דף הבית / חדשות ועדכונים / פינגווין 4 יוצא לדרך: עדכון פינגווין בזמן אמת

פינגווין 4 יוצא לדרך: עדכון פינגווין בזמן אמת

אתחיל מזה שאני מרגיש ממש לא מקורי לכתוב על פינגווין 4.0, העדכון החדש והכל כך מצופה שגוגל השיקו היום – 23/09/2016.

נד סטארק על פינגווין 4

כל עולם ה-SEO בערך כבר הספיק לכתוב על זה, אבל את האמת? אני עושה את זה יותר בשבילי – כמעין אבן דרך בבלוג שתוכל לשמש אותי כרפרנס בעתיד 🙂 ממש כמו שעשיתי בעדכון האחרון של פינגווין 3 (שימו לב לתאריך – עברו כמעט שנתיים!).

פינגווין 4 בזמן אמת

לאחר חודש ספטמבר סוער במיוחד, עם המון שינויים וקפיצות בגוגל ברמות שאני לא זוכר הרבה זמן, גוגל שיחררו הצהרה רשמית ובה הם מודיעים שעדכון פינגווין 4 יוצא לאוויר העולם. סביר להניח שעוד שינויים משמעותיים לפנינו.

כל יום בתקופת הפינגווין 4

בתמונה: צילום מסך של "מזג האוויר" בגוגל במהלך התקופה האחרונה. מתוך Kolyom.co.il.

עדכון פינגווין על קצה המזלג

אחד העדכונים הרציניים ביותר של גוגל. מטרתו העיקרית הינה להילחם בספאם שמבוצע באמצעות קישורים חיצוניים. על מנת לעשות זאת, הוא מתייחס לכמה פרמטרים הקשורים לקישורים: איכות האתר המקשר, איכות העמוד המקשר, רלוונטיות לאתר המקושר, אנקור טקסט, ועוד. כתבתי בהרחבה על פרמטרים המשפיעים על קישורים במאמר הזה.

פנדה, עדכון משמעותי נוסף של גוגל, לעומתו – מתייחס בעיקר להיבטים של תוכן.

החל מינואר 2016 פנדה הוא הוא חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל והחל מהיום – כך גם פינגווין.

מהי המשמעות של פינגווין בזמן אמת?

פינגווין 4.0 הוא למעשה העדכון האחרון של פינגווין. מעתה, כאמור – הוא יהיה חלק בלתי נפרד מהאלגוריתם של גוגל, שרץ כל הזמן. ניתן להסתכל עליו כעוד פרמטר מתוך עשרות פרמטרים שונים בהם גוגל עושים שימוש על מנת לדרג אתרים.

לכך יש כמה משמעויות:

  • אין יותר צורך לחכות חודשים או שנים על מנת להתאושש, או לחלופין – "להצ'טפר", מעדכון פינגווין. השינויים יהיו בזמן אמת, כלומר כל פעולת קישורים תזכה לתגובה הרבה יותר מהירה מגוגל – לטוב ולרע.
  • כפי שטען קולגה וידיד טוב עומר שובל – עדכון פינגווין בזמן אמת נותן פתח לספאמרים לטווח קצר – כלומר כאלו שינסו למתוח את הגבולות של גוגל ולהבין עד איזה רמה ניתן להספים ולצאת מזה בשלום.
  • שיפור באמינות של גוגל – ידוע שגוגל אינו מנוע יציב, בלשון המעטה. התוצאות בגוגל מאד דינמיות ומשתנות ללא הרף בימים כתיקונים. על אחת כמה וכמה, בימים של עדכונים, כמו שידענו במהלך החודש.
    אני צופה שפינגווין בזמן אמת אמנם יביא עימו שינויים יותר תכופים בתוצאות, אבל פחות קיצוניים – מכיוון שהאלגוריתם רץ כל הזמן, נראה יותר שינויים ובמהירות, אבל ככל הנראה, פחות תזוזות קיצוניות במיקומים – כך לפחות אני רוצה להאמין.

תובנות מוקדמות (בזהירות…)

לא רוצה להסתכן יותר מדי, כי העדכון מה שנקרא, rolling as we speak, אבל הנה כמה דברים ששמתי לב אליהם בשלוף מהעדכון עד כה, ובכלל מהחודש המשוגע הזה:

  • די מאכזב לראות שעדיין ספאמרים מככבים בראש תוצאות החיפוש על מגוון תחומים. האמת? לא ציפיתי שפינגווין יביא בשורה בנושא. הפער ביכולות של גוגל לזיהוי וניקוי הספאם בגוגל ארה"ב וגוגל ישראל הולך וגדל.
  • גוגל עדיין נשען במידה רבה על קישורים חיצוניים (דהה…). מי שטוען אחרת – לא יודע לקרוא את המפה. אם זה לא היה המקרה, עדכון פינגווין לא היה קיים או לכל הפחות היה הרבה פחות משמעותי.
  • לאנקור טקסט יש עדיין משקל מאד גדול – לטוב ולרע. אני רואה בהרבה תחומים אתרים חלשים יחסית, עוקפים אתרים חזקים מהם, רק משום שעשו שימוש גובר באנקור טקסט מדויק על מנת לקדם ביטוי ספציפי.
    לפי בדיקה בכלים שונים לבדיקת קישורים (שלרוב "יודעים" רק על 50-60% מפרופיל הקישורים המלא) – שימוש באנקור מדויק באחוזים של 30-40% ואף יותר, יכולים לעבור בשקט מבחינת גוגל מבלי להיענש.
    ההנחה שלי – שיש גורמים אחרים, שמשפיעים במקביל, ויכולים "להטיל וטו" על נושא האנקורים ולמנוע ענישה – אפילו אם הוא מגיע לאחוזים גבוהים במיוחד. למשל, מספר גבוה של קישורים מאתרים חזקים במיוחד, שיוצאים כמעט כולם מאנקור זהה.
  • לא קשור ישירות לפינגווין, אבל החודש הזה היו גם שינויים משמעותיים בתוצאות הלוקאליות, מה שמכונה עדכון "אופוסום" (יש לכם את זה ביותר מקורי?). עופר לנגר, חבר וג'נטלמן, עשה לכולנו טובה ואימל"ק את העדכון באחת הקבוצות המקצועיות לקידום אתרים:
    1. עסקים שהיו מחוץ לגבולות המקומיים הרגישו את השינוי
    2. גוגל מפלטרת עסקים בהתבסס על מיקום ושיוך אבסולוטי
    3. המיקום של המחפש משפיע יותר מבעבר על נראות התוצאות
    4. התוצאות משתנות גם כאשר יש שינויים קלים בניסוח של השאילתה (מי אמר ראנק בריין ולא קיבל?!)
    5. הפילטר המקומי ככל הנראה פועל בצורה עצמאית מהפילטר האורגני. אגב, יש מצב שגוגל עדיין עורכת שינויים תוך כדי תנועה כך שלא הייתי אומר שאלו השינויים האחרונים שנרגיש בשטח.

מחשבות לעתיד

עכשיו ש-2 העדכונים המשמעותיים ביותר של גוגל: פנדה ופינגווין, הם חלק מהליבה, נשאלת השאלה – מה יהיה העדכון הבא שיזעזע את המערכת? האם גוגל ישחררו עוד עדכון שירוץ תקופתית או שהמגמה שלהם היא להטמיע את כל העדכונים באלגוריתם בשוטף?
אני בטוח שיש לכך כמה גישות – מצד אחד לגוגל יש אינטרס "לטרוף את הקלפים" לעיתים קרובות ולגרום לאי יציבות באורגני, על מנת שיותר ויותר משווקים ובעלי עסקים יפרסמו במערכת הפרסום של גוגל.
מצד שני, צריך לזכור שיש מעל 200 פרמטרים באלגוריתם של גוגל והם עושים שינויים כל הזמן (מאות שינויים בשנה, רובם לא כל כך מורגשים) ויש עוד מגמות משמעותיות שהולכות להתחזק ולקבל דגש רב יותר בעתיד הקרוב: עמודי AMP  (Accelerated Mobile Pages), Https, פרוטוקל http/2, פרסונליזציה, שינויים במיקומים הלוקאליים ועוד. בקיצור, משעמם לא יהיה 🙂

ולסיכום, קבלו צילומסך של ביטוי שאני (ועוד רבים) עוקבים אחריו על בסיס יומיומי – נכון לתאריך 23/09/2016:

תוצאות הביטוי "קידום אתרים" נכון לתאריך 23/09/2016 - פינגווין 4
תוצאות הביטוי "קידום אתרים" נכון לתאריך 23/09/2016 – פינגווין 4

יש לכם תובנות משלכם על החודש האחרון, על פינגווין בפרט? שתפו, הגיבו, והפיצו אהבה 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

עצמאי עצבני

המאבק החשוב של העצמאיים בישראל

כן, לשם שינוי הפעם אני מעלה כאן נושא שלא קשור לקידום אתרים או שיווק באינטרנט ...

"קיבלתי קישור טבעי!"

10 המאמרים שהכי אהבתם בבלוג שלי ב-2014

קצת באיחור, אבל נראה לי נכון לעשות סיכום שנתי לבלוג הזה, שהתחלתי לכתוב בו ברצינות ...

תגובה אחת

  1. spa@spa-kb.com'

    איזה עוד בעלי חיים יתווספו בהמשך,
    פנדה, פינגווין, אופוסום
    השינויים במנוע החיפוש גורמים לנו בעלי העסקים
    לחפש דרכים בכדי לשמור על מיקום בגוגל.
    זאת יוזמה ברוכה לדייק עם בקשת הלקוח.
    כן חשוב וגם נכון מאוד לעשות סדר בעניין מה מוצג באיזור שאותו גולש מחפש.

    תודה דניאל על עוד מאמר מפורט
    סרוסי ברוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה