דף הבית / עונשים בגוגל / 11 סיבות שהאתר לא מככב בגוגל

11 סיבות שהאתר לא מככב בגוגל

1. האתר פועל בתחום מאד תחרותי – אם האתר פועל בתחום תחרותי או תחרותי במיוחד, זה יכול לקחת שנה לפחות (ובתחומים מסוימים אף הרבה יותר מזה) על מנת להתחיל לראות תוצאות כלשהן – כלומר כניסה לדף שני או ראשון בגוגל. כמובן שגם בתחומים תחרותיים יש ביטויים תחרותיים מאד ויש כאלו שפחות – צריך לזכור שכל ביטוי זה זירה בפני עצמה. יש תחומים שצריך לעבוד קשה מאד רק בשביל לתחזק את המיקומים הקיימים – אפילו בלי להתקדם סנטימטר…
אינדיקציה כללית ומהירה לדעת עד כמה ביטוי מסוים תחרותי היא על ידי בדיקה של כמה אזכורים יש עליו בגוגל על ידי חיפוש במרכאות.

 

למשל אם אחפש את הביטוי "קידום אתרים" אקבל, נכון לכתיבת שורות אלו, את התוצאה הבאה:

חיפוש קידום אתרים

אבל אם אחפש ביטוי מאותו תחום אך יותר ממוקד, כמו למשל: "שיווק באינטרנט לעסקים קטנים" אקבל תוצאה שונה לגמרי:

חיפוש שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

ככל שהמספר הזה קטן יותר – כך יש פחות נוכחות לביטוי המדויק הזה בגוגל, ובדרך כלל התחרות גם תהייה נמוכה יותר. כבר הסברתי למה לפעמים כדאי מראש לוותר על התחרות הגבוהה (במיוחד לעסקים קטנים) וללכת באסטרטגיה של לונגטיילים במאמר הזה וגם כאן.

2. תוכן משוכפל – תוכן משוכפל הוא נושא מאד קריטי בגוגל, אבל בעלי אתרים רבים מזניחים אותו או מורידים מחשיבותו. מעבר לבעיה המשפטית של העתקת תכנים מאתרים אחרים, יש כאן בעיה רצינית גם בהיבט של הקידום מפני שלגוגל אין אינטרס להציג טקסטים זהים ברשימת התוצאות, ודואג לזה ביד קשה. כבר כתבתי קייס סטאדי מאד מעניין על החלפת תוכן משוכפל שהקפיצה אתר לקוח לצמרת התוצאות באופן כמעט מיידי וגם כתבתי מדריך על איתור תוכן משוכפל באתר ומחוצה לו.

3. עונש ידני – אם האתר הגיע למצב של עונש ידני, כנראה שמישהו עשה משהו ממש לא בסדר. איך יודעים אם אתר קיבל עונש ידני? נכנסים לכלי מנהלי אתרים של גוגל (WMT), תחת שאילתות חיפוש -> פעולות ידניות. איני מכיר דרך אחרת לדעת האם האתר נענש בצורה ידנית מלבד זו. במידה והאתר שלכם נפגע באורח פתאומי אך לא מופיעה הודעה על עונש ידני, ייתכן שמדובר בפגיעה אלגורימתית – בין אם זה עדכון פנדה, פינגווין, תוכן משוכפל או כל דבר אחר.

4. גוגל "סימן אותך" – קורה לפעמים שיש ירידה פתאומית בדירוגים בגוגל, בלי סיבה נראית לעין. דיברתי על המקרה הזה במאמר הזה (המצאתי לזה שם: "עדכון פינג פונג"). לא ארחיב יותר מדי מפני שהמאמר עצמו מפרט על המקרה, אבל בגדול מדובר במצב שגוגל חושד שיש פעילות SEO אגרסיבית מדי באתר, ולכן הוא מחליט להוריד, בדרך כלל באופן רוחבי, את הציונים של עמודים רבים באתר על מנת לראות איך בעל האתר מגיב ולנסות "לתפוס אותו על חם".

5. עדכונים אלגוריתמיים – אחת הסיבות הנפוצות ביותר לזה שאתרים נפגעים בדירוגים שלהם – היא עדכוני אלגוריתם אוטומטיים של גוגל, המתרחשים אחת לתקופה. עדכונים כמו "פנדה" (המתייחס בעיקר לתוכן באתר – כמותו, איכותי ועוד) ועדכון פינגווין – המייחס בעיקר לקישורים חיצוניים המפנים לאתר – כמותם, איכותם, הטקסטים המקשרים ועוד. מלבד לשניים המפורסמים האלה יש עוד עדכונים רבים, אבל אלו בעיקר 2 האגרסיביים ביותר. דיברתי בין היתר על עדכונים נוספים גם במאמר המושקע הזה.

6. הדומיין "שרוף" – אני לא מכיר אישור רשמי או "הוכחה מדעית" לטענה הזאת, אבל כמו כל הדברים שאני כותב בבלוג הזה – אני יכול להעיד רק מנסיון אישי שלי. יש מצבים בהם האתר תקוע ושום דבר לא זז. גם לאחר ששללנו דברים אחרים, נראה שמשהו תוקע את האתר להתקדם משמעותית בתוצאות ולפרוץ את המחסום – ה"מחסום" יכול להיות כל מיני דברים, כמו למשל להגיע מדף שני לדף ראשון, או לפרוץ את החמישיה הראשונה.
אני יכול להגיד שמנסיוני אתרים שנוטים להיתקע ללא סיבה נראית לעין – יהיו בדרך כלל דומיינים ותיקים יחסית עם היסטוריה כזו או אחרת של קישורים, תוכן או מבנה בעייתי. ב-3 מתוך 3 מקרים שניסיתי, העברת האתר לדומיין חדש וביצוע הפניות 301 רוחביות לכל עמודי האתר פתרו את הבעיה לחלוטין. אין זה אומר שצריך לרוץ לרכוש דומיין חדש ולעשות העברה גורפת של כל אתר שנתקע לכם קצת – אלא רק לאחר בדיקה מעמיקה ויסודית של פרמטרים אחרים. זה תלוי גם בגודל האתר, וותק, כמה דפים מאונדקסים בגוגל וכו'.

7. התוכן קקה – למרות כל מה שאומרים, אני לא משוכנע עד כמה גוגל יודע לזהות "תוכן איכותי" כמדד בפני עצמו, במיוחד בעברית. כלומר לסרוק תוכן ורק על ידי זה להבין האם הוא איכותי או לא – בלי אינדיקציות אחרות כמו Bounce Rate וזמן שהייה, כמות שיתופים וכו'. הדגש הוא על השפה העברית – כי ההבנה של גוגל באנגלית מתקדמת עשרות מונים מזו בעברית, לפחות נכון לסוף שנת 2014.
יחד עם זאת, לתוכן יש משקל רב מאד בקידום אתרים. גם אם התוכן שלכם מקורי אבל כתוב בצורה לא טובה או לא מעניינת, רבים הסיכויים שהוא לא יתקדם כמו שצריך. היו לי מקרים שהחלפתי תוכן זוועתי לתוכן מהמם (כולל גם באתר הזה) גם בלי שום פעולה נוספת – וגוגל פירגן לי בצורה משמעותית כאשר הוא אינדקס את התוכן מחדש. לכן המסקנה היא לכתוב בעיקר לגולשים אך גם לא להזניח את גוגל. במידה ויש תכנים רדודים ו/או לא איכותיים באתר – יש לשכתב אותם בהקדם ולפעמים אפילו הסרתם יכולה לעזור יותר מאשר להשאיר אותם באתר, "רק כדי שיהיו שם".

8. האתר חדש – לגוגל לוקח זמן "לאהוב" אתרים חדשים. אפילו אם מדובר בתחום לא תחרותי במיוחד, לרוב נראה תוצאות משמעותיות רק לאחר כמה חודשים של קידום נכון. במקרים חריגים של ביטויים עם תחרות אפסית, יהיה ניתן לקדם אתר בהצלחה גם בפחות מחודש – אבל אלו מקרים נדירים במחוזותינו כיום.

9. גוגל לא מאנדקס את האתר כמו שצריך – נחזור קצת לבייסיקס. על מנת לבדוק למה גוגל לא מפרגן לנו בתוצאות, צריך לשאול האם גוגל בכלל מאנדקס את האתר שלנו כמו שצריך? דרך מהירה לבדוק זאת היא פשוט לעשות חיפוש בגוגל site:, על כתובת האתר ולראות כמה תוצאות יש באינדקס של גוגל. המספר שקיבלתם מעלה חשדות? זה הזמן לבדוק למה יש עמודים שגוגל לא מאנדקס, או לחלופין האם הוא מאנדקס יותר מדי עמודים שהוא לא צריך?

10. האתר לא מתעדכן – האתר שלכם קופא על שמריו ולא מתעדכן כבר הרבה זמן? יש תחומים שזה בהחלט יכול לפגוע בו. גוגל השיקו מתישהו בשנים האחרונות (מתעצל לבדוק) עדכון בשם "freshness" שמטרתו בגדול לתעדף אתרים רעננים יותר בשאילתות מסוימות. בין אם האתר עוסק בתחום חדשותי / אקטואלי ובין אם לא – מומלץ לעדכן את האתר על בסיס קבוע, אפילו אם מדובר בתדירות נמוכה כמו פעם בחודש – העיקר שיהיה איזשהו קצת רענון לאתר שיאותת לגוגל שיש פה אתר חי וקיים ולא אתר שמעלה אבק. במידה ותירצו השראה, כתבתי 14 רעיונות ליצירת תוכן חדש לאתר.

11. חווית משתמש גרועה במיוחד – האתר בעל עיצוב מצ'וקמק? תוכן גרוע? לא מותאם לניידים? (נו נו נו!) או באופן כללי המשתמשים שמגיעים לאתר לא מוצאים את מה שהם חיפשו? אז אין סיבה שגוגל יגיש להם את האתר הזה בתוצאות. איתות חזק מאד לאי שביעות רצון היא לחיצה של המשתמש על הכפתור "חזרה" בדפדפן. גוגל יודע אם משתמשים חוזרים לתוצאות החיפוש לאחר כמה שניות ואם זוהי תופעה שחוזרת על עצמה הרי שיש פה בעיה רצינית. יש אפילו דיבורים בזמן האחרון על קידום שלילי באמצעות זמן שהייה נמוך במיוחד שעושים באופן מכוון למתחרים.

רוצים לציין סיבות נוספות? שתפו בתגובות! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרים גדולים לעומת קטנים

קידום אתרים קטנים לעומת קידום אתרים גדולים

אם ביקשתם לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם או שאתם מקדמים אתרים בעצמכם, בוודאי עסקתם ...

ציון המהירות בגוגל

האמת על Pagespeed Insights (או: חלאס עם האובססיה המיותרת)

נראה שמאז שגוגל הציגה את השירות של Pagespeed Insights, כל מקדם אתרים או בעל אתר ...

9 תגובות

  1. niru@web-team.co.il'

    דניאל התותח,
    תודה על המאמר המושקע.
    רעיונות נוספים:
    – פרופיל קישורים נכנס חלש
    – בעיות קריטיות בקוד או בטעינת האתר

  2. תודה על התגובה ניר הגבר! שכחתי לגמרי מקישורים (אולי כי זה היה לי מובן מאליו) וכמובן אתה צודק לגמרי לגבי בעיות במהירות ובקוד האתר

  3. yaron@toornet.co.il'

    דניאל הי,

    המאמר בהחלט טוב ומראה על ניסיונך

    לדעתי בסעיף 6 יש לך בעיה מסוימת – החלפת דומיין מצריכה 301 ולא 301
    או שלא התכוונת להחלפת דומיין …אלא להחלפת האתר

    ירון

  4. yaron@toornet.co.il'

    התכוונתי 302 ולא 301…

  5. היי ירון. לא הבנתי אותך… אתה אומר שהחלפת דומיין דורשת הפניות 302 ולא 301?

  6. tomer@gmail.com'

    הרגת אותי עם "התוכן קקה" אולי לעשר דקות..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה