המודעות, אבל יש כמה סוגים מרכזיים שלא משתנים:

מודעות טקסט בגוגל

אין הרבה מה להרחיב כאן, אלו המודעות הנפוצות ביותר שמורכבות מכותרת ושורה או שתיים של תיאור.

לעיתים יהיה אפשר למצוא גם חלקים שמפנים לקישורים פנימיים בתוך האתר (בדומה ל-Sitelinks של הקידום האורגני) או רשימה של "יתרונות מרכזיים" (highlights) בהתאם לתוספים אותם בוחרים.

קידום אורגני וממומן בתוצאות של גוגל
כך נראות תוצאות ממומנות בגוגל

מודעות תמונה או מודעות משולבות

אלו הן מודעות שמיועדת לרשת המדיה. רשת המדיה היא כינוי לכל האתרים שמפרסמים מודעות של גוגל ומתחלקים איתה ברווחים או מודעות באתרים אחרים של גוגל (בעיקר יו-טיוב ו-Discovery, שירות הקישורים המומלצים של גוגל).

מודעות התמונה יכולות להיות בצורה של באנר בלבד או אנימציה קצרה, והן יכולות להיות שילוב של טקסט ותמונה. בכל מקרה, יש מספר גדלים קבועים על פי הפורמטים שגוגל מצאה כהכי אפקטיביים.

מודעות וידאו בגוגל

גם את מודעות הווידאו אין ממש צורך להציג: מדובר במודעות שעולות לפני סרטונים ביוטיוב או במהלכם. יש מודעות בכל מיני אורכים בהתאם למודל התשלום.

לדוגמה, יש מודעות של מספר שניות שלא ניתן לדלג מעליהן.

לעומת זאת, יש מודעות שניתן לדלג מעליהן לאחר מספר שניות ומשלמים רק כאשר המשתמש החליט שלא לדלג עליהן וצופה בכל המודעה (או 30 שניות ממנה לכל הפחות).

סוג אחר של מודעות ברשת של יו-טיוב הוא סרטונים מובלטים שמופיעים בין התוצאות בחיפוש הפנימי של יו-טיוב באופן מאוד דומה למודעות הטקסט שמופיעות בדפי התוצאות של גוגל.

אלו יכולות להיות אפקטיביות אם אתם רוצים להתחיל לקדם את הערוץ שלכם ביו-טיוב בצורה ממומנת.

מודעות שופינג (גוגל שופינג)

אלו הן מודעות שמפרסמות מוצרים ספציפיים ומורכבות מתיאור של המוצר, המחיר שלו והאתר בו הוא נמכר. (+ מחיר משלוח סטנדרטי).

למודעות שופינג יש גם גרסה אורגנית, אבל רק אם עוברים לחיפוש שופינג מלא דרך לחיצה על רשימת הטאבים למעלה.

תמונות המוצרים בעמודי התוצאות הכללים הן תמיד גרסאות ממומנות.

על מנת שיהיה אפשר להציג מודעות שופינג חייבים לחבר את המלאי של האתר לכלי שנקרא Merchant Center.

באופן הזה גוגל יודע לא להציג מוצרים שלא נמצאים במלאי, לעדכן מחירים בזמן אמת וכו'.

למידע נוסף על גוגל שופינג.

מודעות באפליקציה

מכירים את המודעות המעצבנות האלו שנצמדות לצידי המסך באפליקציה או כשעוברים בין מסכים ושלבים במשחקים?

גם אלו עשויות להיות מודעות מהרשת של גוגל למרות שהן נראות קצת שונה (אין עליהן את סימון האות i שמציין שמדובר במודעה).

המודעות יכולות גם להופיע בתוך החנות של Google Play.

לעיצוב מודעות ואוטומציה

אפשרות מתקדמות לעיצוב מודעות ואוטומציה

לכל סוג מודעה עשויות להיות תוספות שונות שניתן להוסיף להן, אבל אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לקחת את המודעות צעד אחד קדימה הוא ליצור מודעות חכמות באמצעות אוטומציה.

אלו מתחלקות לשניים: מודעות דינאמיות ומודעות רספונסיביות.

המודעות הדינאמיות מאפשרות ליצור קופי אוטומטי בהתאם לתוכן של האתר שלכם או רשימה ספציפית של עמודי נחיתה (בעיקרון זו השיטה העדיפה).

באופן הזה אתם חוסכים את הנבירה במילות המפתח.

כדי שמודעות דינאמיות יהיו אפקטיביות, התוכן של הדף חייב לעבור אופטימיזציה באופן דומה לאופטימיזציה שעושים ל-On Page בקידום האורגני.

כמו כן, הן פחות מתאימות לדפים שמשתנים באופן תדיר מכיוון שהדבר מקשה על אלגוריתם הלמידה של גוגל.

טיפים נוספים לגבי מודעות דינאמיות (מגוגל)

מודעות מסוג אחר הן מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש. כאן מדובר על מודעות טקסט שניתן לתת להן מראש כמה כותרות וכמה תיאורים, כאשר גוגל יבחר את השילוב הטוב ביותר בהתאם לשאילתה של המשתמש.

קיימות גם מודעות רספונסיביות לרשת המדיה (Display) באתרים חיצונים.

העיקרון כאן דומה, אך ניתן לערבב גם בין תמונות לקטעי ווידאו או טקסט, כאשר גוגל יתאים באופן אוטומטי את המודעה לפורמט המתאים של הבאנר.

פרסום מודעות בגוגל – איך ליצור מודעה מנצחת?

שימוש חכם במגבלה של מודעות הטקסט

מרבית מודעות הטקסט שמופיעות בגוגל ומפנות לעמוד נחיתה ספציפי בנויות כאמור מכותרת ושתי שורות בלבד.

ניתן אומנם להשתמש בתוסף "יתרונות מרכזיים", אבל הטקסט שיתווסף לא יהיה לחיץ, כך שלמעשה הוא עשוי להוריד את הפוקוס ממה שחשוב באמת להעביר במודעה.

עם זאת, באופן כללי הטכניקה של הדגשת היתרונות של המוצר או השירות מבחינת מי שקורא את המודעה עדיפה על רשימה יבשה של תכונות בלי קשר לפורמט המודעה הספציפי.

עוד אלמנט מרכזי הוא קריאה לפעולה כבר בתוך המודעה. על פי Wordstream, המילה הפופולארית ביותר היא "Get" (בעברית משתמשים ב"קבל", למרות שלדעתי זו בחירה אומללה…).

לאחר מכן המילים, Buy, Shop (שביניהן אין הבדל של ממש בעברית) ו-Try.

דבר נוסף שאני רוצה לציין הוא בנוגע למיתוג: ציון מילות המפתח של המותג שלכם כמילים שיקפיצו מודעה היא שיטה מקובלת להגן על עצמכם מפני מתחרים שינסו לדחוף את עצמם כאשר מחפשים אתכם (לדוגמה, פפסי תופיע על "קוקה קולה").

מצד שני, להתייחס במודעה ישירות למתחרה שלכם זו פרקטיקה שיכולה לחזור אליכם כמו בומרנג ובמקרים מסוימים אפילו להיכנס לנושא של הפרת זכויות יוצרים ולכן לסכן את החשבון שלכם.

איך לפקס מודעות וידאו

איך לפקס מודעות וידאו

כאמור, מודעות הווידאו מתחלקות למודעות שמוצגות בזמן צפייה בסרטון אחר ולמודעות שנלוות לסרטונים אחרים בתוצאות. (יש גם מודעות על גבי הסרטון עצמו, אבל הן לא ממש מודעות וידאו).

המודעות מהסוג הראשון שגם לא ניתן לדלג עליהן בדרך כלל עובדות טוב יותר עבור מותגים שמפרסמים גם בטלוויזיה כי זה יכול להיות די מאתגר להציג את המותג שלכם בחמש שניות בלי שהגולש הכיר אתכם קודם לכן (אלא אם כן אתם מבצעים מיקוד רק למי שכבר ביקר אצלכם באתר, מה שנקרא Remarketing).

לעומת זאת, המודעות הארוכות יותר (עדיין מהסוג הראשון) מתאימות יותר למי שרוצה לפרסם באופן בלעדי באינטרנט או רוצה קודם כל לשכשך את הרגל במים לפני שהוא משלם סכומי עתק על ספוטים במקבצי הפרסומות בטלוויזיה.

בכל אופן, חמש השניות הראשונות הן השניות הכי קריטיות בכל סרטון שהוא. אם לא הצלחתם לעורר עניין אצל הצופה, כנראה שגם בהמשך לא תצליחו…

גם עבור מודעות ווידאו חשוב לציין מילות מפתח ולא לסמוך רק על טרגוטים אחרים כמו מיקומים או דמוגרפיה (למרות שלא בהכרח תשלמו יותר אם לא תעשו זאת).

כך אחוזי הלחיצות שלכם יהיו גבוהים יחסית ותוכלו לנתח טוב יותר את התוצאות.

איך עושים אופטימיזציה למודעות שופינג

לכאורה מודעות שופינג נראות כמו מודעות די בסיסיות, אבל חייבים לזכור ששמות המוצרים והתיאורים שלהם צריכים בסופו של דבר לכלול את מילות המפתח שהגולשים מחפשים כדי שהן יופיעו מתי שצריך.

אם ביצעתם עבודת On Page טובה בחנות שלכם, סביר להניח שהחלק הקשה כבר מאחוריכם.

בנוסף, עליכם להשתמש בתמונות באיכות גבוהה. התצוגה המקדימה בגוגל אומנם לא גדולה במיוחד, אבל תמונה מטושטשת או חתוכה ממש לא עושה רושם טוב.

במידת האפשר, רצוי שהתמונה תהיה ייחודית ולא תגיע ישירות מהתמונה ששלפתם מהקטלוג.

הדבר יעזור לכם לבלוט מול מוכרים אחרים שמציגים את אותו המוצר ביחד אתכם.

מודעות באפליקציה – הסבלנות משתלמת

מכיוון שיש סוגים רבים של מסכים ופורמטים שונים של אפליקציות, מודעות באפליקציה מעוצבות באופן כמעט מלא על ידי גוגל כמודעות רספונסיביות.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקבוע תקציב ולהוסיף טקסט או מדיה אחרת (כולל אנימציות ב-HTML 5), רצוי לפחות תמונה אחת ושני סרטוני וידאו (אנכי ואופקי).

מכיוון שמדובר במערכת שמבוססת על למידה, יש לחכות לפחות שבוע עד שהנתונים אודות המודעה ישקפו את הביצועים האמיתיים שלה.

לכן, האזרו בסבלנות ואל תבצעו שינויים גדולים מדי בתקופה הזו.

אם בא לכם לקבל קצת טיפים על קידום אפליקציות, גם לזה יש לי סרטון 😉:

מדידת ביצועי המודעה

לעצב מודעה ולהתחיל להריץ אותה זה טוב ויפה, אבל בלי לדעת איך לקרוא את הנתונים בצורה נכונה, עשיתם רק חצי עבודה.

המדדים שישר קופצים לראש הם החשיפות הכוללות (Impressions), הלחיצות (Clicks), שיעור הלחיצות (CTR) וכמובן העלות ללחיצה.

אבל מעבר לכך יש עוד כמה מדדים חשובים:

קודם כל, אם הגדרתם יעדים ספציפיים או המרות, אתם צריכים לבדוק גם כמה מן הלחיצות הובילו להמרה. כלומר, מהו אחוז ההמרה (Conversion Rate).

מדד דומה הוא "עלות ממוצעת להמרה" (CPA). החישוב כאן מורכב מכל הסכום שהוצאתם כשלחצו על המודעה ולאחר מכן מחלק אותו במספר ההמרות.

מן הסתם, ככל שאחוז ההמרות יהיה גבוה יותר, כך תשלמו פחות עבור כל המרה מכיוון שיהיו לכם פחות קליקים שלא הובילו להמרות.

דבר אחד שיש לזכור: ביצועי המדדים הממוצעים משתנים מסקטור לסקטור.

גוגל עצמה לא מספקת מבחני ביצועים השוואתיים (Benchmarks), אבל יש אתרים שמספקים את הנתונים האלו כמו למשל WordStream.

אבל לפני שאתם לוקחים את המספרים האלו ומתחילים להריץ השוואות, יש לזכור שהם משתנים ממדינה למדינה והמידע שמופיע ברשת באנגלית מתייחס בדרך כלל למדינות כמו ארה"ב או בריטניה.

כמו כן, שימו לב עד כמה המידע עדכני. לפעמיים גוגל מחזיר בתוצאות החיפוש נתונים מלפני 4 או 5 שנים.

בקיצור, קחו את המספרים האלו בעירבון מוגבל והעזרו בהם בעיקר על מנת לבדוק את המגמות בשוק.

נתח הופעות ("מדדי פוטנציאל") ומה הם יכולים לספר לנו

סוג נוסף של מדדים מתייחס לפוטנציאל החשיפה של המודעות. לדוגמה, כמה חשיפות המודעה קיבלה לעומת סך כל החשיפות שהיא הייתה יכולה לקבל.

באנגלית הם נקראים Impression Share ובעברית "נתח הופעות".

יש המון מדדים כאלו כך שאני לא אציין את כולם. מה שכן חשוב לי להדגיש זה שמדדים נמוכים בדרך כלל מעידים על בעיה במודעה כגון ציון איכות נמוך, הצעות מחיר נמוכות מדי או הגבלה אזורית הדוקה מדי (לא כל כך רלוונטי לארץ).

ציון המודעה

ציון המודעה ✔️ הוא ציון בין אחד לעשר שגוגל נותן באופן אוטומטי לכל מודעה שעולה לקמפיין.

חישוב הציון מורכב מפרמטרים כמו התוכן של עמוד הנחיתה והשימוש במילות מפתח נכונות במודעה עצמה.

מכיוון שהציון מושפע בין היתר גם מה-CTR, הוא בהחלט עשוי לעלות עם הזמן וציון ראשוני נמוך לא אומר בהכרח שמשהו עם המודעה לא בסדר.

חוק ברזל כאשר אתם בוחנים את ביצועי המודעה – מדידת ביצועי המודעה הבודדת חייבת להיות בהקשר של מדידת כל המודעות באותה הקבוצה וכמובן הקמפיין כולו.

אל תתמקדו יותר מדי במודעה אחת אם אתם מריצים כמות גדולה של מודעות וקחו בחשבון גם את החלק היחסי שלה מסך כל ההופעות.

סיכום ועוד טיפ נהדר שאתם חייבים להכיר

למרות שלניהול הקמפיין השלם בגוגל אדס יש חשיבות עצומה, שום קמפיין לא יעבוד טוב בלי הכרה של סוגי המודעות השונים ושיטות אופטימיזציה שונות לכל סוג מודעה.

מכיוון שהתחום הוא כל כך דינמי וגוגל מוסיפה עוד ועוד אפשרויות או מסירה סוגי מודעות שכבר עובדים פחות טוב, חשוב להישאר מעודכנים.

ובהקשר הזה, לא הרבה אנשים מכירים את פיד העדכונים הרשמי של Google Ads, אבל זה עמוד חובה למי שרוצה להתעדכן בכל מה שחדש במערכת כגון תוספים חדשים, שינויי שמות (בעברית זה יכול להיות סופר מבלבל) ועוד.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו