קידום אתר עורך דין תעבורה – מדריך מעשי

קידום של עורכי דין בגוגל הוא אחד התחומים הכי תחרותיים שיש, כאשר מדברים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, ובטח אם אנחנו מדברים על עורכי דין לדיני תעבורה שיש להם ביקוש אדיר.

אז מאיפה מתחילים בתחום כל כך תחרותי ומה כדאי לכם לעשות אם אתם בעצמכם עורכי דין שמתעסקים בדיני תעבורה ורוצים לקבל זרם של לקוחות מהאינטרנט?

איך נראה דף התוצאות של חיפוש "עורך דין תעבורה"? (או חיפושים דומים)

מכיוון שמדובר בביטוי תחרותי עם דגש מקומי, דף התוצאות יכלול כמעט תמיד גם תוצאות ממומנות וגם עסקים על מפות גוגל.

המפות יכולות להיות ממוקמות ישר אחרי התוצאות הממומנות או באמצע. בכל מקרה, מדובר בשטח נדל"ן יקר, מה שאומר שהמלחמה על כל מקום וביטוי הם קריטיים.

דף תוצאות על הביטוי "עורך דין תעבורה"

מה האתרים הכי מקודמים עושים נכון מבחינת קישורים?

הדרך הכי טובה שלי להתחיל עם כל העסק היא להבין מה מאפיין את האתרים של המתחרים שנמצאים במקומות הראשונים על הביטוי הראשי של "עורך דין תעבורה".

לשם זאת אני משתמש בכלי של ahrefs שיכול לספק לי זווית רחבה על פרופיל הקישורים שלהם.

הדבר הראשון שקל למדי לראות הוא שכמות הדומיינים הייחודים שמפנים לכל אחד מהאתרים האלו היא לא בהכרח מאוד גדולה וגם עם פחות מ-100 כאלו אפשר להגיע לאחד מארבעת המקומות הראשונים.

זה מן הסתם לא צריך להפתיע את מי שמקדם בגוגל בעשור האחרון מכיוון שאנחנו כבר יודעים שאין בהכרח קשר בין מספר הדומיינים המפנים לדירוג של האתר וחשוב מאוד להסתכל גם על האיכות של הקישורים.

לכן צריך לחפור קצת יותר עמוק ולהסתכל על הקישורים עצמם.

אפשר לראות שהקישורים הכי בולטים הם מאתרים כמו ynet או walla שהם בדרך כלל קישורים מאוד איכותיים: גם בגלל שהם יוצאים מעמודי תוכן שעבר עריכה מקצועית וגם בגלל הדומיין (האתר) והסמכות שלו.

לאתרים כאלו לא תמיד קל להיכנס וכתבת תדמית יכולה לעלות כמה אלפי שקלים, אלא אם כן יש לכם מזל וזכיתם לאזכור בכתבה כללית או שאתם מכירים איזה עורך ספציפי.

מלבד זאת יש קישורים מפורטלים של עורכי דין. גם הם בדרך כלל ידרשו כסף תמורת פרסום מלא (שכולל קישור).

מצד שני, אפשר לראות שיש גם אתרים עם מעט קישורים חזקים שבאופן ברור הולכים על הגישה של כמות ולא איכות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אישית אני לא ממליץ לקדם בגישה הזו מכיוון שאתם לא יודעים בדיוק מתי יגיע ואיך הוא ישפיע על כל שרשרת האתרים הזו.

הנה ערך מוסף ממש שווה, קבלו 8 דרכים להשיג קישורים בחינם 😉

איך נראים האתרים עצמם?

לכאורה אין יותר מדי תחכום באתרי תדמית של עורכי דין: כמה עמודי תוכן, בלוג עם מאמרים ואולי המלצות ודף יצירת קשר.

אבל אם אני ניגש לאתרים המקודמים, אני בכל זאת רואה כמה מאפיינים שכדאי לאמץ:

1. הרבה טקסט בעמוד הבית: באתר תדמית אין ממש בעיה לדחוף הרבה טקסט בעמוד הבית. אפשר גם לצרף רשימה של שאלות ותשובות שיופיעו בגוגל.

2. הרבה עמודי תוכן: מבחינה תדמיתית לא חייבים המון תוכן, אבל מסתבר שלחלק מהאתרים יש כמויות תוכן שלא היו מביישות גם אתרים הרבה יותר גדולים. לדוגמה, באחד האתרים מצאתי לא פחות מ-600 עמודים!

לתוספת קבועה של תוכן יש כמה יתרונות:

  • הרבה כניסות מזנב ארוך (כמעט כל עבירת תנועה שרשומה בספר החוקים…)
  • גוגל נוטה לתת אמון באתרים שמעדכנים תוכן על בסיס קבוע

למרות זאת, ברור לי שלהכניס 600 תכנים ארוכים וגם איכותיים זו משימה שלוקחת המון זמן (וכנראה שגם עולה לא מעט כסף, אלא אם כן תמצאו סטודנטים לעריכת דין שכותבים באופן סביר ובמחיר נורמלי).

3. מבחינת עיצוב, רוב האתרים מעוצבים באופן מאוד סימטרי ואפילו הייתי אומר קר (שימוש בצבעים כהים, זהב וכו'). חלק מהם כאמור ארוכים מאוד. למשתמש זה פחות נוח, אבל לגוגל כנראה לא כל כך אכפת…

הערה על אינדקסים ודפים מחולקים גאוגרפית

אני לא אקדיש לאינדקסים יותר מדי שורות, אבל בעמודי התוצאות קל לראות שרשימות של עורכי דין באינדקסים יכולות להתברג למקומות גבוהים למדי.

מהניסיון שלי, הסיבה היא שגוגל אוהב לגוון מדי פעם ולהציג אתרים שהם לא רק אתרים של עורכי דין פרטיים או משרדים.

מצד שני, מכיוון שמדובר באינדקסים שמחלקים את הרשימות שלהם גם לפי התמחות וגם לפי מיקום גאוגרפי, לא בטוח שהאתרים האלו תמיד יופיעו באותם המיקומים אם תחפשו מאזור אחר (לחיפוש עם מילות מפתח "מקומיות" יש השפעה גם על האתרים שמוצגים ולא רק המפות).

ההמלצות שלי לקידום אתר עורך דין תעבורה

ההמלצות שלי לקידום אתר עורך דין תעבורה

אם אני לוקח את שיטות הקידום המועדפות עלי ומה שראיתי אצל המתחרים הכי חזקים (לפחות כרגע, התוצאות יכולות לקפוץ לא מעט), זו רשימת ההמלצות:

מבנה האתר

בנו אתר אסתטי עם רשימה בולטת של קישורים לדפים החשובים בתפריט העליון. אתם יכולים לשים בעמוד הבית טקסט ארוך, אך דאגו לכך שהתוכן השיווקי, ה"אס" שלכם, יהיה במקום גבוה ובולט.

אם יש לכם בלוג, שימו את המאמרים האחרונים גם כן בעמוד הראשי. זה יעזור להם להתאנדקס מהר יותר, בטח אם אתם רוצים להוסיף הרבה תוכן בזמן קצר (לא כדאי לסמוך רק על מפת אתר).

על מנת להתחיל לראות תוצאות משמעותיות, אתם חייבים להגיע לפחות למשהו כמו 100 עמודי תוכן

מבחינה אסתטית, לא הייתי מגזים עם הקישורים הפנימיים שהם לא חלק מהמבנה של האתר ולא יושבים בתוך טקסט אחר (לדוגמה, הקישורים למאמרים קשורים בעמוד של המאמר עצמו).

אם ההיררכיה שלכם טובה, גוגל ימצא את העמודים האלו בכל מקרה.

קישורים

במקום לבנות 400 קישורים מכל מיני אתרים סוג ג' של מקדמים אחרים (ולבזבז המון זמן על מיילים), לכו על כמה קישורים מכתבות באתרים חזקים (בהנחה שיש לכם את התקציב) והעדיפו איכות על פני כמות:

  1. אם כבר החלפתם קישורים, אל תתפשרו על אתרים חלשים ובטח אל תתנו שישתלו לכם באתר ההחלפה תוכן באיכות נמוכה.
  2. קניית קישורים לצרכי קידום זו לא מילה גסה. לכו על מקדם אתרים שאתם יכולים לסמוך עליו (רמז 😉).
  3. הירשמו בכמה שיותר אינדקסים שאתם יכולים. גם קישורי Nofollow ואפילו רק אזכורים (בשביל התוצאות הלוקאליות במפות), הם סופר חשובים.

בהקשר זה אני רואה לנכון גם לציין את המדריך שלי על כמה עולה קידום אתרים.

תוכן

כמו שכתבתי, תוכן איכותי לקידום האתר זה MUST. באופן אופטימלי בכל עמוד יהיה לפחות 1,000 מילים. בפועל מאוד קשה לעשות את זה בלי לחזור על אותם נושאים, אבל זה אפשרי.

נסו שלצד תוכן "ירוק עד" יהיה גם תוכן חדשותי.

הרבה אתרים מעתיקים פסקי דין או חוקים סתם ככה ופשוט שותלים אותם באתר. אל תעשו את זה, אלא אם כן מדובר בתוכן שאין באתרים אחרים (עניין די נדיר).

אם אתם רוצים בכל זאת לעשות זאת כי זה חשוב לכם מבחינת המידע שאתם מעניקים לגולש, מצאו את המקור והפנו אליו באמצעות תג Canonical.

הפעולה הזו תציל אתכם מכל מיני עונשים ושטויות שקשורים בשכפול תוכן.

הגדלת האמינות הכללית של האתר

מלבד קישורים ותוכן, ישנן עוד מספר טכניקות חשובות שנועדו להגדלת האמינות של האתר:

  1. רישום במפות והתאמה של הפרטים שרשומים שם לפרטי יצירת הקשר באתר.
  2. הכנסת פרטים ביוגרפים של כל צוות המשרד.
  3. השתלבות בפורומים או מקורות אחרים ברשת שמתעסקים בנושאים משפטיים. (ניהול קבוצות בפייסבוק זו אפשרות לא רעה, אבל היא פחות תורמת לאמינות בגוגל…).
  4. הצבת קישורים חשובים בהקשר של האתר במקום בולט. לדוגמה: Linkedin, הוראות הגעה ב-Waze, בוט של Whatsapp , הרצאות או טיפים ב-Youtube וכו'

אם הגעתם עד כאן אז קבלו את המדריך לאופטימיזציה לאתרי אינטרנט שיעשה אתכם מקצועיים יותר

לסיכום – קידום אתרים לעורך דין תעבורה

קידום אתרים של עורכי דין תעבורה (וכנראה גם של עורכי דין בתחומים אחרים) היא לא משימה בלתי אפשרית. הסטנדרטים בתחום מבחינת פעולות SEO שרואים בארץ הם לא מאוד גבוהים.

צריך כמובן לא מעט קישורים חזקים, אבל האיכות של התוכן והאמינות של האתר לא פחות חשובים.

לקריאה נוספת והרחבה:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו