דף הבית / קידום אתרים בגוגל / להרוויח אונליין: מדריך להקמת נכסים מניבים באינטרנט

להרוויח אונליין: מדריך להקמת נכסים מניבים באינטרנט

בעבר כתבתי על דרכים להתפרנס באינטרנט, בדגש על קידום אורגני. במאמר הבא אני אתעמק קצת יותר בדרך ספציפית להניב רווחים אונליין והיא מבוססת על הקמת נכסים מניבים באינטרנט.

הקמת נכס אינטרנטי מניב

קצת רקע…

נכון לכתיבת שורות אלו (מאי 2018), העסק שלי קיים כבר כמעט עשור. למעט תקופות קצרות בהן הייתי שכיר תוך כדי (לא ב-6 שנים האחרונות), משלח היד הבלעדי שלי בתקופה הנ"ל היה העסק. התחלתי כעוסק פטור, לאחר מכן עוסק מורשה וממש לאחרונה הפכתי לחברה בע"מ (מהלך שהייתי צריך לעשות ממזמן).

אני גם לא מתבייש להגיד שהעסק מפרנס אותי יפה.

אני עוסק בקידום אורגני בלבד, לא אדוורדס, לא פייסבוק ולא פרסום באינטרנט משום סוג. השירותים היחידים שאני מציע הם קידום אורגני וניהול מוניטין (שזה סוג של SEO).

בעיניי, כל בעל עסק צריך למקסם רווחים (כל עוד זה לא בא על חשבון שירות וכו') וגם לדעת היכן להשקיע את הרווחים האלה על מנת שהכסף ימשיך לעבוד ולא סתם ישכב בבנק – בין אם השקעה חוזרת בחברה (פיתוח, עובדים, הקמת פרוייקטים חדשים וכו') או בין עם השקעות חיצוניות כמו נדל"ן, שוק ההון וכדומה.

באם העסק לא רווחי, זאת בעיה אחרת…במקרה כזה ממליץ להתייעץ עם רואה חשבון, יועץ עסקי או משהו בסגנון.

עד כה, השקעתי כסף בעיקר בשוק ההון (וגם נדל"ן אם מחשיבים את הדירה שקניתי למרות שזאת הדירה שאני גר בה ולא דירה להשקעה).

בשנה האחרונה, בין היתר במטרה "להעמיס" הוצאות ולצמצם כסף שהולך למיסים בכל מקרה, התחלתי גם להשקיע משמעותית יותר (אבל עדיין לא מספיק) בנכסים מניבים באינטרנט. הרעיון הוא להגדיל את ההכנסה הפסיבית עם הזמן ולהגיע למצב של עצמאות כלכלית.

מהו נכס מניב באינטרנט?

נכס מניב יכול להיות אתר או "יישות" אינטרנטית אחרת (כמו עמוד פייסבוק למשל) שמטרתו להכניס כסף באופן שוטף לחשבון בנק שלכם, מדי חודש.

בדומה לשוק הנדל"ן, ניתן להשקיע בנכסים מניבים באינטרנט בעיקר ל-2 מטרות:

  • הכנסה חודשית קבועה (בדומה לשכירות)
  • עסקת אקזיט

האופציה הראשונה ברורה לכולם.

עסקת אקזיט = הכוונה לא לאקזיטים של מליונים כמו חברות סטארטאפ, אלא פשוט למכור את הפרוייקט (אתר אינטרנט או מה שזה לא יהיה) ברווח משמעותי לעומת מחיר הקנייה.

לצורך הדוגמא – אפשר לרכוש אתר אינטרנט שבעליו הפסיק לתחזק אותו, להשקיע בו בתוכן, בשיווק, קידום ופרסום ובכך להשביח אותו – ואז למכור אותם לגורם נוסף ברווח. בדיוק כמו בעסקאות נדל"ן (נקראות גם עסקאות "פליפ"). בעבר נכתב אצלי באתר על פליפינג של דומיינים – מאמר מעניין שכדאי לקרוא אח"כ.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

בעוד שבשוק הנדל"ן לפעמים מספיק רק לרכוש נכס ולחכות שהערך שלו יעלה (כמו שהיה בארץ בעשור האחרון). באינטרנט זה לא ככה – וצריך לעשות פעולות אקטיביות לשם כך. עם זאת, ברוב המקרים זה יכול להיות השקעה של כמה אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים בלבד, לעומת מאות אלפי שקלים בשוק הנדל"ן.

הכנסה חודשית קבועה או אקזיטים?

אין כמובן מניעה מלשלב בין 2 האופציות בפרוייקטים שונים. אני בעל אופי קצת יותר סולידי ואוהב שיש לי הכנסה חודשית מכמה שיותר מקורות, לכן אני קצת יותר נוטה לנכסים לטווח ארוך שמניבים הכנסות לאורך זמן. כנראה זאת הסיבה שבחרתי להתמקד בקידום אורגני בלבד למרות ששאלו אותי כבר מאות פעמים למה אני לא נותן גם שירותי פרסום בגוגל.

איפה להשקיע את הכסף

למה לי הקמת נכסים מניבים באינטרנט?

קודם כל, אקדים ואומר שכמובן שהדברים לא כל כך פשוטים ואין נוסחאות קסם: צריך לשבת הרבה על התחת ולעשות את זה נכון שלב אחרי שלב (אחרי שיש לכם תוכנית כללית), וגם אחר כך צריך לא מעט סבלנות מכיוון שלא הכול תלוי בנו.

זה אמנם נשמע מורכב והתוכנית שנציג כאן בנויה מלא פחות מ-8 שלבים, אבל אם מפרקים אותה לחלקים, הרבה יותר קל לעקוב אחריהם.

ולגבי היתרונות של האינטרנט – ברשותכם, אסביר זאת בעזרת דוגמא.

נניח ויש לכם 100000 ₪ פנויים להשקעה.

מה אפשר לעשות איתם (מלבד השקעות באינטרנט)? בואו נראה:

  • השקעה בנדל"ן בחו"ל (בארץ תקבלו היום בסכום הזה במקרה הטוב מחסן או חניה בתל אביב) – רלוונטי בעיקר להשקעות דרך קרנות השקעה ולא לרכוש נכס ישירות (פחות מומלץ בסכומים האלה בגלל פרופיל שוכרים בעייתי).
  • השקעה בשוק ההון – יש היום מגוון רחב של מכשירים: קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות (מומלץ בחום אם עדיין לא עשיתם), פתיחת תיק השקעות, פוליסה פיננסית, מסחר עצמאי ועוד.
  • מתן הלוואות במודל P2P – למי שלא מכיר, הלוואות חברתיות (יש בארץ מספר חברות שעוסקות בזה).
  • השקעה בקריפטו – רכישת ביטקוין ושות'. כולנו היינו מתים לחזור כמה שנים אחורה ולקנות ערימות של ביטקוין. הרבה פעמים לא צריך להיות גאון גדול, רק צריך טיימינג נכון… ועם זאת, יש האומרים שהוא עוד רחוק מלממש את הפוטנציאל שלו.
  • כמובן שיש עוד מגוון דרכים להשקיע את כספכם אבל אני מדבר על הרוב הידוע והמוכר.

כמה אפשר להרוויח עם נכסים מניבים באינטרנט?

אקדים ואומר שבעזרת נכסים אינטרנטיים אפשר להשיג תשואות מטורפות לחלוטין.

נמשיך עם הדוגמא של ה100 אלף ₪.

בכל המקרים שתיארתי לעיל התשואה הממוצעת שנוכל להשיג היא באזור ה5-8% בשנה. כמובן שיש חריגים וזה יכול להיות פחות או קצת יותר. אני כרגע לא מדבר על הקריפטו שהוא ממש יוצא דופן ולא יציב בעליל.

עם אותם 100 אלף ₪, אפשר להגיע לאחוזי תשואה הרבה יותר מרשימים. בסכום כזה אני יכול להשקיע באתר אחד גדול ורציני, שלאחר שנה יוכל להכניס לי 2500-3000 ₪ בחודש בממוצע ואולי גם הרבה יותר (אני בכוונה הולך על דוגמא צנועה יחסית). במקרה כזה מדובר על לא פחות מ-30% תשואה!

אם אני לוקח את אותם 100 אלף ₪ ובוחר "לפזר סיכונים" ולהשקיע אותם ב-6 אתרים שונים, לאחר שנה אוכל לקבל מכל אתר באזור ה-800 ₪ בחודש. במקרה כזה התשואה שלי על ההשקעה תעמוד על לא פחות מ-56.7%(!)

נשמע מטורף נכון? אבל זה ממש ככה. אני יודע כי זה בדיוק מה שעשיתי בשנה וחצי האחרונות, ומדובר על סכומים דומים – פשוט מפוזרים על פני אתרי אינטרנט רבים.

נכון, לעומת התשואה של הביטקוין בשנים האחרונות זה לא נשמע כזה מרשים, אבל זה מיועד להרפתקנים כבדים בלבד… 🙂

אז מהם הצעדים להקמת נכסים מניבים באינטרנט?

הישארו עימי ואסביר צעד אחר צעד.

1. בוחרים נישה באופן חכם

הצעד הראשון הוא לבחור נישה שאתם מתחברים אליה מבחינה מקצועית או אפילו כזו שאתם מתחברים אליה כתחביב. רצוי מאוד שלנישה הזו יהיה פוטנציאל גבוה אצל קהל היעד אליו אתם מתכוונים לפנות והיא לא תהיה סופר תחרותית.

לדוגמה, אם תחפשו פורטלים או אתרים בנושא עריכת דין, לא בהכרח של עורך דין ספציפי, תגלו שחוץ משניים שלושה פורטלים גדולים מאוד, יש גם עשרות אתרי לימודים ומאגרים משפטיים. לכן, יכול מאוד להיות שלא תרצו להכניס את עצמכם לנישה כזו, במיוחד אם זהו האתר הראשון שאתם בונים.

מצד שני, אם אתם מקימים אתר בנושא רחפנים עם חדשות על מודלים חדשים ומדריכים לטריקים או התאמה אישית של רחפנים (מודינג), אתם נכנסים לטרנד שעדיין נמצא בשיא פריחתו וכנראה לא הולך להעלם בקרוב. בסופו של דבר תוכלו למכור באנרים וספוטים לחברות ידועות בתחום או חנויות שמוכרות רחפנים לשוק הביתי או אפילו לגופים בטחונים.

זכרו שבעתיד לא תצטרכו בהכרח להגביל את עצמכם לנישה צרה. למשל, אפשר לחשוב על נישות דומות כמו רכבים אוטונומיים, מערכות חכמות לרכב, כלי רכב חשמליים קלים ועוד.

ועוד טיפים לגבי נישות:

  • מומלץ לבחור משהו שהוא ירוק-עד (Evergreen) כלומר תחומים שיש להם ביקוש קשיח ולא טרנד חולף – למשל תחומי הרפואה, אירועים, נדל"ן וכו'.
  • יחד עם זאת, על מנת "לגוון את פרופיל ההשקעות" – אפשר בהחלט להקים אתר בנישה מאד מצומצמת או טרנד תקופתי בשביל "לעשות את המכה"
  • אל תהיו דגים באוקיינוס של כרישים – תהיו אתם הכרישים (במילים אחרות – אל תיכנסו לקרבות קשים מראש).
  • איך עושים מחקר מתחרים? כתבתי על זה בהרחבה כאן.
  • כלל האצבע שלי – אם אי אפשר להגיע בביטוי המרכזי לעמוד הראשון לפחות לאחר חצי שנה, אני אעדיף לא להיכנס לזה (מעדיף 20 אתרים קטנים בתחומים קלים מאשר אתר אחד גדול בתחום קשה).

2. חקר מילות מפתח

אחרי שמצאתם נישה שנראית לכם לא תחרותית מדי, הגיע הזמן לחקור את כל הנושא קצת יותר לעומק ולחפש את מילות המפתח הכי בולטות בתחום. מכיוון שלעיתים יהיה מדובר בטרנדים, שווה להסתכל גם בשירותים שחוזים חיפושים עתידיים או מציגים מגמות על פני ציר הזמן.

אחד הכלים הכי טובים הוא הכלי של גוגל, Google Trends. אם אין מספיק נתונים בארץ, אפשר לבדוק את התנועה העולמית בשביל לזהות את המגמה הכללית.

בנוסף, אל תהססו ללכת על ביטויים של זנב ארוך, הרבה פעמים אלו הביטויים שהכי קל לקדם אפילו אם לא "מאכילים" אותם בקישורים או ממלאים עשרות עמודי תוכן. מצד שני, אל תלכו על בחירות רחבות מדי משום שאתם עשויים למצוא שקהל היעד האמיתי שלכם הרבה יותר קטן ממה שנדמה.

סרטון שעשיתי על מחקר מילות מפתח:

עלויות חקר התחום

העלות של שני השלבים הראשונים היא נמוכה יחסית. ניתן כמובן להשקיע זמן ולעשות את זה לבד וגם אפשר לשלם כמה מאות/אלפי שקלים לחברת קידום או פרילנסר שיבצעו בשבילכם את השלב הזה. למחקר בנישה מסוימת יש גבולות מאוד ברורים ואתם לא אמורים לשלם סכום קבוע כמו בקידום אתרים שוטף.

3. הקמה ראשונית של האתר

האתר שלכם לא צריך להיות מורכב מאוד מבחינה טכנולוגית: רוב האתרים שמתבססים על משיכת לקוחות באמצעות תוכן הם אתרי שמשתמשים במערכת ניהול תוכן כמו WordPress. אלו אתרים שמאוד קל לנהל. על הקמת אתרי וורדפרס כתבתי בהרחבה.

החלק הכי חשוב הוא לבחור תבנית מתאימה שתעבוד במהירות ותהיה מתאימה למובייל. כיום הרבה תבניות פרימיום ואפילו תבניות חינמיות תומכות באופן כזה או אחר ביישור מימין לשמאל גם בלי שצריך להתאים אותן ידנית, ושווה להשקיע בהן.

בחירת תוספים היא גם חשובה, ובמיוחד תוספים שיקלו על הפצת האתר ברשת ובראשם Yoast (תוסף לקידום אתרים). גם תוספים טכניים כמו תוספי נגישות או תוספים לבניית טפסים בקלות הם חשובים.

בשלב הבא המטרה היא להקים עמודי תוכן מקצועיים. גם אם אתם לא יכולים לכתוב את התוכן בעצמכם, תנו למי שכותב בעבורכם את התוכן שלכם נקודות שאתם רוצים שהוא ידגיש, זה הרבה יותר חשוב מלדחוף מילת מפתח כל שתי שורות.

עלויות של הקמת אתר וכתיבת תוכן

אם יש לכם ידע בסיסי בעבודה עם מערכת ניהול תוכן ובגרפיקה, העלות החודשית של אחזקת האתר היא לרוב כמה עשרות שקלים לחודש (כולל רכישת הדומיין).

לעומת זאת, אם אתם צריכים חברה שתבנה בשבילכם את האתר, המחירים כבר יכולים לטפס לכמה אלפי שקלים בשביל אתר בסיסי. שימו לב כמה עולה חבילה בלי הזנת תכנים, מדובר בעניין שלוקח כמה דקות והרבה חברות לוקחות עליו תוספת מוגזמת. למידע מורחב על מחירי בניית אתרים.

לגבי כתיבת התוכן, כתיבת תכנים מקצועיים לרוב עולה יותר מאשר כתיבת תכנים לצורך החלפת קישורים. אם אתם רוצים להוזיל עלויות, בקשו כמויות קבועות או מחיר FIX פר אייטם / ידיעה חדשותית.

חשוב לדעת: ברוב המקרים (לפחות אם אתם עובדים נכון), כתיבת התוכן תהיה ההוצאה הכבדה ביותר בתהליך. מנעד המחירים בכתיבת מאמרים הינו רחב מאד ותלוי בהרבה גורמים כמו מול מי אתם עובדים (חברה, פרילנסר, סטודנט, אשה חרדית וכו'…) ובגדול ניתן להשיג תכנים ברמה טובה ומעלה החל ממחירים של 8 אג' למילה, בעיקר אם תזמינו הרבה ויהיה לכם יותר כושר מיקוח.

כמובן שיש גם כותבי תכנים שגובים 200 ₪ עבור 200 מילים – אבל אין סיבה במקרה הזה להוציא סכומים כאלה.

אשתף מהנסיון שלי – עבור אתר עם 40-50 עמודים בממוצע (וזה בהחלט מספיק כדי להרים אתר שיכול להכניס כמה אלפי שקלים בחודש תוך שנה או פחות) ההשקעה צריכה להיות באזור ה-2400 ₪.

תכנים וקישורים - לא זול אבל הכרחי
תכנים וקישורים – לא זול אבל הכרחי

4. הוספת תכנים ובניית קישורים בשוטף

בשלב הראשוני המטרה שלנו היא לא לשלם עוד כסף ישירות לגוגל או פייסבוק בשביל להזרים תנועה לאתר, אלא להכניס אלינו תנועה אורגנית. לשם זאת חייבים להמשיך ולעדכן את התכנים, וכמובן לבנות קישורים. על קישורים כבר כתבתי ים, באתר הזה ובכלל – מפנה אתכם לכל המדריכים הרלוונטיים על לינקים.

בניית קישורים יכולה להיעשות לא רק באמצעות החלפת תכנים (לפעמיים קשה לקבל קישורים אם האתר שלכם חדש), אלא גם באמצעות שיתופי תוכן ופוסטים אורחים עם ערך מוסף שאתם כותבים לאתרים אחרים או של אחרים באתר שלכם (כך אתם גם מקבלים תוכן בקלות). ניתן גם לבצע סינדיקציה של תכנים ובתנאי שמשתמשים בתג קנוניקל בצורה נכונה.

עלויות של בניית קישורים

העלות כאן תלויה בשאלה אם אתם עושים את רוב העבודה לבד או שוכרים מקדם אתרים. זכרו שהרבה פעמיים האיכות ולא הכמות היא שקובעת, ולכן עבודה עם מישהו שעובד לפי כמויות לא בהכרח תשרת אתכם ועדיף מישהו שיש לו קשרים במקומות הנכונים ומוניטין.

בכל מקרה, ישנם כיום כמה ספקים המעניקים שירותי קישורים (כולל אנוכי – למידע נוסף) והעלויות נעות החל מכמה עשרות שקלים לקישור (לעיתים גם כולל את הכתיבה עצמה) ועד לכמה מאות שקלים וגם אלפי – תלוי באיזה האתר הקישור מתפרסם.

מהנסיון שלי – עבור קידום אתר לתוצאות הראשונות עם תחרות בינונית-נמוכה, אין צורך ברוב המקרים להשקיע יותר מכמה אלפי שקלים בודדים לאורך תקופה של שנה, ואפשר גם בהרבה פחות מזה.

5. שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה הוא הרבה פעמיים עניין של ניסוי וטעיה: במהלך הזמן בוודאי תשימו לב שגם טפסים שחשבתם שממירים טוב לא עושים זאת או שאנשים כלל לא מגיעים אליהם. בשלב הזו תצטרכו לחשוב על דרכים נוספות להגדלת מספר ההמרות, לדוגמה:

  • שימוש ב-Popup מודרני (לא כזה שעולה על כל המסך ועף בגלל חוסמי פרסומות)
  • יצירת כפתור חיוג למקרים שבהם אתם מעבירים פניות טלפוניות הלאה
  • מבחני A/B שיבדקו איזה טופס פועל בצורה הכי טובה
  • ביצוע סימולציות עם גולשים שאמורים לבצע המרה ומתחילים מאתר הבית (דרך מצוינת לחשוף אזורים מתים).

העלות כאן היא פחות רלוונטית מכיוון שמדובר בתחזוקה שוטפת של האתר, למרות שלפעמיים תעדיפו לחסוך לעצמכם זמן ולשכור וובמאסטר במשרה חלקית בריטיינר או לפי שעות.

לשימושכם, עשיתי גם סרטון על שיפור יחסי המרה באתרי וורדפרס:

6. טיפול בפניות וחיפוש שיתופי פעולה

עבור רוב האתרים בנישות עם התחרות הבינונית-נמוכה, חצי שנה הוא מספיק זמן בשביל להתחיל ולראות פניות. בשלב הזה יש לוודא שהפניות נקלטות כמו שצריך ויש דרך קלה לנהל אותן דרך מערכת ניהול קשרי לקוחות או רשימת תפוצה (דרך מצוינת לבצע שיווק מחדש).

בשלב הזה יש להתחיל ולחפש שיתופי פעולה. לא חייבים בהכרח לפנות אל עסקים גדולים ואפשר לפנות לעסקים בינוניים או אפילו קטנים שמחפשים לקוחות ואין להם תשתית מתאימה לגיוס שלהם. לפני שאתם חושבים על המודל הכי מתאים עליו אפרט בסעיף הבא, שימו לב לחוזה עליו אתם חותמים. אם אתם צריכים ליווי משפטי עבור חוזה סטנדרטי, אל תהססו לפנות לעורך דין. זה יכול לחסוך לכם הרבה כאבי ראש בהמשך.

מהנסיון שלי – היות ואני איש עסוק ואין לי ממש זמן לחפש אנשים למכור להם לידים (או לסגור כל סוג אחר של שת"פ), מצאתי לזה פתרון די יעיל וזה לרכוש בנק שעות עבור מישהי שעושה את זה בשבילי. זה עובד די סבבה ושווה את הכסף.

7. מודלים שונים של שימוש בלידים

כאשר יש לכם פניות מן האתר, אתם יכולים להשתמש בכמה מודלים מקובלים על מנת להרוויח ממנו כסף:

א. מכירת לידים

מכירת לידים היא מכירה של ההפניות באופן ישיר למי שמעוניין לקבל אותן. בדרך כלל הטופס יציע משהו כמו "קבל הצעת מחיר משתלמת". אם מי שממלא את הטופס מקבל כמה הצעות מחיר, הליד הופך לליד מחולק, ליד שמתחלק בין כמה עסקים. במקרה הזה תצטרכו למכור אותו בפחות, אבל תוכלו מן הסתם למכור ליותר לקוחות.
ליד יכול להגיע גם דרך מספר טלפון עם מעקב (Maskyoo ופתרונות דומים) אך במקרה הזה זה יותר רלוונטי לשיתוף פעולה עם ספק שמקבל את הלידים בצורה בלעדית.

ב. מכירה על פי המרה ותוכניות שותפים

במכירה על פי המרה מקבלים תשלום רק אם מי שקיבל מכם את הטופס הצליח לבצע מכירה. אם אין לכם את הכלים הטכניים לבדוק שאכן התבצעה מכירה, תצטרכו לסמוך על מי שאתם שולחים לו את הליד, וזו יכולה להיות בעיה.

אלטרנטיבה לכך, היא לא להשתמש בטופס, אלא להציב קישור שמפנה למערכת אוטומטית של תכנית שותפים. מערכת כזו מזהה בעצמה אם התבצע מילוי של טופס או רכישה ומשלמת לכם עמלה של כמה אחוזים. מקרה כזה מתאים רק לעבודה עם תוכניות משותפים מסודרות ולא עם אנשים פרטיים או חברות שאין להם תוכנית כזו.

ג. השכרת אתר

די מובן מאליו, במקרה הזה אתם משכירים את כל האתר לגורם שלישי וגובים תשלום חודשי או שנתי. הפתרון הזה מתאים בעיקר לאתר שכבר יש לו מיקומים גבוהים בגוגל ותנועה של כמה מאות גולשים בחודש (לכל הפחות).

לרוב, על המחיר יהיה הרבה מו"מ ומקובל לעשות תקופת נסיון של חודש-חודשיים על מנת שהצד השני ירגיש שהוא מקבל תמורה בעד האגרה.

ד. הצבת באנרים או מודעות

הצבת באנרים או מודעות מתאימה לאתרים שיש בהם תנועה גדולה יחסית של כמה עשרות אלפי גולשים בחודש. יש כאן כמה מודלים של תשלום: תשלום פר לחיצה, תשלום לאלף צפיות או השכרת באנרים. המודל השלישי הוא היוצא דופן מכיוון שהוא לא דורש בהכרח תנועה מאוד גדולה, אלא מיקוד טוב של תנועה איכותית על מנת שהמפרסם יסכים לשלם לכם סכום קבוע בכל חודש.

אם אתם לא רוצים לפעול מול המפרסמים ישירות, יש לכם אפשרות להשתמש במערכת אוטומטית, כאשר הידועה ביותר והרלוונטית לאתרים בעברית היא AdSense של גוגל.

8. חנות וירטואלית

שוב, אופציה מובנת מאליה. במקרה הזה האתר אותו אתם בונים יהיה מתוחכם יותר, אבל אם אתם מגיעים מהעולם הזה, זו יכולה להיות בחירה טובה. לעומת ניהול של חנות פיזית, כאן אתם צריכים הרבה פחות עובדים (לפעמים אפילו רק מזכירה שתענה לטלפון). גם מקום אחסון הוא לא בעייתי כל כך, ולפעמיים אתם יכולים להזמין מהספק פר מכירה בלי שיתקע לכם מלאי במחסנים.

אפשרות אחרת היא לא להתעסק בכלל עם מוצרים פיזיים, אלא למכור רישום לקורסים שאתם מארגנים או ספרים אלקטרונים. אתם אמנם צריכים להשקיע יותר ולא מדובר במכונה אוטומטית שעובדת בשבילכם, אבל באופן כזה, האתר יכול לשמש כערוץ שיווקי אפקטיבי ביותר עבור עסק קיים.

מדריכים רלוונטיים על חנות וירטואלית:

באופן אישי, אני פחות מתחבר לאופציה של חנות וירטואלית כי זה לא לגמרי אינטרנטי וזה דורש התעסקות עם דברים מעצבים כמו דואר ישראל, שליחויות, אחסנה וכו'.

שרדתם עד כה? שאפו עליכם 🙂

במדריך הנוכחי הסברתי בהרחבה על הקמת נכסים מניבים באינטרנט – מה היתרונות שלכם לעומת השקעות "בעולם האמיתי", ומהם הצעדים הראשונים שיש לעשות על מנת שיהיה לכם אתר אינטרנט מניב ורווחי.

אשמח לשמוע תגובות ושאלות על המדריך, ולסייע ככל שאוכל.

שיהיה בהצלחה! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרי מכירות

קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

זהו מאמר אורח מאת איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה קידום אתרים, העוסק בקידום אתרי מסחר ובכלל ...

חלוקה נכונה של אנקור טקסט

חלוקת אנקורים נכונה: איך עושים זאת נכון?

הטקסט שמרכיב את הקישור שאתם רואים נקרא גם "טקסט עוגן" (Anchor Text) והוא אחד הדברים ...

16 תגובות

  1. roie.miz@gmail.com'

    יופי של כתבה! לגזור ולשמור.

  2. ziv.1987@gmail.com'

    היי דניאל, באילו סכומים ניתן לפתוח חברה בע"מ והאם הפרוצדורה ארוכה ומייגעת?

    ד"א, כתבה מעולה!

    • היי
      זה פרוצדורה לא הכי פשוטה בעולם אבל עוברים את זה 🙂 אם אתה פותח חברה בע"מ ישר (ולא עובר מעוסק מורשה) אני מניח שזה הרבה יותר קל ופחות התעסקויות

      • ziv.1987@gmail.com'

        היי דניאל,

        מאילו סכומים שנתיים אפשר להפוך לחברה בע"מ?

        • לא סגור על זה.. זאת שאלה לרואה חשבון 🙂
          אבל מעבר למחזורים יש עוד הרבה שיקולים כמו שיקולי מס, עניינים משפטיים, כמה כסף יושקע בחברה לעומת כמה כסף אתה צריך למשוך למחייה שלך ועוד ועוד

  3. zivos@outlook.com'

    לגבי מטבעות וירטואליים, מה ההמלצה שלך? באיזה מטבע להשקיע וכמה זמן לחכות עד שלמכור?

  4. asaf.nash@hotmail.com'

    היי דניאל,

    מה בערך הנטו של אחד שמרוויח 100K בחודש משיווק שותפים עם הוצאות מוכרות של 10K?

    לדעתי זו ממש עשיקה של המוסדות בארץ..

    • היי אסף
      אתה מדבר פה על רווח נקי של 90K, שזה יפה מאד, והמס הכנסה שיקחו הוא בהתאם – להערכתי בין 40-50% (אני לא רו"ח או משהו) לא כולל ביטוח לאומי ומע"מ במידה וההכנסות הן בארץ (אבל זה מתקזז בכל מקרה).
      אכן המיסים בארץ גבוהים אבל היי, אני מאחל לכל אחד שישלם כמה שיותר מס הכנסה 🙂

  5. simcha123456@gmail.com'
    שמחה יפה

    אהבתי את המאמר ובמיוחד את התגובות:)

  6. asafbarron@gmail.com'

    אחת הכתבות הכי חזקות שלך!
    תודה רבה על כתבה מעולה!

  7. talkoren88@gmail.com'

    תודה על התוכן המדהים.
    קראתי את המאמר מספר פעמים ולא הבנתי:
    1. איך ניתן לדעת מראש אם אוכל להגיע בביטוי המרכזי תוך חצי שנה לעמוד הראשון?
    2. מה ניתן להסיק מכמות החיפושים שהראת בסרטון לגבי כדאיות בחירת הנישה?
    תודה

    • 1. עניין של נסיון בעיקר.
      2. נפח חיפושים לא תמיד מעיד על תחרות ובכל מקרה בכל נישה יש ביטויים מבוקשים יותר ופחות. צריך רק להיזהר מתחומים קלים מדי או שאין בהם ביקוש ואז יהיה קושי למצוא שיתוף פעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider