ניהול קמפיינים בגוגל – 10 דברים שצריך לדעת לפני שאתם מתחילים

קידום אתרים אורגני הוא עדיין הכלי הטוב והכי איכותי להזרמת תנועה לאתר שלכם בטווח הארוך, אבל לפעמיים התחרות של גוגל גבוהה וצריך לחכות כמה חודשים טובים עד שרואים תוצאות וכאן נכנס קידום ממומן (או ניהול פרסום בגוגל) לתמונה.

במקרים כאלו, קידום ממומן יכול להיות פתרון טוב לקבלת לידים ולקוחות מהאתר כבר מהרגע הראשון, למרות שחשוב לדעת שגם בקמפיינים ממומנים התוצאות משתפרות עם הזמן ככל שגוגל מתרשם שהמודעות שלכם טובות יותר.

החלק הטכני של ניהול קמפיינים בגוגל אדוורדס מערכת של Google Ads (לשעבר Adwords) הוא די פשוט וגוגל עשתה המון שינויים שמבטיחים שגם מי שלא הריץ אפילו קמפיין אחד בחיים שלו יוכל להבין מה צריך לעשות בתהליך פרסום בגוגל.

אבל בפועל רוב בעלי האתרים שוכרים חברת ניהול קמפיינים מקצועית שתבצע עבורם ניהול קמפיינים בגוגל, יש לכך כמה סיבות:

  1. למרות שהמערכת של ניהול קמפיינים בגוגל קלה לשימוש והיא יחסית שקופה (בניגוד ל-SEO), מאוד קל לבצע טעויות של מתחילים במהלך פרסום בגוגל ולהפסיד כסף בגלל לחיצות שלא מובילות ללידים ולכן לאחוז המרה נמוך.
  2. כמו בקידום אורגני, כך גם בקידום הממומן יש בסופו של דבר זירות תחרותיות יותר ותחרותיות פחות. לכן בהחלט יכול להיות שבלי הרצה של לפחות כמה קמפיינים בגוגל קודמים בהצלחה, תקבלו מספר לחיצות נמוך (אם כי לא תשלמו על הצפיות עצמן).
  3. בניית עמודי נחיתה מקצועיים דורשת לא רק כישורי עיצוב, אלא גם הכרה של התחום.

ובכל זאת, לא הייתי ממליץ להתחיל קמפיין או לפנות לחברה לקידום ממומן בלי שיש לכם קצת ידע על ניהול קמפיינים בגוגל.

אתם יכולים לקרוא את הפוסט הנ"ל כדי להבין את הנושא לעומק, אבל הנה רשימה של 10 הטיפים החשובים ביותר שהייתי נותן למי שלא מתכנן לנהל את הקמפיין בעצמו.

לפני שנמשיך, אני מצרף פה סרטון על יתרונות וחסרונות של פרסום ב google, לפי ראות עיניי:

1. ציון איכות הוא לא המדד היחיד שקובע את ביצועי המודעה שלכם

הרבה חברות ניהול קמפיינים בגוגל ישוויצו בפניכם במודעות בעלות ציון איכות גבוה: ציון איכות מתבסס על הרלוונטיות של המודעה והביצועים הקודמים שלה, אבל זה לא המדד היחיד שגוגל מתחשב בו בזמן שהוא מציג את המודעות.

למעשה, ציון האיכות של המודעה הוא רק חלק אחד מציון כולל שנקרא Ad Rank.

ה"אד ראנק" הוא הציון של גוגל שניתן בפועל למודעה כל פעם שהוא מציג עמוד של תוצאות חיפוש. המודעה בעלת ה-Ad Rank הגבוה ביותר תופיע קודם, זאת עם ציון נמוך יותר מתחתיה וכך הלאה…

2. רשת המדיה לעומת רשת החיפוש

באנגלית רשת המדיה נקראת "Display Network" ומכאן קל כבר להבין את ההבדל בין השתיים: ברשת החיפוש מופיעות מודעות שקשורות באופן ישיר לחיפוש של המשתמש באותו רגע ואלו בדרך כלל מודעות טקסט.

לעומת זאת, ברשת המדיה מופיעות מודעות בפורמטים שונים באתרי שותפים של גוגל ובאתרים אחרים ברשת שלה (בעיקר Youtube). חלק גדול מהמודעות האלו הן עדיין מודעות טקסט, אבל מבחינת הביצועים, ייתכן שפורמט אחר ייתן התאמה טובה יותר.

לדוגמה, מודעות תמונה יכולות להתאים מאוד למי שרוצה לפרסם באתרי חדשות למרות שעדיין אפשר לבחור שמודעות הטקסט יופיעו גם ברשת המדיה.

3. חשוב גם לדעת מה לא לפרסם

לצד מילות מפתח (ביטויים) עליהם אתם רוצים שיופיעו המודעות שלכם, אתם יכולים לקבוע גם מילים ספציפיות שימנעו מהמודעה שלכם להופיע.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

חשוב במיוחד לדעת אילו מילות מפתח שליליות יובילו ללחיצות, אבל לא ללידים.

לדוגמה, אם יש לכם חנות לתיקים קטנים, לא תרצו שהביטוי "תיקי קמפינג" יגרום למודעה שלכם להופיע. במקרה הזה תוכלו לקבוע שהמילה "קמפינג" תהיה מילה שלילית.

מכיוון שאתם מכירים את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, אתם חייבים לקחת חלק פעיל בתהליך לבחירת הביטויים הכי רלוונטיים, מה שנקרא גם "מחקר מילות מפתח".

4. לא להתפשר על עמודי הנחיתה

הרבה בעלי אתרים חושבים לקחת עמוד אחד או שניים מהאתר שלהם ולהפוך אותו לעמוד הנחיתה של הקמפיין שלהם.

באופן כללי לא מומלץ לעשות זאת מכיוון שעמוד נחיתה אמור להיות עמוד ממוקד עם מסר שיווקי מרכזי, טופס למילוי או טלפון וזהו פחות או יותר. אם לוקחים עמוד רגיל והופכים אותה לעמוד היעד של המודעה, רק מבלבלים את הגולש וגם מקשים על תהליך הניתוח של הקמפיין מכיוון שאנחנו לא רוצים שהגולש יעבור המרה מעמוד אחר.

במקום זאת, בנו עמודי נחיתה ייעודים לקמפיין. רוב חברות ניהול הקמפיינים עושות זאת עבור הלקוחות שלהן.

5. אל תתרשמו מהמספרים היבשים

אחוזי המרה גבוהים ומחירים נמוכים ללחיצה הם ללא ספק מדדים טובים שמצביעים על כך שהקמפיין שלכם עובד ומנהל הקמפיין יודע מה הוא עושה. מצד שני, אתם צריכים לקחת בחשבון גם את כל ההוצאות הנלוות: לא רק התשלום לגוגל, אלא גם עמלת ניהול קמפיין, הכנת החומרים השיווקיים וכו'.

רק אחרי שתדעו כמה כל ליד שהגיע אליכם מהקמפיין שווה לכם באמת מבחינת רווח נטו, תוכלו לחשב את ההחזר על ההשקעה. לפעמים זה קל יותר (לדוגמה, במקרה שאתם מוכרים מוצרים ישירות באתר) ולפעמיים זה קשה יותר, במיוחד אצל נותני שירותים.

6. תוספות למודעות לא עולות כסף

גוגל מאפשרת להוסיף תוספות שונות למודעות על פי הסוג שלהן.

לדוגמה, אפשר להוסיף מונה ספירות לאחור עבור מודעות מסוימות. במודעות אחרות שמופיעות כשמחפשים מהנייד אפשר להוסיף מספר טלפון.

התוספות האלו לא עולות כסף! לכן הן לא אמורות להשפיע על עמלת ניהול קמפיין בגוגל, ומי שאומר לכם אחרת משקר…

לעומת זאת, הן כן עשויות לשנות את מודל התשלום. לדוגמה, אם מישהו חייג אליכם, הדבר ייחשב כאילו הוא לחץ על המודעה.

7. מה עושים אם רוצים לעבור חברה?

בהקשר של ניהול פרסום בגוגל, באופן עקרוני, גם אם למנהל הקמפיינים שלכם יש גישה לחשבון שלכם, בסופו של דבר החשבון שייך לכם ואתם אלו שבין היתר משלמים לגוגל ישירות דרכו.

כאשר תרצו לעבור חברה, חשוב מאוד שתיקחו אתכם את כל פרטי הגישה לחשבון על מנת שמנהל הקמפיינים החדש יוכל לצפות בנתונים של מודעות שפורסמו ולקבל גישה לכל המודעות שהרצתם עד כה.

הדבר נכון גם לגבי עמודי הנחיתה.

בסופו של דבר שילמתם עליהם, אם כי לעיתים הם בנויים בתוך המערכת הפנימית של חברת ניהול הקמפיינים ואז אתם עשויים להיות בבעיה אם תרצו לשנות אותם בעתיד.

לכן, כאשר אתם חותמים על החוזה הראשוני, שימו לב! ניהול קמפיין בגוגל מתנהל מתוך חשבון ששייך לכם (והתשלום מגוגל יוצא ממנו) וגם שתהיה לכם גישה בלתי מוגבלת למערכת עמודי הנחיתה אם תחליטו להיפרד בהמשך.

8. היזהרו מתוכנות אוטומטיות בניהול קמפיינים

תוכנות עזר עבור ניהול קמפיינים בגוגל יכולות להיות כלי נהדר לביצוע פעולות רבות בבת אחת שהיה לוקח המון זמן לבצע באופן ידני.

לדוגמה, אפשר ליצור בבת אחת הרבה גרסאות שונות של אותה המודעה (A/B Testing) כדי לראות איזו עובדת בצורה הטובה ביותר ולאחר מכן להמשיך לחלק את הגרסה הטובה ביותר הלאה…

אבל אם עושים בתוכנות האלו שימוש לא נכון ומריצים את הקמפיין על טייס אוטומטי, הן יכולות לפגוע בביצועים ובפוטנציאל של ניהול קמפיין בגוגל.

לכן, אל תתביישו לשאול באילו תוכנות נעשה שימוש. אם הדוחות שאתם מקבלים נושאים לוגו שאתם לא מכירים ואתם מרגישים שהקמפיין לא מתקדם לשום מקום, זה הזמן להתחיל לחשוד…

9. קמפיין ממומן בגוגל פועל בעיקר על מילות חיפוש, לא קהלי יעד

גוגל אומנם מנסה להוסיף לניהול הקמפיינים שלה אפשרות לפילוח על פי מאפיינים שונים (טרגוט לפי קהל), גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל ולכן, המודעות עדיין עובדות בצורה הטובה ביותר באמצעות בחירה של מילות המפתח הנכונות (במיוחד ברשת החיפוש) או דמוגרפיה (עבור אותם אנשים שמשאירים את ה-GPS דלוק) בניהול קמפיינים.

אבל מיקוד לפי מילות מפתח לא בהכרח יתאים לכולם. לדוגמה, מותגים שרוצים לקבל חשיפה גדולה יותר, אבל לא בטוחים עבור אילו חיפושים בדיוק, אולי יצליחו יותר אם יפנו לקהל יעד על פי תחומי עניין ומאפיינים דמוגרפים אחרים כגון מצב משפחתי.

בדיוק בגלל הסיבה מערכות פרסום ברשתות החברתיות כמו למשל פייסבוק ואינסטגרם הן מצליחות כל כך. הן יודעות המון על תחומי העניין שלנו ומאפיינים אחרים כמו גיל, אזור מגורים מדויק וכו', נתונים של גוגל לא תמיד יש גישה אליהם.

מהבחינה הזו, בהחלט אפשר לקיים קמפיינים משולבים גם בפייסבוק וגם בגוגל ולא תתקשו למצוא חברת ניהול קמפיינים בגוגל שתוכל לעשות זאת עבורכם מכיוון שזוהי כיום הדרישה בשוק.

10. הערכות מחיר למילות מפתח הוא נושא מורכב יותר מכפי שנדמה

פעם הנתון העיקרי בנוגע לכל מילת מפתח היה ממוצע ללחיצה והיה קשה יחסית לדעת אם הסכום הזה באמת יביא אתכם למקום ריאלי. היום לעומת זאת אפשר לראות בכלי הרשמי של גוגל גם הצעת מחיר לעמוד הראשון ואפילו לראש הדף.

רוב האנשים שרואים מודעות בעמוד השני לא יטרחו ללחוץ עליהן מכיוון שהם כבר מפוקסים על התוצאות האורגניות, ולכן הנתונים האלו יכולים להיות קריטיים.

חברת ניהול הקמפיינים שלכם אמורה לדעת איך לחלק בצורה נכונה את הצעות המחיר עבור כל מילת מפתח כדי להביא לכם את המספר הגדול ביותר של חשיפות.

לסיכום – ניהול קמפיינים בגוגל

למרות שהנושא של ניהול קמפיינים בגוגל הוא תחום שאפשר לשמור למקצוענים, אם תדעו מראש את העקרונות הכי חשובים, יהיה לכם קל יותר לבחור חברה אמינה ולא ליפול למלכודות שיגרמו לכם להפסיד כסף.

לכן אל תתביישו לשאול את כל השאלות שנראות לכם חשובות בקשר לנושא ניהול קמפיין בגוגל מראש, בדרך כלל מדובר בניהול ארוך טווח גם אם במקביל מתחילים לקדם את האתר בצורה אורגנית.

מדריכים נוספים באתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו