מחשבון קידום אתרים – מה הוא עושה והאם כדאי להשתמש בו

אם יצא לכם להיכנס לעמוד הבית של חברות לקידום אתרים, יכול להיות שגם נתקלתם ב”מחשבון קידום אתרים” כזה או אחר.

המחשבונים האלו מתיימרים לספק לכם נתונים שונים על קידום האתר שלכם או “ציון הקידום שלו”, אבל האם הם באמת עובדים ואפשר לסמוך עליהם?🤔 או שמדובר בסתם מספרים שלא אומרים כלום?

מחשבון קידום אתרים

מחשבונים לחישוב עלות של קידום אתרים

מחשבונים לחישוב העלות של קידום אתרים בדרך כלל מתבססים על מספר מילות המפתח שרוצים לקדם, איפה מקדמים את האתר (בארץ או בחו”ל) וכל מיני פרמטרים אחרים.

הדבר הראשון שעולה לראש הוא שמי שתכנן את המחשבונים האלו יוצא מנקודת הנחה שאתם עוקבים אחרי אילו שהן מילות מפתח. בפועל, חלק גדול מבעלי האתרים, בטח אלו שרק בנו אותם כרגע לא בהכרח עשו מחקר מילות מפתח בסיסי (ולא בטוח שהם יודעים מה זה…).

למשל, אחד המחשבונים שבדקתי שאל אותי אם הביטויים שאני רוצה לקדם הם תחרותיים או לא ולאחר מכן ביקש ממני להקליד שלושה ביטויים שונים…

מחשבון אחר שאל אותי אם אני עושה קידום ממומן. מי שלא יודע מה ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן עוד עשוי לחשוב שיש קשר ביניהם, למרות שבפועל הם לא משפיעים בשום אופן על העלות אחד של השני בצורה ישירה.

אבל הדבר החמור ביותר לדעתי הוא שלתת הערכת מחיר מבלי לראות את האתר עצמו ובכלל לדבר עם הלקוח זה אחד הדברים הפחות מקצועיים שאפשר לעשות 😩.

אם תסתכלו במאמר שכתבתי על מחיר קידום אתרים תוכלו לראות שלא מספיק לבדוק את האתר, אלא צריך גם להתחשב בתקציב של הלקוח וביעדים שהוא רוצה להשיג.

שום מחשבון שראיתי לא לקח בחשבון את הפרמטרים האלו ורובם גם נתנו לי הערכה בטווח יותר מדי ספציפי.

אם אתם רוצים לנסות להבין כמה עולה לקדם אתר בגוגל (בלי מחשבון) הנה סרטון שלי בנושא👇

מחשבונים של “רמת קושי”

גם אתרים שמודדים רמת קושי של מילות מפתח הם נושא שנוי במחלוקת. האמת היא שבדרך כלל מדובר על קידום של ביטויים ספציפיים, אבל העיקרון שאפשר למדוד רמת קושי בצורה מספרית הוא עדיין קונספט בעייתי לעניות דעתי.

למעשה כתבתי פוסט שלם על העניין של מדידת רמת קושי של קידום ביטויים. בגדול, הדרך הכי טובה לדעת עד כמה קשה לקדם ביטוי מסוים היא על ידי בדיקת המתחרים בגוגל שמקדמים אותו באופן ספציפי ומהו פרופיל הקישורים של המתחרים החזקים ביותר בתחום (לא בהכרח של הביטוי הזה).

עוד פרמטר חשוב הוא כמובן איכות התוכן שגוגל מחזיר (בעברית יש המון תכנים באיכות ירודה), ולא פחות חשוב, סוגי התוצאות שגוגל מתעדף.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אפשר כמובן לטעון שמדידה (למעשה מחקר) איכותנית כמו שאני עושה כאן לא בהכרח עדיפה על מדידה מספרית של מחשבון שמוציא (נניח) מספר מאחד עד עשר.

התשובה שלי היא שגם אם המחשבון הוא סופר מדויק וכלל בנוסחה שלו את כל הפרמטרים האלו (ואני בספק אם יש דבר כזה), אני לא באמת יודע מה לעשות עם המספר שמתקבל בסופו של דבר…

ונניח שאני אפילו מחלק את מילות המפתח לפי קבוצות על סמך הציון (לדוגמה, כל המילים ברמת קושי 8-10 יהיו בעדיפות אחרונה), אין לי כאן ממש דרך לבנות אסטרטגיית קידום מורכבת יותר.

לעומת זאת, כשאני חוקר את המתחרים שלי בשיטה “הידנית” יש לי כבר אינדיקציות הרבה יותר טובות איפה הם חזקים ואפילו הם חלשים, כך שאני יודע הרבה יותר טוב מה אני יכול לעשות כרגע עם כל ביטוי.

אגב, יש לציין שיש אתרים שכן יכולים לתת לי רשימה של מתחרים חזקים, ויש בכך תועלת מסוימת, כל עוד אני בודק גם מתחרים אחרים שאני נתקל בהם בתוצאות.

איך עושים מחקר מתחרים (גם את זה בלי מחשבון) 👇

מחשבונים של “ציון אתר”

עוד סוג של מחשבונים שמשום מה נחשבים להכי לגיטימיים (ולדעתי הם ממש לא…) הם כאלו שנותנים ציון מספרי לאתר או לדומיין.

חלק מהם מסתמכים על אלגוריתמים שאמורים לחקות את אלו של גוגל, והדגש כאן הוא על המילה “לחקות” 😒.

מדובר על מדדים כמו DR, DA ו-Trustflow.

יש שתי סיבות עיקריות לכך שהם נחשבים ללגיטימיים:

  1. הכלים או החברות שמפרסמים אותם מספקות את הכלים הטובים ביותר לניתוח קישורים (Moz, Majestic וגם ahrefs), ועל זה אין כמעט מחלוקת.
  2. יש לא מעט כלים נוספים שמתבססים על ה-API שלהם. כלומר, הם לוקחים אותם ומשלבים בטבלאות או דוחות אחרים.

לכאורה יש כאן סתירה, במיוחד כמסתכלים על הסעיף הראשון. אם הכלים האלו נחשבים לטובים גם בעיני, אז למה אסור להסתמך על המדדים שלהם?!

גם כאן התשובה שלי היא שכדאי לעבוד עם הכלים האלו בצורה איכותית: להוציא רשימה של קישורים מהמתחרים העיקריים ולראות איך נראה הפרופיל שלהם.

מעבר לכך, גם ההמלצה הרשמית בחלק מהמקרים (לפחות אצל Moz וה-DR שלה) הוא להסתכל על המדדים האלו בצורה יחסית.

במילים אחרות, אין טעם להשתמש בהם בלי שמשווים לפחות שני אתרים.

אם אני מסתכל רק על הציון שלי והוא מאוד גבוה, זה לא בהכרח אומר שעקפתי את כל המתחרים בסיבוב ואין לי יותר מה לעשות…😶

פוסט מפורט על DA,DR וחברים

ההבדל בין מחשבונים לבין כלי אבחון אוטומטים (Audit)

נקודה אחרונה שאני רוצה לגעת בה היא ההבדל בין מחשבונים שמסתמכים בעיקר על קישורים לבין אתרים וכלים שמבצעים ניתוח של רמת האופטימיזציה של האתר ב-On Page.

יש המון אתרים וכלים שמציעים את האפשרות הזו, כולל Yoast לוורדפרס (כל קטגוריה זוכה לצבע אדום, כתום או ירוק).

הכלים האלו מסתכלים בין היתר על מאפיינים כמו תגי ה-META, כותרות פנימיות, הכללה של מילות מפתח בתוכן, האם יש תכנים משוכפלים בתוך האתר, בעיות טכניות של מהירות או התאמה למובייל וכו’.

למרות שגם הכלים האלו נותנים לפעמיים ציון מספרי, לדעתי האינדיקציה הכוללת שלהם היא טובה יותר עבור בדיקה ראשונית של האתר.

זאת אומרת, אם הם נותנים לכם ציון של 50%, כנראה שיש לכם לא מעט לשפר. לעומת זאת, אם הציון הוא 90%, אתם יכולים להיות יותר רגועים, למרות שגם כאן יש לכם עוד עבודה.

כמובן שכל כלי הוא מעט שונה מאחרים ויש גם כלים שמנסים לקחת בחשבון קישורים חיצונים.

לכן גם הם לא מחליפים בדיקה ידנית של האתר, הם כן יכולים להגיד לכם את מה הכי חשוב לבדוק בעדיפות עליונה.

אגב, כדאי לבדוק בכל מקרה לכמה שפות הם מתאימים (חלק מהם מנסים לנתח את איכות התוכן ולא סתם צפיפות פשוטה של מילות המפתח).

לסיכום

עד כמה שזה עשוי להישמע מוזר, קידום אתרים הוא לא מדע מדויק והוא לא יוכל להיות כזה כל עוד לא נכיר את האלגוריתם המלא של גוגל (שגם כך משתנה כל הזמן).

לכן מחשבוני קידום למיניהם הם לא בהכרח הדרך הכי טובה לדעת כמה יעלה לכם קידום אתרים, עד כמה האתר שלכם “חזק” או כמה קשה לקדם ביטוי מסוים.

כן יש כלים מסוימים שיוכלו לאתר נקודת תורפה באתר ברמת ה-On Page, אבל הם לא מחליפים בדיקה שלו לעומק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו