דף הבית / כלים לשיווק באינטרנט / סקירת מערכת "כל יום" לבדיקת מיקומים בגוגל

סקירת מערכת "כל יום" לבדיקת מיקומים בגוגל

בין כל המערכות לבדיקת מיקומים יש יחסית מעט כאלו שמתאימות למקדמים בארץ ובטח שבטח כאלו שנוצרו פה, ולכן Kolyom היא מערכת יוצאת דופן: בלי הרבה רעש וצלצולים היא הצליחה ליצור לעצמה קהל משתמשים נאמן. על המערכת אחראי עומר שובל, מהמקדמים הוותיקים בארץ וגם, גילוי נאות, איש יקר שאני מעריך ביותר.

מערכת כליום

מספר נתונים להתרשמות כללית שמגיעים ממערכת כליום עצמה:

  • ישנם יותר מ-437,000 מילות מפתח שנסרקות כל יום
  • קצב הגידול הוא בערך 150 משתמשים חדשים כל חודש (אני אחראי לכמה מהם 😊)

מסך הבית של Kolyom הוא פשוט מאוד וכולל Dashboard וגם גישה לממשק הפקת דוחות, גרף של מזג האוויר בגוגל ישראל (בהמשך אתעכב על זה), רשימת הפרויקטים, דוחות שמורים של המשתמש וממשק מעקב אחרי קישורים שלאחרונה עבר שיפוץ קוסמטי בעיקר.

אגב, אם נרשמתם בחודשים האחרונים למערכת כליום, יהיו לכם עד עשרה פרויקטים (אתרים) בחשבון שאתם יכולים לפתוח. ממש בקרוב המערכת עוברת למודל של תשלום וחשבונות חינמיים חדשים יאלצו להסתפק באתר בודד, אז ממליץ לכם להקדים להירשם בקישור הבא במידה ואתם עוד לא רשומים ותרצו להשתמש במערכת עבור מספר אתרים.

הדשבורד של המערכת

בדשבורד של Kolyom ניתן לראות את מספר הפרויקטים שפתחתם (וכמה עוד נותרו לכם לנצל), מספר מילות המפתח שאתם יכולים לעקוב אחריהן ומספר הדוחות שהפקתם.

ליד כל אתר מופיעים מספר נתונים חשובים המתבססים על מילות המפתח שהוספתם למעקב בפרוייקט שלכם והאתר מדורג עליהן. מה שיפה כאן, שהמערכת צוברת מידע על מאות אלפי ביטויים, גם כאלו שלא הוספתם לפרוייקט, ואתם יכולים לקבל מידע רטרואקטיבית על הביטויים שהאתר שלכם כבר מדורג עליהם (בהנחה והביטויים קיימים במערכת). תחת עמודת keywords תוכלו לראות את כמות המילים שהוספתם למעקב ולצידה את כמות המילים שמערכת מצאה שאותו אתר מדורג עבורן בגוגל.

מלבד כמות המילים תוכלו לקבל עבור כל פרוייקט (ומילות המפתח שהכנסתם בו למעקב) את האינפורמציה הבאה:

  • כמה מהמילים במעקב עלו בדירוגים (בין 100 התוצאות הראשונות, טופ 100)
  • כמה מהמילים במעקב ירדו בדירוגים (טופ 100)
  • עבור כמה מהמילים במעקב האתר נכנס לטופ 100
  • כמות מהמילים במעקב שיצאו מהטופ 100
  • כמה URL ייחודים עולים בתוצאות החיפוש עבור המילים במעקב
  • כמה כתובות חדשות נכנסו לטופ 100
  • כמה כתובות יצאו מהטופ 100
  • גרף מיקומים ממוצע מהחודש האחרון של כל המילים שהכנסתם למעקב בכל פרוייקט.

בנוסף לנתונים שהזכרתי למעלה, תוכלו לראות ליד כל אתר שהכנסתם למערכת גם את ציון ה- KVR שלו. כל אתר ב-"כל יום" מקבל ציון איכות (KVR) המציין עד כמה האתר דומיננטי בתוצאות בגוגל.

המדד הזה שימושי במיוחד בבדיקת כדאיות של החלפת קישורים עם אתר אחר ומכיוון שהוא מחושב כל יום מחדש, בכל זמן שבו תבצעו את הבדיקה תקבלו נתונים עדכניים.

לדוגמא אם אני משווה את האתר שלי מול בלוג מרקטינג העוסק גם הוא בתחום של שיווק באינטרנט, אני יכול בקלות לראות שהאתרים אינם שווים:

השוואת אתרים עומר ודניאל

ה- KVR שלי הוא 754 ולעומתו מרקטינג מקבל KVR של 6122 (ככל שהציון נמוך יותר כך האתר חזק יותר; ynet לדוגמא מקבל KVR מושלם של 1).

ממשק הפקת דוחות (Site Insights)

במסך זה ניתן להפיק דוחות בתשלום. כרגע קיימים בו הדוחות הבאים: רשימת מתחרים שחולקים אתנו את אותן מילות המפתח והיסטוריית דירוגים. עם המעבר לחבילות בתשלום מתוכננים להתווסף באזור זה 4 דוחות נוספים:

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

  1. רשימת הדפים החזקים של אתר
  2. הערכת טראפיק אורגני לאתר (כולל פוטנציאל הטראפיק הנוסף שניתן להשיג עבורו)
  3. Subfinder – דוח המפרט את כל הסאב דומיינים שיש לאתר בתוצאות בגוגל
  4. רשימת URL-ים מתחרים שהוא למעשה דומה לרשימת המתחרים רק משווה בין דפים בודדים במקום בין אתרים.

בשביל להשתמש בדוחות האלו צריך להשתמש במטבעות מיוחדים של כליום בשם Koins שכרגע זמינים רק למשתמשי הבטא. בעתיד כל משתמש יקבל כמות מתחדשת של Koins בכל חודש על פי גודל החבילה שבחר לעצמו.

מזג האוויר בגוגל

מזג האוויר בגוגל הוא סוג של מדד שבאמצעותו אפשר לראות כמה תזוזות יש במנוע החיפוש מדי יום. רוב השירותים שמציגים את מזג האוויר בגוגל מתבססים על גוגל.קום או גרסאות זרות של גוגל, ולכן לכל יום יש יתרון עצום בכך שהיא מראה את מזג האוויר בגוגל ישראל.

מזג אוויר - Kolyom
צילום מסך מתוך הכלי של "מזג האוויר" בגוגל

מדי יום תוכלו לראות מספר צבעים שונים שכל אחד מהם מייצג תזוזה אחרת:

  • ירוק – מספר האתרים שעלו בתוצאות החיפוש
  • צהוב – אתרים שירדו בתוצאות
  • כתום – אתרים שנכנסו לדף הראשון
  • אדום – רמת התנודתיות הכוללת

כאשר משלבים את ארבעת הצבעים ביחד (אפשר גם להסתיר את ההשפעה של כל אחד מהם) מתקבלת טמפרטורה יומית : ביום רגיל יש בין 32 ל-39 מעלות עם פיקים כל מספר ימים. לעומת זאת, מצב לא רגיל של כמה ימים רצופים עם שינויים גדולים יכול להעיד על שינוי מסוים בגוגל, ולכן אם אתם חושדים במשהו, תוכלו לעבור לתצוגה של עד 12 חודשים אחורה.

אם הייתם עוקבים כמוני אחר מזג האוויר בכל יום בשנתיים האחרונות הייתם יכולים לראות שבעיית ההתחממות הגלובלית "עוברת" גם על תוצאות החיפוש בגוגל. לפני שנתיים יום סטנדרטי נע בין 20 ל- 25 מעלות והיום הוא קרוב יותר ל- 40 מעלות.

הפרויקטים שלי ורשימת מילות המפתח

כאן אפשר לראות את רשימת הפרויקטים (האתרים) שאנחנו עוקבים אחריהם : אחרי כמה מילות מפתח אנחנו עוקבים בכל אחד מהם, מתי יצרנו אותם ומתי הייתה הפעם האחרונה שבה הסתכלנו בכל אחד מהם.

מסך הפרוייקטים בכליום

כאשר לוחצים על שם הפרויקט מגיעים לרשימת מילות המפתח ושם אפשר לראות כל מילת מפתח על גבי גרף, את השינוי מאתמול ואת תאריך העדכון האחרון (הסריקה מתבצעת פעם ביום). כל מילת מפתח אפשר גם לתייג, כך שקל יותר לקפוץ בין מילים של זנב ארוך, קטגוריות וכו'.

בהמשך למה שציינתי בהתחלה – המערכת מספקת תוצאות גם על סמך סריקות שביקשו משתמשים אחרים, סביר להניח שבפעם הראשונה שתוסיפו מילות מפתח, חלק מהן כבר יהיו עם דירוגים לצדן ואחרות לא.

דוחות

כאן אפשר לראות דוחות שהפקתם בעבר בשביל לייצא ללקוחות או עבור עצמכם. כרגע האפשרות הזו עדיין נמצאת בגרסת הבטא והדוחות ניתנים לצפייה אונליין או בגרסת דוחות אקסל. בהמשך ייתכן שנוכל לקבל גם דוחות בפורמטים נוספים דוגמת doc או pdf שאותם ניתן יהיה לשלוח ישירות ללקוחות עם סיכום מצב האתר שלהם.

קישורים

אחד מהכלים היותר שימושיים עבור מקדמי אתרים הוא מעקב ידני אחרי קישורים שמפנים לאתרים שלנו. בדרך כלל צריך להשתמש במערכת חיצונית בשביל לעקוב אחריהם, אבל כאן הכלי הזה הוא חלק מן המערכת. אפשר גם לייבא רשימת קישורים ישירות מ-CSV, מצוין אם אתם רוצים לעקוב אחרי קישורים מה-Search Console שגוגל נותן לכם או קישורים שביקשתם מאחרים להסיר.

גם הכלי הזה הוא בגרסת בטא ולאחרונה עבר שיפוץ "קוסמטי" ומספר ימים אחרי נראה שהוא נמצא בעבודה. יהיה מעניין לראות אלו אופציות נוספות יתווספו בו בסיום העבודה 😊

תוספות עתידיות / בתשלום

במערכת כל יום ממשיכים כל הזמן להוסיף כלים ואפשרויות נוספות. כאן החלטתי לרכז רשימה של מספר אפשרויות שאני שמעתי עליהן במסגרת היותי משתמש בטא. חלקן יהיו בתשלום וחלקן בחינם לכל המשתמשים:

  • כלי מילות מפתח שיאפשר למצוא ביטויים נוספים על סמך מילות המפתח הקיימות בכל פרויקט
  • דוחות חדשים – עמודים חזקים, דוח תנועה מוערכת שאותם כבר הזכרתי למעלה
  • כלי "סאב פיינדר" למציאת כל הסאב דומיינים המשויכים לאתר מסוים
  • אפשרות לצפות בהיסטוריית שינויים עד שנה אחורה. גם אם פתחתם את היוזר שלכם היום, תוכלו לראות את כל הביטויים הקיימים במערכת עד שנה אחרונה
  • גרפים נוספים בדף הפרויקט: הערכה כוללת של התנועה האורגנית ממילות המפתח, ממוצע מיקומים ומספר מילות המפתח בטופ 100 (דומה לתצוגה שיש כרגע ב-Search Console)
  • תמיכה בגוגל.קום וסריקה של תוצאות המובייל
  • אפשרות להוסיף קישורים למעקב בכמויות גדולות (Bulk)

סיכום

גם בגרסה החינמית שלה, מערכת כל יום היא אחת מהמערכות שמספקת את הערך הכי גבוה למשתמש יחסית לפשטות שלה. לכן, היא מצוינת עבור מי שרק מתחיל ללמוד או להתעסק בקידום אתרים ולא צריך לבדוק נפחים גדולים במיוחד. לעומת זאת, גם מקדמים שיש להם נפחי עבודה גדולים יותר יכולים להשתמש בה בצורה מקצועית עבור תשלום נוסף.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מדד E-A-T של גוגל

מה זה E-A-T ולמה זה כל כך חשוב כיום?

E-A-T הן ראשי תיבות שנטבעו על ידי גוגל עבור מעריכי האיכות האנושיים שלה. המעריכים האנושיים ...

קידום אתרי מכירות

קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

זהו מאמר אורח מאת איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה קידום אתרים, העוסק בקידום אתרי מסחר ובכלל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider