מדי יום, יותר ויותר אנשים נעשים מודעים לחשיבות הרבה של בחירת שם דומיין מתאים לאתר שלהם.
בין השאר, שם הדומיין משפיע על נראות האתר במנועי החיפוש, על היכולת של לקוחות חדשים לזכור אותו ולהגיע אליו, הוא מעניק לאתר ייחודיות ואמינות ומחזק את המותג שמאחוריו.
נכתב על ידי חברת SEO Boots.
מכירת דומיין – מה חשוב לדעת?
מסיבות שהוזכרו לעיל, ישנה נכונות מצד בעלי עסקים רבים להשקיע סכומים נאים ביותר ברכישת דומיינים – בידיעה שמדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה.
שתי דוגמאות ידועות לכך הן הדומיין Business.com שנמכר עבור 7.5 מיליון דולר ו- Hotels.com שנמכר עבור 11 מיליון דולר.
אלה הן כמובן שתי דוגמאות קיצוניות, אבל גם בקניה ומכירה (Flipping) של דומיינים פופולריים הרבה פחות אפשר להגיע להכנסות יפות – אם יודעים לעשות זאת נכון. לפניכם 7 טיפים שיעזרו לכם להיכנס לתחום התחרותי והגועש של מכירת דומיינים ולצאת כשידכם על העליונה.
לפני שמתחילים, אם בא לכם, בסרטון הבא אני מסביר קשר בין קניית דומיינים וקידום אתרים (SEO).
בתור יועץ קידום אתרים בגוגל, אני נשאל מדי פעם עד כמה ישנה חשיבות לבחירת הדומיין עבור תהליך הSEO (קידום האתר). בסרטון הבא אני מתייחס לכך.
1. התכוננו לעבוד קשה
במבט מבחוץ, קל לטעות ולחשוב שמכירת דומיינים היא עיסוק פאסיבי שאינו דורש כל מאמץ מעבר להשקעה הראשונית.
כביכול, כל מה שצריך הוא לקנות כמה דומיינים, לפרסם אותם בפורום או באחד מאתרי המכרזים ולחכות שהכסף יתחיל לזרום. למעשה, אין דבר רחוק יותר מהאמת: מכירת דומיינים היא עסק לכל דבר, הדורש ידע, ניסיון, זמן ומאמץ. בדיוק כמו קידום האתר בתוצאות האורגניות של גוגל.
כדי להרוויח כסף ממכירת דומיינים, יש לפתח את המיומנות הדרושה כדי לזהות הזדמנויות ולנצלן בצורה הנכונה, כך שבאמת יופקו הכנסות מהתהליך.
בין השאר, ניהול עסק של מכירת דומיינים דורש כישורי תחקיר, נטוורקינג, יכולת שיווקית, ניהול משא ומתן ועוד. מכירת דומיינים יכולה בהחלט להיות עסק רווחי – אבל בהחלט לא מדובר ב"כסף קל".
עדיין בעניין? מצוין. בואו נתחיל לעבוד.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
2. בחרו נישה שאתם מכירים
לעתים קרובות, מומחיות בתחום מסוים יכולה להעניק לכם יתרון משמעותי בכל הנוגע למכירת דומיינים.
אם יש נישה שאתם מכירים היטב, החל מציוד כושר ועד ליזמות עסקית, נצלו את הידע הזה וחפשו שמות מתחם הזמינים לקניה בתוך אותו תחום.
כמומחים בנושא, יש לכם סיכוי טוב לגלות שמות דומיין בעלי פוטנציאל גבוה, שנמכרים במחיר הנמוך בהרבה משוויים האמיתי.
בנוסף, כמי שמתמצאים היטב בתחום, יהיה לכם קל יותר לפנות ולשווק את הדומיינים שלכם לקונים פוטנציאליים באותה תעשיה, שכן תוכלו לדבר עמם בשפתם וגם לזהות את הצרכים שלהם בקלות רבה יותר מאשר מישהו שמגיע מבחוץ.
3. רשמו את הדומיין שלכם בשווקי הדומיינים ובפורומים
שווקי מכירת הדומיינים הם תעשיה מפותחת בחו"ל, שמתחילה להכות שורש גם כאן בישראל.
בחו"ל, מעבר לפורומים ייעודיים לנושא, תוכלו למצוא גם הרבה מאוד זירות מסחר מקוונות, שחלקן מאפשרות למוכרים לפרסם את הדומיינים שבבעלותם לקהל קונים ענק ומגוון ביותר. בתמורה לחשיפה זו, נגבות על ידי האתרים הללו עמלות בגובה משתנה מתוך סכום המכירה לכשהיא מתבצעת.
בחו"ל תוכלו למצוא את Sedo, GoDaddy ו-AfterNic, שלושה פורטלים ענקיים שמתחזקים קהילת סוחרים וקונים גדולה ונאמנה. בארץ, כאמור, האפשרויות מצומצמות יותר, ועדיין ניתן למצוא לוחות ופורומים של מסחר בדומיינים שמציעים גישה ממוקדת לקהל הלקוחות הישראלי.
4. הציגו מודעת "למכירה" בעמוד הבית של הדומיין שלכם
על אף הפופולריות הגוברת של שווקי מכירת הדומיינים, מסתבר שהמקור המרכזי של מכירת שמות דומיין יד שניה הוא עדיין קונים שמקלידים את שם הדומיין הרצוי לדפדפן שלהם, ונכנסים אליו כדי לבדוק האם הוא פנוי.
לכן, אחד הצעדים הראשונים שעליכם לנקוט בדרך למכירת הדומיינים שלכם הוא לוודא שכל אחד מהם מוביל לעמוד שבדרך כזו או אחרת מכריז על כך שהדומיין הוא למכירה, ומספק לקונים הפוטנציאליים דרך ליצור אתכם קשר במייל, בטלפון או בכל דרך אחרת.
ישנן כמה דרכים לעשות זאת, הנה כמה מהפשוטות ביותר:
1 – חלק מרשמי הדומיינים מספקים אתר בן עמוד אחד בעת רכישת הדומיין, ובו תוכלו ליצור עמוד נחיתה של "דומיין למכירה", שמציין כאמור גם את פרטי ההתקשרות שלכם.
2 – דרך נוספת היא ליצור עמוד חבוי באחד מהאתרים הקיימים שלכם, שמציין שהדומיינים שלכם הם למכירה, ולהפנות את כל הדומיינים שברצונכם למכור לאותו עמוד.
3 – אם מתחשק לכם בכל זאת להתאמץ קצת יותר, תוכלו לקשר כל דומיין לעמוד שלו בשוק מכירת הדומיינים שבחרתם.
לא משנה באיזו דרך תבחרו, חשוב שתוודאו שאותם מבקרים מזדמנים לדומיינים שלכם יוכלו לזהות בקלות שהדומיין מועמד למכירה. הדבר יכול להביא ישר אל מפתן דלתכם קונים שאחרת אולי לא ימצאו אתכם.
5. אל תשכחו את WHOIS
מקום נוסף אליו עשויים להגיע קונים פוטנציאליים הוא WHOIS, בסיס הנתונים בו מתועדים שמותיהם ופרטי יצירת הקשר של כל בעלי הדומיינים בעולם. גם כאן, יש לכם הזדמנות להבהיר לכל המעוניינים שהדומיינים שלכם הם למכירה ולמשוך אליכם קונים פוטנציאליים נוספים.
ישנן כמה דרכים בהן תוכלו להעביר את המסר דרך רשומת ה- WHOIS שלכם. תוכלו, למשל, להוסיף את המילים "דומיין למכירה" לשם הבעלים או החברה הרשומים, לדוגמה:
"Shem Hevra Inc. – This Domain is for Sale".
בנוסף, תוכלו להשתמש בכתובת מייל ייעודית עבור רשומות הדומיינים שלכם ב-WHOIS שתצביע על כך שהדומיינים מוצעים למכירה, לדוגמה domainsforsale@shem_hevra.co.il. כך או כך, חשוב שתוודאו שאם מישהו מגיע לחפש אתכם ב-WHOIS, יהיה לו ברור מעבר לכל ספק שהדומיין שלכם הוא למכירה.
6. קחו את הזמן
לפעמים, תהליך מכירת הדומיין יהיה מהיר מאוד: מהרגע שתרכשו את הדומיין ועד שתאתרו את הקונה ותמכרו לו אותו יעברו לא יותר מימים בודדים.
אבל, כמובן, לא כל מכירות הדומיינים עוברות חלק כל כך, ולפעמים תצטרכו להחזיק בדומיין מסוים במשך שבועות, חודשים ואפילו שנים לפני שהוא יימכר. הדבר נכון במיוחד עבור דומיינים שיש להם ערך גבוה במיוחד עבור קהל קטן ונישתי.
גם אם ההמתנה ממושכת, אל תחששו לדבוק באסטרטגיה ארוכת טווח למכירת הדומיינים שלכם; זכרו כי עדיף בהרבה למכור אותם ברווח ענק תוך כמה חודשים, מאשר להיפטר מהם ברווח מינימלי תוך ימים בודדים.
7. קחו את זה צעד נוסף קדימה: פליפינג של אתרים
עד כה דנו באפשרות הפשוטה יותר של קניה ומכירה (פליפינג) של דומיינים בלבד, אבל בשל העובדה ששוק הדומיינים הגיע בשנים האחרונות לרוויה והמחירים ההתחלתיים עלו משמעותית, פליפינג של אתרים שלמים הפך לדרך נגישה יותר עבור היזם הממוצע להרוויח כסף מבלי להידרש להשקעה ראשונית של סכומי עתק.
פליפינג של אתרי אינטרנט הוא תהליך של קניה, שיפור ומכירה של אתרים. המונח אולי מוכר לכם משוק הנדל"ן, שם נהוג לקנות נכס להשקעה, לשפץ אותו ולהוסיף לו ערך ואז למכור אותו במחיר גבוה יותר. פליפינג של אתרים מבוסס על אותו העיקרון: קונים אתר, מוסיפים לו ערך ואז מוכרים אותו במחיר גבוה יותר ממחיר הקניה המקורי.
ישנן שתי דרכים עיקריות לביצוע התהליך –קניה של אתר קיים ושיפוץ שלו, או קניית דומיין והקמת האתר מאפס.
בכל אחד מהמקרים הרעיון הוא למצוא ולרכוש אתר או דומיין שיש לו מלכתחילה פוטנציאל לערך גבוה עבור מגזר תעשיה או נישה מסוימת, ליצור או להעלות את הערך הזה בעזרת הגדלת ההכנסות מהאתר, הטראפיק אליו או שניהם יחד, ולמכור את האתר לכל המרבה במחיר.
יש כמה אמצעים להגדיל את הערך של הדומיין לאחר רכישתו:
- קידום אורגני איכותי ולטווח ארוך
- יצירת תוכן בעל ערך שגולשים יאהבו לשתף ולחזור אליו. הנה 50 רעיונות לכתיבת פוסטים ו14 דרכים לייצור תוכן באתר. עוד על שיווק באמצעות תוכן תמצאו במדריך הזה.
- בניית פרופיל קישורים איכותי שיחזק את הסמכות הכללית של הדומיין, כך שיהיה קל יותר לקדם אתו כמעט על כל ביטוי באופן רוחבי.
מכירת דומיינים היא אולי לא עבודה קלה, אבל היא יכולה להיות דרך מעניינת ומלאת סיפוק להרוויח כסף – ולפעמים גם ממש לייצר הכנסה קבועה. למדו היטב את השטח, דאגו לרמת חשיפה מקסימלית עבור הדומיינים שלכם, התאזרו בסבלנות – והרווחים יתחילו לזרום.
בקטע של הכנסה פסיבית? אל תפספסו את המדריך הבא.